Aangezien ik toch al van plan was om wat anders aan de voorkant te monteren heb ik dat nu maar meteen gedaan. Ik heb de fusees vervangen door die van een vleugel Cosworth en heb ook meteen gele Koni's van een 2wd Cosworth gemonteerd.

Deze fusees zijn anders waardoor ook de remklauwen niet meer pasten. Daarom meteen de remklauwen met 4 zuigers per klauw van een 2wd Cosworth erbij gekocht. Helaas zaten de zuigers daarvan muurvast. Via een kennis ze laten reviseren en meteen ook laten stralen.

Jeroen z'n buurman had ze gelijk even gestraald. Daarna heb ik ze een mooi kleurtje gegeven.

En uiteindelijk nog waarom er nu fusees van een 3 deurs (vleugel) Cosworth onder zitten. De bevestiging van de draagarm op het fusee zit bij deze fusees 4 cm lager dan bij een standaard Sierra fusee. Hierdoor staan de draagarmen weer een beetje naar boven, vanaf het wiel naar het subframe gezien. Eerst was het andersom zoals op de eerdere foto's te zien was. Nu ligt het rol centrum dus weer op een normale hoogte. Ford heeft dit speciaal gedaan aangezien de vleugel Cosworth een homologatie model was voor de circuitauto. Van het regelement mochten dergelijke dingen niet aangepast worden voor de circuitauto, vandaar dat de straatauto deze fusees standaard al had.

Ik kan het verschil met de nieuwe fusees goed merken. De auto stuurt een stuk directer in en helt minder over. Voelt een stuk beter aan zo!