Audi coupé quattro

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
FiveInline

Audi coupé quattro

Bericht door FiveInline » 01 aug 2016, 21:35

Hallo,
Sommige kennen mij al wel van mijn dagelijkse auto, een Audi 90 2.2 5 cilinder uit 1986, erg leuke auto om mee te rijden, maar dat project loopt bijna op zijn einde en die moet vooral betrouwbaar en comfortabel zijn.

Omdat ik mij zeker niet wil gaan vervelen :tooth: , Koop ik de Audi Coupe Quattro van mijn vader over, hij heeft deze in 2012 gekocht maar is opzoek naar een Audi 90 20V of Audi coupe 20v. Omdat ik nu kans heb om deze over te kopen en ze nu nog te betalen zijn neem ik maar een risico :p Ze stijgen de laatste jaren enorm in waarde, en terecht! Officieel is de auto pas binnenkort van mij maar het is 100% zeker dat ik hem van heb overneem.
Nu is er natuurlijk wel wat werk aan, zeker als een zekere perfectionist als ik als het om auto's gaat. Maar ik ga er nog niet direct aan beginnen, eerst de daily nog afwerken en nog wat zo rondrijden met de coupé
Hierbij stel ik ook mijn projectauto voor. Het is eerste jaar gaat er nog niet veel aan gebeuren.

Het betreft een:

Audi Coupe Quattro
2.3 NG 5 cilinder 136 pk,
handgeschakelde 5-bak
boordevol opties zoals:
Quattro natuurlijk (permanente vierwielaandrijving)
blauw leder interieur,
stoelverwarming,
cruisecontrol,
electrische ruiten,
elektrische koplampverstelling,
...
niet origineel (af fabriek)
S2 koplampen,
S2 voorbumper,
S2 sportstuur
B4 motorkap,
Amerikaanse achterlichten,
verlaagd,
Lenso DTM velgen
Wat foto's niet veel.. :p
Afbeelding

Afbeelding

Plannen, behoorlijk veel.
Het is niet de bedoeling om het een show-auto te maken, maar een 'rijders-auto'.

andere motorkap, (zit nu van een nieuwer model op)
andere koplamp, (zit nu van een nieuwer model op)
andere grill, (zit nu van een nieuwer model op)
2 ander zijschermen (nu imitatie)
Quattro aandrijving controleren en indien nodig nieuwe dichtingen/lagers,
motorblok spuiten en onderdelen die normaal 'chrome' zijn, terug chrome maken en blanke lak erover,
Volledig laten strak zetten en spuiten,
Leder laten restaureren,
nu zilver dashboard inleg, ---) laten hydrodippen in Carbon,
Bilstein B8 ophanging,
Girling G60 dubbelpots remmen voor met zimmerman schijven en textarblokken.
remklauwen in het geel,
OZ ultraleggera 17 of 18" velgen met een degelijk bandje.
.....

Greetz :tong:

Niels
Auto: Prius+

Re: Audi coupé quattro

Bericht door Niels » 02 aug 2016, 11:17

Blijft mooi :D Toen dit model op de markt kwam was ik echt mega onder de indruk :)

RJK

Re: Audi coupé quattro

Bericht door RJK » 02 aug 2016, 11:30

Ik kocht een jaar of twee terug zo'n ding van een gozer in Flevoland. Stond geadverteerd als een 2.3e Quattro maar was volgens website rdw een 20-klepper wat ook bleek te kloppen. Had ik een mooi goedkope reserve motor voor mijn 944. Maar omdat die verkocht is, is een maatje van mij nu de hele aandrijflijn van dit ding in zo'n ouder type Coupe Quattro aan het meubelen :)

Plaats reactie