BMW F22 M235i [Sold...]
-
- Berichten: 54898
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW F22 M235i [diff 1100km ingereden]
Volgens mij is een 991 TurboS standaard zo ongeveer de snelste 'normale' productiewagen op deze aardkoot.
Amiright?
Amiright?
-
- Berichten: 54898
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW F22 M235i [diff 1100km ingereden]
400pk vs 560(?) pk
En dan niet losrijden?
Dan klopt er toch iets niet?
Serieuze vraag.
http://www.porsche.com/netherlands/nl/m ... sandspecs/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze?
Alleen tussensprint 80-120 doet 991 in 1.8 en de mijne in 2.1 daarna de groeten met handen en voeten:)
En dan niet losrijden?
Dan klopt er toch iets niet?
Serieuze vraag.
http://www.porsche.com/netherlands/nl/m ... sandspecs/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze?
Alleen tussensprint 80-120 doet 991 in 1.8 en de mijne in 2.1 daarna de groeten met handen en voeten:)
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00
Re: BMW F22 M235i [diff 1100km ingereden]
Maar ik zal het volgende keer wel filmen, dan iedereen zien wat ik bedoel
-
- Berichten: 54898
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW F22 M235i [diff 1100km ingereden]
Ik herinner me in D nog m'n toen nieuwe E46 330d 184pk en 'n nieuwe E46 M3 voor me. Weg vrij. Binnen 10 tellen was de E46 M3 een stipje voor mijn neus en ik had 400Nm ofzo en hij niet lol. Hij had 343pk en ik 184. Da's 't verschil. 159pk:)
Dus ja,ik weet niet wat ik er allemaal van moet denken
Dus ja,ik weet niet wat ik er allemaal van moet denken
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00
Re: BMW F22 M235i [diff 1100km ingereden]
Er is ook een super groot verschil tussen de auto's zou je ze in een rechte lijn naast elkaar zeggen, de bak verhoudingen van de 235i zijn erg gunstig vanaf 90/100 , 991 zit rond de 4000 rpm in zijn 3 en rijdt eind 3 180.Met 180 zit ik met de 235i al eind 5 , hierdoor zit je gewoon altijd goed in zijn toeren.
Pas als je de 991 overschakelt ga je echt verschil zien, maar zoals al eerder gezegd zijn dit bij mij ervaringen in het echte leven op de snelweg,
Pas als je de 991 overschakelt ga je echt verschil zien, maar zoals al eerder gezegd zijn dit bij mij ervaringen in het echte leven op de snelweg,
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00
Re: BMW F22 M235i [diff 1100km ingereden]
Deze tijden zijn ook weer als je ze vol door de versnellingen heen jaagt , zegt niks over de souplesse van de motor en hoe een auto reageert als je plotseling op het gas gaatRobin schreef:400pk vs 560(?) pk
En dan niet losrijden?
Dan klopt er toch iets niet?
Serieuze vraag.
http://www.porsche.com/netherlands/nl/m ... sandspecs/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze?
Alleen tussensprint 80-120 doet 991 in 1.8 en de mijne in 2.1 daarna de groeten met handen en voeten:)
-
- Berichten: 54898
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW F22 M235i [diff 1100km ingereden]
Maar wat houdt dat in?
Dat de 991 op souplesse reed en jij vol thru gears of?
Dan is 't toch appels met peren of ben ik nou gek?
Dat de 991 op souplesse reed en jij vol thru gears of?
Dan is 't toch appels met peren of ben ik nou gek?
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00
Re: BMW F22 M235i [diff 1100km ingereden]
Bakverhoudingen zijn gewoon heel anders, veel langere versnellingen , als je beide 90 rijdt en je gaat plotseling op het gas heb je vanwege de kortere overbrenging in je versnelling gewoon een voordeel.
Kijk maar eens hoe een e36 328i met een 3.46 eindoverbrenging zich verhoud tov een e46 M3 met standaard overbrenging
Kijk maar eens hoe een e36 328i met een 3.46 eindoverbrenging zich verhoud tov een e46 M3 met standaard overbrenging
-
- Berichten: 54898
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW F22 M235i [diff 1100km ingereden]
Ok...
Maar na pakweg 10s is de Porsche alsnog 'n stipje toch?:)
Maar na pakweg 10s is de Porsche alsnog 'n stipje toch?:)
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: BMW F22 M235i [diff 1100km ingereden]
Wat een complete onzin zeg. Als die 911 in dezelfde versnelling staat had de man klaarblijkelijk geen zin om te sporten. Had hij dat wel stond de wagen al een versnelling lager klaar om afgevuurd te worden. Maak er dan maar weer 5 seconden van.
Vroeger hadden ze altijd van die vergelijkingstests in autobladen. 80-100 in 4 (toen de vijfde versnelling niet eens bestond). Lekker zinvol.
Vroeger hadden ze altijd van die vergelijkingstests in autobladen. 80-100 in 4 (toen de vijfde versnelling niet eens bestond). Lekker zinvol.

-
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: BMW F22 M235i [diff 1100km ingereden]
ik begrijp wel wat M3 duif bedoelt.
Hij beweert nergens dat ie net zo snel is als die Porker, alleen dat door de direct aanspreekbare versnelling van de BMW, het verschil met de Porker kleiner is dan de cijfers. Bij bepaalde snelheden en in bepaalde situaties.
Hij beweert nergens dat ie net zo snel is als die Porker, alleen dat door de direct aanspreekbare versnelling van de BMW, het verschil met de Porker kleiner is dan de cijfers. Bij bepaalde snelheden en in bepaalde situaties.
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00
Re: BMW F22 M235i [diff 1100km ingereden]
Juist eindelijk iemand die het snaptGeertmans schreef:ik begrijp wel wat M3 duif bedoelt.
Hij beweert nergens dat ie net zo snel is als die Porker, alleen dat door de direct aanspreekbare versnelling van de BMW, het verschil met de Porker kleiner is dan de cijfers. Bij bepaalde snelheden en in bepaalde situaties.
-
- Berichten: 54898
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW F22 M235i [diff 1100km ingereden]
Zover was ik al, no offence, maar noem eens een praktijkvoorbeeld?
80 achter 'n vrachtwagen. 991 Turbo S voor je: vrachtwagen weg. Turbo S geeft gas jij ook simultaan. Als er daarvóór weer 'n opstopping van verkeer is na 100 meter gassen, ja dan loopt de Turbo S niet weg. Zoiets?
Met ruim baan is 't reeeler imho. Dan ben je nergens.
80 achter 'n vrachtwagen. 991 Turbo S voor je: vrachtwagen weg. Turbo S geeft gas jij ook simultaan. Als er daarvóór weer 'n opstopping van verkeer is na 100 meter gassen, ja dan loopt de Turbo S niet weg. Zoiets?
Met ruim baan is 't reeeler imho. Dan ben je nergens.
- Knot
- Berichten: 40010
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff 1200km ingereden]
Het is net zoals die greatest dragrace, paar autolengtes verschil en toch veel meer vermogen, op de 402 meter 1 seconden verschil slechts is honderdern pk's vermogen.
- Knot
- Berichten: 40010
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff 1200km ingereden]
Net ff vanuit Zandvoort terug partij regen, voorzichting geprobeerd bocht uit een paar keer, die pilot super sport hebben wel grip zeg, je moet nog aardig op het pedaal gaan staan maar hij spert prima 

- Erik K.
- Berichten: 7205
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW F22 M235i [diff 1100km ingereden]
Dat valt mij sowieso op,
Of je nou 300pk, 400pk of wat meer dan 500pk aan boord hebt.
De verschillen zijn vaak niet zo mega groot als dat je zou verwachten.
Alles hangt samen allerlei zaken die van invloed zijn.
Enkele ervaringen van mij:
Mijn 321pk M3 tegen een 996? Turbo S met zo'n 460pk wij met z'n tweeën hij alleen.
Hij loopt wel weg en ja ik heb wat voordeel van z'n slipstream (al is het weinig van een Porsche tov mijn auto) maar toch je zou meer verwachten..?
Deze dan mijn M3 tegen een 412pk VW Golf 4, beide met 2 man. Ok ik zit flink in z'n slipstream vooral in het begin. Ik loop dan ook in op hem ondanks dat mijn auto veeeel langere versnellingen heeft en veel minder vermogen en koppel en vermoedelijk ook zwaarder is. Uiteindelijk moet hij aan de kant bij 270km/u gemeten via GPS om mij (net overschakelend naar 6) voorbij te laten.
Nog 1-tje. Hier rijden we met z'n 3-en op de autobahn. M3 e46 cabrio is de camera auto, ik rij iets voor hem en loop weg bij hem, iets later komt de veeeel snellere Lexus LFA er voorbij als de e46 voor hem aan de kant gaat. Ja hij komt er pittig voorbij zetten, maar al weer minder in verhouding tot mij, uiteraard liep hij ook in op mij. Maar dat mag met zijn 560pk en vrijwel zelfde wagengewicht en vermoedelijk lagere luchtweerstand etc etc ook wel.
Ik verbaas me dan ook dan een 400pk sterke 135i moeite heeft om 300km/u(GPS) te halen. Ik haalde destijds met 321pk met een zuchtje wind in de rug al ruim 290km/u(GPS).
Of je nou 300pk, 400pk of wat meer dan 500pk aan boord hebt.
De verschillen zijn vaak niet zo mega groot als dat je zou verwachten.
Alles hangt samen allerlei zaken die van invloed zijn.
Enkele ervaringen van mij:
Mijn 321pk M3 tegen een 996? Turbo S met zo'n 460pk wij met z'n tweeën hij alleen.
Hij loopt wel weg en ja ik heb wat voordeel van z'n slipstream (al is het weinig van een Porsche tov mijn auto) maar toch je zou meer verwachten..?
Deze dan mijn M3 tegen een 412pk VW Golf 4, beide met 2 man. Ok ik zit flink in z'n slipstream vooral in het begin. Ik loop dan ook in op hem ondanks dat mijn auto veeeel langere versnellingen heeft en veel minder vermogen en koppel en vermoedelijk ook zwaarder is. Uiteindelijk moet hij aan de kant bij 270km/u gemeten via GPS om mij (net overschakelend naar 6) voorbij te laten.
Nog 1-tje. Hier rijden we met z'n 3-en op de autobahn. M3 e46 cabrio is de camera auto, ik rij iets voor hem en loop weg bij hem, iets later komt de veeeel snellere Lexus LFA er voorbij als de e46 voor hem aan de kant gaat. Ja hij komt er pittig voorbij zetten, maar al weer minder in verhouding tot mij, uiteraard liep hij ook in op mij. Maar dat mag met zijn 560pk en vrijwel zelfde wagengewicht en vermoedelijk lagere luchtweerstand etc etc ook wel.
Ik verbaas me dan ook dan een 400pk sterke 135i moeite heeft om 300km/u(GPS) te halen. Ik haalde destijds met 321pk met een zuchtje wind in de rug al ruim 290km/u(GPS).
-
- Berichten: 54898
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW F22 M235i [diff 1200km ingereden]
Hey Erik, ik denk dat iedereen verschillende definities van bijhouden/aanhaken/wegrijden heeft:)
Je hebt waarschijnlijk de snelste E36 M3 die ik ken 'stock', prachtig, maar in 't eerste filmpje loopt de 996 Turbo echt serieus weg, en later houdt hij gewoon in of gaat constant rijden. Althans zo zie ik 't . Jij hebt dus al 'n super M3 E36 en tóch loopt die gare 996 Turbo totaal bij je weg al vanaf 't begin imho:)
Je hebt waarschijnlijk de snelste E36 M3 die ik ken 'stock', prachtig, maar in 't eerste filmpje loopt de 996 Turbo echt serieus weg, en later houdt hij gewoon in of gaat constant rijden. Althans zo zie ik 't . Jij hebt dus al 'n super M3 E36 en tóch loopt die gare 996 Turbo totaal bij je weg al vanaf 't begin imho:)
- Erik K.
- Berichten: 7205
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW F22 M235i [diff 1200km ingereden]
Ja klopt Robin thx,
Die Turbo S ging echt serieus van z'n plek, 2e keer was ik wel te laat met gasgeven maar eerlijk is eerlijk dat ding liep goed hard
Die Turbo S ging echt serieus van z'n plek, 2e keer was ik wel te laat met gasgeven maar eerlijk is eerlijk dat ding liep goed hard

-
- Berichten: 54898
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW F22 M235i [diff 1200km ingereden]
Knot schreef:Net ff vanuit Zandvoort terug partij regen, voorzichting geprobeerd bocht uit een paar keer, die pilot super sport hebben wel grip zeg, je moet nog aardig op het pedaal gaan staan maar hij spert prima
Toch modern: Wifi in een poilitiecel


- Knot
- Berichten: 40010
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff 1200km ingereden]
Haha, nee heb het gehaald naar kantoor 

-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: BMW F22 M235i [diff 1100km ingereden]
Geertmans schreef:ik begrijp wel wat M3 duif bedoelt.
Hij beweert nergens dat ie net zo snel is als die Porker, alleen dat door de direct aanspreekbare versnelling van de BMW, het verschil met de Porker kleiner is dan de cijfers. Bij bepaalde snelheden en in bepaalde situaties.
M3 Duif schreef:In de tussensprint naar de 80/ 200 is die in combinatie met de automaat wel super snel, een 991 turbo s rijdt me niet los op deze snelheden

-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: BMW F22 M235i [diff 1000km ingereden]
Sterker nog, het zijn hele leuke auto's. Maar om nou een M235i te gaan vergelijken met een 991 Turbo S ging me wat te ver.Knot schreef:M235i is niet verkeerd,

- Joy
- Berichten: 10866
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW F22 M235i [diff 1200km ingereden]
Het zou best kunnen dat een hoogtoerige motor, zoals die uit de M3, bij gelijke snelheid meer trekkracht op de wielen overbrengt dan een 135i. Dit omdat de M3 langer een korter verzet kan wegdraaien.
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat veel oude atmosferische M-modellen een relatief hoge topsnelheid halen tov de laagtoerige concurrenten.
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat veel oude atmosferische M-modellen een relatief hoge topsnelheid halen tov de laagtoerige concurrenten.
- Knot
- Berichten: 40010
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff 1200km ingereden]
Natuurlijk is een 911 überhaupt andere klasse, zeker een turbo, ik koop voor 50k en niet voor het 4 voudige, zou willen dat het zo'n feest was!
Vanmiddag uit werk nog steeds regen, 1250km erop, nat wegdek, denk kan nog wel voorzichtig wat driftjes maken maar het is toch wel wennen hoor, laatste keren in de E36 328i leeggetrokken met kooi, handrem, wanli's enz en waarde 4k zegmaar... met 50 ben je toch iets voorzichtiger en met pilot super sport en geen hydraulische handrem zet je net ff wat voorzichtiger in. Wilde nog geen volgas geven maar je moet toch wel richting 200/250pk wil je een beetje dwars uit accelereren hoor. Heb m 1x in 3 onderin gehad en voor hoever die sportweergave dan mag kloppen stond ie bijna op 350pk en recht op de 480nm in de hoek, ging in ieder geval goed voorwaarts ipv het gebruikelijke malen op de plaats.
MdV is even een avondje uit eten maar om 23:00 ga ik denk nog ff een rondje
Ook hilarisch, moest overstappen uit de 235i als passagier in de golf (week niet in gezeten zegmaar), had het idee dat ik in een crafter/transporter klom
Vanmiddag uit werk nog steeds regen, 1250km erop, nat wegdek, denk kan nog wel voorzichtig wat driftjes maken maar het is toch wel wennen hoor, laatste keren in de E36 328i leeggetrokken met kooi, handrem, wanli's enz en waarde 4k zegmaar... met 50 ben je toch iets voorzichtiger en met pilot super sport en geen hydraulische handrem zet je net ff wat voorzichtiger in. Wilde nog geen volgas geven maar je moet toch wel richting 200/250pk wil je een beetje dwars uit accelereren hoor. Heb m 1x in 3 onderin gehad en voor hoever die sportweergave dan mag kloppen stond ie bijna op 350pk en recht op de 480nm in de hoek, ging in ieder geval goed voorwaarts ipv het gebruikelijke malen op de plaats.
MdV is even een avondje uit eten maar om 23:00 ga ik denk nog ff een rondje

Ook hilarisch, moest overstappen uit de 235i als passagier in de golf (week niet in gezeten zegmaar), had het idee dat ik in een crafter/transporter klom

-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: BMW F22 M235i [diff 1250km ingereden - spert prima]
Dus binnekort een filmpje zoals dit



Laatst gewijzigd door bm-dub op 29 sep 2016, 20:39, 2 keer totaal gewijzigd.