BMW M2
-
OnlineWill F.
Re: BMW M2
doe mij die blauwe dan voor normaal geld. Wie betaalt nou een premie van 60/ 70% op zo'n auto. Iemand met een eigen geldpers misschien? Begrijp er helemaal niets van.
- tomgtr
Gaat nergens over, collega van me heeft een McL 675 spider gekocht en heeft al premie van 300K geboden gekregen voor aflevering
-
- Auto: Fun Damn Mentally
688HS
-
Met geld maak je geld. Zo blijkt wel weer. Gelijk doorduwen die handel. Snel verdiend.tomgtr schreef:Gaat nergens over, collega van me heeft een McL 675 spider gekocht en heeft al premie van 300K geboden gekregen voor aflevering

- Arthur
- Auto: Nr.51
Idd, dan zocht ik wel wat anders uit. Ten zij die collega geld als water heeft en perse een McLaren wil.
- Riceaux
+1! 100% de Alfa. Laatst 1 gespot, wat een prachtige verschijning in het echt!tomgtr schreef:Welkom Martijn. Leuke shortlist, ik hoop dat het de Alfa wordt! Zou tijd worden dat iemand op dit forum daarin gaat rijden! Wat betreft Macan die zou rijden als een 911, ehm, nee! Prachtige auto maar zo'n hoge auto is het qua rijbeleving nooit.

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Romo rijdt zo straks van de zaak richting huis........in de spiegel zie ik een mat grijze Ferrari 458 aan komt zetten........Romo weet en voelt het; die kerel wil weten wat er voor hem rijdt, ik denk, ik zal maar niet door gassen, anders komt ie niet dichterbij
Gas los, en daar komt ie aan, kijkt het aan en slaat rechts af (ik was niet interessant genoeg
) en gooit het gas d`r op.......ik wist dat het ging gebeuren, ik had beide zijruiten al laten zakken......en toen met een mega jank aan de rechter flank, zo mooi, zo fraai, man man man, waanzinnige dag afsluiter......
Wellicht is het die Captain Kirk?? (die had eerst een room witte 458 dacht ik, daar ook wel eens gespot)

Gas los, en daar komt ie aan, kijkt het aan en slaat rechts af (ik was niet interessant genoeg

Wellicht is het die Captain Kirk?? (die had eerst een room witte 458 dacht ik, daar ook wel eens gespot)
- MTBMW
Als je met je voetjes op de grond gaat staan en bedenkt dat een volle 440i Gran Coupe (schitterend model) eerder minder kost dan meer dan heb je een punt. Je hebt dan ook die heerlijke 3 liter 6-in-lijn met weliswaar iets minder pk's (al twijfel ik daar aan n.a.v. het filmje M2 vs M240i) en ongeveer hetzelfde wagengewicht. Met een Akrapovic of M Performance uitlaat kun je een hoop bereiken.ik zou eens een 3 of nog mooier 440i proefrijden. Denk dat je daar meer in vindt wat je zoekt. Daarnaast is ie niet duurder waarschijnlijk eerder goedkoper dan een M2 (komt vooral door bpm verschil van dacht ik 9k). Met een klein kuurtje komen daar net zoveel pk's uit als uit de M2. De B58 vormt niet voor niets de basis voor de volgende generatie M 6-in-lijn motoren.
-
Waarom zou je met je voetjes op de grond gaan staan als je geld geen issue is? Pak die Alfa-Parel!
-
OnlineWill F.
Daarbij komt dat je op een 440i GC zeer waarschijnlijk een betere deal doet dan op 'n M2.
-
Alfa bagger. Remmen in de abs gaat traction control weer aan. Dat noem ik bende hoe mooi het modelletje ook mag zijn.
- GTRene
dat is puur veiligheid, wellicht voor de meer coureurs is zoiets indien gewenst uit te programmeren?
gebruiken die ook zo'n rem type tractie controle?
gebruiken die ook zo'n rem type tractie controle?
- MTBMW
Als geld geen issue zou zijn dan denk ik niet dat je een M2 overweegt.
-
Ja een 440i Gran Coupe is een mooie en fijne wagen. Dat een 440GC ongeveer hetzelfde wagengewicht heeft als een M2 waag ik te betwijfelen. Ik denk dat de M2 toch zeker 50kg meer weegt:)
Maar een M2 rijdt wel als 4/500kg lichter. Maar minder comfy.
(EU gewichten geven 95kg meer aan voor 440GC)
Maar een M2 rijdt wel als 4/500kg lichter. Maar minder comfy.
(EU gewichten geven 95kg meer aan voor 440GC)
-
Lache. Dit is per slot van rekeing het M2 draadje en dan gaat het hier natuurlijk ook om:)
2:35:
"I'm quite suprised it has got actually electric seats. Maybe they did that to sort of cut down the weight.."
Geweldig die Britten.
2:35:
"I'm quite suprised it has got actually electric seats. Maybe they did that to sort of cut down the weight.."

Geweldig die Britten.
- Leen
tsja , alfa , ben ergens wel benieuwd hoe het nu rijdt , ergens begin 2000 kocht ik uit de folder een 156SW omdat ik hem mooi vond . na een week had ik al spijt , rammels ohne ende , geen rechte zit voor het stuur . maar wel mooi
kon hem gelukkig doorpasen naar een medewerker . daar kwam ik mooi vanaf.
Alfa , ik durf het niet meer aan .
@ Romo , eigenlijk had jij een M4 moeten kopen , aangezien jij volgens mij niet echt de hooligan uithangt , die zal met zijn iets grotere wielbasis (denk ik?) en adaptief onderstel minder stuiterig zijn op de snel weg .

@ Romo , eigenlijk had jij een M4 moeten kopen , aangezien jij volgens mij niet echt de hooligan uithangt , die zal met zijn iets grotere wielbasis (denk ik?) en adaptief onderstel minder stuiterig zijn op de snel weg .
-
@Leen, Romo vond 'n M4 niet zo fantastisch voor zover ik begreep. 

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Volgens mij valt een 156 echt niet meer te vergelijken met een nieuwe Gulia, die er van binnen en buiten zeer goed uit ziet. Ik heb er niet mee gereden, maar het lijkt een zorgvuldig gefabriceerde auto.
- tomgtr
Bram, dat hij er goed uitziet en leuke specs heft wil NIET zeggen dat het geen Alfa is met het daarbij horende "karakter".
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Klopt. Ik heb gelezen dat dit model (ik meen dat Top Gear UK dat naar aanleiding van een test schreef), voor wat betreft kwaliteitsbeleving een nieuw hoofdstuk zou zijn in de geschiedenis van Alfa.
-
Ja dus nog beroerder, en toch krijgen ze 't voor mekaar.Bram schreef:Klopt. Ik heb gelezen dat dit model (ik meen dat Top Gear UK dat naar aanleiding van een test schreef), voor wat betreft kwaliteitsbeleving een nieuw hoofdstuk zou zijn in de geschiedenis van Alfa.

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Leen schreef:tsja , alfa , ben ergens wel benieuwd hoe het nu rijdt , ergens begin 2000 kocht ik uit de folder een 156SW omdat ik hem mooi vond . na een week had ik al spijt , rammels ohne ende , geen rechte zit voor het stuur . maar wel mooikon hem gelukkig doorpasen naar een medewerker . daar kwam ik mooi vanaf.
-M2 heeft ook geen rechte zit voor het stuur ( zie crooked seats draadje Bimmerpost, daar wordt aardig wat afgevloekt)
-M2 heeft ook rammels, komt door harde achterzijde i.c.m het direct verankerde subframe
-M4 een weekend op proef meegehad, gelijk 1500km d`r op geknald

Na de E92 M3 heb ik me zelf beloofd nooit meer een grote ,snelle, logge, zware kar aan te schaffen; M4 dus niet in deze.
M2 compacter, directer, maar niet flawless, zeker niet !! Het is een minder compromis M dan ooit eerder. Daar waar M om bekend stond, de ideale mix tussen sportiviteit en altagstauglichkeit, vind ik bij de M2 wat meer op een zijspoor geraakt.
Demping vind ik een zwak punt, zeker i.v.m. Porsche, op normale klinkerwegen klopt het gewoon niet.
- tomgtr
Tja, you get what you pay for. Ik heb nooit een Porsche willen hebben, heb er nu 1 een half jaar en sindsdien misschien 3 keer in M4 gereden. Porsche klopt gewoon, de kwaliteit, de beleving maar vooral dat elke rit gewoon een belevenis is. Maar dat komt wel allemaal tegen een prijs!
-
Romo...klinkerwegen, te stug. Het valt allemaal reuze mee. In 'n bocht (doordraaier hoe lang of HAAKS, dus niet scheef) ook is er weinig tot niets sneller of er moet GT4, een paardje of Lotus ofzo op staan.
Hoe groot en log een M4 ook aanvoelt tov een M2, hij rijdt en stuurt fijner dan alle huidige BMWs buiten de M2, al zal je dat blijven ontkennen:)
Hoe groot en log een M4 ook aanvoelt tov een M2, hij rijdt en stuurt fijner dan alle huidige BMWs buiten de M2, al zal je dat blijven ontkennen:)
- romo
Robin schreef:Romo...klinkerwegen, te stug. Het valt allemaal reuze mee. In 'n bocht (doordraaier hoe lang of HAAKS, dus niet scheef) ook is er weinig tot niets sneller of er moet GT4, een paardje of Lotus ofzo op staan.
Het gaat niet om snelheid, das totaal niet het punt, snel is ie wel, het gaat erom welk gedrag het onderstel vertoont bij verschillende snelheden en ondergrond.
30 km/h door de BB, op een klinkerweg met putdeksels als puisten van een 15 jarige, dan bonkt de kar er over heen, niet verfijnd of gefilterd, nee knetterhard. De vering ongebalanceerd en ongewogen, het interieur zucht, steunt en kreunt onder het krachtenspel.
De snelweg, 200+ op de klok, slecht asfalt onder de wielen; de kar bonkt en springt, wordt nerveus en je moet ernstig bij de les blijven om de zaak te corrigeren.
Das niet M zoals we het kennen uit het verleden, met het voornoemde mooie compromis, nee das het zeker niet! De M2 is alleen dan een baken van rust als het asfalt er uitziet als een biljartlaken, al het andere pakt negatief uit voor diens weggedrag.
Het gaat er dus niet om dat de kar niet snel is of dat er buiten een GT4 wellicht niet veel sneller zou zijn(?) maar wederom gaat het hier over het waarneembare feit met welk een weggedrag gaat dit alles plaatsvindt. Daar heb ik gefundeerd en onderbouwd commentaar op.
Pak ik even het JRZ RS 1 onderstel; wat een rust en balans (als het heel bleef dan), ga ik door naar de Cayman; das een sportauto toch? Niet een sportieve auto als de M2-M4?? Daar is iedereen het toch mee eens. Maar de sportkar wint het hier op alle fronten van een M2, niet de snelheid, maar wel het weggedrag, zowel op 30 km/h klinkerwegen inde BB, als +200km/h op de BAB.........de balans, de rust, compliance, het is van een niveau waar ik met met al mijn eerdere ervaringen over kan zeggen dat er niets, maar dan ook echt niets in de buurt komt. (zoals bekend is de wielbasis van een Cayman 247,5cm en had 20" er onder, vs M2 wielbasis 269,3cm en 19"..!!) Qua cijfers zou een M2 dus veel rustiger moeten liggen (argument M4 Leen) Das dus aantoonbaar niet zo.
De M2 zakt hier volledig door het ijs wat mij betreft.