Ben lang op zoek geweest naar een mooie E36 met handgeschakelde versnellingsbak, mijn eisen waren dat het óf een coupé óf een sedan moest worden. Dit omdat ik de auto ook wilde gaan gebruiken voor af en toe een circuitdag.
Om deze reden zou ook alleen een 325i of een 328i voldoen. Ik wilde echter geen absolute tracktool, maar een auto die nog in grote mate origineel zou zijn en daardoor ook gewoon bruikbaar in het dagelijks verkeer.
De keus is dus gevallen op deze 328i coupé Edition uitvoering (één van de laatste van het type E36) welke van de productieband is gerold in 1998.
De uitvoering van de auto is zonder schaamte kaal te noemen, geen climate control, zelfs geen airco. Een dakje kon er helaas ook niet meer vanaf, voordeel is wel dat de auto qua gewichtsverdeling optimaler is.
De 328 is uitgevoerd in het Hellrot, een kleur die wat mij betreft goed staat op de coupé.
Mijn vriendin heeft de auto de afgelopen 2 jaar gebruikt voor haar dagelijkse ritjes en heeft nu zelf een Fiat 500c waardoor de BMW kan genieten van iets meer rust. Ik heb daarom besloten de auto weer wat aandacht te geven en er weer even in te investeren.
De auto is voorzien van het M-tech onderstel af-fabriek. Helaas waren 2 schokdempers lek en vond ik de auto van zichzelf toch nog wat hoog op de poten staan.
Hier een foto (na een dagje Assen):
Ik heb daarom een AP schroefset besteld zodat ik de auto naar wens wat lager kan zetten. Ook was de remmerij rondom nagenoeg op, dus meteen nieuwe remslangen, klauwen en Brembo blokken en schijven besteld en gemonteerd:
Sorry voor de gedraaide foto:
Heb ook meteen een beurtje met alle filters laten uitvoeren zodat er in ieder geval schone olie in het carter zit nu de auto wat minder rijdt.
Resultaat (ook even gauw gewassen):
De auto heeft op dit moment helaas geen originele M-voorbumper meer en dit vind ik op een dergelijke auto toch wel erg mooi. Nu kwam het zo uit dat er op de laatste trackday ook 2 mistlampen gesneuveld zijn en deze dus ook vervangen moesten worden.
Heb daarom een aftermarket M-voorbumper besteld met nieuwe mistlichten. Zodra deze binnen zijn gaat de auto naar de spuiter waar meteen de buitenspiegels even meegenomen worden, deze beginnen namelijk erg roze te worden

Daarnaast moeten er binnenkort weer een paar andere banden onder de auto, ik rij momenteel op Kumho Ecsta XS ku36 semi-slicks maar ben hier niet heel tevreden over. Misschien maar eens flink investeren in een paar goede Toyo's of anders iets meer 'street-proof' met Michelin Pilot Super sports...
Zodra er voortgang is zal ik weer een paar foto's proberen te posten!