BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Leen

Re: BMW M2

Bericht door Leen » 04 okt 2016, 18:58

en toch nog maar weer een alcantara stuurtje scoren :-)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 okt 2016, 19:08

Mooi die stoelen, maar de standaard vind ik beter gezien de instelbaarheid van de wangen, bovenstaande stoelen zijn het zelfde als de sportstoelen plus in de Cayman GTS, voor mij niet goed genoeg op maat te maken!

Fraai staat het, zitten en zit instelbaarheid vind ik dan weer zwaarder wegen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 okt 2016, 17:36

Vergelijk M2 vs M240i

http://www.caranddriver.com/reviews/201 ... ted-review

Ik begrijp wel waarom er gefluisterd wordt dat er een sterkere versie van de M2 moet komen, deze verschillen in tijd vs geld gaan nergens over.

Opvallende uitspraak;
Better Cruising, Less Bruising

The M240i is a much better cruiser than the M2, quieter and less nervous on the highway. All U.S.-bound cars get the Adaptive M suspension as standard equipment, with damper firmness adjusted by the Dynamic Mode button. Comfort mode delivers on its promise, with a pliant and well-damped ride when asked to deal with poor quality surfaces at speed, the cabin staying impressively refined. Sport and Sport+ firm up the chassis without making the M240i feel excessively harsh, something we can’t say about the full-on M2 on rough pavement.
Dat is precies wat ik hierboven reeds had gepost.....

MTBMW

Bericht door MTBMW » 05 okt 2016, 20:40

Beste M2-fans,

Door te Googlen op "levertijd BMW M2" ben ik hier terecht gekomen en lees aandachtig de ervaringen/meningen over de M2. Zelf rij ik een BMW F31 328iA M-Sport van 2013 en ben toe aan wat anders. De zaken gaan goed dus ik kan een flinke stap maken. De kinderen zijn inmiddels alweer een paar jaar uit de maxi-cosies/kinderwagens dus ik heb niet perse een ruime auto nodig. Mijn passie ligt toch wel bij stuurmansauto's. Mijn 328i staat op 19" non-runflats Michelin Super Sports, de auto is ondanks het M-onderstel gewoon zacht te noemen. Het mag iets strakker al is het voor de dagelijkse ritten toch wel lekker. Daar moet ik eerlijk in zijn.
Leen schreef:inderdaad , jammer van dat schuifdak , meest nutteloze optie op een m2 ............
Het schuifdak is voor mij juist één van de redenen om voor een M2 te gaan, heerlijk om iets boven je hoofd open te gooien. In tunnels en langs bergwanden kun je dan ook nog een beetje genieten van de sound. Bovendien is de doorstroming van de lucht in de auto vele malen beter (altijd kantelstand) wat weer ten goede komt aan je gezondheid.
Minpunt vind ik toch de demper/veren set up, op slecht asfalt (die BAB wordt net ook niet beter op momenteel) zowel op lage als wel op hoge snelheid is dat kar echt onrustig, jumpy,
Dit is waar ik al bang voor was. Mijn vrouw had een 1-serie met M-Onderstel - heel leuk als je aan het "hoeken" bent maar als je normaal rijdt echt vermoeiend. Op de Autobahn werd ik er zelfs bijna chagrijnig van. Op Ibiza heb ik een dag in een Ferrari California 490pk mogen rijden - deze had luchtvering en ik was aangenaam verrast. Over harde richels leek het wel een Citroën, heel comfortabel maar in de sportstand een beest. Dat heeft mij aan het denken gezet. Je bent immers niet de hele dag aan het gummen, ik rij 90-95% van de tijd "normaal". Gewoon omdat het niet anders kan in auto-hatend Nederland.

Andere auto's op mijn shortlist zijn:

Alfa Giulia Quadrifoglio: Ca. €20.000,- duurder maar deze schijnt in comfort stand heerlijk te cruisen en heeft 4 deuren (toch wel handig) en 510 peekaatje. In Sport een echt feestbeest als ik de tests mag geloven. :swinging:

Een Gebruikte Porsche Macan Turbo: ander concept maar rijdt als een opgehoogde 911. Rondetijd nagenoeg gelijk aan een M2 maar wel een lekkere cruiser en lekker breed inzetbaar.

Ik ga zaterdag proefrijden in een M2. Ben benieuwd of hij me pakt...

Knot

Bericht door Knot » 05 okt 2016, 21:28

Heeft de M2 geen M adaptief dan?

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 05 okt 2016, 21:40

Leuk lijstje. De Alfa lijkt me met een gezin meest praktisch en qua looks en rij-eigenschappen ook een beest. Ik zou het wel weten ;)

JP

Bericht door JP » 05 okt 2016, 21:45

Welkom Martijn !!

romo

Bericht door romo » 05 okt 2016, 22:12

Knot schreef:Heeft de M2 geen M adaptief dan?

GEEN adaptief onderstel........

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 okt 2016, 07:41

Ik begreep dat er een adaptief onderstel in de maak is, AC Schnitzer of Bilstein dacht ik.(?)

EDITED: Verder werd er gesuggereerd op 't Duitse forum dat er vanaf zomer '17 de huidige M2 (N55) einde verhaal is. En dat im Frühherbst(begin herfst voor de niet Frans sprekenden) een M2 CS komt En dan ab Sommer(zomer, zo moeilijk is Duits niet) 2018 een M2 GTS...(?)
http://www.1erforum.de/threads/m2-gts.230142/page-17

Don't shoot the Messenger.:)

Welkom Martijn. We lezen wel wat je ervan vond.

Robin

Bericht door Robin » 06 okt 2016, 08:08

Aanvulling net in de Duitse link hierboven:
M-Powwer, post: 2575735, member: 44893 schreef:Wobei der M2 GTS die 450 PS-Variante des S55 bekommen, im Gewicht ordentlich abgespeckt und mit zahlreichen Anbauteilen versehen werden soll...

Quasi ein "kleiner M4 GTS"...leider auch preislich!

Aus Insiderkreisen ist zu vernehmen, dass es nur 500 Stück geben wird und jeweils 100.000 € dafür aufgerufen werden...
Die ga ik niet vertalen, das ist schon deutlich...

Robin

Bericht door Robin » 06 okt 2016, 08:10

Oh ja , in z'n 2 volgas bij 3000rpm ofzo op dit nog droge semizomerse wegdek heb ik 'n zwaar uitbrekende kont , tractieproblemen, dat wordt wat im Winter:)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 06 okt 2016, 09:20

Welkom Martijn. Leuke shortlist, ik hoop dat het de Alfa wordt! Zou tijd worden dat iemand op dit forum daarin gaat rijden! Wat betreft Macan die zou rijden als een 911, ehm, nee! Prachtige auto maar zo'n hoge auto is het qua rijbeleving nooit.

Robin

Bericht door Robin » 06 okt 2016, 09:39

Ja die Giula 510. GEWELDIGE auto. Maar de prijs he:)

Macan, leuk, maar zoiets hoogs kan nooit sturen als iets echt sportiefs wat Tom ook al zegt. Tuurlijk die motor gaat als 'n tierelier en voor 'n SUV rijdt ie misschien wel 't strakst op deze aardbol, maar 't blijft 'n SUV.

romo

Bericht door romo » 06 okt 2016, 12:37

Vanochtend vroeg mijn kar of ik de de sat nav wilde starten, er was blijkbaar een update, nou dat liep prima !!

Mooi dat ie dat automatisch doet !

Robin

Bericht door Robin » 06 okt 2016, 12:40

Die satnav update vraag had ik al rijdende begin vorige week. Eerste keer. Is dit jouw eerste of tweeede keer dat ie dat doet Robert?

Will F.

Bericht door Will F. » 06 okt 2016, 12:56

MTBMW schreef:Beste M2-fans,

Door te Googlen op "levertijd BMW M2" ben ik hier terecht gekomen en lees aandachtig de ervaringen/meningen over de M2. Zelf rij ik een BMW F31 328iA M-Sport van 2013 en ben toe aan wat anders. De zaken gaan goed dus ik kan een flinke stap maken. De kinderen zijn inmiddels alweer een paar jaar uit de maxi-cosies/kinderwagens dus ik heb niet perse een ruime auto nodig. Mijn passie ligt toch wel bij stuurmansauto's. Mijn 328i staat op 19" non-runflats Michelin Super Sports, de auto is ondanks het M-onderstel gewoon zacht te noemen. Het mag iets strakker al is het voor de dagelijkse ritten toch wel lekker. Daar moet ik eerlijk in zijn.
Leen schreef:inderdaad , jammer van dat schuifdak , meest nutteloze optie op een m2 ............
Het schuifdak is voor mij juist één van de redenen om voor een M2 te gaan, heerlijk om iets boven je hoofd open te gooien. In tunnels en langs bergwanden kun je dan ook nog een beetje genieten van de sound. Bovendien is de doorstroming van de lucht in de auto vele malen beter (altijd kantelstand) wat weer ten goede komt aan je gezondheid.
Minpunt vind ik toch de demper/veren set up, op slecht asfalt (die BAB wordt net ook niet beter op momenteel) zowel op lage als wel op hoge snelheid is dat kar echt onrustig, jumpy,
Dit is waar ik al bang voor was. Mijn vrouw had een 1-serie met M-Onderstel - heel leuk als je aan het "hoeken" bent maar als je normaal rijdt echt vermoeiend. Op de Autobahn werd ik er zelfs bijna chagrijnig van. Op Ibiza heb ik een dag in een Ferrari California 490pk mogen rijden - deze had luchtvering en ik was aangenaam verrast. Over harde richels leek het wel een Citroën, heel comfortabel maar in de sportstand een beest. Dat heeft mij aan het denken gezet. Je bent immers niet de hele dag aan het gummen, ik rij 90-95% van de tijd "normaal". Gewoon omdat het niet anders kan in auto-hatend Nederland.

Andere auto's op mijn shortlist zijn:

Alfa Giulia Quadrifoglio: Ca. €20.000,- duurder maar deze schijnt in comfort stand heerlijk te cruisen en heeft 4 deuren (toch wel handig) en 510 peekaatje. In Sport een echt feestbeest als ik de tests mag geloven. :swinging:

Een Gebruikte Porsche Macan Turbo: ander concept maar rijdt als een opgehoogde 911. Rondetijd nagenoeg gelijk aan een M2 maar wel een lekkere cruiser en lekker breed inzetbaar.

Ik ga zaterdag proefrijden in een M2. Ben benieuwd of hij me pakt...
ik zou eens een 3 of nog mooier 440i proefrijden. Denk dat je daar meer in vindt wat je zoekt. Daarnaast is ie niet duurder waarschijnlijk eerder goedkoper dan een M2 (komt vooral door bpm verschil van dacht ik 9k). Met een klein kuurtje komen daar net zoveel pk's uit als uit de M2. De B58 vormt niet voor niets de basis voor de volgende generatie M 6-in-lijn motoren.

Robin

Bericht door Robin » 06 okt 2016, 12:59

Goed verhaal Will, maar 'n 440i is 'n toch wel erg grote ietwat dweilerige auto dan.

Will F.

Bericht door Will F. » 06 okt 2016, 13:14

Met jongere kids zou ik nooit een M2 kopen, ja erbij en MdV in een station. Daarnaast krimpt zo'n 4 wel, je moet er alleen even aan wennen, echter blijft het een meer diffuse, veel minder scherpe beleving dan een M2 idd.

romo

Bericht door romo » 06 okt 2016, 13:15

Robin schreef:Die satnav update vraag had ik al rijdende begin vorige week. Eerste keer. Is dit jouw eerste of tweeede keer dat ie dat doet Robert?

De 1e keer dacht ik, althans ik heb niet iets eerder gemerkt.

Knot

Bericht door Knot » 06 okt 2016, 13:41

Ik heb dat ook steeds geprobeerd om een mix te zoeken maar beste blijft gewoon een ruime station of sedan en een kleine compacte bom voor erbij...

Robin

Bericht door Robin » 06 okt 2016, 13:50

Knot schreef:Ik heb dat ook steeds geprobeerd om een mix te zoeken maar beste blijft gewoon een ruime station of sedan en een kleine compacte bom voor erbij...
Ferrari FF(of hoe dat apparaat nu heet) en 037 is mijn keus dan, maarja niet te vinden:)

F80 M3 Comp en M2 (CS/GTS) is ook goed lol.

Dat onze kids(bijna 17 en 22) met ons rijden is ongeveer op de vingers van 1 hand te tellen(per jaar...)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 06 okt 2016, 13:59

Ja die nieuwe Ferrari FF (Lusso of zo?) Wat een plaatje. Mijn vrouw is al accord maar ik wil niet mee op werk gezien worden dus maar even wachten dan maar..... En Jezus, wat is dat ding duur!!!!

Will F.

Bericht door Will F. » 06 okt 2016, 14:15

JP

Bericht door JP » 06 okt 2016, 14:22

Zo'n pareltje staat naast mij werk....

Afbeelding

https://hoefnagels.nu/aanbod/ferrari-f12-8/

Nieuw iets van €5ton, nu als 2e handsje al >€9ton....... :coffee:

Robin

Bericht door Robin » 06 okt 2016, 14:37

Wow.

Geel is inderdaad de kleur voor zo'n beest.

Plaats reactie