- Prodrive pakket!
- Dealer gemonteerd linksgestuurd 2006 STI interieur!
- Onderhoud aantoonbaar vanaf de aanschafbon in 2006!
- Unieke kleur (Aqua Blue) Ik weet geen andere "Hawkeye" in deze kleur.
- Nieuwe banden en remschijven + blokken rondom in maart 2016
- APK tot juli 2017
- KM stand: 151.000 km
- Vraagprijs: €13.500,-

Goede, zeer netjes onderhouden auto. Geen schade, zowel binnen als buitenkant, op enkele niet te voorkomen plekjes op de bumpers na 10 jaar levenservaring.
Voor de verkoop krijgt de auto preventief verse olie+filter en laat ik de nog aanwezige parkeerdeukjes verwijderen
Reden verkoop:
Helaas ben ik langzamerhand genoodzaakt de auto te verkopen vanwege het steeds meer moeten rijden voor mijn werk. Ik ga daarom op zoek naar een vlotte diesel.
Standaard voorzien van:
- ABS
- Climate control
- Xenon verlichting
- Alarm (dealer geinstalleerd)
- CV op afstand middels AutoNorm Klasse 2 Alarm
- Elektrische ramen en spiegels
- Airbags voor, achter en zijkant
- Dubbeldin Touchscreen Radio + cd/usb/aux/bluetooth
Motorisch:
- Origineel, met een bij de dealer geinstalleerd Prodrive Performance Package (PPP) Dit pakket bereikt met een andere ECU, intercoolerslangen en uitlaat 270pk /420 Nm t.o.v. standaard 235pk/320Nm. Deze getallen zien er niet schokkend uit, maar het voornaamste verschil zit hem in het koppel. Vanaf 2400 toeren heeft deze auto al méér koppel beschikbaar dan het maximale koppel van zijn standaard broertje. De auto voelt (en is) daardoor veel sneller tijdens dagelijks gebruik.
Voor meer informatie: http://impreza.co/…/uploa…/2014/11/2006 ... ochure.pdf
- Aangezien de 2.5 liter niet bekend staan als de sterkste blokken (de zuigers zijn erg zwak, en detonatie is al heel snel einde verhaal) heb ik een Grimmspeed Air-Oil-Separator gemonteerd. Deze filtert oliedampen (een van de oorzaken van detonatie) uit de inlaat, voert de olie terug naar het carter.
Onderhoud:
- Preventief groot onderhoud door vorige eigenaar (90k): Koppakkingen vervangen en distributieriem
- Eind 2015 qua onderhoud:
- pipercross inlegfilter
- nieuwe bougies
- nieuwe boost solenoid + actuator
- nieuwe MAF sensor
Wegligging
- Qua wegligging is het onderstel aangepast met H&R veren ( deze zijn 20 mm lager, zonder abnormaal veel stugger te worden) en H&R swaybars, 22 mm diameter voor, verstelbare 25 mm achter. De auto stuurt zeer direct met nauwelijks bodyroll.
- Lichtgewicht Arcasting velgen, met Goodyear Asymmetric 3 zomerbanden (banden 5000 km oud). In originele fabrieksmaten.
- De originele Enkei velgen zijn in dezelfde kleur gespoten en voorzien van winterbanden (zie de laatste foto’s).
- Uitgelijnd en velgen gebalanceerd in maart 2016
Exterieur:
- Diffuser onder de achterbumper
- PU lip voorbumper
- Originele STI achterspoiler
Remmen:
Originele remmen zijn maar minimaal. Deze auto heeft een compleet pakket om nét wat meer remkracht te bieden en te blijven bieden:
- National gegroefde schijven rondom (maart 2016)
- Black Diamond remblokken (maart 2016)
- Stalen remleidingen rondom
Kortom, zoals u kunt lezen een bijzondere auto en kan ik genoeg vertellen over de auto en zijn geschiedenis. Het is niet de goedkoopste, maar wel één van de nettere en uniekere WRX’en van Nederland.
Bent u oprecht geïnteresseerd, neem dan contact op. Ik zit niet op dagdromers en testpiloten te wachten.







