23-12-2014
Aangezien het aanpassen van het ontstekingstijdstip allemaal begonnen is vanwege het verdraaien van de CPS om meer vermogen te halen heb ik dit geprobeerd na te doen door een standaard 5 graden toe te voegen voor de totale ontsteking. Daarna was het natuurlijk weer tijd om te meten of de auto er ook sneller mee was... Maar nee, weer ongeveer exact dezelfde snelheid na 400 meter.
Kwam nu als beste uit op:
0-100 km/u in 7,17s ; 1/8 mijl: 9,90s @ 122,65 km/u ; 1/4 mijl: 15,09s @ 153,35 km/u
De start was nou wat beter waardoor ook de 0-100 tijd iets sneller is.
Denk toch dat ik eens een keertje de CPS echt moet gaan verzetten en dan meten of de auto wel echt sneller is. Er hebben al zoveel mensen gezegd dat het echt werkt, maar na al deze metingen begin ik toch te twijfelen...
Ik heb nu in totaal 10 metingen gedaan over 3 verschillende dagen en kom op deze snelheden uit:
dag 1
155.29 km/u (geoptimaliseerde ontstekingscurve)
150.14 km/u (geoptimaliseerde ontstekingscurve)
150.44 km/u (geoptimaliseerde ontstekingscurve)
dag 2 (vochtige weg, slechte grip)
150.38 km/u (geoptimaliseerde ontstekingscurve)
151.49 km/u (standaard ontsteking)
151.92 km/u (geoptimaliseerde ontstekingscurve)
dag 3
153.28 km/u (alles +5 graden)
153.35 km/u (alles +5 graden)
152.25 km/u (standaard ontsteking)
152.42 km/u (geoptimaliseerde ontstekingscurve)
Als ik al die resultaten met elkaar vergelijk trek ik toch de conclusie dat het ontstekingstijdstip of niet aangepast is, of het geen effect heeft op hoe snel de auto is. Het tweede lijkt me erg onwaarschijnlijk, als hij niet sneller wordt zou hij toch langzamer moeten worden lijkt me. Maar ik baal er wel van dat het blijkbaar niet lukt om de het ontstekingstijdstip aan te passen, en dat terwijl de logging gewoon zegt dat het ontstekingstijdstip wel aangepast is.