Bilstein/ verlagings zich zetten?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
FiveInline

Bilstein/ verlagings zich zetten?

Bericht door FiveInline » 10 sep 2016, 22:23

Hallo,,

Ik had op mijn Audi verlagingsveren op originele schokdempers.
Omdat ik vanaf nu elk jaar naar de keuring wil en ik er dagelijks mee rij steek ik liever meer geld in de auto en de rijkwaliteiten.
Zogezegd zogedaan: Nieuw setje Bilstein B8 schokdempers gekocht en een nieuw setje verlagingsveren, dezelfde als die er al opstonden maar nu met attesten voor de Belgische keuring.
Vandaag gestoken, nu hangt de auto achterover. Achter hangt hij hetzelfde als eerst, wat dus ook de bedoeling is omdat ik dezelfde veren heb nu. Maar vanvoor staat hij een stuk te hoog ik gok een 3cm.
Na het steken heb ik ook nog maar 5 a 10 km gereden.

Nu mijn vraag is, in hoeverre maten moeten de nieuwe Bilsteins met de nieuwe verlagingsveren zich nog zettten/inveren?

Aernoudt

Re: Bilstein/ verlagings zich zetten?

Bericht door Aernoudt » 11 sep 2016, 10:02

-
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 04 sep 2020, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

trancedrift

Bericht door trancedrift » 11 sep 2016, 16:52

Natuurlijk zetten zich nieuwe veren. Afhankelijk van materiaal gebruikt en veer kracht. Hardere veren zetten zich minder. 5-10 km is niet genoeg, ik zou zeggen paar honderd km voor de zachtere varianten. Zeker de Duitse veren zoals H&R en Eibach kunnen tot meer dan half cm lager zetten op de voorkant. Alle Eiback Prokits dat ik heb gehad zijn tot bijna 1cm lager binnen de eerste 200km gegaan.
Japanse veren zijn meestal harder en zetten zich minder. Mijn Tein veren op de coilovers hebben niet meer dan paar mm zich gezet, maar dempers zijn ook zeker veel sterker en veren zijn ongeveer 2+ keer harder dan verlagingsveren.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 11 sep 2016, 17:03

Maar de 3 centimeter ga je niet redden dan. Lijken mij ook verkeerde veren.
Heb zelf een keer veren (eibach) en schokdempers (origineel) vervangen omdat er een veer gebroken was, maar geen echt zichtbaar verschil. Ook niets nagemeten dus of het nog ietsjes verder inzakt, zou best kunnen maar geen centimeters.

Aangezien ik niet wist wat eronder zat behalve dat er eibach opstond, heb ik het nummer wat op de veer staat doorgezet naar Biesheuvel en die konden daarmee vertellen welke set ik moest hebben. (Losse veer of complete set scheelde nog geen 2 tientjes dus de hele set maar besteld toen.)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 sep 2016, 17:07

Verkeerd gemonteerd? Voor achter en achter voor?

trancedrift

Bericht door trancedrift » 11 sep 2016, 18:31

Ik heb eigenlijk de vraag niet goed gelezen :) dus dezelfde veren op nieuwe dempers maakt meestal alleen op de zachte originele veren verschil, maar echt niet cm's. Zeker iets verkeerd gemonteerd. Voor zijn ze zeker mcpherson, misschien topmounts verkeerd gemonteerd?

FiveInline

Bericht door FiveInline » 12 sep 2016, 18:15

Veren zijn matchende nummers met het GOCA attest (belgische TUV).
Veren omwisselen voor - achter is niet mogelijk, deze zijn compleet anders..

Ik had al veren van dit merk maar zonder het GOCA attest, nu dezelfde besteld samen met Bilsteins en nu klopt er vanvoor niks van..
Veren komen van promaxx.nl, altijd tevreden van geweest eigenlijk en zij zijn de enige die veren leveren voor mijn auto met goca attest.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 12 sep 2016, 19:30

Komen de nummers van de oude en nieuwe veren overeen?
En anders vragen of de specificatie van de oude veren overeenkomt met de nieuw geleverde?
Kan het zijn dat je voor andere veren hebt gehad dan achter en je op basis van een achterveer een set hebt besteld?

Joy

Bericht door Joy » 12 sep 2016, 19:33

Hebben de Bilstein-dempers niet gewoon veel gasdruk waardoor de auto feitelijk een beetje opgetild wordt?

Bilstein B8 staat daar een beetje bekend om.

Plaats reactie