Rembekrachtiging werkt met vacuüm, en moderne auto's hebben ook altijd een terugslagklep op de booster als veiligheid tegen uitvallen van remmen na motor stop. Dat betekent dat onafhankelijk van de werkregime van de motor de remmen hebben altijd paar keer normaal remmen voordat bekrachtiger opnieuw "gevuld" hoef te worden.
Zelfs in aparte situaties als die van mij - met turbo omgebouwd NA motor werkt meestal de oem check valve goed genoeg. Lekt waarschijnlijk maar zodra je geen left foot braking doen gaat het oke. Behlave als je begint redelijk hard rond Zandvoort te gaan en een aantal bochten met geen lift, of met minimale lift en minimale remmen begint te nemen. Het gevolg is dat je rembekrachtiger kan geleegd worden na paar kleine rem actie's zonder kans voor de motor om in vacuum te gaan werken.
Ik dacht altijd dat mijn rempedaal onzekerheid problemen hadden altijd iets te doen met de feit dat ik zit met een dikke BBK en nog met originele hoofd rem cilinder. Ik heb dus afgelopen weekend mijn rem bekrachtiger en hoofd cilinder vervangen met dubbel zo grote exemplaren uit een Evo X. In het proces was ik een o-ring kwijt en na de eerste installatie lekte de booster lucht. Ik heb snel het probleem ontdekt maar in het proces heb ik een deja vu gekregen van mijn rem problemen van afgelopen paar jaar.
Als gevolg heb ik wat meer gelezen en onderzocht en kwam tot de conclusie dat de oem terugslagklep had gelekt. Ik heb dus een 150 psi exemplaar gemonteerd op de nieuwe bekrachtiger en ik heb nu voor het eerst eindelijk stabiel rem pedaal gedraag onafhankelijk wat de motor doet. Maar ik heb ook een situatie kunnen namaken dat ik met een paar kleine rem acties zonder veel gas pedaal lift weer op harde rem pedaal zit...
Nog meer lezen en door online forum bladeren en ik kwam tot de volgende eureka moment - track auto's, en zelfs oem sportieve auto's zoals BMW en Audi hebben blijkbaar deze probleem al lang ontdekt en monteren een extra vacuum reservoir na da terugslag klep. Yay, warm water

Maar ik wilde dus vragen om wat advies daarover - heeft iemand ervaring met extra vacuum reservoir voor de rembekrachtiging?