Is het al wel bij jou doorgedrongen, dat het geen golf GTI was.......dus je opmerking over die achteras, was daardoor ook niet van toepassing.MParallel schreef:Uhh SMG voorbeeld? Daar is geen discussie over te voeren, dat is zijn feiten.![]()
Goed, je hebt nog een poging...
Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- RJK
- Berichten: 3653
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Voorop ook.Ach ja, de Amerikanen monteerde tot voor kort nog bladveren achter op de Corvette.

- Arthur
- Berichten: 43450
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

MParallel schreef:Goed, je hebt nog een poging...
- martll
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Afgelopen vrijdagavond even naar de Nordschleife geweest. Nergens moeten wachten. Kon zo de baan op. Na half 7 dacht ik dat de Ring gesloten was, zo rustig was het toen, heerlijk. Er werd netjes gereden en goed in de spiegels gekeken. Lekker zitten cruisen.
Zo kan het dus ook.
Zo kan het dus ook.

-
Online
- Berichten: 4168
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Dat blijkt wel ja.Arthur schreef:MPara wilde gewoon ff het laatste woord, of gelijk, hebben

- MParallel
- Berichten: 8839
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Ja dat had ik al direct gelezen hoor.PD power schreef:Is het al wel bij jou doorgedrongen, dat het geen golf GTI was.......dus je opmerking over die achteras, was daardoor ook niet van toepassing.
- MParallel
- Berichten: 8839
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
haha nee uiteraard bepaal ik dat ook niet. Ik ga alleen maar af op de informatie van BMW. En de fysieke eigenschappen van het systeem.Arthur schreef:Dat bepaal jij niet. Je weet (nu) iig wel wat ik bedoel.
MParallel schreef:Goed, je hebt nog een poging...
Trouwen, schoot me nog iets te binnen waar het aan te herkennen is. Automaten hebben altijd zo'n veel breder rempedaal. De SMG modellen hebben identieke rempedaal als de handbakken.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Alleen geen koppelings- pedaal net als bij automaten.MParallel schreef:haha nee uiteraard bepaal ik dat ook niet. Ik ga alleen maar af op de informatie van BMW. En de fysieke eigenschappen van het systeem.Arthur schreef:Dat bepaal jij niet. Je weet (nu) iig wel wat ik bedoel.
MParallel schreef:Goed, je hebt nog een poging...
Trouwen, schoot me nog iets te binnen waar het aan te herkennen is. Automaten hebben altijd zo'n veel breder rempedaal. De SMG modellen hebben identieke rempedaal als de handbakken.
Om die discussie maar meteen duidelijk te maken, Automaten heb je in verschillende vormen.
- Riem aandrijvers (daf) later de multitronics, zelfde principe, andere materialen
- Hydrostaten, kom je volgens mij bij auto's niet tegen, maar weet dat niet zeker
- Multietronics de meest in verleden voorkomende bak, details hier besparend
- Semiautomaten SMG, DSG PDK etc, 1 of 2 gerobotiseerde bakken, met 1 of 2 koppeling
Daarnaast heb je nog heel veel varianten, maar die zie je alleen in vrachtwagens of trekkers.
- KW
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Niet om een discussie aan te gaan, maar ook daar is niks mis mee944-20v schreef:Voorop ook.Ach ja, de Amerikanen monteerde tot voor kort nog bladveren achter op de Corvette.

Als de algehele ophanging maar onafhankelijk en modern is met goede shocks, en vanaf de C6 is dat zeker een dikke ok.
Wel leip trouwens, die wagen in de fik

-
- Berichten: 2900
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: Mazda 3
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Is ook zeker een optie ja, al ging het (direct) erna ook goed stinken.Knot schreef:Denk eerder iets met oude remvloeistof..... ik heb ook zat standaard auto's op tempo gereden, gewoon 1 (of maximaal 2) rondjes en dan afkoelen. Blokken slijten als een gek omdat ze niet tegen de temperaturen kunnen, remvloeistof gaat wel hard achteruit als het te warm wordt, blokken gaan verglazen enz... maar het is bij mij altijd blijven remmen.vester86 schreef:gaaf, maar niet bijster spectaculair, aangezienvan dat de remmen bij aremberg het al voor gezien hielden... remdruk compleet weg, bocht net gehaald maar de rest van de ronde (nog) rustiger aan gedaan... iets met standaard remmen.....
Anyway, goed excuus (voor hem) om zn remmen te upgraden.
En ik ben vooral benieuwd hoe mn Z4 met standaard remmerij het gaat doen, binnenkort
- Knot
- Berichten: 40464
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Dit weekend was het jaarlijkse uitje, zaterdagmiddag lekker binnendoor gereden langs Heerlen en dan de 258/266 etc, heerlijk. In Adenau gegeten, lekker verblijf met bubbelbad, heerlijk ontbijt en op weg om de 520i even 4 rondjes over de Nordschleife te varen. Zag al dat het druk was, ticket verkoop naar de parkeerplaats achter de rotonde is een goede zet om iedereen bij de kleine parkeerplaats rond in/uitgang weg te houden.
Even gewacht tot er een wat mindere rij rond de rotonde stond en eerste rondjes gemaakt, meteen al veel gestrande mensen, hoop gele vlaggen (wat ze overigens goed deden), ook werd meteen duidelijk E60 + standaard remblokken = no go (waar het met de Z4 standaard eigenlijk prima ging). Mak aan gedaan, 10 min rond ofzo en daarna in een mega rij eraf.... echt niet normaal, zeker een half uur geduurd. Probleem is met de nieuwe afrit dat iedereen persé een parkeerplekje wil bemachtigen, lijkt de lokale AH wel waar iedereen te beroerd is om 2 meter te lopen. Ook fijn dat er continu mensen voorbij blijven komen en hem ertussen plempen, bij mij niet maar ze zoeken we een ander slachtoffer. Blijkbaar is dat de standaard geworden dus ik ben de 2e ronde ook maar links doorgereden met de intentie om direct de volgende ronde in te gaan. Rijen zijn vollidig willekeur, 4 breed!
De 2e ronde was overigens een beste klapper na Flugplatz, een witte audi die vol in de banden is gegaan, bandenstapel lag op zn kant, voorkant goed in puin, alle airbags en gordijnen eruit, partij grint over honderden meters.... daarna inderdaad een baansluiting van ongeveer 2 uur om alles op te ruimen, we hebben samen lekker gewandeld een stukje rondom de ring en daarna maar bij de Drift Cup gaan kijken de Top16 B en A, was overigens ook geen 5 euro parkeer kosten en 2x 15 euro entree waard, technisch wel aardig maar is niet mijn stijl een recht stuk pendelen en dat het vervolgens op 1 bocht aankomt. Neem dan een voorbeeld aan D1 in de verenigde staten of NZ.
Heb nog 2 van de 4 ronden over, die maak ik in sep of okt wel op een doordeweekse avond op als de ring 2 uurtjes open is.
Hier voor wat je ervan kan zien, camera heb ik normaal aan mijn helm maar nu even naast de hoofdsteun, heeft wat moeite met tegenlicht maar je ziet wel iets van de ravage.
Even gewacht tot er een wat mindere rij rond de rotonde stond en eerste rondjes gemaakt, meteen al veel gestrande mensen, hoop gele vlaggen (wat ze overigens goed deden), ook werd meteen duidelijk E60 + standaard remblokken = no go (waar het met de Z4 standaard eigenlijk prima ging). Mak aan gedaan, 10 min rond ofzo en daarna in een mega rij eraf.... echt niet normaal, zeker een half uur geduurd. Probleem is met de nieuwe afrit dat iedereen persé een parkeerplekje wil bemachtigen, lijkt de lokale AH wel waar iedereen te beroerd is om 2 meter te lopen. Ook fijn dat er continu mensen voorbij blijven komen en hem ertussen plempen, bij mij niet maar ze zoeken we een ander slachtoffer. Blijkbaar is dat de standaard geworden dus ik ben de 2e ronde ook maar links doorgereden met de intentie om direct de volgende ronde in te gaan. Rijen zijn vollidig willekeur, 4 breed!
De 2e ronde was overigens een beste klapper na Flugplatz, een witte audi die vol in de banden is gegaan, bandenstapel lag op zn kant, voorkant goed in puin, alle airbags en gordijnen eruit, partij grint over honderden meters.... daarna inderdaad een baansluiting van ongeveer 2 uur om alles op te ruimen, we hebben samen lekker gewandeld een stukje rondom de ring en daarna maar bij de Drift Cup gaan kijken de Top16 B en A, was overigens ook geen 5 euro parkeer kosten en 2x 15 euro entree waard, technisch wel aardig maar is niet mijn stijl een recht stuk pendelen en dat het vervolgens op 1 bocht aankomt. Neem dan een voorbeeld aan D1 in de verenigde staten of NZ.
Heb nog 2 van de 4 ronden over, die maak ik in sep of okt wel op een doordeweekse avond op als de ring 2 uurtjes open is.
Hier voor wat je ervan kan zien, camera heb ik normaal aan mijn helm maar nu even naast de hoofdsteun, heeft wat moeite met tegenlicht maar je ziet wel iets van de ravage.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18 aug 2013, 14:53
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Wij waren er ook met een paar wagens. Vanaf 's ochtends al super druk. Ben er zelf om 10u aangekomen en toen ging het net terug open, maar een paar vrienden die er al vanaf 8u waren hadden tegen dan maar 1 rondje kunnen rijden (ook omdat de ring pas na 9u open was gegaan - iets met verf).
De 2u sluiting 's middags was goed om maar iets te gaan eten. Zoals verwacht ging het 15 min na heropening weer toe wegens alle kamikaze / testosteron figuren die met kouden banden een toptijd willen neerzetten.
Rond 16u is de hele benden Engelsen richting trein / boot vertrokken en is het weer rustig geworden. Nog 5 rondjes gereden met weinig volk op de baan (soms zelfs helemaal alleen!) voordat een Golf een lang oliespoor achterliet net voor Brünnchen en de baan terecht weer dicht ging. Dan maar naar huis vertrokken...
De 2u sluiting 's middags was goed om maar iets te gaan eten. Zoals verwacht ging het 15 min na heropening weer toe wegens alle kamikaze / testosteron figuren die met kouden banden een toptijd willen neerzetten.
Rond 16u is de hele benden Engelsen richting trein / boot vertrokken en is het weer rustig geworden. Nog 5 rondjes gereden met weinig volk op de baan (soms zelfs helemaal alleen!) voordat een Golf een lang oliespoor achterliet net voor Brünnchen en de baan terecht weer dicht ging. Dan maar naar huis vertrokken...
- StefanW
- Berichten: 1964
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Leuk verslag! Filmpjes voegen niet veel toe 

-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Ik weet nu in elk geval dat Knot dezelfde kapper heeft als ik 

- Knot
- Berichten: 40464
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Maargoed, waarom die uitrit veranderd en via het parkeerterrein? Het is alleen maar erger geworden ipv dat het doorrijdt.
Kan maar 1 reden bedenken, zodat er meer verkeer naar de slagboom toe kan = $$$
Maak gewoon een u-bocht waar je meteen de B-weg ernaast op draait met een figuur erbij die eventueel mensen eruit kan halen die wat fout gedaan hebben.
Kan maar 1 reden bedenken, zodat er meer verkeer naar de slagboom toe kan = $$$
Maak gewoon een u-bocht waar je meteen de B-weg ernaast op draait met een figuur erbij die eventueel mensen eruit kan halen die wat fout gedaan hebben.
- MParallel
- Berichten: 8839
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Kaart is al betaald, dus al kan er niemand naar de slagboom, geld is toch al binnen. Sinds ze geen refunds doen.Knot schreef:...Kan maar 1 reden bedenken, zodat er meer verkeer naar de slagboom toe kan = $$$..
Dus ik denk niet eens dat dat de reden is.
- Knot
- Berichten: 40464
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Geen rij om erop te gaan, snel kaartje(s) kopen en rijden....
Vind het er echt zwaar op achteruit gegaan, of direct om en om eraf naar de rotonde/erop richting slagboom maar nu de hele parkeerplaats rond met iedereen die in de weg loopt, uitparkeren/inparkeren enz enz... drama.
Vind het er echt zwaar op achteruit gegaan, of direct om en om eraf naar de rotonde/erop richting slagboom maar nu de hele parkeerplaats rond met iedereen die in de weg loopt, uitparkeren/inparkeren enz enz... drama.
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
In de huidige situatie heb je vanaf de rotonde naar de ingang 2 rijstroken. Dit is gedaan om de files op de openbare weg te verminderen. Wellicht op last van...gemeente/omwonenden of whatever.
Nadeel daarvan is inderdaad dat het verkeer wat het terrein wilt verlaten nu via de parkeerplaats moet.
Gisteren stond ik bij de Audi gate al stil rond 15:00. 35 minuten bezig geweest voordat ik bij de rotonde was.
Nadeel daarvan is inderdaad dat het verkeer wat het terrein wilt verlaten nu via de parkeerplaats moet.
Gisteren stond ik bij de Audi gate al stil rond 15:00. 35 minuten bezig geweest voordat ik bij de rotonde was.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
wat een drukte, wel jammer, neem aan dat zoiets alleen in de weekenden en bv vrije dagen is?
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Ja en dat is al heel wat jaartjes zo, zou nu toch wel bekend moeten zijn voor diegene die redelijk begaan zijn met de ring. Altijd grappig om het geklaag te lezen en vervolgens diezelfde mensen toch weer in de mooiste/drukste weekenden te zien. En vervolgens weer dat geklaag dat het druk is
Als ik op een dag zoals gisteren naar de ring ga, dan weet ik verdomd goed dat het heel druk gaat worden en dat er vele sluitingen zullen zijn. En daar wordt voorlopig helemaal niets aan veranderd. Zal hooguit nog extremer worden. Dus de keus ligt bij jezelf..

Als ik op een dag zoals gisteren naar de ring ga, dan weet ik verdomd goed dat het heel druk gaat worden en dat er vele sluitingen zullen zijn. En daar wordt voorlopig helemaal niets aan veranderd. Zal hooguit nog extremer worden. Dus de keus ligt bij jezelf..
- Knot
- Berichten: 40464
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Ik weet dat paasweekend en als het vr/za/zo hele dagen open is etc extreem druk is, maar nu zaterdag 2 uurtjes en zondag de hele dag en het leek wel paasweekend....
- StefanW
- Berichten: 1964
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
+1Michel Huisman schreef:Ja en dat is al heel wat jaartjes zo, zou nu toch wel bekend moeten zijn voor diegene die redelijk begaan zijn met de ring. Altijd grappig om het geklaag te lezen en vervolgens diezelfde mensen toch weer in de mooiste/drukste weekenden te zien. En vervolgens weer dat geklaag dat het druk is![]()
Als ik op een dag zoals gisteren naar de ring ga, dan weet ik verdomd goed dat het heel druk gaat worden en dat er vele sluitingen zullen zijn. En daar wordt voorlopig helemaal niets aan veranderd. Zal hooguit nog extremer worden. Dus de keus ligt bij jezelf..
Als je rustig rondjes wil rijden, rij dan doordeweeks in de avond.
Of koop een jaarkaart, kun je bij breidscheid eraf

- Knot
- Berichten: 40464
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Ga ik volgende keer ook doen, midweekje centerparcs.
Drukte op de baan maakt me niet uit alleen op/afrit dat zouden ze echt beter moeten kunnen.
Drukte op de baan maakt me niet uit alleen op/afrit dat zouden ze echt beter moeten kunnen.
- MParallel
- Berichten: 8839
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Dit is ook precies de reden dat ik destijds al besloten heb om er een vakantie omheen te boeken, zodat het za/zo vooral kijken is, en het rijden lekker op de doordeweekse avonden te doen.
Al moet ik zeggen, daar was het vorig jaar ook behoorlijk druk. Althans, voor me gevoel drukken dan de jaren ervoor.
Al moet ik zeggen, daar was het vorig jaar ook behoorlijk druk. Althans, voor me gevoel drukken dan de jaren ervoor.
-
OnlineMarcH
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 01 mei 2006, 13:41
- Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Misschien hoopte ze daarmee vooral de filevorming om van de baan af te komen te verminderen? In de situatie zoals die was had je kruisend verkeer vanaf de parkeerplaats rechts (vanaf de baan komend gezien) richting de poortjes. Het heeft dan niet geholpen.Knot schreef:Maargoed, waarom die uitrit veranderd en via het parkeerterrein?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten