Honda VFR800 V-TEC ABS
Bouwjaar 2004
Kilometerstand: 36.675 (wordt heel soms nog mee gereden)
Vraagprijs: €3.750
Een enorm fijne sport-tour motor met een mooie roffel in de uitlaat. Veel trekkracht onderin en vanaf 6700 toeren worden door het V-Tec systeem 2 kleppen per cylinder extra geactiveerd (in totaal dan 4 per cylinder, 16 totaal) voor de echte power!
In standaard uitvoering, met een smoke 'double bubble' ruitje.
Zeer goed onderhouden. De afgelopen jaren o.a. door VFR Specialist Johan in Zwolle, welke de bekende modificaties heeft uitgevoerd voor nog beter rijgedrag. Dit zijn onder andere:
· Vorkolie verversen + luchtkamer instellen
· SV’s synchroniseren
· Pair, flapper & snorkel mod (beter oppakken bij lage toeren en mooier geluid)
· Kleppenspeling contoleren/stellen (ook Vtec)
· Conisch balhoofdlager
Alle slijtage onderdelen zijn in goede staat en veel is heel recent vervangen:
· 36400 km - Grote beurt, nieuwe remblokken (Brembo) voor en achter
· 36000 km - Ketting + tandwielen + nieuwe accu (Motobatt)
· 30000 km – Zeer grote beurt bij Johan in Zwolle
· 24000 km - Zeer grote beurt bij Johan in Zwolle incl stellen kleppen (zeer lastig en kost bij de dealer rond de 800 euro, wordt dan ook vaak ‘vergeten’)
Banden hebben nog genoeg profiel en zijn 1,5 jaar oud (achter) en 3 jaar oud (voor).
Als je naar een VFR op zoek bent, dan ken je de specificaties en unieke karakter van het V4 blok al, maar hierbij nog even op een rijtje:
Type V-vier 90°
Cilinderinhoud 782 cc
Boring x slag 72 x 48 mm
Klepaandrijving 4 kleppen per cilinder (v-tec)
Vermogen (opgave) 109 pk @ 10.500 tpm
Koppel (opgave) 80 Nm @ 8.750 tpm
Al met al, een zeer complete motor die net ingereden is. Te bezichtigen in Haarlem.
Plaatjes bij dit praatje:
En zover gingen de grote beurten bij Johan: