Peugeot 106 GTI 98 semi trackday klaar

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Plaats reactie
The Flying Eagle

Peugeot 106 GTI 98 semi trackday klaar

Bericht door The Flying Eagle » 04 okt 2016, 19:14

Na een paar jaar spelen.. een groot uitgevallen kart mag plaats maken voor iets 'gewoons'

Wat krijg je?
Een 106 GTI uit 98 met 200.000 km op de klok.
Met 145.000 is de kop gereviseerd, bewerkt en zijn er scherpere nokken in gegaan.
samen met de huidige in en uitlaat setup (Superspint uitlaat spruitstuk, power sprint 200 CPI kat en raggazon midden en eind demper) is het afgesteld op een heerlijke 148 paardjes.
Ondertussen zit er een korte 1.3 rallye bak onder met een Helix geveerde koppeling.

Daarnaast is er ook genoeg aan het onderstel gedaan, inmiddels staat het rondom op Groupe N peugeot sport dempers met eibach veren voor.
Ook zijn alles draagarm rubbers gedaan en dus vervangen door powerflex zwart en alu draagarm blokken.
Remmen zijn van een ZX 16V, 266mm. Maar wel uitgevoerd met harde schijven en Carbon Loraine RC6 blokken.
De speedlines blijven er onder incl de Studs waar ze mee vast zitten..

Originele stoelen en bank hebben ruimte gemaakt voor 2 simpele sparco sprint kuipjes en de bestuurder is voorzien van een 4 punts gordel (voor de bijrijder liggen ze klaar nieuw in doos!)

Eventueel kan er een set semi's op velg worden meegeleverd...

Even wat plaatjes bij het verhaal

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Huidige setup
Motorisch:
Originele j4 kop bewerkt met Newmann PH3/PH1 nokken assen
SS spruitstuk>Ragazzon kat vervanger>Ragazzon middendemper>Ragazzon Groupe N 50mm eind demper
Pipercros Venom air intake
Setrab 13 rijen olie koeler achter een Sandwichplate met thermostaat.

Onderstel:
PeugeotSport dempers met Eibach -50 veren, achter mee verlaagd en peugeot sport dempers.
Achteras in Groupe N peugeotsport alu bussen ipv rubber of PU
Voor peugeotsport draagarmblokken en PowerFlex Zwart draagarm rubber.
266mm remmen met carbon loraine RC6 blokken

Interieur:
originele banken en stoelen verwijderd, verder niets
2 keer Sparco Spint 2 kuipstoelen.
bestuurder Oreca 4 punts gordel (netjes bevestigd op de middentunnel met een gordel oog!)
Oreca 330mm stuur met snapoff.

Originele ecu aanwezig (met startonderbreker dus!) huidige is een 'originele' gemapt met 200 CPI kat

Goodies:
200CPI cat
2e oreca 4 punts gordel (nieuw in doos)
originele stuur met airbag, hoedenplank
Originele uitlaatlijn
en vast meer..

Vraagprijs: 3500 euro
Laatst gewijzigd door The Flying Eagle op 05 okt 2016, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Re: Peugeot 106 GTI 98 semi trackday klaar

Bericht door indobesar » 04 okt 2016, 19:54

Gaaf ding! Leek heel erg op mijn 106rallye.

GLWS!

Frits05

Bericht door Frits05 » 04 okt 2016, 20:50

Gaaf ding. Heb je ook fotoos van het interieur? Zijn er ook gebreken/beschadigingen? En is hij geschikt voor de langere medemens? :-) (ben 2.01 meter)

Macboy

Bericht door Macboy » 04 okt 2016, 23:17

Gaaf ding ! Ben ook erg benieuwd naar het interieur.

The Flying Eagle

Bericht door The Flying Eagle » 05 okt 2016, 10:14

Plaatjes van het interieur komen eerdaags.. die 2 meter moet wel passen mits we de stoel naar achter schroeven.
De stoelen staan echt maximaal laag dus hooft ruimte is geen probleem meer ;) ik ben zelf 1.86 en twijfel zo af en toe of ik toch niet te laag zit..
As we speak heb ik toch nog een Pro 2000 op de kop getikt voor de bestuurders kant voor iets meer steun op de lange afstanden.

Beschadigingen exterieur zijn er, het is dan ook een auto uit 98. De achterbumper heeft een kras opgelopen waar ik echt niet weet waarvan.. verder heeft hij best wat steenslag opgelopen (veel randstad gereden) hierdoor is de motorkap echt niet mooi meer te noemen, maar goed prio lag meer bij de techniek de laatste jaren dan de looks. (wel als elk jaar fatsoenlijk gepolijst en beschermd met prima detail materiaal)
Verder twijfel ik een beetje aan de startmotor en de stab stokjes maken geluid, verder is er niet heel veel op aan te merken.

Plaats reactie