Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door dvh » 30 sep 2016, 09:26

Nu was ik al nooit een sociaal mens.
Maar hoe ouder ik word. Hoe meer ik me vervreemd ga voelen van 95% wat er rondloopt..

Wat voor een leven heb je dan toch. Als je doel, je missie, de reden waarom je 's ochtends op staat het verbannen van zwarte piet is. Wat voor een treurige verzuurde droeftoever ben je dan?

Ik kan me ook niet voorstellen dat het leuke mensen zijn, zeg maar. Waar je graag een keer mee uit eten zou willen. Waarschijnlijk hebben deze ook een erg smal leven. Want als zwarte piet al een item is waar je je blijkbaar dusdanig mee bezig kan houden / tijd in stopt. Dan moet de rest van je leven toch wel fucking great zijn..

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 sep 2016, 09:29

Sorry, ik zal er niet weer over beginnen... :oops:
Uit eten zit er dus niet in, David? :)

frankie

Bericht door frankie » 30 sep 2016, 09:32

Dit legt dus precies de vinger op de zere plek wat mij betreft. Die oeverloze Zwarte Piet discussie. Cultureel erfgoed? Dikke vette onzin. Racisme? Net zulke dikke vette onzin.

Hoe harder het ene kamp roept weg ermee, hoe harder het andere kamp roept blijven. Het gaat al lang niet meer om Zwarte Piet, maar om "hullie tegen zullie". Nuance compleet verdwenen. En voor de goede orde, ik vind beide kampen net zo erg.

Mijn kinderen interesseert het in ieder geval geen bal welke kleur die lui hebben, als ze maar kadootjes en snoepgoed mee hebben :mrgreen:. Mijn persoonlijke mening dan nog? Ik denk niet dat Zwarte Piet racisme is, maar goed, ik kan dat niet goed beoordelen want ben een witte kaaskop. Wat ik wel weet, als er rond die tijd een gekleurd iemand door de straat loopt, en mijn kleinste roept hard, hee zwarte piet, dan voel ik met toch ongemakkelijk, dus misschien is er toch wel wat mee. Moet Zwarte Piet dan helemaal verdwijnen? Mwah, dat denk ik niet. Zou de figuur aangepast kunnen of moeten worden aan de huidige tijdsgeest? Ja dat denk ik wel.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 30 sep 2016, 09:45

+1 Frankie.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 sep 2016, 10:17

Ok.
En hoe doen we dat met bijvoorbeeld: dikke/dunne/roodharige/kleine/grote/invalide/minderbedeelde mensen etc waar een kind ook wel eens wat van zegt en waar je als ouder het schaamrood van op de kaken krijgt?

frankie

Bericht door frankie » 30 sep 2016, 10:31

Ja hoor eens, ik heb niet overal een antwoord op :mrgreen:

Maar het zou gewoon fijn zijn, dat ipv van schreeuwen om het hardst er gewoon een genuanceerde inhoudelijke discussie is. En dat geldt voor alle onderwerpen.

Robin

Bericht door Robin » 30 sep 2016, 10:36

Ik ook niet, maar mee eens frankie:)

Stond vannacht om half drie de buurman aan m'n voordeur. Half fokking drie!

Gelukkig was ik nog met 'n drumsessie bezig, normaal lig ik al lang te pitten dan.

:lol:

frankie

Bericht door frankie » 30 sep 2016, 10:46

Ook. toevallig, ik stond rond die tijd net op de oprit mijn nieuwe sportuitlaat in te branden, kwam de buurman ook naar buiten. Toch opvallend hoeveel mensen er nog wakker zijn rond die tijd niet?

dvh

Bericht door dvh » 30 sep 2016, 10:49

Arthur schreef:Sorry, ik zal er niet weer over beginnen... :oops:
Uit eten zit er dus niet in, David? :)
Alleen als jij betaald.. :angel:

Robin

Bericht door Robin » 30 sep 2016, 10:50

:)

Dit dan. Ontgroening ja/neen?
http://www.nu.nl/binnenland/4329383/koe ... ingen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Andre

Bericht door Andre » 30 sep 2016, 12:13

http://nieuws.tpo.nl/2016/09/30/duitse- ... htelingen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mensen nemen het recht al in eigen handen. Nog even en een burgeroorlog zit in de pipeline.

Politiek wil niet luisteren tja dan krijg je dit!

allen

Bericht door allen » 30 sep 2016, 12:18

Dat kleine klotedorpje boven Hamburg zal vast veel impact hebben op het leven hier in Nederland. :lol:

Robin

Bericht door Robin » 30 sep 2016, 12:27

Andre schreef:http://nieuws.tpo.nl/2016/09/30/duitse- ... htelingen/

Mensen nemen het recht al in eigen handen. Nog even en een HAMburgeroorlog zit in de pipeline.

Politiek wil niet luisteren tja dan krijg je dit!
We zijn 'n stelletje tamme kanaries.

Allen, Merkel heeft betrekkelijk veel invloed op de gang van zaken in NL. Understatement. NL is D's kleine broertje of je 't wil of niet...

tomgtr

Bericht door tomgtr » 30 sep 2016, 12:32

at een watjes daar, kunnen nog wat leren van Groningse cops balletjes.

allen

Bericht door allen » 30 sep 2016, 12:48

Ja ja Robin, elk akkefietje in Duitsland zal (in)direct gevolgen hebben voor het leven in Nederland?
Ik zou zeggen, pak je wagen en trek wat strepen op het asfalt als dat je helpt ontspannen.

Robin

Bericht door Robin » 30 sep 2016, 13:09

allen schreef:Ja ja Robin, elk akkefietje in Duitsland zal (in)direct gevolgen hebben voor het leven in Nederland?
Ik zou zeggen, pak je wagen en trek wat strepen op het asfalt als dat je helpt ontspannen.
Ik voel me prima relatief :D

Ik doel erop dat 't letterlijk minder vergezocht is dan men denkt.

allen

Bericht door allen » 30 sep 2016, 13:18

Bij nader inzien Robin... Laten we hopen van niet, maar wellicht wordt zij dan binnenkort ook op haar pannetje getikt? :lol:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2671 ... igd__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 30 sep 2016, 13:35

@allen, tja waarom is Wilders zo populair? Omdat Marokkanen etc zich altijd zo netjes gedragen toch?:)

Actie--->reactie.

Zwarte Piet--->gezeik--->kinderombudsman...

Had niet gehoeven(mijn mening)

Maar ik bemoei niet. :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 okt 2016, 14:58

Kotsmisselijk die zwarte pieten discussie, dat word ik er van.............groen en geel zie ik er van om eens wat andere kleuren te noemen..........

OMG de hele wereld staat in brand, de EU met 1 been in het graf, het MO wordt gesloopt, en hier hebben we het over zwarte piet WTF.............we verdienen ook niet beter, we kunnen beter opgezogen worden in een zwart gat..............en nooit meer tevoorschijn komen..........

Andre

Bericht door Andre » 01 okt 2016, 16:18

Over 10 jaar zijn we zo bi zo naar de kloten als er niet iets drastisch veranderd. Er veranderd niks ja meer ellende!

Het is gewoon triest dat ik kinderen op de wereld heb gezet. Die gaan geen mooi europa tegemoed!

Macboy

Bericht door Macboy » 02 okt 2016, 10:29

Sommige zaken moeten wel in perspectief worden gezien. Cijfers vluchtelingen an sich zegt niet zoveel. Cijfers migratie staan er niet bij. Ook vertrek niet. Er komen volgens mij al jaren per jaar 50.000 nieuwkomers naar Nederland. Dat zijn dus geen asielzoekers maar mensen met een reguliere aanvraag in welke vorm dan ook.

Wat zwarte piet betreft is de discussie denk ik vrij simpel zoals Frankie zegt: als mensen zich gediscrimineerd voelen dan is dat een feit. Als je dan de kleuren wat kan aanpassen en de teksten wat kan aanpassen en de kinderen hebben net zoveel plezier, dan heb je een win-win situatie. Van nadeel voor sommige en plezier voor sommigen naar enkel plezier voor allen. Niet eens een discussie waard dus.

Dat sommige in het verleden blijven hangen en niet vooruit durven in de tijd en niet eens snappen dat het kinderen geen fuck boeit welke kleur hij heeft is inderdaad een typisch tokkie kenmerk.

Hielke

Bericht door Hielke » 02 okt 2016, 11:18

Het maakt de kinderen inderdaad helemaal niks uit welke kleur Piet heeft. En het zou ook beter zijn dat het zwart verdwijnt.

Maar het perspectief is dat van grote groepen minderheden die aan de geldende normen en waarden van autochtonen wil tornen. Ik heb het dan vooral over minderheden met een ideologisch islamitische achtergrond. Dat mensen met een kleur nu over dezelfde kam gescheerd worden is vooral de afgevaardigden van Surinaamse en Antilliaanse groepen aan te rekenen die in onze huidige tijd van segregatie en wantrouwen jegens vreemdelingen het moment heeft gekozen om de zwarte pieten discussie blijvend op de spits te drijven. Hebben ze dan niet door dat mensen meer en meer de hakken in het zand steken? Dat er vooralsnog niks te halen valt behalve meer argwaan en wantrouwen jegens de andere groep.

Principieel zijn is mooi. Maar het perspectief is het moment. Een juist moment om principieel te zijn was voor de Surinaamse Nederlanders 1975 geweest. Ook toen stond Zwarte Piet (ook in Suriname) aan de zij van de goeheiligman. Het was toen principieel logisch geweest om als nakomelingen van slaven een eigen vrij en zelfstandig Suriname op te bouwen. Eventueel een Suriname zonder Zwarte Piet. Maar voordat men boeh of bah had kunnen zeggen zat half Suriname in Nederland.

Robin

Bericht door Robin » 03 okt 2016, 13:33

Ik zie 't zo dat waarschijnlijk Zwarte Piet zal verdwijnen, of we dat willen of niet. Het gaat gebeuren.
De manier waarop vind ik jammer, een kleine groep klagers die 't gaat 'winnen' van de grote groep die Zwarte Piet wil laten blijven.
Democratisch amehoela. Het doordrammen van 'kleine' bevolkingsgroepen met hun politieke/culturele/traditionele/religieuze voorkeur en achtergrond helpt blijkbaar in zo'n halfzacht land als Nederland. Suikerfeest rukt op en de Paashaas is straks ook verdwenen. Zwarte Piet en 'n Paashaas interesseren me net zoveel als het breiwerkje van tante Truus, maar het idee erachter waarom ze gaan verdwijnen heb ik geen goed woord voor over.

En buiten dat, wanneer is een 'gevoel van gediscrimineerd worden' een feit? Hoe werkt dat. De een heeft een dikkere huid dan de ander(e bevolkingsgroep) .
Wat is aanstootgevend en wat niet? Is voor iedereen anders.

Tom

Bericht door Tom » 03 okt 2016, 13:40

Robin schreef:Ik zie 't zo dat waarschijnlijk Zwarte Piet zal verdwijnen, of we dat willen of niet. Het gaat gebeuren.
De manier waarop vind ik jammer, een kleine groep klagers die 't gaat 'winnen' van de grote groep die Zwarte Piet wil laten blijven.
Democratisch amehoela. Het doordrammen van 'kleine' bevolkingsgroepen met hun politieke/culturele/traditionele/religieuze voorkeur en achtergrond helpt blijkbaar in zo'n halfzacht land als Nederland. Suikerfeest rukt op en de Paashaas is straks ook verdwenen. Zwarte Piet en 'n Paashaas interesseren me net zoveel als het breiwerkje van tante Truus, maar het idee erachter waarom ze gaan verdwijnen heb ik geen goed woord voor over.

En buiten dat, wanneer is een 'gevoel van gediscrimineerd worden' een feit? Hoe werkt dat. De een heeft een dikkere huid dan de ander(e bevolkingsgroep) .
Wat is aanstootgevend en wat niet? Is voor iedereen anders.
+1

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 03 okt 2016, 14:29

+2

Plaats reactie