F1 seizoen 2016
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Re: F1 seizoen 2016
Is er kans op regen morgen?
-
Kleine kans op regen, maar vandaag zou de kans ook erg klein zijn...
- Luco
vandaag was er 40% kans op regen hoor.
-
Die had bij Jules net zoveel geholpen als die vlaggen die werden gezwaaid. Dat ding knapt als een twijgje bij zo'n impact ...Mari Oh Oh! schreef:maar daar hebben we binnenkort de halo voor.....
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
De komende 2 races geen verslag van mij, zit in Toscane en moet m'n vrouw nog vertellen dat we vanmiddag toch echt niet op pad kunnen omdat ik via de WiFi hier de GP wil zien.
Dat wordt weer een podium voor Max, ik zeg P2.

Dat wordt weer een podium voor Max, ik zeg P2.

- Mari Oh Oh!
Dubieus, ja, maar je hebt er naar te acteren, toch? En in die bocht ga je sowieso iets van je gas, denk dat het hem misschien een tiende gekost heeft(if that). Maar inderdaad zou inderdaad een automatische(zacht inkomende) vermogensbeperking moeten zijn. Dat zou ook een mooie oplossing voor de tracklimits zijn. Trigger je de sensor, dan ben je even wat vermogen kwijt, geen gezeik achter de groene tafel en geen onduidelijkheid over wiens tijd geldig is of niet.Luco schreef: Het dubbel yellow was ook dubieus, want toen rosberg bij die bocht kwam was alonso al weg en had er enkel geel gezwaaid moeten worden en je hoorde op de onboard beelden dat die wel van zijn gas af ging., schijnbaar voldoende voor de stewards.
Veel beter zou zijn, geel lcht aan signaal naar alle auto's en die krijgen dan een max snelheid, klaar.
Geen discussies meer.
- JP
Geluk voor Verstappen en Ricciardo dat de wedstrijdleiding de 107% regel heeft laten vallen, want beide waren daar in Q1 buiten gevallen. Anders waren ze 11e en 12e gekwalificeerd. Mede daarom dat Red Bull geen protest aantekende tegen de ronde van Rosberg met die double yellow.
-
De 107% regel wordt ook vanaf geweken als je kan aantonen dat je snel genoeg bent geweest tijdens een van de officiële sessies, vrije trainingen incluis. Aangezien ze in de vrije trainingen ruim binnen de 107% zaten was er sowieso niks aan het handje. Daar komt bij dat de Red Bulls niet zijn benadeeld door Rosberg, Hamilton zou wel bezwaar aan kunnen tekenen omdat hij zijn plek is verloren aan Rosberg. Maar dat laat ome Toto nooit toe natuurlijk.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
In de voorbeschouwing lieten ze het stukje van Rosberg zien. Zelfs ik snapte dat hij fout zat. Maar geen straf, apart... Klassejustitie?
- Luco
Op sky lieten ze zien dat die duidelijk van zijn gas ging
-
Tenzij er nog iets geks gaat gebeuren, zal het niks worden voor Verstappen.
Te warm wellicht?
Te warm wellicht?
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Voor de eerste gele vlag wel maar na de bocht naar links was er nog één en daar ging hij gewoon weer op het gas.Luco schreef:Op sky lieten ze zien dat die duidelijk van zijn gas ging
Denk dat het niets meer wordt voor Max. nog 6 rondjes maar ik vraag me af of hij Raikkonen achter zich houdt.
- Luco
Max verdedigt wel erg agressief, daar gaat die een keer straf voor krijgen.
- Hielke
Ja, die laatste aktie op Kimi was niet reglementair.Luco schreef:Max verdedigt wel erg agressief, daar gaat die een keer straf voor krijgen.
- GTRene
Max heeft zijn plekje knap verdedigt, vroeg me namelijk ook af wanneer Kimi er langs zou gaan, na de finisch streep dus 

- Luco
De eerste ook niet, was een tweede beweging, je mag niet wachten tot je tegenstander een move maakt en dan reageren, hij heeft nu twee keer geluk gehad, met iets meer pech liggen ze er samen af.Hielke schreef:Ja, die laatste aktie op Kimi was niet reglementair.Luco schreef:Max verdedigt wel erg agressief, daar gaat die een keer straf voor krijgen.
- Mari Oh Oh!
Waar staat dat je ruimte moet laten voor een auto die nog niet eens naast je zit? Zoalng je je moves keurig spaart mag je blocken, braketests daargelaten natuurlijk...
- Hielke
Je mag nooit blocken. Period.Mari Oh Oh! schreef:Waar staat dat je ruimte moet laten voor een auto die nog niet eens naast je zit? Zoalng je je moves keurig spaart mag je blocken, braketests daargelaten natuurlijk...
- Mari Oh Oh!
Dan werd inhalen een eitje...
http://en.espn.co.uk/fia/motorsport/story/67402.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://streamable.com/zs8i" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je deze beelden bekijkt laat Max de auto niet naar de buitenkant lopen zoals normaal, maar om nou te zeggen dat hij de buitenkant verdedigt... En daarna maakt hij één stuurbeweging om in te sturen en dat moet sowieso mogen. IMHO 100% een kwestie van voorrang nemen door Kimi. Overigens wou Kimi binnendoor, terwijl Max ergens in het midden zat, mag hij dan opeens niet meer insturen? En... Misschien nog wel het belangrijkst: op het moment dat Raikkonen na zijn switch er aan de andere kant volledig naast zit(met pijnlijke vleugel) past er tussen Max en de witte lijn ook nog steeds een Ferrari. Dus als Kimi niet van kant gewisseld had had ie hem binnendoor kunnen steken. En dan had Max ruimte voor hem MOETEN maken.
http://en.espn.co.uk/fia/motorsport/story/67402.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sorry, maar het is gewoon Kimi's fout dat hij er op knalt. Je kan geen ruimte(meer dan een autobreedte) opeisen als je er met geen enkel deel van je auto naast zit.Article 20.3 reads: "More than one change of direction to defend a position is not permitted. Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off‐line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner."
Ultimately, this means that a driver can defend the inside line and then move back across to take a better line in to the following corner as long as they leave space for another car on the outside.
https://streamable.com/zs8i" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je deze beelden bekijkt laat Max de auto niet naar de buitenkant lopen zoals normaal, maar om nou te zeggen dat hij de buitenkant verdedigt... En daarna maakt hij één stuurbeweging om in te sturen en dat moet sowieso mogen. IMHO 100% een kwestie van voorrang nemen door Kimi. Overigens wou Kimi binnendoor, terwijl Max ergens in het midden zat, mag hij dan opeens niet meer insturen? En... Misschien nog wel het belangrijkst: op het moment dat Raikkonen na zijn switch er aan de andere kant volledig naast zit(met pijnlijke vleugel) past er tussen Max en de witte lijn ook nog steeds een Ferrari. Dus als Kimi niet van kant gewisseld had had ie hem binnendoor kunnen steken. En dan had Max ruimte voor hem MOETEN maken.
- Peter Tunissen
Verdedigen was volgens mij precies op het randje van de regels van wat mag. Eén keer van de lijn af, terug naar de ideale lijn en precies een wagenbreedte open laten, dikke prima dus.
Maar na de race dan dit:
"5e of 6e maakt me geen zak uit."
Dat zal best, maar op de fabriek werken 1000 man zich iedere dag weer helemaal de tering voor een 2e plaats in het constructeurskampioenschap. Die zien een direct gevecht met hun concurrent voor die plek en springen een gat in de lucht voor die vijf punten die ze als team nu weer inlopen.
Het zal ongetwijfeld niet zo bedoeld zijn, maar dit komt wel een beetje arrogant over zo.
Zal ook wel automatisch gaan als 100 miljoen man je al de nieuwe Senna, Schumacher of Vettel noemen na één gelukkige overwinning, maar het zou toch mooier zijn als het niet zo zou gaan.
Voorlopig was Ricciardo dit weekend toch weer op alle fronten beter en dat is Senna of Schumacher niet zo heel erg vaak gebeurd, ook niet in hun rookie tijd…
Maar na de race dan dit:
"5e of 6e maakt me geen zak uit."
Dat zal best, maar op de fabriek werken 1000 man zich iedere dag weer helemaal de tering voor een 2e plaats in het constructeurskampioenschap. Die zien een direct gevecht met hun concurrent voor die plek en springen een gat in de lucht voor die vijf punten die ze als team nu weer inlopen.
Het zal ongetwijfeld niet zo bedoeld zijn, maar dit komt wel een beetje arrogant over zo.
Zal ook wel automatisch gaan als 100 miljoen man je al de nieuwe Senna, Schumacher of Vettel noemen na één gelukkige overwinning, maar het zou toch mooier zijn als het niet zo zou gaan.
Voorlopig was Ricciardo dit weekend toch weer op alle fronten beter en dat is Senna of Schumacher niet zo heel erg vaak gebeurd, ook niet in hun rookie tijd…
- Luco
Tja hij vond dat die zijn vierde plek vergooid had, had wat netter gekund.
Maar zoals die verdedigd is te agressief, net op/over het randje.
Je kan je klok erop gelijk zetten dat die er een keer straf voor gaat krijgen.
Maar zoals die verdedigd is te agressief, net op/over het randje.
- daNpy
Zo zegt ie dat toch niet Peter?
Bovendien, als hij helemaal los ging dat hij hoger had moeten eindigen was het weer een omhoog gevallen mannetje.
En de gevechten met Kimi, in het eerste geval verdedigde hij (rechts) en stuurde daarna in (links). Je kan moeilijk rechtdoor rijden imo.
Bij het tweede geval leek het wat riskanter, maar ik heb niet duidelijk gezien dat hij terug ging naar links; daarnaast was er idd nog ruimte voor een extra auto aan de buitenkant.
Dat Kimi zich uit frustratie verremt (net als vrind Nico in Canada
) kan hij niks aan doen 
Bovendien, als hij helemaal los ging dat hij hoger had moeten eindigen was het weer een omhoog gevallen mannetje.
En de gevechten met Kimi, in het eerste geval verdedigde hij (rechts) en stuurde daarna in (links). Je kan moeilijk rechtdoor rijden imo.
Bij het tweede geval leek het wat riskanter, maar ik heb niet duidelijk gezien dat hij terug ging naar links; daarnaast was er idd nog ruimte voor een extra auto aan de buitenkant.
Dat Kimi zich uit frustratie verremt (net als vrind Nico in Canada

- daNpy
Jup dat zeker, het is niet dat er enige vorm van gelijkhmatigheid zit in de straffen die dit (en vorig) seizoen uitgedeeld zijnLuco schreef: Maar zoals die verdedigd is te agressief, net op/over het randje.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Als de stewards er nu geen straf in zien. Waarom kun je dan je "klok er op gelijk zetten" dat ie dat wel gaat krijgen? Het is toch geen optelsom?
Ik dacht ook dat ie fout zat, maar als je niet bestraft wordt dan was de actie toch correct? Lijkt me niet dat je daardoor in een latere race alsnog bestraft wordt, omdat je het vorige week ook al deed. Zou ik raar vinden.
Ik dacht ook dat ie fout zat, maar als je niet bestraft wordt dan was de actie toch correct? Lijkt me niet dat je daardoor in een latere race alsnog bestraft wordt, omdat je het vorige week ook al deed. Zou ik raar vinden.