135i coupe of 335i coupe
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Zwart en M-pakketje mag ook:
[img:900:600]http://www.mirrorshades.be/335d/03.jpg[/img]
[img:900:600]http://www.mirrorshades.be/335d/02.jpg[/img]
of Sparkling Graphite:
[img:1024:768]http://www.rhua.f2s.com/335d/E92%20335d%20M%20Sport.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.rhua.f2s.com/335d/E92%20335d ... 20(12).JPG[/img]
[img:900:600]http://www.mirrorshades.be/335d/03.jpg[/img]
[img:900:600]http://www.mirrorshades.be/335d/02.jpg[/img]
of Sparkling Graphite:
[img:1024:768]http://www.rhua.f2s.com/335d/E92%20335d%20M%20Sport.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.rhua.f2s.com/335d/E92%20335d ... 20(12).JPG[/img]
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Een coupe hoort een vloeiende daklijn te hebben, de 1er coupe lijkt dat vooralsnog te missen.Rebel schreef:Joop jij bent een van de weinigen hier met gevoel voor design en finesse
Jij kom vast niet uit het noorden?
Prachtige foto's
Op dit moment vind ik zelf de 3er coupe (E92), de 6er coupe (E63), de Audi A5 en de Audi TT de best geslaagde coupe's naast de E46 3er coupe.
BTW: 'k kom zelf uit hartje NL
-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ik heb de E30 M3 altijd een mooi gevonden door zijn sedan achtige coupe lijn. Daar krijg je een mooi gedrongen stoere auto van.
Het grote nadeel wat de 1er tov 3er heeft zijn de stoere smalle koplampen van de 3er. Maar ik raak er nu aan gewend. Laatst op circuit was er ook widebody 1er racer en als je hem dan aan ziet komen dan is de voorkant wel degelijk heel stoer.
Als ik de e46 coupe bekijk achter zo n 3er e92 coupe dan kan ik 1 ding meteen concluderen. E92 is gewoon groot tov E46. Het lijkt wel een 6 serie die voor een 3 serie staat. Een e46 coupe rijder zou eerder een 1 coupe moeten rijden als ie een zelfde soort afmetingen auto wil hebben dan een e92. Maar 99 procent van de mens heeft een denkwijze dat ie niet minder moet dan zijn vorige. En in de volksgedachte is een 1 serie minder dan een 3 serie. En dat klopt ook. Een 1 serie is goedkoper/minder status/kleiner/etc. Maar 99 procent van alle nederlanders snapt geen hol van driving dynamics en geilt alleen op aanzien en status en laten zich graag leegtrekken voor groter duurder mooier jasje etc. Ik ben blij dat dat gebeurt, want door al die kopers kan de band ook lopen voor de minder verkopende einser wat een pareltje is in de handen van een liefhebber die verder gaat dan alleen het jasje.
Maar ja zoveel mensen zoveel wensen.
Voor mij is de 1 coupe een schot in de roos. De kleinste de lichtste en wendbaarste bmw met de nieuwste techniek aanboord.
Het grote nadeel wat de 1er tov 3er heeft zijn de stoere smalle koplampen van de 3er. Maar ik raak er nu aan gewend. Laatst op circuit was er ook widebody 1er racer en als je hem dan aan ziet komen dan is de voorkant wel degelijk heel stoer.
Als ik de e46 coupe bekijk achter zo n 3er e92 coupe dan kan ik 1 ding meteen concluderen. E92 is gewoon groot tov E46. Het lijkt wel een 6 serie die voor een 3 serie staat. Een e46 coupe rijder zou eerder een 1 coupe moeten rijden als ie een zelfde soort afmetingen auto wil hebben dan een e92. Maar 99 procent van de mens heeft een denkwijze dat ie niet minder moet dan zijn vorige. En in de volksgedachte is een 1 serie minder dan een 3 serie. En dat klopt ook. Een 1 serie is goedkoper/minder status/kleiner/etc. Maar 99 procent van alle nederlanders snapt geen hol van driving dynamics en geilt alleen op aanzien en status en laten zich graag leegtrekken voor groter duurder mooier jasje etc. Ik ben blij dat dat gebeurt, want door al die kopers kan de band ook lopen voor de minder verkopende einser wat een pareltje is in de handen van een liefhebber die verder gaat dan alleen het jasje.
Maar ja zoveel mensen zoveel wensen.
Voor mij is de 1 coupe een schot in de roos. De kleinste de lichtste en wendbaarste bmw met de nieuwste techniek aanboord.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Andre schreef:Ik heb de E30 M3 altijd een mooi gevonden door zijn sedan achtige coupe lijn. Daar krijg je een mooi gedrongen stoere auto van.
Het grote nadeel wat de 1er tov 3er heeft zijn de stoere smalle koplampen van de 3er. Maar ik raak er nu aan gewend. Laatst op circuit was er ook widebody 1er racer en als je hem dan aan ziet komen dan is de voorkant wel degelijk heel stoer.
Als ik de e46 coupe bekijk achter zo n 3er e92 coupe dan kan ik 1 ding meteen concluderen. E92 is gewoon groot tov E46. Het lijkt wel een 6 serie die voor een 3 serie staat. Een e46 coupe rijder zou eerder een 1 coupe moeten rijden als ie een zelfde soort afmetingen auto wil hebben dan een e92. Maar 99 procent van de mens heeft een denkwijze dat ie niet minder moet dan zijn vorige. En in de volksgedachte is een 1 serie minder dan een 3 serie. En dat klopt ook. Een 1 serie is goedkoper/minder status/kleiner/etc. Maar 99 procent van alle nederlanders snapt geen hol van driving dynamics en geilt alleen op aanzien en status en laten zich graag leegtrekken voor groter duurder mooier jasje etc. Ik ben blij dat dat gebeurt, want door al die kopers kan de band ook lopen voor de minder verkopende einser wat een pareltje is in de handen van een liefhebber die verder gaat dan alleen het jasje.
Maar ja zoveel mensen zoveel wensen.
Voor mij is de 1 coupe een schot in de roos. De kleinste de lichtste en wendbaarste bmw met de nieuwste techniek aanboord.
Allemaal waar, zal allemaal best................................maar het ding is niet om aan te zien.................................daarmee vind ik het geen schot in de roos, ik denk dat het hele (schiet) bord gemist wordt, ja; een gemiste kans om iets unieks neer te zetten, met een styling die nou niet een keer aan zoveel discussie zou moeten blootstaan. Het is een geforceerd ding, bedacht om het hele 1 er concept gewoon maximaal uit te melken.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Grappig om te lezen dat styling als een wetenschap word gepresenteerd. Alleen mensen die vanzich zelf vinden dat ze smaak hebben denken verstand van smaak te hebben. Het zijn dezelfde designteams die de autos ontwikkelen hoor. Met een eigen gezicht voor ieder zijn eigen doelgroep. Marketing van Bmw is precies op de doelgroep afgestemd.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Gaat niet zo zeer om mijn smaak, maar over hoeveel discussie de huidige styling oproept, die is op zijn minst toch wel hevig te noemen, de discussie dus.Rico v Velzen schreef:Grappig om te lezen dat styling als een wetenschap word gepresenteerd. Alleen mensen die vanzich zelf vinden dat ze smaak hebben denken verstand van smaak te hebben. Het zijn dezelfde designteams die de autos ontwikkelen hoor. Met een eigen gezicht voor ieder zijn eigen doelgroep. Marketing van Bmw is precies op de doelgroep afgestemd.
Ik denk dat dat zelden eerder vertoond is, bij welk ander auto merk dan ook, zoveel verdeeldheid over het uiterlijk.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Als coupé is de 3-serie simpelweg vele malen mooier dan de 1-serie coupé. Dat kan ook niet anders. Bij ons thuis wordt er over een mooie auto gesproken als zijnde "er zit schot in", hetgeen betekent dat ie wat lengte moet hebben om de belijning te laten uitkomen. E92 vind ik zowieso een van de allermooiste auto's ongeacht het merk. Als 335i in het zwart metallic met "19 jetsers en handbak graag. Mij hoor je dan niet meer
Vwb de 1-serie blijf ik de 5 deurs het mooist vinden. Heb de 1-serie altijd een mooie auto gevonden en ik associeer de 5-deurs met Andre's projecten en met de 130i cup. Die associaties roepen sportiviteit en lekker rijdende auto's op. Dat zit dan tussen je oren en krijg je er niet meer weg.

Vwb de 1-serie blijf ik de 5 deurs het mooist vinden. Heb de 1-serie altijd een mooie auto gevonden en ik associeer de 5-deurs met Andre's projecten en met de 130i cup. Die associaties roepen sportiviteit en lekker rijdende auto's op. Dat zit dan tussen je oren en krijg je er niet meer weg.
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Over design, ok, ik geef toe. Je koopt geen coupe als je het design niet interessant vindt. Een coupe moet gewoon mooi zijn. En dan is de 3-serie coupe mooier.
Een 135i zou ik ook alleen als 5drs hatch willen. Dagelijks bruikbaar met het hele gezin (hehe, gaan we zien), maar wel een absolute Q-car, zeker gezien het aantal ondergemotoriseerde 1-tjes. Net als de 325ti en de 130i.
Ik hou van Q-cars. 325ti, 130i, Spec B, S80 T6, kom maar op. Heerlijk om een auto te hebben waarmee je iedereen het snot voor de ogen rijdt, zonder continu malloten te hebben die met je willen racen en zonder onnodig (politie)aandacht te trekken. Ik koop de auto, voor mezelf, om mee te rijden. Dat mooie design zie je toch niet als je in de auto zit.
Een 135i zou ik ook alleen als 5drs hatch willen. Dagelijks bruikbaar met het hele gezin (hehe, gaan we zien), maar wel een absolute Q-car, zeker gezien het aantal ondergemotoriseerde 1-tjes. Net als de 325ti en de 130i.
Ik hou van Q-cars. 325ti, 130i, Spec B, S80 T6, kom maar op. Heerlijk om een auto te hebben waarmee je iedereen het snot voor de ogen rijdt, zonder continu malloten te hebben die met je willen racen en zonder onnodig (politie)aandacht te trekken. Ik koop de auto, voor mezelf, om mee te rijden. Dat mooie design zie je toch niet als je in de auto zit.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Halleeloejaaaa ! Psalm 2:12 uit Dre's Bijbel ?Andre schreef:Ik heb de E30 M3 altijd een mooi gevonden door zijn sedan achtige coupe lijn. Daar krijg je een mooi gedrongen stoere auto van.
Het grote nadeel wat de 1er tov 3er heeft zijn de stoere smalle koplampen van de 3er. Maar ik raak er nu aan gewend. Laatst op circuit was er ook widebody 1er racer en als je hem dan aan ziet komen dan is de voorkant wel degelijk heel stoer.
Als ik de e46 coupe bekijk achter zo n 3er e92 coupe dan kan ik 1 ding meteen concluderen. E92 is gewoon groot tov E46. Het lijkt wel een 6 serie die voor een 3 serie staat. Een e46 coupe rijder zou eerder een 1 coupe moeten rijden als ie een zelfde soort afmetingen auto wil hebben dan een e92. Maar 99 procent van de mens heeft een denkwijze dat ie niet minder moet dan zijn vorige. En in de volksgedachte is een 1 serie minder dan een 3 serie. En dat klopt ook. Een 1 serie is goedkoper/minder status/kleiner/etc. Maar 99 procent van alle nederlanders snapt geen hol van driving dynamics en geilt alleen op aanzien en status en laten zich graag leegtrekken voor groter duurder mooier jasje etc. Ik ben blij dat dat gebeurt, want door al die kopers kan de band ook lopen voor de minder verkopende einser wat een pareltje is in de handen van een liefhebber die verder gaat dan alleen het jasje.
Maar ja zoveel mensen zoveel wensen.
Voor mij is de 1 coupe een schot in de roos. De kleinste de lichtste en wendbaarste bmw met de nieuwste techniek aanboord.
2 jaar geleden liet je je nog voorover duwen in de bmw garage en ging je met een M3 naar buiten met alle toeters en bellen erop.
En als ze morgen in nederland de BPM deden afschaffen zou de helft van je volgelingen overstag gaan naar een 3 serie coupe.
En tot slot:
Verder is het natuurlijk grote onzin dat je met een 135i straks minder opvalt. Een boete krijg je waneer je te hard rijdt, of dit nu in een Fiat panda is of in een M3.
Als een aantal weggebruikers zich storen aan een bepaalde 135i rijder en hier melding van doen bij de plaatselijke politie, dan kun je nog zo een grote zonnebril kopen, maar dan ben je vroeg of laat het haasje.
Nee doe mij maar de 3 coupe voor dagelijks gebruik. Meer luxe, meer comfort. En minder drang om te bewijzen dat "hij ook hard gaat"
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Kijk zo'n link heb ik ook vaak met auto's. Een auto die door cup of andere races een sportief aureool krijgt, wat mij altijd aanspreekt.Hielke schreef: Vwb de 1-serie blijf ik de 5 deurs het mooist vinden. Heb de 1-serie altijd een mooie auto gevonden en ik associeer de 5-deurs met Andre's projecten en met de 130i cup. Die associaties roepen sportiviteit en lekker rijdende auto's op. Dat zit dan tussen je oren en krijg je er niet meer weg.
De E92 coupe kan ik steeds meer pruimen, maar dan in de zin van een ruime luxe reis coupe, welke naar een GT neigt. Niet de auto die uitnodigd voor het nodige gooi en smijt werk. De E90 doet mij door zijn meer gedrongen voorkomen (en wellicht door de onbewusten WTTC link) meer.
De einser coupe moet ik in het echt zien, nu doet die auto mij nog heel erg weinig. Ben heel benieuwd naar de achterkant.
Michel
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 382627.jpg[/img]Rebel schreef:Verder is het natuurlijk grote onzin dat je met een 135i straks minder opvalt. Een boete krijg je waneer je te hard rijdt, of dit nu in een Fiat panda is of in een M3.
Als een aantal weggebruikers zich storen aan een bepaalde 135i rijder en hier melding van doen bij de plaatselijke politie, dan kun je nog zo een grote zonnebril kopen, maar dan ben je vroeg of laat het haasje.
Nee doe mij maar de 3 coupe voor dagelijks gebruik. Meer luxe, meer comfort. En minder drang om te bewijzen dat "hij ook hard gaat"

- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Grappig, ik zei in een ander draadje dat ik de Einser Coupé meer een tweedeurs sedan/saloon vond, net als de 2002, maar ik werd zo'n beetje voor gek versleten.Joop schreef:Een coupe hoort een vloeiende daklijn te hebben, de 1er coupe lijkt dat vooralsnog te missen.

Maar doe mij maar gewoon een 135ti vijfdeurs. Rood, grijs leer, etc, etc...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Op dit moment vind ik net als Hielke de 1-serie in vijfdeurs uitvoering het mooist. In elk geval mooier dan de 3-deurs.
De coupe heeft potentie, maar is nog niet af, dus moeten we met klare foto's zien en in het echt, dan pas echt een oordeel.
ik behoor dus tot de groep die de 1-serie mooi vindt.
wat jammer is, dat deze poll met name een mooi/niet mooie poll aan het worden is.
natuurlijk wint de 3-serie coupé deze poll, maar dat is enkel en alleen omdat er veel mensen zijn die de 1-serie lelijk vinden en DUS de 3-serie kiezen (die ze overigens vermoedelijk mooi zullen vinden).
En dat was mogelijk niet de reden van de poll. Ik kies overigens voor de 3-serie, vanwege meer gehoorde argumenten: méér auto.
En ik vind het een beauty, een van de mooiste BMW's van dit moment, evenals de Audi A5 (die ik nog niet in het echt heb gezien, ken je nagaan hoe mooi die zal zijn).
Feit is wel dat de 135i een van de de best sturende en meest uitgebalanceerde auto zal worden die verkocht worden. In elk geval in prijs/dynamiek verhouding.
@Rebel: wie de bal kaatst (verwijzing spoilerlipje Rico) kan hem terug verwachten (TT)
De coupe heeft potentie, maar is nog niet af, dus moeten we met klare foto's zien en in het echt, dan pas echt een oordeel.
ik behoor dus tot de groep die de 1-serie mooi vindt.
wat jammer is, dat deze poll met name een mooi/niet mooie poll aan het worden is.
natuurlijk wint de 3-serie coupé deze poll, maar dat is enkel en alleen omdat er veel mensen zijn die de 1-serie lelijk vinden en DUS de 3-serie kiezen (die ze overigens vermoedelijk mooi zullen vinden).
En dat was mogelijk niet de reden van de poll. Ik kies overigens voor de 3-serie, vanwege meer gehoorde argumenten: méér auto.
En ik vind het een beauty, een van de mooiste BMW's van dit moment, evenals de Audi A5 (die ik nog niet in het echt heb gezien, ken je nagaan hoe mooi die zal zijn).
Feit is wel dat de 135i een van de de best sturende en meest uitgebalanceerde auto zal worden die verkocht worden. In elk geval in prijs/dynamiek verhouding.
@Rebel: wie de bal kaatst (verwijzing spoilerlipje Rico) kan hem terug verwachten (TT)

- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Dat gevoel blijf ik ook houden dat de 1er coupe te veel de looks van een 2-deur sedan heeft; gelijk de 2-deurs E21 en E30 ook een sedan is en geen coupe; wat door andere op de een of andere manier hardnekkig bestreden wordt, maar BMW zelf noemt het ook een limousine en geen coupe, alleen bij deze 1er spreekt men over een coupe.Brava schreef:Grappig, ik zei in een ander draadje dat ik de Einser Coupé meer een tweedeurs sedan/saloon vond, net als de 2002, maar ik werd zo'n beetje voor gek versleten.Joop schreef:Een coupe hoort een vloeiende daklijn te hebben, de 1er coupe lijkt dat vooralsnog te missen.![]()
Maar doe mij maar gewoon een 135ti vijfdeurs. Rood, grijs leer, etc, etc...
Ik heb hem in hetzelfde draadje ook al direct vergeleken met de 02-er en bij op gelijkerwijze...:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=488 (even doorscrollen)
en ook dit is er een uit hetzelfde draadje (geen reacties of men snapt 'em niet)
Joop schreef:Logisch vervolg op het verleden?
[img:800:814]http://www.mwerks.com/bryan/135lineage.jpg[/img]
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
De 3er is meer auto, mee eens, dat was ook mijn hoofd argument, bijkomend uiteraard het uiterlijk.Macboy schreef:Op dit moment vind ik net als Hielke de 1-serie in vijfdeurs uitvoering het mooist. In elk geval mooier dan de 3-deurs.
De coupe heeft potentie, maar is nog niet af, dus moeten we met klare foto's zien en in het echt, dan pas echt een oordeel.
ik behoor dus tot de groep die de 1-serie mooi vindt.
wat jammer is, dat deze poll met name een mooi/niet mooie poll aan het worden is.
natuurlijk wint de 3-serie coupé deze poll, maar dat is enkel en alleen omdat er veel mensen zijn die de 1-serie lelijk vinden en DUS de 3-serie kiezen (die ze overigens vermoedelijk mooi zullen vinden).
En dat was mogelijk niet de reden van de poll. Ik kies overigens voor de 3-serie, vanwege meer gehoorde argumenten: méér auto.
En ik vind het een beauty, een van de mooiste BMW's van dit moment, evenals de Audi A5 (die ik nog niet in het echt heb gezien, ken je nagaan hoe mooi die zal zijn).
Feit is wel dat de 135i een van de de best sturende en meest uitgebalanceerde auto zal worden die verkocht worden. In elk geval in prijs/dynamiek verhouding.
@Rebel: wie de bal kaatst (verwijzing spoilerlipje Rico) kan hem terug verwachten (TT)
Of een 135i feitelijk de best sturende wordt, waag ik te betwijfelen, zeker niet de meest uitgebalanceerde. De 1 er is wel lichter dan een 3er, maar als het zelfde motorblok in het vooronder ligt, dan drukt er bij minder totale massa, naar verhouding meer massa van het blok op de vooras. Dat lijkt me helemaal niet goed voor de balans. De best sturende wordt dan een 120d of een 120i met turbo, zoiets had Andre geloof ik ook al bedacht.
-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Ik zeg juist in "prijs/dynamiek" verhouding. Een 120d is véél goedkoper. Een 120i is helemáál goedkoper.
Een 120i heeft 'maar' 170pk, een 135i gewoon 306pk.
Je moet het dus wel in verhouding zien wat ik zeg. Je gaat niet twijfelen tussen een 120i en een 135i.
Als je het hebt over de klasse +280pk, dan zijn ALLE motoren in die klasse zwaar. Maar weinig zullen zo agiel en zo 'relatief goedkoop' zijn als de 135i.
Een 120i heeft 'maar' 170pk, een 135i gewoon 306pk.
Je moet het dus wel in verhouding zien wat ik zeg. Je gaat niet twijfelen tussen een 120i en een 135i.
Als je het hebt over de klasse +280pk, dan zijn ALLE motoren in die klasse zwaar. Maar weinig zullen zo agiel en zo 'relatief goedkoop' zijn als de 135i.
-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Darudevampire, Google [Bot] en 2 gasten