Het is een origineel NL Mégane RS phase 1, gebouwd in 2004 en op kenteken in 2006 in de kleur 'orange sanguine'. Gekocht met de intentie om er niet teveel mee te gaan rijden maar ja..je weet hoe dat gaat hè. Ik probeer het gebruik te beperken tot de recreatieve ritjes in het weekend, een toerrit..paar rondjes Nordschleife en afgelopen week ben ik met de auto naar Italië geweest.
Het is een luxe uitvoering, geen F1 team / cup / trophy ofzo. Dus alles erop en eraan, keyless entry&go, cruise control, climate control, 576 airbags en 1400kg rijklaar. Desondanks aardig rap. Auto is nog voor 99% origineel, er zitten andere remblokken op en sinds kort AD08R banden. Dus geen 8:00 BTG rondetijden haha. Soms kriebelt het wel om alles eruit te trekken zodat 'ie wat lichter is (vermogen zat, hoeft wat mij betreft niets aan veranderd te worden) maar voordat je het weet is het einde zoek en rij je weer met oordoppen rond en dat wil ik absoluut niet meer. Het is juist zo fijn om op een comfortabele manier met de CC aan naar de ring te rijden, daar je uit te leven en dan weer relaxed naar huis kunnen rijden.
Wel wil ik nog wat aan de uitlaat laten doen, origineel is 'ie veel te stil.
Nou, genoeg gelul. Dikke doei !
Onderhoud 18 juni 2016 bij kmstand : 137552
Olie + filter vervangen
Distributieriem + waterpomp vervangen
Multiriem vervangen
Airco bijgevuld
K&N paneelfilter vervangen
Onderhoud 2 juli 2016 bij kmstand : 144681
Spoorstang vervangen
2x motorsteun vervangen
Stadslichten vervangen
Rechterspiegel vervangen