BMW M2
- Marius
Re: BMW M2
Vandaag de M2 van Andre gezien op Papenburg. Mooi apparaat. Maar of ik een M2 zou willen ipv een 1M, ik weet het niet. Kan het ook niet goed beoordelen want heb er nog niet (in) meegereden.
- RVV
Ze hebben het er maar druk mee daaro in Heerenveen
http://www.a7snelweg.nl/nieuws/klaverbl ... -racebaan/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.a7snelweg.nl/nieuws/klaverbl ... -racebaan/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Godver jij leert het ook niet af hè hahaFasteddie2 schreef:Robin, jij 3 weken ?...pittig !
In mijn geval vorige week 65+ te hard...Macboy ingeschakeld en morgen weer rijden !...had letterlijk blaren van het vele lopen....
Macboy does it again !!!....

- Knot
Het is even wennen, zo uitgedikt maar als je er wat langer naar kijkt is het toch wel veel auto hoor, zo met zwarte nieren erin, 20mm omlaag, smoelt prima.Marius schreef:Vandaag de M2 van Andre gezien op Papenburg. Mooi apparaat. Maar of ik een M2 zou willen ipv een 1M, ik weet het niet. Kan het ook niet goed beoordelen want heb er nog niet (in) meegereden.
Ben een kwartiertje met Andre meegeweest, toch wel indrukwekkend hoor het vermogen/koppel, loopt net wat beter door de de 1M heb ik het idee. De SPG stoelen zitten ook lekker, al mag de rugleuning voor mij persoonlijk iets korter. Sper is wel opmerkelijk, komt er heel anders in dan een puur mechanisch sper, is even wennen.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
De kleur speelt ook zeker een rol op 'n M2 is mijn idee...
-
Dik ding met 450PS:

http://www.bimmertoday.de/2016/09/19/li ... it-450-ps/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bimmertoday.de/2016/09/19/li ... it-450-ps/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
BR heeft ook een M2 een aantal dagen op de bank gehad en de mapping klaar.
https://www.br-performance.nl/nl-nl/chi ... 3/7783-m2/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.br-performance.nl/nl-nl/chi ... 3/7783-m2/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Skitterend BBS wiel voor de M2 vind ik:

http://f87.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1306807" onclick="window.open(this.href);return false;

http://f87.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1306807" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels N
Wauw! 

- Knot
Doe mij maar gewoon origineel/standaard.
- Tristan
Doe mij maar BBS/HRE met subtiele verlaging.
- Leen
mwah ,dat wiel staat mooi onder mijn Volvo , maar niet onder de BMW imo
-
Het electronisch sper van de M2 heeft ze voor en ze nadelen. Ik ben op papenburg nog nooit met de 1m coupe het grind ingegaan. De M2 had me te pakken. Rolde achteruit het grind in. Viel allemaal wel mee maar het achterdiff is met contra s driften niet heel erg vertrouwens wekkend.
Als je vanuit nul gaspedaal stand naar links of naar rechts stuurt en je geeft gas dan geeft ie altijd het buitenste wiel meer aandrijving. Wat resulteert dat de neus extreem goed naar binnen komt.
Als je dus in een contra zit en naar de ander bocht glijd met gaspedaal in de nul stand. En je stuurt iets in en je geeft gas. Dan gooit ie de kont wel zo bruut om doordat hij het buitenste wiel veel aandrijving geeft dat het zomaar resulteert in een spin. Echt oppassen. Je kan dus niet meer zo bruut op het gas gaan staan als een puur mechanisch diff.
Voordeel van het diff is dat op het moment van insturen en gasgeven dat je nagenoeg geen onderstuur hebt.
Op papenburg stapte ik van m2 naar 1m coupe en vice versa.
De 1m coupe is veel meer een auto waar je hard in moet werken en is veel puurder. Voelt veel kleiner en handelbaar aan. Chris Harris heeft ook net eentje voor zich zelf gekocht. Het is en blijft een parel die 1M coupe!
Als je vanuit nul gaspedaal stand naar links of naar rechts stuurt en je geeft gas dan geeft ie altijd het buitenste wiel meer aandrijving. Wat resulteert dat de neus extreem goed naar binnen komt.
Als je dus in een contra zit en naar de ander bocht glijd met gaspedaal in de nul stand. En je stuurt iets in en je geeft gas. Dan gooit ie de kont wel zo bruut om doordat hij het buitenste wiel veel aandrijving geeft dat het zomaar resulteert in een spin. Echt oppassen. Je kan dus niet meer zo bruut op het gas gaan staan als een puur mechanisch diff.
Voordeel van het diff is dat op het moment van insturen en gasgeven dat je nagenoeg geen onderstuur hebt.
Op papenburg stapte ik van m2 naar 1m coupe en vice versa.
De 1m coupe is veel meer een auto waar je hard in moet werken en is veel puurder. Voelt veel kleiner en handelbaar aan. Chris Harris heeft ook net eentje voor zich zelf gekocht. Het is en blijft een parel die 1M coupe!
- MarkS
-
Ja. 1M is bij 't instappen in alles de eenvoud van sportief rijden. Geen gedoe en gaan. Strak snel, mooie balans. Sturen is top. Ding pakt je meteen. Rijderswagen.
M2 is meer gedoe minder betrokken, wel mooiere sound, minder onderstuur en een nieuwe auto.
Maar soms ligt alles in de eenvoud vooral bij sportief rijden.
1M eigenlijk hardcore altijd. Som der delen=Hooligan.
M2 Betere daily, meer afstandelijk als je op 7/10 rijdt. Som der delen=ok/ sportief snel.
http://f87.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1306832" onclick="window.open(this.href);return false;
Carbondak is 1500US$ weegt 3.5kg ongeveer, stalen dak 8.4 kg.
Zal hier ook wel komen binnenkort, een 1erforum insider(familielid van M2 engineer op Ring) vertelt dat er binnenkort heel veel carbon komt (voor M2). Hoe we dat moeten interpreteren geeft hij nog niet prijs...
Carbon=$$$
M2 is meer gedoe minder betrokken, wel mooiere sound, minder onderstuur en een nieuwe auto.
Maar soms ligt alles in de eenvoud vooral bij sportief rijden.
1M eigenlijk hardcore altijd. Som der delen=Hooligan.
M2 Betere daily, meer afstandelijk als je op 7/10 rijdt. Som der delen=ok/ sportief snel.
http://f87.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1306832" onclick="window.open(this.href);return false;
Carbondak is 1500US$ weegt 3.5kg ongeveer, stalen dak 8.4 kg.
Zal hier ook wel komen binnenkort, een 1erforum insider(familielid van M2 engineer op Ring) vertelt dat er binnenkort heel veel carbon komt (voor M2). Hoe we dat moeten interpreteren geeft hij nog niet prijs...
Carbon=$$$
- Macboy
Wat die aftermarket wielen betreft ben ik van mening dat al dat oldschool (in het verleden blijven hangen) gewoon niet mooi meer is. Dat stond allemaal leuk op een E46 en E92. Maar op nieuwere BMW's zijn die "oude" velgen gewoon echt niet meer mooi wat mij betreft. Denk wel dat het bij veel mensen lastig is om gewend te raken aan de veranderingen van tijd. Hoewel ik de velgen an sich zeker wel kan waarderen. Maar niet meer op een moderne BMW. Standaard velgen passen veel beter.
Misschien niet voor iedereen meteen opvallend, maar deze M2 lijkt op een M4 vanwege een soort folie die over de koplamp en tussen de koplamp en grille is geplaatst. Geeft een geheel andere look en erg fraai wmb !

Hier wat duidelijker op te zien:

Misschien niet voor iedereen meteen opvallend, maar deze M2 lijkt op een M4 vanwege een soort folie die over de koplamp en tussen de koplamp en grille is geplaatst. Geeft een geheel andere look en erg fraai wmb !
Hier wat duidelijker op te zien:
-
- Auto: M3P, 130i
Booskijkers op je M2...
En dan vind je BBS wielen ouderwets en niet passen?

En dan vind je BBS wielen ouderwets en niet passen?

- Fernando
-
Eigenlijk zou elke BMW verplicht standaard af fabriek op HRE afgeleverd moeten worden! 

-
Die BBS wielen die ik laat zien zijn niet ouderwets(gunmetal, stevige en niet al teveel spaken) en ik denk ook niet dat Macboy dat wiel bedoelt?
Dit wiel heeft 70s/80s looks maar zit standaard onder een 2016 M4 GTS:)

Dit wiel heeft 70s/80s looks maar zit standaard onder een 2016 M4 GTS:)
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Dat andere BBS wiel is alles behalve old school. En ook geen porum, maar wel uitermate populair in the states.
Overigens vind ik dat GTS wiel ook niet op de old school basketweaves lijken. Hrt spaakpatroon is heel anders.
Overigens vind ik dat GTS wiel ook niet op de old school basketweaves lijken. Hrt spaakpatroon is heel anders.
- GTRene
die van de GTS opzich leuk, mar niet om schoon te maken
ik ind die ouder wetse? LM aftermarket ala HRE e.d. velgen juist mooi op de bmw's als het goed staat

ik ind die ouder wetse? LM aftermarket ala HRE e.d. velgen juist mooi op de bmw's als het goed staat

- Leen
bij mij komt er een nieuw diff onder (terugroepactie van diff's geproduceerd van ??:??:16 tot 30:06:16 van alle M's )
de lamellen schijnen bij deze diffs van deze serie zeer snel te slijten .
de lamellen schijnen bij deze diffs van deze serie zeer snel te slijten .
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Oud vs nieuw
Mijn GOD wat is een M2 log en groot en lomp dan............

Mijn GOD wat is een M2 log en groot en lomp dan............
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Pick your poison............
Met een groot deel ervaringen eens, niet alles.........
Belangrijkste conclusie waar ik vol achter sta en ook eerder hier heb verwoord; de GTS moet echt tot het absurde gereden en gedreven worden voor fun, bij een M2 komt de fun veel eerder.
Met een groot deel ervaringen eens, niet alles.........
Belangrijkste conclusie waar ik vol achter sta en ook eerder hier heb verwoord; de GTS moet echt tot het absurde gereden en gedreven worden voor fun, bij een M2 komt de fun veel eerder.