F1 seizoen 2016

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
ErikS

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door ErikS » 27 aug 2016, 12:04

Ik voel toch de eerste Pole van Verstappen aankomen.

Ben benieuwd straks!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 aug 2016, 13:05

Technische malheur hindert Verstappen in derde vrije training
http://nu.nl/formule-1/4313145/technisc ... ining.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ErikS

Bericht door ErikS » 27 aug 2016, 15:10

Nice, tweede!

Rosberg verknalt zijn start altijd & max de binnenkant, super!

Wout309t
Auto: A4 40TFSI

Bericht door Wout309t » 27 aug 2016, 15:30

ErikS schreef:Nice, tweede!

Rosberg verknalt zijn start altijd & max de binnenkant, super!
En dan na een paar rondjes weer naar binnen omdat die supersofts helemaal af zijn.
Ik weet het nog niet..

ErikS

Bericht door ErikS » 27 aug 2016, 15:48

Tja, inderdaad kijken waar je uitkomt.
Misschien met 1 sec per lap weer op de 3e of 4e plaats uitkomen...... Met een open baan moet dat misschien lukken.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 28 aug 2016, 13:10

1 ding is zeker: wat er ook gebeurd, het wordt spannend :) Lang geleden dat ik dat over een F1 wedstrijd heb kunnen zeggen. Heb er zin in!!

Luco

Bericht door Luco » 28 aug 2016, 14:07

nou dat ging goed :-(

Luco

Bericht door Luco » 28 aug 2016, 14:08

maar goed ook vettel en raikonen beschadigd

Luco

Bericht door Luco » 28 aug 2016, 14:15

Die renault is ook kapot

ErikS

Bericht door ErikS » 28 aug 2016, 14:16

Nou, dat word n eenstopper op mediums.....

Zonde.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 28 aug 2016, 14:27

Voor de SC Vettel en Verstappen achter elkaar en nu p11 en p14. Had gedacht dat Max wat meer plekken zou winnen met de pitstops.

Hielke

Bericht door Hielke » 28 aug 2016, 14:31

Tikkie domme aktie van Max.

Maar er zijn nog heel wat rondjes te gaan.

Hielke

Bericht door Hielke » 28 aug 2016, 16:02

En voordat ie wereldkampioen is moet er nog heel veel water door de Rijn stromen.

Fascinerend hoe hij tijdens de rode vlag situatie bij Hörner verslag doet over het incident in T1 met de Ferrari's. Als een schooljongen bij de hoofdmeester. Dan zie je dat we nog maar met een tiener (en de navenante status) te maken hebben. Ik zeg dat die aktie een tikkie dom was, maar natuurlijk was ie oliedom. Je prikt 'm in die bocht met zoveel auto's niet nog even helemaal aan de binnenkant. Dat is daar op die plaats in die situatie nog nooit goed gegaan. Dat weet iedereen.

Forza

Bericht door Forza » 28 aug 2016, 16:09

Zeer zwakke race, ook te veel pushen en banden kapot rijden. Uithuilen en klaar maken voor de volgende race.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 28 aug 2016, 17:36

Als je bodem kapot is kan je sowieso geen potten meer breken en gaan de banden er sowieso eerder aan. Dus de race was na bocht één al verloren.

Eigenlijk had hij gewoon ergens zo'n rooie rakker mee moeten nemen( ;) natuurlijk, die dingen moeten zelfstandig van de baan / in de fik vliegen).

Disclaimer: ben inderdaad niet bepaald een Scuderia-Donkey fan...

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 28 aug 2016, 17:53

Wat een jankerd die Raikonen. Bah. Die pizza scuderia moet ff worden teruggepakt!

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 28 aug 2016, 17:59

Het mooie was dat Kimi later een halve teammaat(Haas) ook van de baan drukte. Dus pot en ketel en zo...

ErikS

Bericht door ErikS » 28 aug 2016, 18:18

Maar die actie op het rechte stuk? Mwaaaah, beetje te. Jammer vd bodem van de wagen inderdaad.

Volgend jaar erop & erover! :mrgreen:

k33z

Bericht door k33z » 28 aug 2016, 19:44

Ik vond het een zeer twijfelachtige race van Max. Hou van zijn winnaarsmentaliteit, maar hij ging mij hier veel te vaak veel te ver.

In de eerste bocht... Ok, Vettel knijpt en Raikonnen kon nergens heen. De enige echt zonder schuld is Raikonnen. Vettel is schuldig, maar ook Max. Door een verloren plek direct weer te willen pakken en er last minute 3-wide in te duiken. Dat neemt risico's met zich mee, heerlijk om te zien maar ook niet zeuren als je dan je neus kwijt bent.

Dan de rest van de eerste ronde. Max slingert over de baan, schiet er 4x af en duwt een aantal mensen gevaarlijk van de baan (Blanchimont) omdat hij maar (te veel) vaart wilt houden met een kapotte neus. Zeer gevaarlijke acties.

Dan het gevecht met Raikonnen. Wederom als de actie is ingezet weer van lijn veranderen, dat vind ik echt over het randje. En daarna zag ik ergens nog een herhaling dat hij een Force India in diezelfde bocht (na lange rechte stuk) van de baan duwde. 

Als alles goed gaat is Max briljant. Als het (mede door eigen toedoen) even niet loopt zoals het loopt is hij nog echt een rookie. Heerlijke coureur, groot van hier van zijn acties, maar de balans slaat momenteel een beetje door. De volwassen Max die we eerder zagen moet hij weer iets meer terug zien te vinden.

​​​​​​​Ben geen fan van straffen in een race (laat ze maar gaan), maar binnen de huidige regelgeving had hij mijns inziens deze race een deftige straf verdiend.

ProfZB

Bericht door ProfZB » 28 aug 2016, 19:59

k33z schreef:Ik vond het een zeer twijfelachtige race van Max. Hou van zijn winnaarsmentaliteit, maar hij ging mij hier veel te vaak veel te ver.

In de eerste bocht... Ok, Vettel knijpt en Raikonnen kon nergens heen. De enige echt zonder schuld is Raikonnen. Vettel is schuldig, maar ook Max. Door een verloren plek direct weer te willen pakken en er last minute 3-wide in te duiken. Dat neemt risico's met zich mee, heerlijk om te zien maar ook niet zeuren als je dan je neus kwijt bent.

Dan de rest van de eerste ronde. Max slingert over de baan, schiet er 4x af en duwt een aantal mensen gevaarlijk van de baan (Blanchimont) omdat hij maar (te veel) vaart wilt houden met een kapotte neus. Zeer gevaarlijke acties.

Dan het gevecht met Raikonnen. Wederom als de actie is ingezet weer van lijn veranderen, dat vind ik echt over het randje. En daarna zag ik ergens nog een herhaling dat hij een Force India in diezelfde bocht (na lange rechte stuk) van de baan duwde. 

Als alles goed gaat is Max briljant. Als het (mede door eigen toedoen) even niet loopt zoals het loopt is hij nog echt een rookie. Heerlijke coureur, groot van hier van zijn acties, maar de balans slaat momenteel een beetje door. De volwassen Max die we eerder zagen moet hij weer iets meer terug zien te vinden.

​​​​​​​Ben geen fan van straffen in een race (laat ze maar gaan), maar binnen de huidige regelgeving had hij mijns inziens deze race een deftige straf verdiend.
Mee eens! :thumbup:

allen

Bericht door allen » 28 aug 2016, 20:38

Heb geen voorkeur voor coureurs. Wil gewoon een mooie wedstrijd zien.
Max heeft vandaag laten zien dat hij ook maar een echt mens met emotie is. Mooi toch...

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 28 aug 2016, 21:19

k33z schreef:Ik vond het een zeer twijfelachtige race van Max. Hou van zijn winnaarsmentaliteit, maar hij ging mij hier veel te vaak veel te ver.

Ik heb een hoop gezien, en net nog een paar keer de start bekeken. Start van Max was echt waardeloos. Dan zet ie zijn auto rechts naast Kimi in bocht 1. Tenminste, hij zit mey het voorwiel net achter het voorwiel van Kimi voor het insturen. Het gaat eigenlijk goed tot kimi een koekie van Vettel krijgt, denk dat ze anders heel de bocht door komen. Maar rusico nemen betekend ook een keer pech kunnen hebben.

Het verdedigen van Max is zo'n beetje in elke taal onderwerp van gesprek. Het blokken van Kimi op het rechte stuk zag er spannend uit. Volgens de regels mag je 1x van je lijn veranderen om te verdedigen. Met de grote snelheidsverschillen door DRS kan dat wel tricky zijn als je 20 meter achter een 20km langzamere voorganger rijd die plots op jou lijn gaat rijden. Maar (ben geen coureur dus heb geen ervaring met rijdende chicanes) ik vond het DRS sitting duck effect van de laatste jaren weinig met racen te maken hebben. Is Max nou echt zo extreem gevaarlijk of de rest geprogrammeerd en geconditioneerd om de zittende eend te spelen met helm op ?

Gr Ron

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 28 aug 2016, 21:32

RS-Ron schreef: Is Max nou echt zo extreem gevaarlijk of de rest geprogrammeerd en geconditioneerd om de zittende eend te spelen met helm op ?

Gr Ron
Dat denk ik ook wel eens. Hij zoekt de grenzen op, gaat er misschien wel wat overheen en is daarmee wat anders dan de rest. Ik vind het wel mooi.

Ik wordt alleen wel wat moe van het gejank over de board radio. Na iedere actie miept de één dat het gevaarlijk is en de ander dat hij echt niets anders kon doen. Kom op zeg, bek dicht en rijden. Raikkonen zegt anders ook nooit wat, waarom zeurt hij tijdens het rijden dan zoveel. Vettel vond ik best ok altijd maar het wordt wel een beetje een zeur als zijn auto niet meewerkt.

Jammer voor Max, maar wel mooi dat Hamilton toch laat zien dat hij een goede coureur is.

JP

Bericht door JP » 28 aug 2016, 21:51

Eens met K33Z. Eerste bocht had me iets teveel weg van een kamikaze actie van Max, want hij had de start enigszins verkloot. Achteraf als het Verstappen tegenzat, lijkt hij wel Vettel 2.0, oftewel een beetje een huilbaby aan het worden. IN het geval van Verstappen misschien toch te wijten aan zijn leeftijd en ervaring.

Ik vind de uitspraak achteraf van "ik rij ze nog liever van de baan" toch van een bedenkelijk niveau, en hoop dan ook (ondanks dat ik/we allemaal het beste voor Verstappen voor hebben) dat hij hiervoor door de wedstrijdleiding op het matje geroepen wordt. Zulke uitspraken maken je niet populair. Ook niet onder je fans, imho.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 28 aug 2016, 22:13

Afbeelding

Plaats reactie