Defender had ik in ieder geval zelf nog kunnen fixen met ducktape en tie wraps.
Ik wacht het voorstel even af en als dat goed voor me is zoek ik wel wat anders uit. Misschien moet ik vragen of 20k korting op een V60 Polestar tot de mogelijkheden behoort.
Lijkt me een exemplarisch probleem dus.
Als de V70 verder bevalt zou ik alleen een vervangend model accepteren. Met eventueel wat extra goodies om de geleden ellende te compenseren. Ex-showroom bijvoorbeeld. Die zitten meestal goed 'vol'.
Meeste zijn nu Polar+ idd. Schuifdak is lekker, onderstel, kleine wieltjes en vooral het harde leer vind ik minder.
Overweeg een XC70. In AWD uitvoering hebben ze een 5 cilinder en geen start-stop systeem. Laatste moet een verademing zijn.
Hond Ion. Jaguar is dus geen optie.
BMW kan ik zelf alleen leuk vinden als er een mooi blok in hangt. Anders hebben ze voor mij geen toegevoegde waarde. Wil je het betaalbaar houden eindig je tegenwoordig met een 3 of 4 cilinder. Dan pak ik liever een Volvo met meer opties.
Zal een dezer dagen eens vragen of ik een XC70 kan rijden. Heeft op zich ook wel wat als ik weer wat licht onverhard kan doen zonder direct bang te zijn de bodem te slopen.
Inmiddels weer geplukt hoor, dus de komende paar maanden droogt ze iets sneller.
Maar ach, dan nog. Hoe gek ik ook op m'n hond ben, ik heb haar liever in de kofferbak.
Wil er eerst met Volvo zelf uit proberen te komen. Alleen als dat niet lukt ga ik ergens anders kijken.
En in dat geval kan zelfs een Transporter weer een optie zijn.
Smaken verschillen, maar de E61 is in mijn ogen een van de meest afgrijselijk ontworpen auto's. Koplampen en dashboard zijn akelig. Huidige touring oogt best netjes.
Golf raak ik denk te snel op uitgegeken. Even zien of ik eruit kom met een V70 of XC70 met vijfcilinder.
Kreeg nog de XC60 als suggestie. Schijnen goed te rijden maar ergens klopt het dashboard niet voor me.
Misschien morgen even binnenstappen bij de dealer om te zien wat ik daar van vind in het echt.
Gisteren even een paar jonge XC70 modellen bekeken op internet. Paar maanden oud model 50k. Voer je het kenteken in voor de nieuwprijs is het 70!
Of misschien toch gewoon een V70 Polar+ met het blok dat ik nu ook heb. Ergens mag een Daily voor mij gewoon niet teveel kosten.
V60 Twin Engine? Zakelijk gezien interessant, maar ja. Dat imago dat Tom aanhaalt over de V60...
Iig op zoek naar iets dat nieuw is of maximaal een jaar oud.