BMW Z3 Coupe M Race

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Plaats reactie
Nutkees
Auto: Dodge Viper

BMW Z3 Coupe M Race

Bericht door Nutkees » 23 aug 2016, 14:45

BMW Z3 (M) Coupe racewagen te koop €19.500

Afbeelding

Deze BMW Z3 Coupe begon zijn leven met een 2.8L motor in het vooronder. Bij DFRacing is deze vervangen door een 3.2Liter ///M motor met carbon airbox uit een BMW Z3 MCoupe. S50B32

De auto is gebouwd als racewagen en heeft dus geen nederlands kenteken. Wel worden er Duitse papieren bij geleverd voor diegene die de auto alsnog op kenteken zou willen zetten.

Verder is het volgende gedaan om de auto circuit waardig te maken.

Volledig professioneel over gespoten in Porsche Grey
Voorzien van Z3M motor met +/- 340-360PK
Carbon airbox en Alpha N
Achterbrug aangepast naar Z3 M
Nieuw RVS uitlaat van voor naar achter
Lexan zijramen achter inclusief luchtinlaat
Dubbele uitlaat achterzijde zoals OEM Z3 M
Remsysteem met Brembo Monoblock remtangen en BMW E46 CSL schijven.
2 Recaro Pole Position stoelen van Alpina
KW Variant 3 onderstel!
Wiechers schroefkooi
Velgen van een 130i cup wagen
Velgen voorzien van Slicks
Standaard remmen achter
Race stuur
5-punt gordels
Polyester motorkap met race sluiting
Polyester voorbumper met easy klik systeem voor snelle (de)montage van de bumper
Sper differentieel (zou een kortere overbrengen kunnen gebruiken voor zandvoort)

De auto stuurt enorm strak door het KW3 onderstel en aangepaste stabilisatie stangen.

Verder is de motor uit een Z3M Coupe gehaald die schade had, waarbij de motor volgens de vorige eigenaar een paar duizend kilometer geleden is voorzien van nieuwe lagers. (niet door ons verder onderzocht)

Auto is na de ombouw 2 keer ingezet tijdens een circuitdag en daarna is er niet meer mee gereden vanwege gebrek aan tijd en het gebruik van andere raceauto's uit onze stal.

Ideale circuitauto voor mensen die iets speciaals zoeken voor op het circuit om mee te gaan racen of voor het bezoeken van trackdays in binnen en buitenland.

Auto is bij ons op afspraak te bezichtigen en in overleg kan er op een trackday mee gereden worden. In dat geval zal er een prijs worden besproken om te kunnen rijden als zijnde huur van de auto. Dit bedrag zal bij eventuele aankoop van de prijs worden afgehaald.

Meerijden kan uiteraard kostenloos.

Wil je DNRT, WEK of een in een andere raceklasse gaan racen, dan zouden wij deze auto daarvoor in overleg ook geschikt kunnen maken.

NNB Kilometerstand is die van de motor, rest is indicatief

Ga voor meer foto's naar onze site http://dfracing.com/121/auto-s/142/te-k ... 3-m-coupe/

PS voor mensen die het belangrijk vinden om te weten, ik verkoop enkele auto's omdat ik graag verder wil met de Le Mans Race Viper GTS-r en mijn Datsun 260Z :bag:

Macboy

Re: BMW Z3 Coupe M Race

Bericht door Macboy » 23 aug 2016, 18:17

Die laatste zin is idd belangrijk. Zeker bij een top product willen mensen vaak weten waarom iets verkocht wordt als het zo bijzonder is.

Succes met verkoop echt een top ding :thumbup:

Zed240

Bericht door Zed240 » 23 aug 2016, 21:58

Dat is het betere circuitspeeltje. GLWS. :)

Meer info of een draadje over je 260Z?

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 23 aug 2016, 23:14

Zed240 schreef:Dat is het betere circuitspeeltje. GLWS. :)

Meer info of een draadje over je 260Z?
De 260Z is een auto die ik al wat jaren heb, de koets dan. Bedacht om er snel mee te beginnen, maar eigen bedrijf gestart etc etc.... Bottom line, nooit aan begonnen.

Nu besloten om het project toch opnieuw op te pakken en een Mazda Cosmo 20B motor gekocht uit Noorwegen die we geheel opnieuw gaan opbouwen met het doel een betrouwbare 700pk eruit te halen. Maat van mij weet echt alles van die motoren en bouwt deze ook voor mij op.

Zal aardig geld gaan kosten, ook omdat ik graag Dry sump etc op de motor wil bouwen. Project zal dan ook traag verlopen en mocht er echt wat gebeurd zijn, dan zal ik daar een draadje voor aanmaken.

Eerst nog een VIper RT10 klaar maken voor een klant en daarna staat er nog weer een Viper project te wachten op me...... :hot:

Zed240

Bericht door Zed240 » 23 aug 2016, 23:17

Wow, dat klinkt zeer impressive. Dat zal de drieschijfswankelmotor ook wel doen overigens. :tooth: Ben benieuwd!

Enzo

Bericht door Enzo » 24 aug 2016, 11:01

Godsamme, die zou toch mooi naast mijn M Roadster staan.

Is inruil van een 323ti tracktool mogelijk? :D

Plaats reactie