Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
mark323ti

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door mark323ti » 10 okt 2016, 14:18

Ik snap de lol van de TF niet. Overvol en een hoop idioten. Ik kom daar alleen om te kijken. Dat is wel leuk. Als ik zelf wil rijden dan ga ik wel naar een echte trackday!

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 10 okt 2016, 17:17

Tussen de idioten van vrij rijden zeker? Je moet bij tf het geluk hebben dat het rustig is, maar zeker in de weekenden is dat weinig.

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 10 okt 2016, 17:20

Ach dat ligt er helemaal aan wanneer je er bent. Ik was er eind augustus op een vrijdagmiddag sinds lange tijd weer en vorige week maandag ook. Dan is het helemaal niet druk en is echt echt wel lekker rijden daar. "Vroeger" waren de zaterdagen ook altijd goed te doen, ik weet niet hoe het nu is. Op een zondag zul je mij er niet meer zien, veel te link. Als je wat wilt kijken prima (maar daar beleef ik dan weer geen plezier aan).

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 10 okt 2016, 17:54

Eric Z schreef:Tussen de idioten van vrij rijden zeker? Je moet bij tf het geluk hebben dat het rustig is, maar zeker in de weekenden is dat weinig.
Volgens mij is er ook nog een andere organisatie die trackdagen doet in Nederland.
Kan alleen even niet op de naam komen...

Riceaux

Bericht door Riceaux » 10 okt 2016, 18:05

Iets met Fun was het toch Smiley?

GTRene

Bericht door GTRene » 10 okt 2016, 18:16

beetje dit idee van het rijden daar :tooth:

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 10 okt 2016, 18:51

smiley schreef:
Eric Z schreef:Tussen de idioten van vrij rijden zeker? Je moet bij tf het geluk hebben dat het rustig is, maar zeker in de weekenden is dat weinig.
Volgens mij is er ook nog een andere organisatie die trackdagen doet in Nederland.
Kan alleen even niet op de naam komen...
I know, maar trackdays zijn ook niet altijd veilig. Ook daar heb je af en toe malloten er tussen. Een topic over onderbezetting van baanposten is vast ook niet voor niets in het leven geroepen.

Mark omschrijft een stuk beter waar ik op doel, je moet een beetje geluk hebben. Overigens was het voor de meeste hier geen verrassing dat het zo druk was, dan kan je toch van te voren al beslissen of je wel/niet gaat.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 10 okt 2016, 19:43

Mark 320iS schreef:Ach dat ligt er helemaal aan wanneer je er bent. Ik was er eind augustus op een vrijdagmiddag sinds lange tijd weer en vorige week maandag ook. Dan is het helemaal niet druk en is echt echt wel lekker rijden daar. "Vroeger" waren de zaterdagen ook altijd goed te doen, ik weet niet hoe het nu is. Op een zondag zul je mij er niet meer zien, veel te link. Als je wat wilt kijken prima (maar daar beleef ik dan weer geen plezier aan).
Mijn laatste keer was ook op een zaterdag, niet zo erg als bovenstaande foto, maar echt rijen bij de poortjes en veel sluitingen (te druk en teveel baansluitingen), toch iets beter timen dus :)

Joop

Bericht door Joop » 11 okt 2016, 07:25

De VLN ronde was voor mij ook reden om nog een keer die kant op te gaan, maar dan weet je ook direct dat het druk wordt op zo'n dag als het ook nog eens droog blijft.

3 van de 4 ronden die ik zondag heb kunnen rijden waren op zich nog wel enigszins relaxed ondanks de drukte, alleen de eerste was echt chaos all over...

...wat ook eindigde in de crash van de Focus voor mijn neus:

Snipe

Bericht door Snipe » 11 okt 2016, 07:49

Goh, ja, Joop, het is inderdaad wel schandelijk hoe jij daar die Focus van de baan ramt en vervolgens doorrijdt ;-)

Joop

Bericht door Joop » 11 okt 2016, 08:27

Breek me de bek niet open Perry... Facebook is een leuk medium, maar soms ook erg plat. Gelukkig attendeerde Martijn me op het berichtje en kon ik er op reageren, zonder dat er direct een heksenjacht ontketend werd.

Bestuurder heeft zich inmiddels verontschuldigd naar mij toe.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 11 okt 2016, 08:59

Toevallig had een Engelsman die ik ken het bericht gedeeld, en zag ik dat net onder jouw bericht voorbij komen in m'n timeline... 1+1=2. :)

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 11 okt 2016, 09:28

De tekst onder het YT-filmpje in combinatie met de zeer beperkte afstand die hij houdt op jou in Pflzg 1 zegt al genoeg. Veel te agressief en gericht op een snelle tijd of iets dergelijks.

Die vlammen uit de uitlaat zijn dan wel weer gaaf :)

Knot

Bericht door Knot » 11 okt 2016, 09:30

Hij moet er wel perse langs.... jij had iets eerder aan de kant kunnen gaan/liften ook... maar beste is als hij 150m meer geduld had gehad, kon ie er rechtuit langs ipv in de compressie.

Alexander

Bericht door Alexander » 11 okt 2016, 10:31

hier een minuutje later..

Joop

Bericht door Joop » 11 okt 2016, 11:30

Knot schreef:Hij moet er wel perse langs.... jij had iets eerder aan de kant kunnen gaan/liften ook... maar beste is als hij 150m meer geduld had gehad, kon ie er rechtuit langs ipv in de compressie.
Ik had achter de wagen van de Streckensicherung kunnen aansluiten, maar dan had ik me denk ik wel klem gereden.
Laatst gewijzigd door Joop op 11 okt 2016, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 okt 2016, 11:32

Je laat 'm er ook niet écht langs he Joop;)

Wel ook raar dat dat ding met 'n ruk aan 't stuur zwaar instabiel wordt. Ik zie niet wat voor type Focus dit is, maar volksstammen zouden 'n moord doen voor dit haakse instuurwerk....

GTRene

Bericht door GTRene » 11 okt 2016, 11:49

poeh, die focus raakt ineens in onbalans door een oneffenheid oid daar? net of die dan zo'n slinger aan het stuur geeft om hem dwars te gooien (achterkant instabiel maken) dan gaat het rap.

JP

Bericht door JP » 11 okt 2016, 11:59

@ 0:28 min lijkt het alsof de FoFoFahrer, Joop even op zijn plek wil zetten, waardoor het onbalans ontstaat. Soort van brake-check, maar dan anders... ;)

Knot

Bericht door Knot » 11 okt 2016, 12:00

Hij mag wel eens een dagje komen oefenen bij http://www.driftdagen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; :)

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 11 okt 2016, 12:01

Geen oneffenheid in mijn ogen.
Hij wil Joop voorbij, denkt er voorbij te zijn, komt naar rechts maar lijkt te schrikken omdat Joop er nog naast zit (of was het een bewuste move naar rechts om zijn ongenoegen te uiten :hmmm: ?) . Vervolgens wer terugsturen , maar dan zie je de berm op je afkomen :). Om daar niet in te komen (wat overigens full speed rechtdoor op zich best kan... heb het er meerdere zien doen de afgelopen jaren) stuurt hij weer naar rechts. Zo'n snelle li-re-stuuractie in combinatie met gas los met 150+ km/u is wat te veel van het goede voor de stabiliteit van de Focus.

Staat nu ook op de FB-pagina van Bridgetogantry dus zullen vast nog de nodige reacties volgen :)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 okt 2016, 12:40

Het was meer 'n retorische vraag eigenlijk:)

@Rody, Eerder http://www.driftklagen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; in het geval van de Focus rijder....

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 11 okt 2016, 12:47

Terroristenfahrten zag ik het ergens al genoemd worden... :tooth: Ik snap acties zoals van die Fransoos nooit zo goed, er valt toch niets te winnen hier. Hij is nu iig met flink brokken naar huis gegaan.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 11 okt 2016, 13:21

Helaas nog hele volksstammen die een soort van waas voor hun ogen krijgen als ze op de ring rijden tijdens TF.

Agressief rijgedrag, inhalen waar het eigenlijk niet kan, jagen, drukken, maar zoveel mogelijk mensen willen inhalen, zo snel mogelijk over de baan willen gaan, ronderecord rijden....etc...Dan snap je echt het doel van TF niet.

Wat is dat toch voor schakelaartje in die mensen d'r hoofd ??

Hielke

Bericht door Hielke » 11 okt 2016, 13:58

Paskal schreef:Geen oneffenheid in mijn ogen.
Hij wil Joop voorbij, denkt er voorbij te zijn, komt naar rechts maar lijkt te schrikken omdat Joop er nog naast zit (of was het een bewuste move naar rechts om zijn ongenoegen te uiten :hmmm: ?) . Vervolgens wer terugsturen , maar dan zie je de berm op je afkomen :). Om daar niet in te komen (wat overigens full speed rechtdoor op zich best kan... heb het er meerdere zien doen de afgelopen jaren) stuurt hij weer naar rechts. Zo'n snelle li-re-stuuractie in combinatie met gas los met 150+ km/u is wat te veel van het goede voor de stabiliteit van de Focus.

Staat nu ook op de FB-pagina van Bridgetogantry dus zullen vast nog de nodige reacties volgen :)
Goeie analyse. Heel vreemd stuurgedrag icm gas lossen.

En natuurlijk had Joop 'm er vlotter voorbij kunnen laten gaan :blink:

Plaats reactie