95% van de "misfuels" gebeurt met benzine in een dieselauto ipv andersom. Wij hebben een additief ontwikkeld wat bij de verkeerd getankte benzine kan worden gegoten zodat het mengsel de belangrijkste eigenschappen van diesel aanneemt m.a.g. dat de auto gewoon gestart kan worden en er verder kan worden gereden (verkeerd getankte brandstof hoeft dus niet eens afgevoerd en vernietigd te worden).
Er is reeds getest op een 2015 Volvo V70 D5 welke benzine had getankt (helaas, maar mooi voor onze test). Bij deze auto is de test 100% verlopen, de auto is op de testbank geweest voor o.a. uitstoot meting, roetfilter werking, vermogen etc. alle waarden lagen netjes binnen de normatieve waardes. Verder wordt het additief as we speak in het lab onderzocht en vergeleken met "echte" diesel.
Ik hoop om met een aantal mensen in contact te komen om eens van gedachten te wisselen over de potentie van dit product op de (europese) markt. Er zijn een aantal mensen volgens mij op DF met verschrikkelijk veel kennis/ervaring in o.a. de olie/additieven industrie. Ook hoor ik uiteraard graag vragen/feedback etc. Wellicht wekt dit leuke en leerzame discussies op!
Alvast bedankt

Groetjes Floris
ps reacties mogen gewoon hieronder of via pm uiteraard