Zijn verkocht begreep ik: BMW M52-TU M52B28 6S2 motor en bak
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Zijn verkocht begreep ik: BMW M52-TU M52B28 6S2 motor en bak
Te Koop: wegens omstandigheden.
Uit mijn Z3 mk2 (laatste type) met 2.8 motor en handbak (manueel) die (dat type BMW Z3 2.8) slechst 9 maanden gebouwd werden van eind 1999 tot half 2000
Zeer goede en mooi lopende M52B28 (M52 6S2) M52/TU motor met lage kmst: 176.286 met computer e.d. en versnellingsbak en aanbouwdelen (compleet) als in en uitlaat spruitstukken enz enz.
dubbele vanos motor (vanaf 1998) BMW M52TUB28 M52 2.8 6S2 motor en versnellingsbak en delen
De versnellingsbak is de S5D 320Z (5-bak) die nog zeer goed schakelt en ook die 176.286 km gedraaid heeft.
Nu nog draaiend en of rijdend te zien, geen lekkages, geen ratels oid, een zeer goed onderhouden motor.
De motor gaat er uit vanwege een ombouw project naar V8 en ik geen ruimte heb om de motor en bak e.d. te bewaren.
weet niet precies wanneer de motor eruit gaat, momenteel staat die al bij de motorsport ombouw specialist in Drenthe,
daar kan in overleg de motor e.d. eruit gehaald worden zodra ze de tijd hebben of er toch al mee bezig gaan, op afspraak kan dat.
Edit: motor en bak zijn er vandaag uit gehaald, zie 3 nwe foto's verderop in dit draadje,
de bak en motor (zie foto's) kunnen op afspraak worden opgehaald
Compleet blok (lage kmst) met 5 bak en aanbouwdelen (dus geen kaal blok oid)
Prijs voor dit moois met lage kmst: xxxx
Zelf ophalen, of in overleg te bezorgen tegen extra kosten.
vragen en of reageren kan, graag alleen via PM
via PM graag aldaar kan je ook men tel nummer krijgen en vragen stellen oid.
Uit mijn Z3 mk2 (laatste type) met 2.8 motor en handbak (manueel) die (dat type BMW Z3 2.8) slechst 9 maanden gebouwd werden van eind 1999 tot half 2000
Zeer goede en mooi lopende M52B28 (M52 6S2) M52/TU motor met lage kmst: 176.286 met computer e.d. en versnellingsbak en aanbouwdelen (compleet) als in en uitlaat spruitstukken enz enz.
dubbele vanos motor (vanaf 1998) BMW M52TUB28 M52 2.8 6S2 motor en versnellingsbak en delen
De versnellingsbak is de S5D 320Z (5-bak) die nog zeer goed schakelt en ook die 176.286 km gedraaid heeft.
Nu nog draaiend en of rijdend te zien, geen lekkages, geen ratels oid, een zeer goed onderhouden motor.
De motor gaat er uit vanwege een ombouw project naar V8 en ik geen ruimte heb om de motor en bak e.d. te bewaren.
weet niet precies wanneer de motor eruit gaat, momenteel staat die al bij de motorsport ombouw specialist in Drenthe,
daar kan in overleg de motor e.d. eruit gehaald worden zodra ze de tijd hebben of er toch al mee bezig gaan, op afspraak kan dat.
Edit: motor en bak zijn er vandaag uit gehaald, zie 3 nwe foto's verderop in dit draadje,
de bak en motor (zie foto's) kunnen op afspraak worden opgehaald
Compleet blok (lage kmst) met 5 bak en aanbouwdelen (dus geen kaal blok oid)
Prijs voor dit moois met lage kmst: xxxx
Zelf ophalen, of in overleg te bezorgen tegen extra kosten.
vragen en of reageren kan, graag alleen via PM
via PM graag aldaar kan je ook men tel nummer krijgen en vragen stellen oid.
Laatst gewijzigd door GTRene op 15 sep 2016, 23:19, 5 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineWill F.
- Berichten: 2352
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: BMW M52-TU M52B28 6S2 motor en versnellingsbak en delen
heb je nu n groene coupé ? Ga je deze wel ombouwen of heb ik wat gemist hier.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M52-TU M52B28 6S2 motor en versnellingsbak en delen
je hebt nog niks gemist, ik heb deze auto nog niet vermeldWill F. schreef:heb je nu n groene coupé ? Ga je deze wel ombouwen of heb ik wat gemist hier.

wil eerst even een stuk verder zijn voor ik updates oid ga geven, dat was ik met de titan silber Z3 coupe ook van plan, bij deze Z3 ga ik me daar aan houden, beter voor mijn brains (zover die nog werkzaam zijn

Over deze auto maak ik tegen die tijd wel een draadje, als ik er echt wat interessants over te vermelden heb

De Titan Silber Z3 coupe staat trouwens alvast te koop, geen haast mee zoals je begrijpt, immers die andere zal al met al nog wel even duren voor ik die terug zal krijgen, gezien ze niet veel in de garage werkzaam zijn aldaar.
Maar toch alvast even op wat gratis sites te koop gezet, duurt meestal wel even voor de wat duurdere verkocht worden, mijn/dat snoepje staat bv ook hier te koop >>
http://www.autowereld.nl/bmw/z3-coupe/3 ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineWill F.
- Berichten: 2352
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: BMW M52-TU M52B28 6S2 motor en versnellingsbak en delen
Nou dat groen is wel eco natuurlijk, maar ik zou 'm een ander kleurtje wrappen of spuiten. Dat je 3.0 t.k. stond wist ik, wil er geen discussie van maken maar in de koopjes hoek staat ie niet
GLWS

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M52-TU M52B28 6S2 motor en versnellingsbak en delen
upje voor deze heerlijke motor, bv leuk voor een motor-swap in een e30 of onder gemotoriseerde e36 en Z3 e.d.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M52-TU M52B28 6S2 motor en versnellingsbak en delen
motor en bak zijn er vandaag uit gehaald, zie de foto's
en kunnen op afspraak en na betaling worden opgehaald, pm me maar voor het weg is.
en kunnen op afspraak en na betaling worden opgehaald, pm me maar voor het weg is.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M52-TU M52B28 6S2 motor en versnellingsbak en delen
wie oh wie 
als je bv op ebay al ziet dat ze meer voor alleen al dit type versnellingsbak vragen, kan je die bak bv weer verkopen mocht je alleen de motor nodig hebben
ik verkoop het liever te samen, of moet een heel mooie prijs voor bv alleen de bak kunnen krijgen.
http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40 ... c=3&_sop=3" onclick="window.open(this.href);return false;

als je bv op ebay al ziet dat ze meer voor alleen al dit type versnellingsbak vragen, kan je die bak bv weer verkopen mocht je alleen de motor nodig hebben

ik verkoop het liever te samen, of moet een heel mooie prijs voor bv alleen de bak kunnen krijgen.
http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40 ... c=3&_sop=3" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M52-TU M52B28 6S2 motor en versnellingsbak en delen
wie oh wie voor deze mooie motor met aanbouwdelen e.d. (zie foto) en bak voor slechts xxxx,-euro
eventueel los verkopen kan ook, maar dan wordt het relatief duur, vandaar deze meeneem prijs.
heb al een eventueel geintresseerde, die dan een Z3 1.8 wil kopen en dan deze set in die Z3 bouwen, wat best slim is, maar wie het eerst betaald en haalt is koning
PM me maar bij serieuze interesse
eventueel los verkopen kan ook, maar dan wordt het relatief duur, vandaar deze meeneem prijs.
heb al een eventueel geintresseerde, die dan een Z3 1.8 wil kopen en dan deze set in die Z3 bouwen, wat best slim is, maar wie het eerst betaald en haalt is koning

PM me maar bij serieuze interesse
Laatst gewijzigd door GTRene op 15 sep 2016, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M52-TU M52B28 6S2 motor en versnellingsbak en delen
upje, ook super in een 3-serie e30 of e21 of lekker in een oude 1502/1602/1802/2002 bv 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: BMW M52-TU M52B28 6S2 motor en versnellingsbak en delen
Het elektrisch aansluiten in een e30 kan ik eventueel verzorgen!
Fijne goede motor!
Fijne goede motor!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M52-TU M52B28 6S2 motor en versnellingsbak en delen
kijk, dat kan handig zijn



-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 28 jun 2014, 20:33
Re: BMW M52-TU M52B28 6S2 motor en versnellingsbak en delen
Ik heb hier ook al 10x of misschien wel 20x naar gekeken, leuk voor mijn E36 316i Compact, of misschien nog beter voor in de 323i touring kan dat blok in de compact.....
Het zou allemaal heel leuk zijn maar ik zie mij dat nog niet 123 voor elkaar krijgen/geregeld hebben....
Wel jammer want ik ben zelf een beetje overtuigd van de kwaliteit van de 6 cilinders van deze periode.
Ik hoop voor je dat je binnenkort een serieuze koper krijgt die het blok in een uurtje tijd in een geschikte BMW lepelt.
Het zou allemaal heel leuk zijn maar ik zie mij dat nog niet 123 voor elkaar krijgen/geregeld hebben....
Wel jammer want ik ben zelf een beetje overtuigd van de kwaliteit van de 6 cilinders van deze periode.
Ik hoop voor je dat je binnenkort een serieuze koper krijgt die het blok in een uurtje tijd in een geschikte BMW lepelt.
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: BMW M52-TU M52B28 6S2 motor en versnellingsbak en delen
Let wel, dit is het M52TU blok met dubbele vanos. Deze hang je zo in een E36, maar om hem goed draaiend te krijgen is even een ander verhaal! Deze motor heeft nooit in een E36 gezeten namelijk. (op de Z3 na dan.)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M52-TU M52B28 6S2 motor en versnellingsbak en delen
Belde me toen ook nog iemand die wilde het wel over nemen, wilde hij dan een Z3 1.8 kopen en dan over bouwen, maar hij moest nog eerst overleggen e.d., later hem maar eens weer gebeld, kon het geld niet rond krijgen voor en een extra auto kopen en mijn motor en bak en aansluitdelen en dan nog iemand betalen die alles in zou bouwen.
Maar wel een goed idee, dacht ik zelf namelijk ook nog over, een Z3 erbij kopen, zeg 1.8 of 1.9 dan alles over zetten en weer verkopen, maar dan zit ik weer met die 1.8 of 1.9 onderdelen
maar mocht iemand een leuke Z3 tegen komen zonder motor en bak, dan kan het interessant zijn.
Trouwens zo goed als alles zit erbij, behalve dat wat ik zelf nodig blijf hebben, dus contactslot en sleutels houd ik, maar ECU en kabelboom en alle motor aanbouwdelen kunnen mee, eventueel zelfs de hele uitlaat lijn, komt toch een dikke uitlaat van voor naar achter onder.
Is een originele BMW M3 e9x uitlaat nou 2.5 inch oftewel 63 mm bore of 3 inch 76 mm bore? dacht ergens te lezen 63 mm?
Wil namelijk binnenkort alvast een 2 race katalysatoren kopen (moet ik dan met gat voor sensor of niet?) en een megaflow? X-pipe-demper halen, dan moet ik dus of 2.5 of 3 inch halen, maar lijkt me dat 2x 63 mm (2.5) van voor naar achter dik genoeg is voor zeg 440+ pk?
Maar wel een goed idee, dacht ik zelf namelijk ook nog over, een Z3 erbij kopen, zeg 1.8 of 1.9 dan alles over zetten en weer verkopen, maar dan zit ik weer met die 1.8 of 1.9 onderdelen

maar mocht iemand een leuke Z3 tegen komen zonder motor en bak, dan kan het interessant zijn.
Trouwens zo goed als alles zit erbij, behalve dat wat ik zelf nodig blijf hebben, dus contactslot en sleutels houd ik, maar ECU en kabelboom en alle motor aanbouwdelen kunnen mee, eventueel zelfs de hele uitlaat lijn, komt toch een dikke uitlaat van voor naar achter onder.
Is een originele BMW M3 e9x uitlaat nou 2.5 inch oftewel 63 mm bore of 3 inch 76 mm bore? dacht ergens te lezen 63 mm?
Wil namelijk binnenkort alvast een 2 race katalysatoren kopen (moet ik dan met gat voor sensor of niet?) en een megaflow? X-pipe-demper halen, dan moet ik dus of 2.5 of 3 inch halen, maar lijkt me dat 2x 63 mm (2.5) van voor naar achter dik genoeg is voor zeg 440+ pk?
- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: BMW M52-TU M52B28 6S2 motor en versnellingsbak en delen
Dan zit de volgende eigenaar toch met een EWS probleem? Dacht dat dit erbij moest blijven?dus contactslot en sleutels houd ik
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M52-TU M52B28 6S2 motor en versnellingsbak en delen
anders zit ik met de sleutels en deursloten en alarm e.d., je kan die zaken programmeren of uit programmeren, schijnt niet zo'n probleem te zijn.944-20v schreef:Dan zit de volgende eigenaar toch met een EWS probleem? Dacht dat dit erbij moest blijven?dus contactslot en sleutels houd ik
Maar als ik dat niet nodig zou hebben oid? dan mag dat ook mee, maar ik ga bv geen dingen weg doe die ik zelf nodig heb, heb bv geen zin om bv alle sloten en startslot te vernieuwen op dat project

Ik heb er verder geen verstand van, ah schijnbaar kan het dus ook anders, magoed hebben ze nog die data nodig.
Misschien heb ik er helemaal niks van nodig met die S65B40 motor en dat standalone systeem?Mannen het probleem is succesvol opgelost!
We hebben een EWS 3 module uit een sloper gehaald, de data van de oude module hebben we overgeschreven op de gebruikte module die van de sloop afkwam, daarna alles opnieuw gesynchroniseerd, het resultaat is super de auto start meteen op alle sleutels.
Dus samengevat de dealer zegt dat het niet mogelijk is om de data van een EWS module te overschrijven maar dit is dus wel mogelijk!!
dan gaat/mag dat ook mee met de motor en bak en motorkabels enz enz, en anders zou je ook nog een sleutel code kunnen over programmeren oid als je bv nwe sleutels besteld? er is vast redelijk wat mogelijk, zal alleen niet zo vrij op het web staan

veel youtube video's schijnbaar kan je het omzeilen en of uit programmeren

- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: BMW M52-TU M52B28 6S2 motor en versnellingsbak en delen
Bij de e36 kan de ews chip uit de sleutel gehaald worden, bij jou Z3 waarschijnlijk ook.
Maar er zijn meerdere wegen naar Rome
Maar er zijn meerdere wegen naar Rome

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Zijn verkocht begreep ik: BMW M52-TU M52B28 6S2 motor en
Zoals ik begreep van Geert is de motor en bak en delen vandaag opgehaald en betaald aan hem.
terwijl ik er bij zou zijn, magoed zal wel goed komen, mocht het geld daar wel laten jaja haha, ik betaal pas na werk en niet vooraf, ligt al genoeg geld in onderdelen daar
Dus mag op slot voor nou.
terwijl ik er bij zou zijn, magoed zal wel goed komen, mocht het geld daar wel laten jaja haha, ik betaal pas na werk en niet vooraf, ligt al genoeg geld in onderdelen daar

Dus mag op slot voor nou.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast