Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Eric Z » 02 okt 2016, 19:19

Doorrijden is ook niet belaald slim, zou toch ff checken of al je koeling etc nog heel is. Kan je ook gelijk je kenteken oprapen.

Zed240

Bericht door Zed240 » 02 okt 2016, 19:51

@ Eric

Zijn bijrijder reageerde op de video dat de auto vervolgens koelvloeistof lekte. Volgens hem zijn ze gecrasht omdat de baan nat was, niet omdat de bestuurder aan het falen was. Dit soort mensen denken volgens mij echt niet na tijdens het rijden op de Ring.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 02 okt 2016, 20:06

Was vandaag ook langs de baan te vinden (niet op deze keer), maar hij liet wel een paar mooie drifts zien eerder op de dag. Tot dat ene moment ;)

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 02 okt 2016, 20:28

Zed240 schreef:@ Eric

Zijn bijrijder reageerde op de video dat de auto vervolgens koelvloeistof lekte. Volgens hem zijn ze gecrasht omdat de baan nat was, niet omdat de bestuurder aan het falen was. Dit soort mensen denken volgens mij echt niet na tijdens het rijden op de Ring.
Omdat de baan nat was, want dat zie je ook totaal niet aankomen gelukkig. Bestuurder geeft vast ook vanuit angst gas en de traction control deed het ook spontaan niet meer. :bag:
Snap best dat het leuk is om een driftje neer te leggen, maar zoek dan geen excuses als het mis gaat. :shithappens: En bovenalles hou het veilig voor een ander, onbegrijpelijk doorrijden met schade/koelvloeistof lekkage.

Macboy

Bericht door Macboy » 03 okt 2016, 09:51

Laat je spullen lekker liggen ;)

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 03 okt 2016, 10:49

Ik zou niet durven zonder ESP de ring op tijdens regen. Laatste keer werd ik 1 keer goed gered door ESP bij Eiskurve ik ging voor mijn gevoel niet gek hard en het was droog.

Fabian

Bericht door Fabian » 03 okt 2016, 12:26

Je ziet het gebrek aan rij(drift)vaardigheid op het moment dat de eerst drift in onderstuur eindigt en hij vervolgens keihaard blijft insturen en op het gas trapt. Dan vraag je erom.....

PeterB

Bericht door PeterB » 03 okt 2016, 12:39

Op naar de kentekenplatenboer.
Mooi hoor, zo'n 1 op je kentekenplaat ;)

JWtje
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG

Bericht door JWtje » 03 okt 2016, 13:29

Ik was gisteren ook op de ring en het verraderlijke is dat er op heel veel verschillende plekken zoveel verschil zit in de grip. Het begon zo rond een uur of 12 half 1 een beetje te miezeren en op sommige plekken heb je als je banden goed warm zijn dan nog steeds maximale grip terwijl je een bocht verder als dwars gaat als je al aan je gaspedaal denkt. Omdat de regen niet echt door zette ben ik rond een uur of 13 weer naar huis gegaan. Ieder rondje lagen er wel een stuk of 4 langs de baan. Continu gele vlaggen en veel mensen die niet meer door reden.
Het kan beter helemaal zeiknat zijn dan half/half. Als je naar de gisteren ge-uploade filmpjes kijkt zie je dezelfde M5 nog wel vaker dwars voorbij komen waar het wel goed ging. Heel verleidelijk om maar een beetje dwars te gaan als de baan het niet meer toe laat om hard te gaan maar je weet dat als je hier fout gaat je erg veel geluk moet hebben om niet de vangrail in te gaan. Kun je beter een driftdagje boeken.

Fabian

Bericht door Fabian » 06 okt 2016, 06:12

Having some fun in the E34!

https://youtu.be/uAqAcsVFY3I

witje

Bericht door witje » 06 okt 2016, 08:09

De meneer van de vliegende deur (check de tyraps) zet 'm dezelfde dag ook tegen de vangrail in de voorlaatste bocht.

KW

Bericht door KW » 06 okt 2016, 16:05

Harrie Spoor schreef: Uhhh, loop je nu te trollen of ken je de regels daar echt niet ?
Ik ken de regels maar das van jaren terug. Kan best zijn dat die veranderd zijn.
En anders geef je ff weer wat je in die situaties wel en niet mag doen, zoals al eerder gevraagd is.

StefanW
Auto: 106 Rallye S2

Bericht door StefanW » 06 okt 2016, 19:03

Lijkt erop dat er iets afbreekt, want hij remt niet in de bocht en hij gaat gelijk 180 graden

Marius

Bericht door Marius » 06 okt 2016, 19:12

Fabian schreef:Having some fun in the E34!

Mooi filmpje Fabian! :)

Joy

Bericht door Joy » 06 okt 2016, 19:19

StefanW schreef:Lijkt erop dat er iets afbreekt, want hij remt niet in de bocht en hij gaat gelijk 180 graden
De waterpomp plofte en de lekkende koelvloeistof kwam onder de banden terecht.

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 06 okt 2016, 22:41

Fabian schreef:Having some fun in the E34!

Ik wist helemaal niet dat jij de dikke dame had, gaaf zeg !
Ik zie dat ze Bergwerk aangepast hebben ? (5:00 in je vid :lol: )

witje

Bericht door witje » 09 okt 2016, 20:34

7 super defensieve ronden gereden van 9 - 12 uur. Na 10 uur was het al vooral brokken ontwijken, wat gebeurde er een hoop shit.
Focus vol in de vangrail bij Bellof, Fiesta in de Fuchsrohre, BMW over de kop en bijna de streckensicherung geraakt, huur Swift afgeschreven.

Zed240

Bericht door Zed240 » 09 okt 2016, 20:57

Omdat ik zo vroeg op was ivm de F1 vanochtend ook de webcam een beetje in de gaten gehouden. De eerste baansluiting was volgens mij al om een uur of 10!? Leek ook wel echt enorm druk op de webcam.

witje

Bericht door witje » 09 okt 2016, 21:11

De eerste sluiting was rond 10:15, daarna nog 1 om 11:30. Toen zijn we bij Wehrseifen gaan filmen.

Van 13:30 tot 16:30 was de boel dicht met 10 minuten onderbreking. Na 16:50 het weer raak. Ondertussen lekker bij de imbiss naast Kik gegeten en vol gas naar huis.

De VLN-Strecke en het mooie weer heeft erg veel drukte veroorzaakt. Kregen nog een gratis ronde omdat de slagboom raar deed. Voor dit jaar is het welletjes, ik ga de BMW morgen wassen en dan gaat hij de schorsing in. We zien het in maart wel weer, alhoewel we nog wel een keertje gaan om te wandelen/filmen

Roy RS

Bericht door Roy RS » 09 okt 2016, 22:03

Vandaag ook geweest, ik wist niet dat de gp erbij zou zitten,maar als ik het geweten had was ik thuis gebleven...wat een drukte en wat een hoop sluitingen! Niet eens aan rijden op de baan toegekomen

witje

Bericht door witje » 09 okt 2016, 22:33

Zo'n dag was het dus :duh:

Joop

Bericht door Joop » 09 okt 2016, 23:56

witje schreef:7 super defensieve ronden gereden van 9 - 12 uur. Na 10 uur was het al vooral brokken ontwijken, wat gebeurde er een hoop shit.
Focus vol in de vangrail bij Bellof, Fiesta in de Fuchsrohre, BMW over de kop en bijna de streckensicherung geraakt, huur Swift afgeschreven.

...
Die laatste paar heb ik niet meer meegekregen. Nadat de baan weer open ging vanwege die Focus, heb ik nog twee ronden gereden en ben daarna de Eifel in getrokken...

...die Focus ging overigens recht voor mijn neus rechts vangrail in, in de Bellof S, toen hij over de baan terug naar links stuitterde. Heb de beste man nog kunnen ontwijken. De inhaalactie buitenom bij mij, uit Planzgarten II, kon daar gewoon niet. Achterkant van de Focus begon te schuiven en klaar was het ritje.

Aan het eind van de middag, na het Eifelrondje, rond een uur of zes nog een rondje gedaan en toen was ik eigenlijk wel letterlijk klaar mee. Rondjes op, klaar er mee. Voorlopig zie je mij niet meer op een dergelijk drukke dag op de baan.

Macboy

Bericht door Macboy » 10 okt 2016, 09:32

Zijn daarom ook kijk-dagen geen rij-dagen al een jaar of 5 naar mijn idee. Moet wel zeggen dat ik het voor oktober nog vrij druk vind. Die Swift heeft een enorm dure dag beleefd. Lekker goedkoop Swiftje huren als alles goed gaat. Maar nu niet meer.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 10 okt 2016, 10:59

VLN-strecke is gaaf, maar dat vindt iedereen. In 2012 toen dat een keer in weekend was speciaal heengegaan. Nou was ik wel bekende met drukke weekenddagen, maar dat sloeg werkelijk alles.

Maar uit Frankfurt die er speciaal heengekomen was heeft 1,5uu in de file gestaan vanaf het grasveld aan de overkant. Wij hadden puur geluk dat we de auto op ingangsparkeerplaats hadden staan. Toen we klaar waren met het rondje stond hij nog in de rij en was het sluitingstijd voordat ie ook maar in de buurt is geweest van de poortjes.

Wahnsinn! was hier wel op zijn plek.

Maar wel heel gaaf om bij F1 circuit rechtdoor te mogen rijden.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 10 okt 2016, 11:42

Mooi weer aan het einde van het seizoen en ook nog eens VLN-stuk erbij staat helaas bijna altijd garant voor veel drukte en veelal bijbehorende sluitingen. 1 november vorig jaar was ook de combi open en toen viel het wat drukte betreft nog wel mee, wat mij o.a. onderstaande mooie foto opleverde.

Afbeelding

Dit jaar helemaal niet geweest ivm verhuizing, opknappen tijdelijk woning, vakanties, aankoopplan ander huis etc. maar als ik die gekte zo nu en dan zie vraag ik me serieus af of ik er heel veel lol aan zou beleven. In dit soort rijen (en dit was niet eens tijdens een sluiting :? ) zoals gisteren heb ik weinig zin met mijn sportkoppeling.

Afbeelding

Plaats reactie