Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- MParallel
- Auto: BMW
- witje
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Las het toevallig net bij de lokale polizeiberichten
Durch Kühlmittelspur auf der Nordschleife verunglücken fünf Fahrzeuge - drei Motorradfahrer verletzt
Nürburgring (red/boß) Ein 27-jähriger spanischer Staatsangehöriger befährt am Mittwoch, 24.8.2016, im Rahmen des Touristenverkehrs gegen 18.10 Uhr mit seinem schwarzen PKW BMW M 5 die Nordschleife des Nürburgrings.
Im Bereich des Streckenabschnitts Hohe Acht verliert er Kühlmittel. Auf der Kühlmittelspur kommt zunächst ein 53-jähriger Kradfahrer ins Schlingern und gerät letztlich von der Fahrbahn ab. Er kollidiert mit der Leitplanke und zieht sich dabei leichte Verletzungen zu. Zwei nachfolgende norwegische Kradfahrer – 49 und 66 Jahre – stürzen kurz darauf ebenfalls auf der glitschigen Fahrbahn. Der jüngere Fahrer zieht sich dabei nur leichte Verletzungen zu. Der ältere Fahrer wird schwerer verletzt und stationär im Krankenhaus aufgenommen.
Ein weiterer nachfolgender 28-jähriger PKW-Fahrer kommt auch auf der Kühlmittelspur ins Schlingern, dreht sich zunächst auf der Fahrbahn und kollidiert dann mit der Leitplanke.
Bei dem Unfall entsteht ein Gesamtschaden von ca. 45.000 Euro.
Durch Kühlmittelspur auf der Nordschleife verunglücken fünf Fahrzeuge - drei Motorradfahrer verletzt
Nürburgring (red/boß) Ein 27-jähriger spanischer Staatsangehöriger befährt am Mittwoch, 24.8.2016, im Rahmen des Touristenverkehrs gegen 18.10 Uhr mit seinem schwarzen PKW BMW M 5 die Nordschleife des Nürburgrings.
Im Bereich des Streckenabschnitts Hohe Acht verliert er Kühlmittel. Auf der Kühlmittelspur kommt zunächst ein 53-jähriger Kradfahrer ins Schlingern und gerät letztlich von der Fahrbahn ab. Er kollidiert mit der Leitplanke und zieht sich dabei leichte Verletzungen zu. Zwei nachfolgende norwegische Kradfahrer – 49 und 66 Jahre – stürzen kurz darauf ebenfalls auf der glitschigen Fahrbahn. Der jüngere Fahrer zieht sich dabei nur leichte Verletzungen zu. Der ältere Fahrer wird schwerer verletzt und stationär im Krankenhaus aufgenommen.
Ein weiterer nachfolgender 28-jähriger PKW-Fahrer kommt auch auf der Kühlmittelspur ins Schlingern, dreht sich zunächst auf der Fahrbahn und kollidiert dann mit der Leitplanke.
Bei dem Unfall entsteht ein Gesamtschaden von ca. 45.000 Euro.
-
Wat gebeurt er in dat geval dan? Als iemand een ongeluk heeft doordat jij koelvloeistof verliest. Je doet het nl. niet opzettelijk en je auto hoeft daarom niet persé slecht onderhouden te zijn.
Je verzekering komt wellicht ook niet tussen omdat je op de Ring aan het rijden bent. Dus je wordt persoonlijk aansprakelijk gesteld voor alle daar uitvloeiende schade?
Je verzekering komt wellicht ook niet tussen omdat je op de Ring aan het rijden bent. Dus je wordt persoonlijk aansprakelijk gesteld voor alle daar uitvloeiende schade?
- witje
WA verzekering betaald mits je geen circuit of Nurburgring clausule hebt (zoals Centraal Beheer)
-
OnlineFabian
Ook dan moeten ze betalen. Wa komen ze niet onderuit.witje schreef:WA verzekering betaald mits je geen circuit of Nurburgring clausule hebt (zoals Centraal Beheer)
Ze verhalen het in geval van de clausule op de verzekerde.....en je bent dan dus de lul.
Daarom rij ik geen TF meer, vanwege deze clausule.
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Er zijn verzekeringen zonder die clausule, je kunt dan toch overstappen op een andere verzekering?
-
Verzekeringen die circuit en Nordschleife niet uitsluiten, hebben wel zo goed als altijd het onderstaande in hun voorwaarden staan waarvoor de auto niet verzekerd is:
"Tijdens wedstrijden waarbij de auto is gebruikt."
"Of de schade ontstond doordat u gevaarlijk reed."
"Doordat u zelf ernstige schuld aan de schade heeft door iets wat u doet of nalaat. Dit, terwijl u kon weten dat de kans op schade daardoor groot was. Denk aan veel te hard rijden op een spiegelgladde snelweg of in dichte mist."
Ik vraag mij af of je op basis van deze uitsluitingen ook een probleem hebt (dus dat de verzekeraar de schade niet vergoedt en op jou verhaalt) als je schade rijdt op de Nordschleife. Misschien kan iemand met verstand van zaken hier iets over zeggen.
"Tijdens wedstrijden waarbij de auto is gebruikt."
"Of de schade ontstond doordat u gevaarlijk reed."
"Doordat u zelf ernstige schuld aan de schade heeft door iets wat u doet of nalaat. Dit, terwijl u kon weten dat de kans op schade daardoor groot was. Denk aan veel te hard rijden op een spiegelgladde snelweg of in dichte mist."
Ik vraag mij af of je op basis van deze uitsluitingen ook een probleem hebt (dus dat de verzekeraar de schade niet vergoedt en op jou verhaalt) als je schade rijdt op de Nordschleife. Misschien kan iemand met verstand van zaken hier iets over zeggen.
-
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen
Je bent knettergek als je nog op de Nring rijd op die touristenfahrt dagen.
Beste is gewoon trackdays rijden daar. Dan zit je niet met verzekeringen en aansprakelijkheid. Trackdays is ieder voor zich. Alles en iedereen eigen risico!
Het lijkt voordelig touristenfahrt maar als het mis gaat en jij word aansprakelijk gesteld voor schade en of letsel en de verzekring verhaalt het op jou prive dan ben je de rest van je leven klaar!
Beste is gewoon trackdays rijden daar. Dan zit je niet met verzekeringen en aansprakelijkheid. Trackdays is ieder voor zich. Alles en iedereen eigen risico!
Het lijkt voordelig touristenfahrt maar als het mis gaat en jij word aansprakelijk gesteld voor schade en of letsel en de verzekring verhaalt het op jou prive dan ben je de rest van je leven klaar!
- StefanW
Ik sprak zondag bij de Ring een Nederlandse jongen die in 2012 met zijn Subaru WRX met 180 km/h de vangrail in ging bij Swedenkreuz. Verzekering heeft alles vergoed (ook dagwaarde auto). Zelfs de factuur met groot het nurubrgring logo erboven.
- witje
Enige clausule in de verzekering (maatschappij hou ik liever privé) van de BMW is 'deelneming aan officiële wedstrijden'. Dat zit wel goed.
De rest van het wagenpark zit bij FBTO/CB. Die sluiten bij wijze van spreken een deukje op parkeerplaats bij Brunnchen al uit.
De rest van het wagenpark zit bij FBTO/CB. Die sluiten bij wijze van spreken een deukje op parkeerplaats bij Brunnchen al uit.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Mijn toenmalige verzekeringsmij heeft in 2009 ook alles betaald maar was wel lastig. Tegenwoordig hebben ze de Nordschleife expliciet in hun polis staan alszijnde uitgesloten van dekking.StefanW schreef:Ik sprak zondag bij de Ring een Nederlandse jongen die in 2012 met zijn Subaru WRX met 180 km/h de vangrail in ging bij Swedenkreuz. Verzekering heeft alles vergoed (ook dagwaarde auto). Zelfs de factuur met groot het nurubrgring logo erboven.
Ik kan me herinneren dat op grond van foto's die op internet gevonden werden, iemand per direct geroyeerd werd bij een verzekeringsmij. Volgens mij Dick H. zelfs ! En volgens mij was er toen nog zelfs de discussie dat die bewuste foto's niet eens bij TF genomen waren.
-
In principe ben je verzekerd omdat het een 'eenrichtings tolweg' is waar de Duitse verkeerswet geld.
In geval van het veroorzaken van een ongeval zal je verzekering schade aan een 'slachtoffer' uit moeten keren als jij de dader bent. Maar zal dit vervolgens ook op jou gaan verhalen. Hoe succesvol ze hier in zijn zal liggen aan de omstandigheden, clausules en het schadebedrag (voor €1000,- zullen ze niet snel naar de rechtbank gaan). Er bestaat intussen ook jurisprudentie waarbij een verzekering de NBring niet uitsluit, maar op basis van dat je niet naar de ring gaat om rustig te rijden toch de verzekering niet heeft uit hoeven keren.
Je wil alleen het risico op dit gezeik niet hebben. Ik ben ik 2008 gecrasht door een oliespoor. Na een maand touwtrekken met de verzekering heb ik de dagwaarde uitgekeerd gekregen (all-risk), maar niet nadat ze 2-3 keer hebben gebeld om uit mij een bevestiging proberen te krijgen dat het een circuit is en geen openbare weg. Vangrail kosten e.d. heb ik niks van gezien daar deze direct bij de schuldige zijn verhaald.
Pas na een jaar zijn de resterende kosten uitgekeerd nadat alles rond was met de Duitse 'dader'.
In geval van het veroorzaken van een ongeval zal je verzekering schade aan een 'slachtoffer' uit moeten keren als jij de dader bent. Maar zal dit vervolgens ook op jou gaan verhalen. Hoe succesvol ze hier in zijn zal liggen aan de omstandigheden, clausules en het schadebedrag (voor €1000,- zullen ze niet snel naar de rechtbank gaan). Er bestaat intussen ook jurisprudentie waarbij een verzekering de NBring niet uitsluit, maar op basis van dat je niet naar de ring gaat om rustig te rijden toch de verzekering niet heeft uit hoeven keren.
Je wil alleen het risico op dit gezeik niet hebben. Ik ben ik 2008 gecrasht door een oliespoor. Na een maand touwtrekken met de verzekering heb ik de dagwaarde uitgekeerd gekregen (all-risk), maar niet nadat ze 2-3 keer hebben gebeld om uit mij een bevestiging proberen te krijgen dat het een circuit is en geen openbare weg. Vangrail kosten e.d. heb ik niks van gezien daar deze direct bij de schuldige zijn verhaald.
Pas na een jaar zijn de resterende kosten uitgekeerd nadat alles rond was met de Duitse 'dader'.
-
Maw: Achmea; die betalen als het aan hun ligt zo wie zo nooit uit.. Niet echt een club om je hobby auto bij te verzekeren(!).witje schreef:..
- Arthur
- Auto: Nr.51
Nu is dat het standpunt van elke verzekeraar; niet uitkeren 

- Knot
Zorg ook niet hoor, als je je een been breekt heb je immers nog een reserve 

- JP
Ja.....2012, nu zijn we 4 jaar verder en de verzekering zijn wakker geschud.StefanW schreef:Ik sprak zondag bij de Ring een Nederlandse jongen die in 2012 met zijn Subaru WRX met 180 km/h de vangrail in ging bij Swedenkreuz. Verzekering heeft alles vergoed (ook dagwaarde auto). Zelfs de factuur met groot het nurubrgring logo erboven.
- MParallel
- Auto: BMW
^^
Ja precies.
Sinds 2009 Top Gear item heeft niet alleen een heel breed auto publiek kennis gemaakt met de Nordschleife TF...
Ja precies.
Sinds 2009 Top Gear item heeft niet alleen een heel breed auto publiek kennis gemaakt met de Nordschleife TF...
- StefanW
Voorwaarden zijn in tussentijd niet gewijzigd. Ik zit toevallig bij zelfde verzekeraar.JP schreef:Ja.....2012, nu zijn we 4 jaar verder en de verzekering zijn wakker geschud.StefanW schreef:Ik sprak zondag bij de Ring een Nederlandse jongen die in 2012 met zijn Subaru WRX met 180 km/h de vangrail in ging bij Swedenkreuz. Verzekering heeft alles vergoed (ook dagwaarde auto). Zelfs de factuur met groot het nurubrgring logo erboven.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Heb je daar bronnen van? Alles wat klote is bij de ring komt op de een of andere manier altijd weer bij een topgear aflevering uit..MParallel schreef:^^
Ja precies.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Mja veel mensen roepen maar wat denk ik. En praten elkaar na. Dat zijn die mensen die 2x per jaar daar zijn en er dus niet veel van in real life meekrijgen. Dan lezen ze wat op internet en wordt het meteen als feit aangenomen. Maar naar mijn weten is het rond 2003/2004 al bijhoorlijk druk geworden. Die bewuste TG aflevering zal vast ook wel enige invloed gehad hebben. Maar het is zeker niet daarna opeens druk geworden ofzo.
-
OnlineFabian
Moet hem daar helaas gelijk in geven.....Eric Z schreef:Heb je daar bronnen van? Alles wat klote is bij de ring komt op de een of andere manier altijd weer bij een topgear aflevering uit..MParallel schreef:^^
Ja precies.
Na die uitzending duurde het een maandje voor de invasie van 10 minuten-jagers begon.
Het begin van het einde was dat.
- Mark W. Scholten
Zelf laatst op de NS helaas een éénzijdige aanrijding gehad en het ziet er naar uit dat de verzekering mee gaat werken
De expert heeft bijvoorbeeld al akkoord gegeven voor reparatie e.d. Dit mede ook dankzij een tussen-persoon van mijn verzekeringmaatschappij die flink zijn best heeft gedaan. Zelf zit ik nog te wachten op concrete terugkoppeling van de verzekering, maar de tekenen zijn gunstig 

- witje
Vandaag een middagje VLN met heerlijk weer, morgen hopelijk wat droge uurtjes tijdens de TF
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RM5tH5qW8k][/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=RM5tH5qW8kM" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RM5tH5qW8k][/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=RM5tH5qW8kM" onclick="window.open(this.href);return false;
-
@Mark W.S. ik ben blij dat de verzekering dan toch zal tussenkomen. Kan je dat weer snel vergeten achteraf.
- witje
Over verzekering gesproken...
Huur GT3 RS beschadigen... dat mag je zelf aftikken
http://www.youtube.com/watch?v=movCAHxUhnU" onclick="window.open(this.href);return false;
Huur GT3 RS beschadigen... dat mag je zelf aftikken
http://www.youtube.com/watch?v=movCAHxUhnU" onclick="window.open(this.href);return false;