Nu een huis kopen
- GTRene
Re: Nu een huis kopen
lol@boer, maar je zei iets van 3 meter breed? is dat genoeg om beide deuren open te gooien als die in de 'garage' staat? dat er 3 auto's in passen is wel leuk, neem aan met puntdak en dus ook zolder voor onderdelen e.d.?
-
Putten van de varkens schuur wel compleet gedempt mag ik hopen? anders roesten je auto`s harder weg dan je lief is......
- alt
Het is een laag schuurtje met een puntdak. Totale hoogte schat ik op 2,5 meter.
Er ligt een betonnen vloer in, die vroeger vlak is geweest, maar geen put.
De laatste varkens, zijn 37 jaren terug, in de toonbank van de slager beland
Ik denk ook dat de oude baas een schop & kruiwagen had.
Er is een stukje grond bij tot aan de ringvaart.
Ik a kijken of er een boer is die paar schapen wil laten lopen, dan hoef ik niet te maaien
Er ligt een betonnen vloer in, die vroeger vlak is geweest, maar geen put.
De laatste varkens, zijn 37 jaren terug, in de toonbank van de slager beland
Ik denk ook dat de oude baas een schop & kruiwagen had.
Er is een stukje grond bij tot aan de ringvaart.
Ik a kijken of er een boer is die paar schapen wil laten lopen, dan hoef ik niet te maaien
- RutgerK
Vandaag gebeld met een verkopend makelaar en gelijk alweer allergievlekken in mijn nek! Huis uit de jaren '50 en een aardige locatie. Aan het huis lijkt de afgelopen 30 jaar niets gedaan te zijn en mijn eerste inschatting is dat er zo'n 100.000 euro tegenaan gegooid moet worden om het te moderniseren. De badkamer is een douche van 80x80cm met wastafel, alle leidingen lopen over de muren, ramen en kozijnen moeten vervangen worden, mogelijk asbest aanwezig. Huis staat nu 5 dagen te koop.
Volgens de makelaar heeft hij al 30 bezichtigingen gedaan en moet ik morgen voor 17.00u laten weten of we interesse hebben. Bezige bij in ieder geval die makelaar want te koop vanaf de 14 mei betekent volgens mij dat hij op dinsdag en woensdag 30 bezichtigingen afgewerkt heeft.
Aangezien ik eerst met een aannemer door het huis wil gaan om plannen te bespreken (uitbouw, nieuwe indeling op alle verdiepingen, nok doortrekken) zal het weer een strijd worden. De vraagprijs is iig veel te hoog voor de staat van het huis maar een reëel bod kan ik alleen maken als ik de kosten goed in beeld heb om het huis leefbaar te maken.
Ik snap dat de makelaar een gevoel van haast moet geven maar ik haak nu al weer bijna af hierdoor.
Volgens de makelaar heeft hij al 30 bezichtigingen gedaan en moet ik morgen voor 17.00u laten weten of we interesse hebben. Bezige bij in ieder geval die makelaar want te koop vanaf de 14 mei betekent volgens mij dat hij op dinsdag en woensdag 30 bezichtigingen afgewerkt heeft.
Aangezien ik eerst met een aannemer door het huis wil gaan om plannen te bespreken (uitbouw, nieuwe indeling op alle verdiepingen, nok doortrekken) zal het weer een strijd worden. De vraagprijs is iig veel te hoog voor de staat van het huis maar een reëel bod kan ik alleen maken als ik de kosten goed in beeld heb om het huis leefbaar te maken.
Ik snap dat de makelaar een gevoel van haast moet geven maar ik haak nu al weer bijna af hierdoor.
- Bert ///M3
Gewoon niet gek laten maken door die makelaar.
De huizenmarkt stabiliseert zich misschien maar de boom van net na 2000 zien we voorlopig even niet meer terug.
Neem aan dat je in een wat duurder segment shopt, aangezien je het over 100.000 euro verbouwingskosten hebt.
Bij mensen die in het duurdere segment wonen is een groot deel van de overwaarde verdampt en even zomaar een ander huis er naast is in veel gevallen niet mogelijk. Dan krijg je dus van die constructies als wel willen kopen maar eerst moeten wachten tot hun huidige huis verkocht is. Dus binnen een paar dagen verkocht is echt flauwekul tenzij het echt voor een schappelijke prijs te koop staat.
Dus morgen voor 17:00 laten weten of je interesse hebt is flauwekul. Die makelaar laat je gewoon een huis zien en het is aan jouw wanneer je er er bod op wilt doen.
Nog iets. Voorheen werkte de taxateur zo ongeveer hand in hand met de geldverstrekkers. Dus als jij een verkoop prijs van zeg maar 300.000 overeen kwam dan stond er op het taxatierapport ook gewoon 300.000 euro. Sinds 2008 ligt de waardering wel even anders omdat securisatie veel moeilijker is. Voorheen verkocht een financieringsmaatschappij jou hypotheek gewoon door aan een derde en dekte daardoor zijn eigen risico maar dat is nu veel lastiger en zal je waarschijnlijk ook wel zien dat de waardering realistischer is, en in veel gevallen is een financiering rond krijgen dus ook lastiger, vooral als de verkopende zijde ook hoog inzet, wat ze altijd doen.
Dus niet gek laten maken en je hebt gewoon gelijk dat je eerst een aannemer mee neemt.
De huizenmarkt stabiliseert zich misschien maar de boom van net na 2000 zien we voorlopig even niet meer terug.
Neem aan dat je in een wat duurder segment shopt, aangezien je het over 100.000 euro verbouwingskosten hebt.
Bij mensen die in het duurdere segment wonen is een groot deel van de overwaarde verdampt en even zomaar een ander huis er naast is in veel gevallen niet mogelijk. Dan krijg je dus van die constructies als wel willen kopen maar eerst moeten wachten tot hun huidige huis verkocht is. Dus binnen een paar dagen verkocht is echt flauwekul tenzij het echt voor een schappelijke prijs te koop staat.
Dus morgen voor 17:00 laten weten of je interesse hebt is flauwekul. Die makelaar laat je gewoon een huis zien en het is aan jouw wanneer je er er bod op wilt doen.
Nog iets. Voorheen werkte de taxateur zo ongeveer hand in hand met de geldverstrekkers. Dus als jij een verkoop prijs van zeg maar 300.000 overeen kwam dan stond er op het taxatierapport ook gewoon 300.000 euro. Sinds 2008 ligt de waardering wel even anders omdat securisatie veel moeilijker is. Voorheen verkocht een financieringsmaatschappij jou hypotheek gewoon door aan een derde en dekte daardoor zijn eigen risico maar dat is nu veel lastiger en zal je waarschijnlijk ook wel zien dat de waardering realistischer is, en in veel gevallen is een financiering rond krijgen dus ook lastiger, vooral als de verkopende zijde ook hoog inzet, wat ze altijd doen.
Dus niet gek laten maken en je hebt gewoon gelijk dat je eerst een aannemer mee neemt.
- GTRene
je krijgt dan morgen tot 17u waarschijnlijk recht op bv eerste koop/onderhandeling.
ik heb wel eens een heel laag bod op zo'n soort huis gedaan (wellicht niet zo'n groot huis als jij nu naar kijkt)
en wat denk je? makelaar belt me op, dat bod was voldoende, oeps
damn, toen alles in een stroomversnelling en veel werk aan de winkel en kosten, maar de inschatting was gelukkig goed en nadien bij verkoop ook nog eens leuk aan overgehouden.
ik heb wel eens een heel laag bod op zo'n soort huis gedaan (wellicht niet zo'n groot huis als jij nu naar kijkt)
en wat denk je? makelaar belt me op, dat bod was voldoende, oeps

damn, toen alles in een stroomversnelling en veel werk aan de winkel en kosten, maar de inschatting was gelukkig goed en nadien bij verkoop ook nog eens leuk aan overgehouden.
- Luco
Interesse tonen zegt verder toch niks, ik zou hem lekker aan het werk houden die makelaarRutgerK schreef:Vandaag gebeld met een verkopend makelaar en gelijk alweer allergievlekken in mijn nek! Huis uit de jaren '50 en een aardige locatie. Aan het huis lijkt de afgelopen 30 jaar niets gedaan te zijn en mijn eerste inschatting is dat er zo'n 100.000 euro tegenaan gegooid moet worden om het te moderniseren. De badkamer is een douche van 80x80cm met wastafel, alle leidingen lopen over de muren, ramen en kozijnen moeten vervangen worden, mogelijk asbest aanwezig. Huis staat nu 5 dagen te koop.

En ik wil tegen een stevig uurtarief de begroting van de aannemer wel doorspitten

-
OnlineHJ2
Even het onderwerp wat nieuw leven inblazen hier...
Mdv en ik zoeken naar wat nieuws MET garage dit keer (is toch goedkoper dan huren
)
Ik sta dus helemaal in het begin van de verkenningsfase hoe het ook al weer zat met Hypotheken, makelaars, onderhandelen en wat dies meer zij...
Wat denken we van de crowdfunding hypotheek?!
Ik vind het wel een charmante gedachte....
Mdv en ik zoeken naar wat nieuws MET garage dit keer (is toch goedkoper dan huren

Ik sta dus helemaal in het begin van de verkenningsfase hoe het ook al weer zat met Hypotheken, makelaars, onderhandelen en wat dies meer zij...
- dvh
Crowdfunding hypotheek ?! 

-
OnlineHJ2
Jazeker! Waarom niet?!
Er is maar 1 aanbieder die in de startblokken staat: Jungo. Ik kan er nog niet veel van vinden, maar heb me maar ingeschreven als geïnteresseerde
Er is maar 1 aanbieder die in de startblokken staat: Jungo. Ik kan er nog niet veel van vinden, maar heb me maar ingeschreven als geïnteresseerde

- dvh
Ik heb helemaal geen idee wat het inhoudt?
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Kunnen we allemaal een stukje van jouw huis gaan financieren?
-
OnlineHJ2
Nou graag!
Ik blij en het levert jou meer op dan je geld op een rekening parkeren.
Beetje hetzelfde dus als b.v. lendico of een van de andere crowdfunding persoonlijke leningen
Maar dan met een (mijn) hypotheek.
Mijn aanvraag zal wel een risicoprofiel krijgen en daar wordt een rentepercentage aangeplakt. Meerdere investeerders kunnen een (klein) stukje van zo'n hypotheek financieren en krijgen al na gelang het risicoprofiel meer rendement dan een spaarrekening of: veel meer rendement.
Als genoeg investeerders zich melden is de financiering rond.... of zo iets
Ik blij en het levert jou meer op dan je geld op een rekening parkeren.
Beetje hetzelfde dus als b.v. lendico of een van de andere crowdfunding persoonlijke leningen

Maar dan met een (mijn) hypotheek.
Mijn aanvraag zal wel een risicoprofiel krijgen en daar wordt een rentepercentage aangeplakt. Meerdere investeerders kunnen een (klein) stukje van zo'n hypotheek financieren en krijgen al na gelang het risicoprofiel meer rendement dan een spaarrekening of: veel meer rendement.
Als genoeg investeerders zich melden is de financiering rond.... of zo iets

- Fabian
Geloof er helemaal niet in.
Het uitgeleende vermogen blijft tot je vermogen gerekend worden volgens mij, dus nog steeds 1,2% aftikken. Dan moet je daarboven op nog iets verdienen.
Je hebt een gangbare hypotheek al zeer scherp tegenwoordig.....
Familiebank is nu ook bijna niet lonend.
Het uitgeleende vermogen blijft tot je vermogen gerekend worden volgens mij, dus nog steeds 1,2% aftikken. Dan moet je daarboven op nog iets verdienen.
Je hebt een gangbare hypotheek al zeer scherp tegenwoordig.....
Familiebank is nu ook bijna niet lonend.
- Luco
Wij moeten oversluiten 2,65 voor 10 jaar, vind het stevig 

- dvh
Ik heb 3% voor 10 jaar.
Vind het prima. Over 10 jaar moet die hypotheek toch afgelost zijn
Vind het prima. Over 10 jaar moet die hypotheek toch afgelost zijn

- Fabian
Idd. Heb nu nog 4,4 voor 10 jaar, was met een huis bezig (is helaas afgeketst door weer zo'n makelaar met eige belangen.Luco schreef:Wij moeten oversluiten 2,65 voor 10 jaar, vind het stevig

- Vanmuur
Leuk dat jij hierover begint. Ik had eerst ook mijn bedenkingen over een huis kopen met crowdfunding als financiering. Toevallig heeft een docent van mij op deze manier een appartement gekocht voor zijn dochter (die is gaan studeren in Groningen). Hij vertelde dat er een aantal jaren geleden nog weinig eisen waren aan een "lening" op deze manier. Hij heeft het destijds bij een bestaand bemiddelingskantoor en een notaris geregeld, dat was toen voldoende. Volgens mij is de belastingdienst inmiddels ook op de hoogte van deze manier van geld lenen en zitten er nu wat meer haken en ogen aan.HJ2 schreef:Even het onderwerp wat nieuw leven inblazen hier...
Toch zou crowdfunding voor mij een goede optie zijn. Ik hoef met mijn half jaar/jaar contractjes (ben inmiddels afgestudeerd en heb ook nog snel een baan kunnen vinden i

Blijven huren is voor mij gewoon geen optie. Buiten dat het huren (veel) meer geld kost dan een koopwoning ben ik ook weleens aan wat anders, een buurt waar de studentjes 's nachts niet over je auto heen lopen

- 350 Z
We hebben het ouderlijk huis gekocht en de hypotheek opgesplitst in 2 stukken 1 aflossingsvrij deel 30 jaar vast a 2,79% en 1 deel annuïteiten 15 jaar dat gedeelte geheel aflossen a 2,40% 

- Luco
Ja ligt ook aan situatie, financiering is meer dan 85% van bepaalde waarde en dan komt er ineens meer bij.Fabian schreef:Idd. Heb nu nog 4,4 voor 10 jaar, was met een huis bezig (is helaas afgeketst door weer zo'n makelaar met eige belangen.Luco schreef:Wij moeten oversluiten 2,65 voor 10 jaar, vind het stevig) anders zat ik nu voor 1,94% 10 jaar!
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Ik heb een voorstel gekregen van 2,67% voor 30 jaar (Annuïteit) Ik zit nu nog op 6,45% 

- GTRene
zow,dat word geld overhouden 

-
Ik heb 20jr voor 3,05&.
Lekker prima om 20 jaar gebeiteld te zitten.
Lekker prima om 20 jaar gebeiteld te zitten.

- Fabian
Dat klopt, schuld/marktwaarde verhouding is gunstig in mijn geval, dat levert idd korting op van paar tienden.Luco schreef:Ja ligt ook aan situatie, financiering is meer dan 85% van bepaalde waarde en dan komt er ineens meer bij.Fabian schreef:Idd. Heb nu nog 4,4 voor 10 jaar, was met een huis bezig (is helaas afgeketst door weer zo'n makelaar met eige belangen.Luco schreef:Wij moeten oversluiten 2,65 voor 10 jaar, vind het stevig) anders zat ik nu voor 1,94% 10 jaar!