Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
- Joy
- Berichten: 10874
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Conti's staan er een beetje bekend om, voor zover je die nog onder de auto hebt zitten.
- Bram
- Berichten: 16625
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Jup, die zitten eronder.
Wat voor band zouden jullie adviseren? Heb nu ecocontact in de maat 225/45/17 eronder zitten. Sportieve banden hoeven niet, dat is de auto toch niet...
Wat voor band zouden jullie adviseren? Heb nu ecocontact in de maat 225/45/17 eronder zitten. Sportieve banden hoeven niet, dat is de auto toch niet...
- Bram
- Berichten: 16625
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Bij de dealer de banden laten omdraaien en dat blijkt de oplossing, dus zijn de achterbanden inderdaad gecupped. Knap irritant probleem zeg.
Nogmaals de vraag, als de Conti's gevoelig zijn voor cupping, welke band zou ik dan moeten nemen onder de Octavia?
Nogmaals de vraag, als de Conti's gevoelig zijn voor cupping, welke band zou ik dan moeten nemen onder de Octavia?
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 19:50
- Locatie: Beverwijk
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Het is niet alleen de band, maar ook de manier van wielgeometrie van de moderne autos, komt mede door de grotere camberhoeken op achterassen.
Remedie is gewoon <10.000 km de wielen voor- achter wisselen om zo het slijtagepatroon te kunnen inperken.
Remedie is gewoon <10.000 km de wielen voor- achter wisselen om zo het slijtagepatroon te kunnen inperken.
-
- Berichten: 18936
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Ja, wat voor eisen stel je aan een band?Bram schreef:Bij de dealer de banden laten omdraaien en dat blijkt de oplossing, dus zijn de achterbanden inderdaad gecupped. Knap irritant probleem zeg.
Nogmaals de vraag, als de Conti's gevoelig zijn voor cupping, welke band zou ik dan moeten nemen onder de Octavia?
Iedereen hier kan nu roepen een Michelin PS3, want een perfecte allrounder.
Maar een Falken ZIEX914 ofzo, is veel stiller, goedkoper, en heeft prima comfort. Is ook geen linglong, zeg maar.
- Bram
- Berichten: 16625
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Dat ze lang meegaan. Sportief hoeft het niet te zijn, want dat is de auto totaal niet. Dus een comfortabele, stille band met lange levensduur 

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Het profiel van de band heeft er ook nog wat invloed op, grotere blokken heb je eerder cupping mee. En zoals gezegd, de asgeometrie aan de achterkant, gecombineerd met een gebrek aan verstelmogelijkheden.
Wat ik me net bedenk: bij veel auto's, zoals mijn V50, krijg je na verlaging nog een extra dosis camber op de achteras, wat je nou juist niet wilt. Ik heb daarom instelbare reactie-armen gemonteerd, zodat het camber instelbaar is. Volgens mij rijd jij vaak met lading achterin? Dan krijg je in principe hetzelfde probleem, meer camber op de achteras. Daar valt weinig tegen uit te lijnen natuurlijk, maar misschien moet de oplossing wel in de hoek van hulpveren oid gezocht worden...
Wat ik me net bedenk: bij veel auto's, zoals mijn V50, krijg je na verlaging nog een extra dosis camber op de achteras, wat je nou juist niet wilt. Ik heb daarom instelbare reactie-armen gemonteerd, zodat het camber instelbaar is. Volgens mij rijd jij vaak met lading achterin? Dan krijg je in principe hetzelfde probleem, meer camber op de achteras. Daar valt weinig tegen uit te lijnen natuurlijk, maar misschien moet de oplossing wel in de hoek van hulpveren oid gezocht worden...
- Bram
- Berichten: 16625
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Dat is nog wel een goed punt ja, er hangt regelmatig een aanhanger achter die leeg al rond de 400 kg weegt.
- matthyssie
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Maar als het goed is zou deze aanhanger nooit meer dan zo'n 75 kg op de trekhaak mogen drukken, ongeacht hoe zwaar deze beladen is.
- Bram
- Berichten: 16625
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Al 2 weken niet aan de turbo, uitgerekte distributieketting...
-
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Zo kennen we de TSI'tjes weer. Balen zeg. 

- Bram
- Berichten: 16625
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Zou ongeveer 1.5K kosten, de dealer (Nieuwkoop Den Bosch) bood me 10% korting aan. Doen ze tot zover bij onderhoud altijd, auto is ouder dan 6 jaar. Coulance was volgens receptionist niet van toepassing, auto is te oud met teveel kilometers.
Met goede vriend gebeld, die werkt bij Pon en gevraagd of er nog een coulance programma bestaat, dit (TSI + ketting) is natuurlijk niet een gevalletje op zich. Bevestigde dat dit het geval was. Terug naar de dealer, receptionist bevestigde dat ze gebeld waren door Pon en dat er wel wat mogelijk was. Op basis daarvan toestemming gegeven om alvast de onderdelen te bestellen.
Dag erna weer naar de dealer, het werd 20% (10% dealer, 10% Pon). Op basis van gesprek dag ervoor en met vriend bij Pon vond ik dat teleurstellend. Vriend bij Pon gaf aan dat coulance tot 7 jaar en 2.5K op de klokken geldt, ik zit er helaas 3.5 maand overheen. Vervolgens aangegeven ook offerte op te vragen bij een merkspecialist en wellicht daar de reparatie uit te laten voeren. Kreeg toen te horen dat ik dan alle onderdelen zou moeten betalen, aangezien deze niet terug konden naar Pon zonder een boete te betalen. Geen idee dat zo iets bestaat...De onderdelen zou ik dan trouwens zonder allerlei kortingen meekrijgen.
Vervolgens in een gesprek op normale manier duidelijk gemaakt dat ik er al 7 jaar klant ben, er 2 auto's gekocht (Fiat) heb en nu dus al 3 jaar Skoda klant en het dus niet is dat ik er alleen maar kom halen, maar er ook zeker wat gebracht heb de afgelopen jaren. Uiteindelijk vertrokken.
In de middag belde de dealer, na gesprek met directie werd er 30% aangeboden en kreeg ik de huurauto (Fiat Doblo) volledig gratis. Over nagedacht, akkoord mee gegaan. Auto zou afgelopen woensdag klaar zijn. Aangegeven deze dan graag in ontvangst te nemen omdat ik de donderdag een enorme klus had staan en daar mijn aanhanger voor nodig had, leenauto heeft geen trekhaak.
Afgelopen woensdagochtend werd ik gebeld, de krukas bout trilde los na het starten van de auto, dus niet klaar die dag. Gevraagd om een andere leenauto, ik heb een trekhaak nodig. Hebben ze niet staan, dus pech gehad. Woensdagmiddag een bakwagen moeten huren om op de donderdag mijn verplichtingen aan klant na te komen, zuur.
Donderdag einde middag telefoon dealer, auto is klaar. Meteen heengereden, betaald, aangegeven dat ik heb moeten huren omdat auto niet op tijd klaar was maar kreeg nul op rekest, er was genoeg voor mij gedaan.
Bij wegrijden bleek dat uitlaatgas lampje nog steeds te branden. Auto over de zeik weer achtergelaten, dit keer een redelijk nieuwe Octavia meegekregen. Vrijdagmiddag gebeld, gevraagd naar de stand van zaken. Geen tijd om uit te lezen, doen we maandag, houd de Octavia maar. Daardoor dit weekend aardig wat problemen met bezorgen & ophalen van spullen bij klanten. Auto staat er morgen 2 weken en ik ben er wel klaar mee.
Ben ik nou te veeleisend? Ik rijd de Ocatvia privé, maar rijd niet voor Jan Doedel met die stickers erop rond, auto wordt zeker nu in het hoogseizoen bijna dagelijks voor de zaak ingezet. Ik heb die trekhaak nodig om mijn aanhanger te kunnen trekken om mijn afspraken na te komen. Ik laat nu dus spullen bij klanten staan omdat ik niet de capaciteit heb om het weg te halen, ga niet weer voor €165,- een bakwagen huren...
Met goede vriend gebeld, die werkt bij Pon en gevraagd of er nog een coulance programma bestaat, dit (TSI + ketting) is natuurlijk niet een gevalletje op zich. Bevestigde dat dit het geval was. Terug naar de dealer, receptionist bevestigde dat ze gebeld waren door Pon en dat er wel wat mogelijk was. Op basis daarvan toestemming gegeven om alvast de onderdelen te bestellen.
Dag erna weer naar de dealer, het werd 20% (10% dealer, 10% Pon). Op basis van gesprek dag ervoor en met vriend bij Pon vond ik dat teleurstellend. Vriend bij Pon gaf aan dat coulance tot 7 jaar en 2.5K op de klokken geldt, ik zit er helaas 3.5 maand overheen. Vervolgens aangegeven ook offerte op te vragen bij een merkspecialist en wellicht daar de reparatie uit te laten voeren. Kreeg toen te horen dat ik dan alle onderdelen zou moeten betalen, aangezien deze niet terug konden naar Pon zonder een boete te betalen. Geen idee dat zo iets bestaat...De onderdelen zou ik dan trouwens zonder allerlei kortingen meekrijgen.
Vervolgens in een gesprek op normale manier duidelijk gemaakt dat ik er al 7 jaar klant ben, er 2 auto's gekocht (Fiat) heb en nu dus al 3 jaar Skoda klant en het dus niet is dat ik er alleen maar kom halen, maar er ook zeker wat gebracht heb de afgelopen jaren. Uiteindelijk vertrokken.
In de middag belde de dealer, na gesprek met directie werd er 30% aangeboden en kreeg ik de huurauto (Fiat Doblo) volledig gratis. Over nagedacht, akkoord mee gegaan. Auto zou afgelopen woensdag klaar zijn. Aangegeven deze dan graag in ontvangst te nemen omdat ik de donderdag een enorme klus had staan en daar mijn aanhanger voor nodig had, leenauto heeft geen trekhaak.
Afgelopen woensdagochtend werd ik gebeld, de krukas bout trilde los na het starten van de auto, dus niet klaar die dag. Gevraagd om een andere leenauto, ik heb een trekhaak nodig. Hebben ze niet staan, dus pech gehad. Woensdagmiddag een bakwagen moeten huren om op de donderdag mijn verplichtingen aan klant na te komen, zuur.
Donderdag einde middag telefoon dealer, auto is klaar. Meteen heengereden, betaald, aangegeven dat ik heb moeten huren omdat auto niet op tijd klaar was maar kreeg nul op rekest, er was genoeg voor mij gedaan.
Bij wegrijden bleek dat uitlaatgas lampje nog steeds te branden. Auto over de zeik weer achtergelaten, dit keer een redelijk nieuwe Octavia meegekregen. Vrijdagmiddag gebeld, gevraagd naar de stand van zaken. Geen tijd om uit te lezen, doen we maandag, houd de Octavia maar. Daardoor dit weekend aardig wat problemen met bezorgen & ophalen van spullen bij klanten. Auto staat er morgen 2 weken en ik ben er wel klaar mee.
Ben ik nou te veeleisend? Ik rijd de Ocatvia privé, maar rijd niet voor Jan Doedel met die stickers erop rond, auto wordt zeker nu in het hoogseizoen bijna dagelijks voor de zaak ingezet. Ik heb die trekhaak nodig om mijn aanhanger te kunnen trekken om mijn afspraken na te komen. Ik laat nu dus spullen bij klanten staan omdat ik niet de capaciteit heb om het weg te halen, ga niet weer voor €165,- een bakwagen huren...
Laatst gewijzigd door Bram op 18 sep 2016, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
- Berichten: 29403
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Bram, kom de a4 maar lenen met trekhaak
-
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Je auto blijft daar staan omdat zij slordig zijn geweest of een fout hebben gemaakt. Lijkt mij dan niet dat je dan teveel eisend bent. Vind het al helemaal vreemd dat de auto dankzij hen er nog steeds staat, en dan een halve week nemen om hem uit te lezen. Zo'n auto moet je toch als bedrijf zo snel mogelijk uit je werkplaats willen hebben om de klant nog een beetje tevreden te houden.
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Snappcar staan prima busjes, had er vorige maand een hele ruime Transit voor 75 Euro een dag mee.
Hoop dat de Octavia weer snel rijdt.
Hoop dat de Octavia weer snel rijdt.
- Bram
- Berichten: 16625
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Hoop het ook...
Het is trouwens de krukas bout die los trilde. Schijnt een rekbout te zijn? 1x vastdraaien, geen tweede keer gebruiken?
Het is trouwens de krukas bout die los trilde. Schijnt een rekbout te zijn? 1x vastdraaien, geen tweede keer gebruiken?
Laatst gewijzigd door Bram op 20 sep 2016, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Dat huren moet toch goedkoper kunnen ? Wat een gedoe zeg. Nog foto's van die bakwagen ?
- Bram
- Berichten: 16625
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Was een Iveco Daily met laadklep. Grootste ding wat je met B rijbewijs mag rijden. Nou heb ik ook C, maar dat leek me wat overdreven.
Anyway, morgen maar weer bellen om naar de stand van zaken te vragen. Echt, dat ze zo'n lampje niet zien branden....je maakt na een reparatie toch een testrit?
Anyway, morgen maar weer bellen om naar de stand van zaken te vragen. Echt, dat ze zo'n lampje niet zien branden....je maakt na een reparatie toch een testrit?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Lol, 9 keer terug in 4,5 maanden waarbij op de een na laatste keer 4 monteurs een proefrit hadden gemaakt en me de wagen teruggaven zodat ik ze nog geen vijf minuten later weer kon opbellen om die wagen in hun **** te schuiven. Dacht even dat ik Macboy nodig zou hebben om m'n geld terug te gen van dat Zweedse rothok.
Wat vroeg jij je ook alweer af over monteurs en testritten?
Wat vroeg jij je ook alweer af over monteurs en testritten?

- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
@Bram: ga nou eens in een fatsoenlijke auto rijden man
...ipv. het op de weg houden van dit soort inferieure producten 


- Luco
- Berichten: 29403
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Is die Vulva alweer weg dan?allen schreef:Lol, 9 keer terug in 4,5 maanden waarbij op de een na laatste keer 4 monteurs een proefrit hadden gemaakt en me de wagen teruggaven zodat ik ze nog geen vijf minuten later weer kon opbellen om die wagen in hun **** te schuiven. Dacht even dat ik Macboy nodig zou hebben om m'n geld terug te gen van dat Zweedse rothok.
Wat vroeg jij je ook alweer af over monteurs en testritten?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Moesten nog even flink in discussie voor ik al m'n geld terug kreeg, maar ja. Fantastische wagen met uitzondering van de waardeloze handbak.
- Luco
- Berichten: 29403
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Das al snel en wat heb je nu, ik loop achter geloof ik
@Bram ik heb hier een auto met trekhaak he mocht het nodig zijn.

@Bram ik heb hier een auto met trekhaak he mocht het nodig zijn.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Een bijgespekte bankrekening.
Geen idee wat ik wil hebben nu.
@Bram: Mocht je dat waardeloze hok van je willen weg doen, weet ik waar de mijne nu weer te koop staat. Wellicht willen ze hem inruilen.

Geen idee wat ik wil hebben nu.
@Bram: Mocht je dat waardeloze hok van je willen weg doen, weet ik waar de mijne nu weer te koop staat. Wellicht willen ze hem inruilen.

- Bram
- Berichten: 16625
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...
Fasteddie2 schreef:@Bram: ga nou eens in een fatsoenlijke auto rijden man...ipv. het op de weg houden van dit soort inferieure producten

Zakelijk gaat het goed, hoop dat ik me komend jaar een leasewaggel kan veroorloven. Vanavond met een goede vriend/lease-specialist eens berekenen of er wat mogelijk is en als dat zo is, wat dan precies.
Tot die tijd gewoon verder met de Skoda. Vandaag de dealer maar weer eens bellen...
@Luco: Dank voor het aanbod, mocht het nog langer duren dan uiterlijk morgen, dan laat ik wellicht van me horen.