Andre schreef:Voor het geld van RS kan een mechanisch wokkelsper off factory er best wel bij. Zolang audi dat niet doet koop ik voor dat geld nooit weer een audi RS.
Je lacht je kapot als deze merken reclame filmpjes maken waarin Rally auto s voorkomen. Quattro das ist das beste lol. Ja klopt de S1 en polo WRC hebben ook quattro systemen met remsperren.
Ik heb zo'n dongle van obdeleven, om VAG auto's mee te kunnen programmeren. Bij mijn Golf kwam ik die optie ook tegen, dat de remmen periodiek gebruikt worden om de schijven mee schoon te houden. Kan ik volgens mij gewoon uitschakelen, zou je dan bij zo'n RS3 dan ook wel moeten kunnen uitzetten.
Overigens zijn er wel meer problemen bij de nieuwe RS3, al weet ik niet hoe vaak deze voorkomen.
Deze persoon (Duitser) is overgestapt naar VAG omdat hij teveel problemen met z'n BMW's had (ja echt, hoe tegenstrijdig dit ook klinkt ).
In het eerste filmpje rijdt hij tegen een helling op. Hij geeft gewoon gas, maar toch schiet de auto ineens in z'n vrij... ...en dat bij een automaat. Vanaf 0.55 probeert hij het nog een keer, maar nu heeft hij de auto eerst iets warm laten lopen. Gevolg is dat de motor simpelweg afslaat!
In de volgende video wil hij achteruit tegen de bult op rijden. Kan alleen bij flink gasgeven, anders schiet hij weer in neutraal.
Vervolgens zit er ook nog eens een knik in de voorruit. Volgens hem hebben er al meer mensen zich met het vergelijkbare probleem gemeld. De knik is zodanig dat de ruitenwisser niet alles meepakt rondom de knik.
En als laatste heeft hij ook nog eens 1500€ betaalt voor de verhoging van de snelheidsbegrenzer naar 280 km/h. De auto liep eerst 283gps, na een softwareupdate 268gps (even hard als de op 250 begrensde RS3's) om vervolgens na nog een softwareupdate 277gps te lopen.
Af en toe vraag ik me weleens af hoe VAG nog zoveel auto's verkoopt, en mensen het zelfs als een betrouwbaar merk zien. Goed staaltje marketing denk ik.
Perry ik heb hem doorgeschoven naar de vrouw en hij fungeert als family auto. Meer is het ook niet.
Fun en remsperren gaan niet heel erg goed samen. DSG bak is traag en schakelt soms automatisch op terwijl hij in de manual modus zit.
Dit is totaal geen RS badge waardig! RS Rennsport of RS Rallysport met beide heeft het geen reet te maken.
RS staat meer voor Rij Snel rechtdoor.
Vrouw is er blij mee die heeft trouwens ook nog nooit vol gas gegeven en rijdt altijd in de automaat stand. Dan gaat het allemaal net goed met de audi techniek.
Maar een keer inruilen voor een M135i 5 deurs of zo.
Het grappige is dat het hele Torque Vectoring dinges (or whatever that is) wat ze ontwikkeld hebben het onderstuur moest tegengaan. Als er één auto last heeft van onderstuur is het wel de RS3. Is toch wel een redelijk epic fail.
Mbt remmen, in de supertests van Sportauto vallen regelmatig VAG producten door de mand met grote remproblemen (met name ABS problemen bij stevig circuitgebruik). Ondermeer Audi TT RS, RS3, Seat Leon Cupra, GTI Clubsport geloof ik ook etc).
Ook op de M uitvoeringen? Ook als je er (alleen maar) regelmatig hard mee rijdt op de snelweg, zonder ooit een circuit van dichtbij te zien?? Want DAT is het punt in die RS3 "zaak". Binnen een paar 1000km kapotte remmen bij nkel "stevig doorrijden"
Waar kan ik heen? Ik kan niet meer naar Audi die remmen zo fuck, ik kan niet meer naar BMW die worden zo lomp, ik kan niet meer naar Porsche die hebben ook een torque vectoring remmerij
Op fietse dan maar, met de band`n vol met lucht...........
romo schreef:Waar kan ik heen? Ik kan niet meer naar Audi die remmen zo fuck, ik kan niet meer naar BMW die worden zo lomp, ik kan niet meer naar Porsche die hebben ook een torque vectoring remmerij
Op fietse dan maar, met de band`n vol met lucht...........
Zed240 schreef:
En als laatste heeft hij ook nog eens 1500€ betaalt voor de verhoging van de snelheidsbegrenzer naar 280 km/h. De auto liep eerst 283gps, na een softwareupdate 268gps (even hard als de op 250 begrensde RS3's) om vervolgens na nog een softwareupdate 277gps te lopen.
Waarom 1500 Euro betalen voor het verleggen van de begrenzer naar 280 als hij al 280 gaat op de GPS?
400 PK VOOR NIEUWE VARIANT RS3. Eerder vandaag wisten we al te achterhalen dat Audi de RS3 Sedan als verrassing meeneemt naar Parijs. Zojuist is de nieuwe spierbundel officieel gepresenteerd. Begin dit jaar dook op internet een mysterieuze afbeelding op van wat zeer sterk leek op een A3 Sedan in RS3-kostuum. Vandaag krijgt autoland eindelijk duidelijkheid: de RS3 Sedan komt, en wel met een stevige hoeveelheid spierkracht. Waar de huidige RS3 Sportback 367 pk en 465 Nm uit zijn 2,5-liter TFSI viercilinder perst, is datzelfde blok in de RS3 Sedan goed voor 400 pk en 480 Nm. Deze waarden zullen op termijn ook op de specificatielijst van de RS3 Sportback komen te staan. Ongetwijfeld heeft Audi met enige jaloezie naar het de CLA 45 AMG van Mercedes-Benz gekeken, een model dat na zijn facelift goed is voor 381 pk.
Een Nederlandse introductiedatum alsmede Nederlandse prijskaartjes volgen in een later stadium.