Bepaalde diesels zijn erg moeilijk handgeschakeld te vinden. Nu is dat niet zo'n heel groot probleem, alleen zijn de automaten in de auto's die ik leuk vind niet echt gemaakt voor de wat extremere tuning. Een paar Nm mer trekken ze wel maar daarna houd het al snel op.
Vandaar de vraag, is een automaat relatief makkelijk te versterken?
Als voorbeeld. Een BMW 530d uit 2004 heeft een GA6HP26Z. Deze gaat tot 600 Nm koppel. Standaard heeft de auto 500 Nm koppel, maar met een "chip" zit je al op de 600 Nm. En als er een grotere turbo op gaat zit je er al snel boven. En dan is de E60 beter dan de E39, die kan minder goed tegen chippen.
Is een automaat te versterken?
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6747
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
- trancedrift
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 21 mar 2016, 16:17
- Locatie: Zuid Holland
Re: Is een automaat te versterken?
Wat een getal zeg, 500 Nm bij 1800 toeren
Misschien tune op de bak software voor de hydro koppelingen en solenoid klep operatie en dus minder slip op de torque converter als gevolg, in combinatie met andere olie en olie koeler (groter) ?
Conventionale automaten kunnen veel hebben, je moet zorgen dat de oliedruk hoger wordt voor de torque converter en dat de olie het aan kan.

Misschien tune op de bak software voor de hydro koppelingen en solenoid klep operatie en dus minder slip op de torque converter als gevolg, in combinatie met andere olie en olie koeler (groter) ?
Conventionale automaten kunnen veel hebben, je moet zorgen dat de oliedruk hoger wordt voor de torque converter en dat de olie het aan kan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten