BMW M2
- Knot
Re: BMW M2
Proberen er zo goed mogelijk af/uit te komen en daarna ga ik 's avonds een keer terug naar de plek waar ik genaaid ben en dan dit zegmaar...

-
- Auto: Fun Damn Mentally
LOL
Ik had ook kunnen 'vluchten', de laseraar moest nog in z'n Passat station stappen terwijl ik keurig met gepaste snelheid langs 'm reed. Hij had geen schijn van kans gehad, maarja. 'Zo ben ik niet' ofzo(?)
Ik zag 'm gewoon niet op 900 meter wat die laserguns kunnen. Dus twijfelend bleef ik met gepaste snelheid rijden , totdat hij mij (dit is minuten later) inhaalt en 'Politie Volgen' etc etc etc. Was dus tóch een politieagent...
ik dacht 'n boer in 'n weiland die z'n vee /paarden bekeek:)

Ik had ook kunnen 'vluchten', de laseraar moest nog in z'n Passat station stappen terwijl ik keurig met gepaste snelheid langs 'm reed. Hij had geen schijn van kans gehad, maarja. 'Zo ben ik niet' ofzo(?)
Ik zag 'm gewoon niet op 900 meter wat die laserguns kunnen. Dus twijfelend bleef ik met gepaste snelheid rijden , totdat hij mij (dit is minuten later) inhaalt en 'Politie Volgen' etc etc etc. Was dus tóch een politieagent...

-
Neemt niet weg dat me aan de snelheid houden niet al te slecht bevalt. Alsof ik constant plankte altijd:NOT!
- Macboy
Robin moet gewoon niet tijdens mijn vakantie te hard rijden 

-
-
Wat ik wel heel mooi en menselijk vond in deze shitzooi:
De OvJ(!!!) was heel clement en 'vriendelijk', dus ook de rechter, wel neus op de feiten en u speelt met vuur etc etc etc, maar ook mens tot mens en ik 'hardwerkende burger die als 'n komeet gaat'
Humor is hun ook niet vreemd. Hulde voor hun en dank. Geen sarcasme!
Erbij vermelden, dat ik wel in de piepzak zat en 't even zweten was. Niet leuk.
De OvJ(!!!) was heel clement en 'vriendelijk', dus ook de rechter, wel neus op de feiten en u speelt met vuur etc etc etc, maar ook mens tot mens en ik 'hardwerkende burger die als 'n komeet gaat'

Humor is hun ook niet vreemd. Hulde voor hun en dank. Geen sarcasme!
Erbij vermelden, dat ik wel in de piepzak zat en 't even zweten was. Niet leuk.
- dvh
Alleen de geldboete zou me wat uitmaken. Maar ik sta in 2 minuten bij mij werk.
Heerlijke #nocare-instelling wanneer ik over de snelweg zoef..
* gaat nu nog snel de snelheidsbekeuring van vorige maand betalen voor de verhoging....... *
Heerlijke #nocare-instelling wanneer ik over de snelweg zoef..
* gaat nu nog snel de snelheidsbekeuring van vorige maand betalen voor de verhoging....... *
- Knot
Eens in de zoveel tijd ben je nu eenmaal de sjaak... Niet teveel gas geven op rechte wegen inderdaad, zoek de slingerweggetjes, dijkjes op etc, met de motorfiets is dat ideaal, daar kan je namelijk geen meting doen en men staat ook vrijwel nooit langs de rivieren.
-
Klopt Rody. De één geniet van het rijden en de ánder van de moralist/schijnheilige uit te hangen. Ik hoor bij de eerste groep, maar: Ken uw omgeving(dus ook de mensen) 

- RS-Ron
Dat constante gevoel dat je op moet letten is één van de weinige negatieve dingen die ik kan verzinnen als je in een ///M of andere snelle auto rijdt. Laatst met de M5 in Duitsland is dan ook echt genieten, zonder bang te hoeven zijn bij elk viaduct, bosje of hectometerpaaltje echt op het gas en met 8250 toeren naar de zevende versnelling. Maar dat kost mij al twee tanken benzine om daar te komen....... Als ik bij de Duitse grens had gewoond wist ik het wel. Die Giulia Super uit 1971 was nog zo gek niet, verlaagd, Bilstein, PU rubbers, opgevoerde 2 liter met achteras met sper. Bij 150km/u had ik 5x meer het gevoel dat ik hard ging als met de M5/M3 rond de 300km/u. Heb dat ding ooit op 200km/u gehad, duurt ff en wat een teringherrie en genieten
Je bent ook een beetje afhankelijk van de toepassing van de zogenaamde discretionaire bevoegdheid van de afzonderlijke ambtenaar. Heb nooit in de M2 gereden, maar ik denk dat je aardige illegale snelheden haalt als je boven op een afrit ff volgas geeft om beneden in te voegen. Ik spiegel me altijd helemaal scheel, let goed op de berm, Golfjes, Volvo's Passats die haast hebben (lees snel op mij inlopen) mogen er altijd langs maar regelmatig toch echt lekker op het gas.
Gr Ron

Je bent ook een beetje afhankelijk van de toepassing van de zogenaamde discretionaire bevoegdheid van de afzonderlijke ambtenaar. Heb nooit in de M2 gereden, maar ik denk dat je aardige illegale snelheden haalt als je boven op een afrit ff volgas geeft om beneden in te voegen. Ik spiegel me altijd helemaal scheel, let goed op de berm, Golfjes, Volvo's Passats die haast hebben (lees snel op mij inlopen) mogen er altijd langs maar regelmatig toch echt lekker op het gas.
Gr Ron
-
@ RS-Ron, cruise control:)
Nee joh je kunt op de invoegstrook al zwaar je rbw kwijtraken met dat toestel, wat denk je:)
Nee joh je kunt op de invoegstrook al zwaar je rbw kwijtraken met dat toestel, wat denk je:)
-
Weer mooie verhalen voor je kleinkinderen later. "Toen we nog echte auto's reden met ronkende motoren en zelf mochten sturen!"
Hoe werkt dat nu verder? Mag je nu voor een paar jaar niet meer gepakt worden op te hoge snelheden?
Denk dat ik gek word als ik 5 jaar lang netjes de regels moet volgen.

Hoe werkt dat nu verder? Mag je nu voor een paar jaar niet meer gepakt worden op te hoge snelheden?
Denk dat ik gek word als ik 5 jaar lang netjes de regels moet volgen.
-
Die zitting volgt nog. Denk 2j voorwaardelijk rijden.
Maar had ook 4 jaar geen spat te hard gereden dus ben niet zozeer recidivist, maar moet wel rustâhg an:)
Maar had ook 4 jaar geen spat te hard gereden dus ben niet zozeer recidivist, maar moet wel rustâhg an:)
- RS-Ron
Robin schreef:@ RS-Ron, cruise control:)
Dan ben je dus een beetje afhankelijk van de gemoedstoestand van de ambtenaar in kwestie. Scheelt natuurlijk ook een beetje als je na het invoegen met 200+ niet meteen op de linkerbaan verder cruised met 230+...
De Giulia had trouwens ook cruise controle......... In 1971 al. Handgas wat je kon vastzetten op de stuurkolom, bleef allen een beetje doorduwen bij het remmen.....
Gr Ron
-
2 Jaar en dat met een M2. Robin, pak je tuinstoel maar weer tevoorschijn en zet die in de garage voor je wagen. Kijken geeft minder stres! 

-
Geef me eerst maar 'n stuk taart. Feli:)
- MarkS
Bedoel je dat je in dat geval had kunnen aangeven dat jij niet had gereden?Robin schreef:Ik had ook kunnen 'vluchten', de laseraar moest nog in z'n Passat station stappen terwijl ik keurig met gepaste snelheid langs 'm reed. Hij had geen schijn van kans gehad, maarja. 'Zo ben ik niet' ofzo(?)
Want ik neem aan dat na het laseren ze wel degelijk ook over je kenteken beschikken, of niet (?)
-
@ MarkS, wat ik begrijp is dat bij laseren een staandehouding MOET zijn, want anders geen bewijs(?)
Dus op die gun zit (nog) geen camera met kentekengegevens(?)
Kortom ik had gas kunnen geven en de eerrste afslag/afrit kunnen pakken en in de rimboe kunnen verdwijnen bij wijze van, maar om m'n eigen redenen niet gedaan.
Kentekenbewijs niet gevraagd, ook op de dagvaardingspapieren en rest van papierwinkel geen kenteken te bekennen ofzo.
Dus op die gun zit (nog) geen camera met kentekengegevens(?)
Kortom ik had gas kunnen geven en de eerrste afslag/afrit kunnen pakken en in de rimboe kunnen verdwijnen bij wijze van, maar om m'n eigen redenen niet gedaan.
Kentekenbewijs niet gevraagd, ook op de dagvaardingspapieren en rest van papierwinkel geen kenteken te bekennen ofzo.
- MarkS
Oké, duidelijk, wist ik niet.
Geef je overigens groot gelijk dat je het risico (verder) niet hebt genomen. Goed dat je hem weer terug hebt.
Geef je overigens groot gelijk dat je het risico (verder) niet hebt genomen. Goed dat je hem weer terug hebt.
-
Thanks en Ik regel gerust een goed stuk taart voor je Robin. Altijd welkom. Weet alleen niet hoe lang je onderweg zult zijn met het OV. Zal ik anders een diepvriestaart bij de Makro halen? 

- tomgtr

Gefeliciteerd Allen!
- Knot
Pleite gaan prima, je bent als kentekenhouder echter wel verantwoordelijk, je zult dus sowieso een geldboete krijgen maar men kan niet aantonen dat jij gereden hebt dus zolang je je mond niet voorbij praat en je van de domme houdt kan je er zeker wel onderuit. Je moet wel een alibi hebben en je auto veel uitlenen of hij moet toevallig net gestolen zijn en men ermee aan het joyriden geweest zijn.
-
En moet je dan niet vertellen aan wie je dat hok hebt uitgeleend? Ik weet niet hoor. Denk dat Robin wel de juiste keuze heeft gemaakt. Pas nog als een lomperik het verkeerspleintje gepakt en de randweg opgeknald in de Caterham. Komt er niet een politiebus van de andere kant.
Direct zwaailichten aan en ja hoor, sirene. Bus was omgedraaid en ik rustig rijden wachtend op m'n standje. Reed me gelukkig voorbij.
Thnx Tom!
Direct zwaailichten aan en ja hoor, sirene. Bus was omgedraaid en ik rustig rijden wachtend op m'n standje. Reed me gelukkig voorbij.

Thnx Tom!
- GTRene
zo staat ie er wel dik bijRobin schreef:Kijk, lopen/bewegen is goed voor 'n mens, ik ben meer een happy walker.
Deze foto geeft mooi mijn status quo van de laatste weken weer:)

-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Dit dus.allen schreef:En moet je dan niet vertellen aan wie je dat hok hebt uitgeleend? ...
Je krijgt bij een dergelijke beschikking netjes een formulier meegestuurd, waarop je alle gegevens mag invullen van wie de auto bestuurde...
Doe je dat niet, dan ben je als kentekenhouder de klos. Er onderuit kom je niet.