Nederland gaat naar de haaien
- Arthur
- Auto: Nr.51
-
- Hielke
Re: Nederland gaat naar de haaien
Ik had in mijn hele jonge jaren trouwens een gruwelijke hekel aan die zwartgeblakerde hielenlikker van de goedheiligman. In 'rotten' van 4 werden we dan naar de Bioscoop afgemarcheerd alwaar iedere keer opnieuw 'de zak' van Sinterklaas getoond werd. Ook zonder de dubbelzinnigheid waren we doodsbenauwd op een enkeltje Spanje getrakteerd te worden. Mengele en z'n kampbeulen waren het! En een lol dat ze hadden. Robin zal hetzelfde ook nog wel meegemaakt hebben.
Nee, ik zal er geen traan om laten als deze Turk met z'n Noord-Afrikaanse uitvoerders met hun verscheiden de lokale folklore wat armer maakt.
Nee, ik zal er geen traan om laten als deze Turk met z'n Noord-Afrikaanse uitvoerders met hun verscheiden de lokale folklore wat armer maakt.
-
Mooi onschreven robin en hielke!
What we need is Operation Clean Sweep!
What we need is Operation Clean Sweep!
- frankie
Mwah, discriminatie, racisme, pesten e.d. gaat toch per definitie altijd over minderheden? Dat het maar een kleine groep zou zijn vind ik niet bij voorbaat al een reden om dan maar niks te veranderen.
Het stuk van de Kinderombudsman is, hoewel weinig feitelijk onderbouwd, best interessant om te lezen met opvallende passages die ook aardig de kern van het hele verhaal weergeven.
Het stuk van de Kinderombudsman is, hoewel weinig feitelijk onderbouwd, best interessant om te lezen met opvallende passages die ook aardig de kern van het hele verhaal weergeven.
Dat zouden beide kampen is moeten laten doordringen bij zichzelf...Kinderen geven aan last te hebben van de discussie zoals die door ouders gevoerd wordt. Verschillende kinderen geven aan de gedachten van ouders wel te begrijpen maar vinden dat ze hun kind er niet in moeten meetrekken. Ze vinden het belachelijk dat volwassenen er ruzie over maken.
-
Ik heb het al vaker gezegd. Afschaffen die boel. We hebben sowieso teveel feestdagen in Nederland. Kerst mogen ze ook per direct een streep door halen.
- JP
Alle religie-gerelateerde feestdagen afschaffen, ja.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Frankie, nóóit is er geouwehoerd over dat we Zwarte Piet wegens discriminatie moeten afschaffen, maar de laatste jaren opeens wél...
Spijkers op laag water zoeken vind ik het. En ik bedoel ermee, als op déze jammerlijke manier zo'n NL kinderfeest wordt afgeschaft, dan weet je dat er makkelijk nog andere dingen zullen volgen. Geef je ze een vinger, ze nemen de hele hand. En dat vind ik niet kunnen. Als dit doorgang vindt is dat voor 'hun' een teken dat er meer mogelijk is. Dáár gaat't om.
En pesterijen etc, wat moet een rossig te dik jampotbrildragend jongetje/meisje dan bijvoorbeeld. Of moet hij/zij niet zeuren en is het ene erger dan het andere?
Meten met twee maten.
Spijkers op laag water zoeken vind ik het. En ik bedoel ermee, als op déze jammerlijke manier zo'n NL kinderfeest wordt afgeschaft, dan weet je dat er makkelijk nog andere dingen zullen volgen. Geef je ze een vinger, ze nemen de hele hand. En dat vind ik niet kunnen. Als dit doorgang vindt is dat voor 'hun' een teken dat er meer mogelijk is. Dáár gaat't om.
En pesterijen etc, wat moet een rossig te dik jampotbrildragend jongetje/meisje dan bijvoorbeeld. Of moet hij/zij niet zeuren en is het ene erger dan het andere?
Meten met twee maten.
-
Of dat twee homo's/lesbiennes de straat uitgepest worden door jeugd van Noordafrikaanse/MO komaf.
Maar dan hadden ze maar geen homo moeten worden nietwaar. Eigen schuld!
Maar dan hadden ze maar geen homo moeten worden nietwaar. Eigen schuld!
- Elmar
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... stijl.html
Als zwarte piet hier mee vergeleken wordt, kunnen we dan niet allemaal stoppen met leven....
Als zwarte piet hier mee vergeleken wordt, kunnen we dan niet allemaal stoppen met leven....
- Arthur
- Auto: Nr.51

Wat een vergelijking, idd

- GTRene
+veel @robins verhaal zo denk ik er ook over, gewoon hoe ze dat voor elkaar krijgen
- Macboy
https://www.washingtonpost.com/news/wor ... ?tid=sm_tw
Zo denkt de Washington Post er in elk geval over. Maar goed wie neemt die Amerikanen nog serieus met Donald Trump aan het roer ....
En feestdagen afschaffen is wat lastig natuurlijk in een hypocriet land. Als eerste en tweede kerstdag afgeschaft gaan worden is iedereen opeens weer Christelijk
Zo denkt de Washington Post er in elk geval over. Maar goed wie neemt die Amerikanen nog serieus met Donald Trump aan het roer ....
En feestdagen afschaffen is wat lastig natuurlijk in een hypocriet land. Als eerste en tweede kerstdag afgeschaft gaan worden is iedereen opeens weer Christelijk

- Hielke
Ja, het is een beetje vreemd.Macboy schreef:https://www.washingtonpost.com/news/wor ... ?tid=sm_tw
Maar zet dat af tegen al die culturen die er genoegen in scheppen volwassenen in de genitaliën van kinderen te laten snijden en ik vind het ineens weer heel erg meevallen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Langzaam maar zeker glijden we af naar een Clash of Cultures, een Clash of Civilizations.............
Een discussie waar je nooit uitkomt, een discussie die gekaapt wordt en misbruikt wordt..............
Het is gewoon wachten op een leipo die de Sint een blauwe boon verkoopt.........
Kortom; dit gaat volledig uit de hand lopen.
Een discussie waar je nooit uitkomt, een discussie die gekaapt wordt en misbruikt wordt..............
Het is gewoon wachten op een leipo die de Sint een blauwe boon verkoopt.........
Kortom; dit gaat volledig uit de hand lopen.
-
Een van mijn Afro-Amerikaanse collega's die naar NL is geemigreerd, is niet gecharmeerd van zwarte piet, maar heeft zoiets van "als dit het enigste is, laat ze het hebben"
Racisme is in Amerika veel meer een spelend iets dan hier. Zwarte wijken, zwarte uitgaanscentra, etc. etc.
Afro-Amerikaanse collega's die uit gingen in een Amsterdamse club die stonden versteld, al die culturen bij elkaar en dat gaat goed. Wauw. "Dat zou in Amerika nooit kunnen"
Kom je als niet "zwarte" Amerikaan in Amerika, valt het eigenlijk pas op dat je de eerste paar dagen gewoon geen blanke spreekt. ( duurde 4 dagen volgens een vriend
)
Car rental, Kaartjes football, diegene die je kamer schoonmaakt, auto parkeer service, supermarkt, etc. etc.
Nederland is zo ziek helemaal nog niet qua racisme naar geel/groen/bruin/oranje/zwart/paars/roze. Helaas is er enkel een groep welke het misbruikt voor alles.
Racisme is in Amerika veel meer een spelend iets dan hier. Zwarte wijken, zwarte uitgaanscentra, etc. etc.
Afro-Amerikaanse collega's die uit gingen in een Amsterdamse club die stonden versteld, al die culturen bij elkaar en dat gaat goed. Wauw. "Dat zou in Amerika nooit kunnen"
Kom je als niet "zwarte" Amerikaan in Amerika, valt het eigenlijk pas op dat je de eerste paar dagen gewoon geen blanke spreekt. ( duurde 4 dagen volgens een vriend

Car rental, Kaartjes football, diegene die je kamer schoonmaakt, auto parkeer service, supermarkt, etc. etc.
Nederland is zo ziek helemaal nog niet qua racisme naar geel/groen/bruin/oranje/zwart/paars/roze. Helaas is er enkel een groep welke het misbruikt voor alles.
-
En dan dit.
Een jongen is een jongen en doet z'n ding en 'n meisje is 'n meisje en doet haar ding. Of tóch niet?
Jongens moeten meisjes worden en meisjes jongens lijkt 'n beetje de boodschap? Is 't niet een beetje geforceerd om 'n meisje van 5 ofzo met autootjes te laten spelen en hamers/spijkers/zaag te gebruiken om zo niet '50s te lijken? Dat moet ze toch zelf bepalen(voor wat een kind zelf kan bepalen)? Als ze met poppen wil blijven spelen. Mij best. Wat mis ik hier?
http://www.wtf.nl/liefde/32219/bart-smi ... ommel.html
Een jongen is een jongen en doet z'n ding en 'n meisje is 'n meisje en doet haar ding. Of tóch niet?
Jongens moeten meisjes worden en meisjes jongens lijkt 'n beetje de boodschap? Is 't niet een beetje geforceerd om 'n meisje van 5 ofzo met autootjes te laten spelen en hamers/spijkers/zaag te gebruiken om zo niet '50s te lijken? Dat moet ze toch zelf bepalen(voor wat een kind zelf kan bepalen)? Als ze met poppen wil blijven spelen. Mij best. Wat mis ik hier?
http://www.wtf.nl/liefde/32219/bart-smi ... ommel.html
-
Ik ga even door:)
Is deze kwiebes eindverantwoordelijk voor de extra kosten van 70 miljoen komt ie weg met: 'Dit mag niet weer gebeuren'...
http://www.nu.nl/politiek/4331224/wiebe ... iscus.html
Wel heel eenvoudig als dat zo is.
Ik zou zeggen, paspoort innnemen en nooit meer aan de bak. Siberie is wel plaats voor zo een witteboordencrimineel:)
Is deze kwiebes eindverantwoordelijk voor de extra kosten van 70 miljoen komt ie weg met: 'Dit mag niet weer gebeuren'...
Ik zou zeggen, paspoort innnemen en nooit meer aan de bak. Siberie is wel plaats voor zo een witteboordencrimineel:)
-
Als dit zo goed in kaart gebracht is, waarom doen die sukkels in Den Haag etc daar dan niks aan.
http://www.nu.nl/binnenland/4331597/zwa ... ijden.html
Hypocriet land dit.
http://www.nu.nl/binnenland/4331597/zwa ... ijden.html
Hypocriet land dit.
- 350 Z
Yup PvdA Partij van de Ander, Allah of Allochtoon doet zijn naam weer eer aan, geloof maar dat zijn ambtenaren blij zijn met die Sinterklaas (van mijn geld).Robin schreef:Ik ga even door:)
-
Hij is van de Vereniging Van Doordrukkers, bijna hetzelfde als PvdA overigens...
-
Bedankt allen voor deze, gezien op FB:
http://www.metronieuws.nl/columns/99-wo ... na-bashing
Briljant gevonden.
http://www.metronieuws.nl/columns/99-wo ... na-bashing
Briljant gevonden.
- 350 Z
Wiebes laks met vertrekregeling Belastingdienst
DEN HAAG - Staatssecretaris Wiebes (Financiën) is nog niet in veilige haven aangekomen. Woensdag bleek dat hij niet heeft laten controleren of de uitgave van een half miljard euro voor de uit de hand gelopen vertrekregeling voor belastingambtenaren, wel verstandig was.
Voor volgende week dinsdag moet hij de Tweede Kamer nu een relaas leveren over de precieze gang van zaken rond de reorganisatie. Door de royale regeling konden medewerkers van de fiscus hun zakken vullen met vertrekpremies die soms zelfs ruimer uitvielen dan het salaris dat ze nog tot hun pensioen tegoed hadden. Bovendien moest de Belastingdienst een naheffing aan zichzelf opleggen, omdat de regeling neerkomt op een verkapt vroegpensioen, wat bij wet verboden is.
In totaal is het budget van 648 miljoen euro met zo’n 70 miljoen euro overschreden. Tijdens het debat woensdag over de financiële huishouding van het kabinet, bleek dat bij het besluit over de laatste 500 miljoen daarvan niet de juiste controlemechanismes zijn doorlopen. „Ik sta paf”, zei CDA-Kamerlid Omtzigt daarop. Wiebes gaf toe dat „de procedures overduidelijk niet zijn gevolgd”.
Volgende week donderdag spreekt de Tweede Kamer verder over het debacle.
In het bedrijfsleven zouden ze een moord doen voor zo'n oprotpremies regeling. Maar goed volgende week heffen ze weer woedend het glas en doen een plas en alles blijft weer bij het oude.
DEN HAAG - Staatssecretaris Wiebes (Financiën) is nog niet in veilige haven aangekomen. Woensdag bleek dat hij niet heeft laten controleren of de uitgave van een half miljard euro voor de uit de hand gelopen vertrekregeling voor belastingambtenaren, wel verstandig was.
Voor volgende week dinsdag moet hij de Tweede Kamer nu een relaas leveren over de precieze gang van zaken rond de reorganisatie. Door de royale regeling konden medewerkers van de fiscus hun zakken vullen met vertrekpremies die soms zelfs ruimer uitvielen dan het salaris dat ze nog tot hun pensioen tegoed hadden. Bovendien moest de Belastingdienst een naheffing aan zichzelf opleggen, omdat de regeling neerkomt op een verkapt vroegpensioen, wat bij wet verboden is.
In totaal is het budget van 648 miljoen euro met zo’n 70 miljoen euro overschreden. Tijdens het debat woensdag over de financiële huishouding van het kabinet, bleek dat bij het besluit over de laatste 500 miljoen daarvan niet de juiste controlemechanismes zijn doorlopen. „Ik sta paf”, zei CDA-Kamerlid Omtzigt daarop. Wiebes gaf toe dat „de procedures overduidelijk niet zijn gevolgd”.
Volgende week donderdag spreekt de Tweede Kamer verder over het debacle.
In het bedrijfsleven zouden ze een moord doen voor zo'n oprotpremies regeling. Maar goed volgende week heffen ze weer woedend het glas en doen een plas en alles blijft weer bij het oude.
-
@350Z:)
Robin schreef:Ik ga even door:)
- Hielke
Degelijke, burgerlijke, wetsgetrouwe goedzakken die ambtenaren van de belastingdienst. Zo dacht ik altijd.
Maar ze onderscheiden zich in niets van hun generatiegenoten van de babyboomgeneratie. Links lullen en rechts vullen. Wat een treurnis.
Maar ze onderscheiden zich in niets van hun generatiegenoten van de babyboomgeneratie. Links lullen en rechts vullen. Wat een treurnis.