Pasvorm wil ook nog wel eens wat lastig zijn, nou zal dit alles ook wel prijsklasse afhankelijk zijn. Bij hard rijden kan vervorming optreden, waardoor deuren of motorkap meer herrie gaan maken omdat ze open gaan staan.
Voor deuren zou ik nagaan of bijvoorbeeld elektrische ramen er ook in passen of dat er alleen (vaste) lichtgewicht ruiten in kunnen.
Auto technische vragen Techniek en electronica algemeen
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
-
Re: Auto technische vragen Techniek en electronica algemeen
Ik ben me aan het verdiepen in een motor build voor een oldtimer. Het blok dat ik heb is door de standaard dished zuigers (holle zuigers? Ik weet de correcte vertaling niet) te vervangen door vlakke flat top zuigers relatief makkelijk te kietelen, doordat de compressie tot boven de 10:1 komt te liggen.
Echter schrijven alle Amerikanen dat je dan wel 'premium gas' moet tanken (tenminste 93 pump octane/RON), anders gaat de motor namelijk pingelen. Zou je met de Nederlandse octaan 95 of 98 dan safe zitten, of is de octaanberekening tussen de VS en Nederland verschillend?
Echter schrijven alle Amerikanen dat je dan wel 'premium gas' moet tanken (tenminste 93 pump octane/RON), anders gaat de motor namelijk pingelen. Zou je met de Nederlandse octaan 95 of 98 dan safe zitten, of is de octaanberekening tussen de VS en Nederland verschillend?

- Bert ///M3
Amerikaanse en Europese ratings zijn anders. Moet je even op google zoeken maar heeft met MON en RON getallen te maken.
-
amerikaanse nummers zijn 4 tot 6 lager dan europese nummers
Http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
Http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
-
Bedankt voor de info heren! Volgens die tabel zou ik met 98 al goed moeten zitten, en laat er nou zelfs een Aral op zo'n 15 kilometer van hier zitten... 

- GTRene
vraagje onder de kenners...
wie het weet mag het zeggen, is de e46 stuur-as (zie foto), nou korter of langer dan dat van de Z3 (zie voorbeeld)
dit omdat ik eens wil kijken of zoiets pas te maken is, bestaat mooi uit 2 delen zeg maar en schijnbaar ook 54 spline ala Z3 maar wel iets dunner, dus meer ruimte over en uit 2 delen dus kan zonder knie stuk bv door het dan aangepaste (voor die stuur as) spaghetti spruitstuk geschoven worden
die van de e46 kan je wel wat inkorten namelijk maja moet die wel wat langer zijn.
e46 z3
wie het weet mag het zeggen, is de e46 stuur-as (zie foto), nou korter of langer dan dat van de Z3 (zie voorbeeld)
dit omdat ik eens wil kijken of zoiets pas te maken is, bestaat mooi uit 2 delen zeg maar en schijnbaar ook 54 spline ala Z3 maar wel iets dunner, dus meer ruimte over en uit 2 delen dus kan zonder knie stuk bv door het dan aangepaste (voor die stuur as) spaghetti spruitstuk geschoven worden
die van de e46 kan je wel wat inkorten namelijk maja moet die wel wat langer zijn.
e46 z3
-
- Auto: M3P, 130i