Het grote F3x (occasion) topic

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2347
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Will F. » 04 aug 2016, 22:56

Knot schreef: Die bij Kalfsbeek is wel de meest doordachte keuze inderdaad als die voor 45k mee mag, audio kan achteraf voor 1200 euro, onderstel kost wat meer, maar toch liever af fabriek geleverd alles. Zeker de HiFi optie, nog geen 500 euro, waarom pakken ze dat niet mee???
Ja waarom bestellen ze geen automaat, die komt echt uit een partij van een buitenlandse dealer; scheelt denk ik 3k bpm. Audio kan je achteraf laten doen, zit zo te zien individual leder in, ook mooi.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39999
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Knot » 04 aug 2016, 23:32

Als ik die 420i cabrio van Kalfsbeek zelf configureer kom ik nog op 62.638 wat je met 500km erop voor 49k sowieso meekrijgt.....

Alleen waarom niet ff voor 1500 euro, achteruitcamera, hifi, m onderstel etc... zijn 400 a 500 euro opties die de auto zoveel beter maken! Sportautomaat is toch weer 2400 euro, daar zou ik de eerstgenoemde zaken voorhalen a 1500 en dan heb je nog geld over voor lendensteunverstelling, surround view etc.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39999
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Knot » 05 aug 2016, 09:03

Twist schreef:
Knot schreef:De 320i sedan ging vlot vooruit na chippen, die paar kilo van een 420i cabrio zullen m toch niet stilleggen lijkt me?
250kg scheelt het!
Tsja, gechipte 20i heeft 260pk/420nm dat is op papier al meer koppel dan een 35i

Ik vond het in de 320i echt rap gaan, wereld van verschil, dat wordt in een 4 cabrio volgens mij niet ineens langzaam.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Tristan » 05 aug 2016, 09:05

Cabrio is echt een klap zwaarder.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39999
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Knot » 05 aug 2016, 09:16

Maar dat zou dan betekenen dat je een 420i en 428i moet laten staan en een 435i de enige bruikbare motor is onder de M4.... lijkt mij sterk.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Tristan » 05 aug 2016, 09:20

Knot schreef:Maar dat zou dan betekenen dat je een 420i en 428i moet laten staan en een 435i de enige bruikbare motor is onder de M4.... lijkt mij sterk.
428i lijkt me prima motor. Tenzij de de 420i laat chippen, dan zit er nog wel wat gang in denk ik.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42869
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Arthur » 05 aug 2016, 09:22

Voor normale stervelingen natuurlijk niet. Die kunnen prima af met een 420i. Alleen op DF is vaak alles met minder dan 6 cilinders en/of 250pk niets.
Knot schreef:Maar dat zou dan betekenen dat je een 420i en 428i moet laten staan en een 435i de enige bruikbare motor is onder de M4.... lijkt mij sterk.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Macboy » 05 aug 2016, 09:46

Als een 3-cilinder 1.5 met 102pk lekkerder aanvoelt dan een 184pk .20i motor heeft dit niks met DF te maken Arthur.

Das gewoon echt een KUT motor.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39999
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Knot » 05 aug 2016, 09:46

Enige wat echt te min is is de 210nm van de E60 520i, die weegt net zoveel als een 4 cabrio denkik?

Maar zelfs de 420i heeft al 270nm (op papier, echt misschien zelfs meer) bij een veel lager toerental dus dat lijkt mij "acceptabel".

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39999
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Knot » 05 aug 2016, 09:49

Macboy schreef: Das gewoon echt een KUT motor.
Totdat je het potentieel vrijschakelt en hij wel direct reageert op het pedaal en zelfs een 28i wegrijdt ;)
Laatst gewijzigd door Knot op 05 aug 2016, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Macboy » 05 aug 2016, 09:49

Vergeet niet dat BMW omwille van de milieu (rollenbank) eisen de motoren softwarematig zodanig knijpt dat er geen plezier mee te behalen valt.

Goede tuning lost dat op (lees heft dat op): die de-programmeert de geknepen motor. Je hoeft niet eens meer pk te nemen om ervan te genieten. Maar als je dan toch bezig bent neem je natuurlijk meteen die extra pk erbij. Maar ik bedoel maar te zeggen dat het niet om het vermogen gaat maar om het (geknepen) karakter. Want dat voel je !

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42869
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Arthur » 05 aug 2016, 10:58

Klopt. Precies wat ik bedoel. Lekker rondtuffen met het dak open een geen id hebben wat er onder de kap ligt en welke wielen aangedreven worden. Lekker toch? Die mensen kopen een 4 cabrio omdat ze hem mooi vinden en kunnen betalen. Dat is hun DF, wel heel andere perceptie dan jij natuurlijk :)
Macboy schreef:Als een 3-cilinder 1.5 met 102pk lekkerder aanvoelt dan een 184pk .20i motor heeft dit niks met DF te maken Arthur.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39999
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Knot » 05 aug 2016, 11:49

Net even langsgeweest bij Kalfsbeek, zit minimale marge op (voor de cijfers even per PM aub), dus gaat echt niet voor 45k mee. Het is de laatste van de 15 door BMW geconfigureerde auto's van hun en hij staat natuurlijk al scherp als premium selectie maar eigenlijk is het een nieuwe.

Ook de verkoper begrijpt de opties/keuzes soms niet maar die maken ze in Duitsland. Ik zou zeggen liefst HK maar iig HiFi audio.

Dat je geen M sportonderstel aanvinkt is begrijpelijk een hoop mensen willen geen stugge auto maar juist lekker cruisen. Maar dan wel sportstoelen erin en geen sportstuur, dat snap ik niet.

Sportstoelen = sportstuur en sportonderstel, geen half werk.....
PDC = achter en voor (213 euro optie), geen half werk....

Wel opmerkelijk, inruil is gewenst dus rondje in de handel bellen en bij een acceptabele inruilprijs ook gewoon een goede korting op een nieuwe auto.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39999
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Knot » 05 aug 2016, 12:15

Zelfde voor stuurwielrand verwarmd, 203 euro... geen idee wie hier ervaring mee heeft maar ik vind stoelverwarming lekker, maar stuurwiel verwarmd lijkt mij niks, kleffe boel.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Tristan » 05 aug 2016, 12:16

Ik begrijp wel dat mensen sportstoelen nemen en geen sportonderstel. De sportstoelen zitten gewoon beter en meer instelmogelijkheden.

Hiervoor zijn opties bedacht. Iedereen zijn eigen wensen. Dat je als 2e hands koper de gekozen opties niet snapt is dat totaal irrelevant.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1413
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door martll » 05 aug 2016, 12:18

Waarom maak je je zo druk om dat M-sport onderstel. De auto gaat er maar minimaal mee omlaag (het verschil is amper te zien) en het is ook nog eens een dure optie. Beter gewoon een aftermarket schroefset eronder of veren en dempers.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39999
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Knot » 05 aug 2016, 13:18

Tristan schreef: Hiervoor zijn opties bedacht. Iedereen zijn eigen wensen. Dat je als 2e hands koper de gekozen opties niet snapt is dat totaal irrelevant.
Dit zijn auto's die in grote oplagen door BMW zijn samengesteld, dan pak je toch ook pdc voor mee bijvoorbeeld voor 213 euro? Auto's die door mensen zelf zijn samengesteld zien er vaak heel anders uit.

Was overigens een actie waar de auto's in Q1 op kenteken moesten staan, vandaar de tenaamstelling van 26 maart.

martll schreef:Waarom maak je je zo druk om dat M-sport onderstel. De auto gaat er maar minimaal mee omlaag (het verschil is amper te zien) en het is ook nog eens een dure optie. Beter gewoon een aftermarket schroefset eronder of veren en dempers.
Ik zal binnenkort eerst eens rijden met een standaard onderstel 4 cabrio, misschien voldoet het netaan. Optie is niet duur, maar 416 euro af fabriek terwijl een performance onderstel bijna 3000 euro moest kosten achteraf.

Gaat mij niet om die 10mm maar meer om de iets stuggere veren en dempers, de F30 was standaard echt niet normaal zo slap.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2347
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Will F. » 05 aug 2016, 14:11

Knot schreef:Was overigens een actie waar de auto's in Q1 op kenteken moesten staan, vandaar de tenaamstelling van 26 maart.
Als ze het kenteken eind december hebben aangevraagd moet de auto uiterlijk 1 april tenaam gesteld zijn om van bpm 2015 gebruik te maken. Zit erg veel bpm op voor een viercilinder.
M.b.t. inruil: als je ze vertelt hebt wat je in kan ruilen (daar doen ze zelf niks mee) geloof ik het minimale marge verhaal niet echt. Feit is als dit een automaat was geweest was ie al lang verkocht voor 49 k.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39999
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Knot » 05 aug 2016, 14:43

Dat dacht ik ook maar het heeft geen zin om die discussie aan te gaan als je er nog geen klap op kan/wil geven.

Denk in het uiterste geval als je met lege handen komt dat hij er 48k van maakt incl afleverkosten ipv 49.445

Blijft een auto van 62k nieuw (als je goed kunt kletsen blijft er 57k over), je krijgt in feite al 8k cadeau in 4 maanden stilstaan zonder kilometers erop te draaien. Alleen een paar essentieele opties missen dat is jammer.

Als ik nieuw configureer kom ik op 66k uit voor een 420i lux HE automaat met HK en alle M spulletjes en nog wat grut, blijft er na maximale korting (ga ik uit van 8%, neem aan dat meer echt niet haalbaar is) ook 61k over. Hij geeft wel een topprijs voor de E60 terug, daar schrok ik van.

Nu nog kijken of ie ook voor die topprijs inruilt op de 49.445 maar dat zal helaas niet opgaan vrees ik.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2347
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Will F. » 05 aug 2016, 15:02

rdw zegt:
Bruto BPM




€ 9305


Catalogusprijs




€ 66339

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39999
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Knot » 05 aug 2016, 15:03

Zit daar zoveel verschil in dan die BPM regeling 2015 vs 2016?

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2347
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Will F. » 05 aug 2016, 15:07

nee, ik denk / gok hooguit 1500, het is wel een vieze vierpitter met 158 gr :lol:
2015 moet minder zijn. Is dat een HB die je dan configureert voor 66k? Daarnaast denk ik dat ie nu verder geknepen is dan 158gr.
Laatst gewijzigd door Will F. op 05 aug 2016, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.

ErikS
Berichten: 18925
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door ErikS » 05 aug 2016, 15:12

Wat gaf hij terug voor de 520 dan?

Dat is dan toch een handelaars bod + zijn onderhandelings ruimte.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39999
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Knot » 05 aug 2016, 15:26

Ik denk ook dat hij er een paar duizendjes bij gedaan heeft maar ik vind 8% korting op een nieuwe auto van 66k en dan ook nog 13k inruil voor de 520i best aardig. Alleen wil ik liever de knip trekken voor 36 dan voor 48 natuurlijk, komen ook ooit nog weer kozijnen op de eerste verdieping aan.

Wat ik trouwens nog zag, alleen pdc achter heb je niet de knop op de middentunnel.... betekent dit dat je niet de weergave op het scherm hebt dan.... maar alleen piepjes en de grafische weergave pas komt als je pdc voor & achter als optie neemt?

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2347
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het grote F3x (occasion) topic

Bericht door Will F. » 05 aug 2016, 18:37

dus die 13k + 8% over netto/netto was voor eentje op bestelling? denk dat het eerder 38 wordt of 47 zonder op die grijze HB.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], yorick en 17 gasten