Zon, zee, strand en een rode Mazda. Klaar voor de zomer: mijn Mazda MX-5 Miata uit 1991. Kilometerstand is 249.000 kilometer (154.768 miles). Pasgeleden APK gekeurd, zonder enige aanmerkingen goedgekeurd tot en met 18 mei 2017. Het dak is helemaal heel en volledig waterdicht (heeft vanmorgen de hogedrukspuittest met succes doorstaan).
In mijn bezit sinds mei 2015. Na aankoop het differentieel direct laten vervangen door een gereviseerd exemplaar (het oude differentieel tikte). Daarnaast ook een beurt laten uitvoeren.
Staat rondom op 4 zo goed als nieuwe banden met lichtmetalen velgen. Compleet met kofferrek, lederen tonneaucover (afdekhoes cabriodak) en windvanger voor op de snelweg. Daarnaast het afgelopen jaar ook nog een nieuwe middenconsole, koplampen en grille gemonteerd.
Alle elektronica (o.a. startonderbreker, klapkoplampen) werkt perfect. Hij is al gepoetst dus daar heb je voorlopig geen omkijken naar. Ondanks de kilometerstand technisch verder helemaal in orde. Geen roest, nieuwe dorpels en geen grotere schades dan dat je op een auto van 25 jaar mag verwachten.
Dorpels en differentieel zijn vaak zwakke punten bij MX-5'en van deze leeftijd met deze kilometerstand. Dat is bij deze MX-5 dus al vervangen!
Mijn vraagprijs bedraagt €2.950,- euro. Inruil van een nette BMW 3-serie van vergelijkbare waarde is daarbij mogelijk!
Voor vragen, meer informatie of andere foto's stuur me een privéberichtje, ik ben ook mobiel bereikbaar op nulzes-twee nul twee zeven twee twee drie zeven