Staat op de slagboom net voordat je je ticket gebruikt. En luidt als volgt voor hen die instructie vragen: RECHTS HOUDEN.smiley schreef:Ik heb nog nooit op de ring gereden, dus een vraagje:
Hoe ziet de instructie eruit als je op toeristenfart voor het eerst een ticket koopt?
Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Maar is het niet. En zou ook tegen de logica ingaan. Je rijdt op tempo op een circuit, je wilt dus circuitlijnen rijden.Luco schreef:Het heet niet voor niks TF, dat zou heel anders moeten zijn als een Trackday.
Ik bekijk geregeld youtube fimpjes van De Ring en het valt me bij TF en bij trackdays op dat er na ongelukken geregeld op een volstrekt onnozele manier gevlagd wordt. Ook wanneer er baanmarshalls bij zijn. In plaats van een stuk op het circuit terug te lopen tot na de blinde knik/bocht die het zicht op de geblokkeerde baan blokkeert, gaat de eerste vlagger NA de knik staan. Je wordt door die vlagger dan eigenlijk alleen maar afgeleid omdat je vanaf die knik al je maximale remkracht nodig hebt om tot een veilige snelheid terug te gaan.
Ik vraag me af hoe het met de Civic rijders gegaan is. Tegen het negeren van een vlagsignaal is niets opgewassen. Tegen de overstuurreacties van een Honda Civic ook niet trouwens.
- Luco
- Berichten: 29427
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Nogmaals, het is geen circuit
Het wordt tijdens TF gebruikt als circuit, dat was natuurlijk niet het uitgangspunt, ze hebben het uit de klauw laten lopen,

Het wordt tijdens TF gebruikt als circuit, dat was natuurlijk niet het uitgangspunt, ze hebben het uit de klauw laten lopen,
- trancedrift
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 21 mar 2016, 16:17
- Locatie: Zuid Holland
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Niet dat op trackdays echt anders is, dan hoef je niet eens rechts te houden, maar er is idd helemaal geen voorlichting. Free for all. Niet een uitleg over waarschuwing lichten of vlag signalen.
En aangezien de baan zo lang is met zo veel blinde bochten, je moet echt goed opletten als je een keer geel heb gezien. Maar dat krijgen de meeste mensen nooit te horen voordat ze de baan op gaan.
En aangezien de baan zo lang is met zo veel blinde bochten, je moet echt goed opletten als je een keer geel heb gezien. Maar dat krijgen de meeste mensen nooit te horen voordat ze de baan op gaan.
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Dale Lomas van BTG zegt het goed. Als er ergens meer waarschuwingslichten naast de baan bij moeten komen dan is het in de betreffende Kesselchen passage. Iedereen snapt dat.
https://youtu.be/pdPk6mA_gZs" onclick="window.open(this.href);return false;
Filmpje hierboven laat zien hoe een situatie die op zichzelf weinig gevaarlijk is, door overdreven vroeg afremmen door die klassieker en de oude M3 net na de snelle vierde knik, juist wel een enorm gevaarlijke situatie opleveren. Door voor de eerste knik van Kesselchen een lamp te laten branden was er niets aan de hand geweest.
https://youtu.be/pdPk6mA_gZs" onclick="window.open(this.href);return false;
Filmpje hierboven laat zien hoe een situatie die op zichzelf weinig gevaarlijk is, door overdreven vroeg afremmen door die klassieker en de oude M3 net na de snelle vierde knik, juist wel een enorm gevaarlijke situatie opleveren. Door voor de eerste knik van Kesselchen een lamp te laten branden was er niets aan de hand geweest.
- Luco
- Berichten: 29427
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
of die soebs hebben waardeloze remmen 

- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Dat hebben ze sowieso. En als er dan een keer iets goed remt op zo'n ding dan is het op de achteras.Luco schreef:of die soebs hebben waardeloze remmen

-
Onlinesmiley
- Berichten: 9653
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Klinkt alsof dat hele toeristenfahrt in het huidige concept op de schopstoel moet.
Dat gebeurd ook meestal als er doden vallen.
Dat gebeurd ook meestal als er doden vallen.
- JP
- Berichten: 34603
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Wat is het voordeel van TF tov een trackday, buiten de kosten om. Bij TF kun je een enkel rondje draaien, een trackday kost meteen een paar honderd euri. TF is alleen links inhalen en minder echte raceteams die meedoen / testen. Doch bij TF heb je genoeg mensen met meer pk's dan verstand. Verzekeringtechnisch ben je in beide gevallen het bokje, mocht je te ver gaan. Daarom ook de vraag waarom er bij TF geen permanente marshalls zijn. Gebeurd er wat dan komen er ook de gele vlaggen. Iets wat je bij een ongeval op de snelweg niet ziet, dus de NS is en blijft altijd een circuit.
- Luco
- Berichten: 29427
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Dat is dus het misverstand, de gebruikers zien het als circuit, terwijl het dat juist niet is.JP schreef: dus de NS is en blijft altijd een circuit.
Ze moeten weer terug naar de oorsprong TF=Toeristenfhart, dus met beperkte snelheid een toeristisch rondje.
- JP
- Berichten: 34603
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
+1, dat klopt, maar dat is ook een centenkwestie. Voor €29 per rondje trek je niet veel touristen. Hoe duurder het elk jaar wordt, hoe gekker de gebruikers.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9653
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Dan maar een "vrij rijden" constructie op de meeste dagen, met een fatsoenlijke briefing, en verbeterde veiligheid.
En daarnaast wat echte toeristenfahr dagen, met een max snelheid van 130 of zo.
En daarnaast wat echte toeristenfahr dagen, met een max snelheid van 130 of zo.
- MParallel
- Berichten: 8840
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Krijg net door. Weinig over van die Honda.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2627 ... uit__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2627 ... uit__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Voor 130 kmh ga je natuurlijk niet op de ns rijden, vind de discussie ook vreemd, op 80 km/h wegen gebeuren de meeste ongelukken, dit ongeluk was ook een menselijk fout, de NS is een begrip met bijbehorend risico, , je zou hooguit het timen en onboard filmen, kunnen verbieden, maar dan moet je ook handhaven, daarnaast officials laten rondrijden, die gevaarlijk gedrag, ( ff in de bocht de neus er tussen steken, of iemand van de baan afdrukken) maar ook dan zul je dit moeten bestraffen met een ban. Al blijft het lastig.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9653
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Met "de meeste" bedoel ik dan ook 90% ofzo.
En dan een paar dagen per jaar klassieke toeristenfahrt waar jan doorsnee naartoe kan met zijn busje.
Als de meesten zich nu gedragen als op een trackday, kun je er maar beter de regels en veiligheid op afstemmen.
En dan een paar dagen per jaar klassieke toeristenfahrt waar jan doorsnee naartoe kan met zijn busje.
Als de meesten zich nu gedragen als op een trackday, kun je er maar beter de regels en veiligheid op afstemmen.
- MParallel
- Berichten: 8840
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Dan maar een max snelheid invoeren. Te groot verschil tijdens TF, waar Corsa pet de baan deelt met GT3 helm.
Het is gewoon elke ronde een grote tombola en weer hopend dat je heelhuids start/finish haalt.
Het is gewoon elke ronde een grote tombola en weer hopend dat je heelhuids start/finish haalt.
-
Online
- Berichten: 4168
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Dit ongeval heeft toch niets met rechts/links inhalen wel/geen helm etc. te maken. Ze zijn op een stilstaande auto geklapt, dan is er altijd een grote impact.
- MParallel
- Berichten: 8840
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Gaat om een bredere context dan dit specifieke (on)geval.Eric Z schreef:Dit ongeval heeft toch niets met rechts/links inhalen wel/geen helm etc. te maken. Ze zijn op een stilstaande auto geklapt, dan is er altijd een grote impact.
-
- Berichten: 22355
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
+1MParallel schreef:Dan maar een max snelheid invoeren. Te groot verschil tijdens TF, waar Corsa pet de baan deelt met GT3 helm.
Het is gewoon elke ronde een grote tombola en weer hopend dat je heelhuids start/finish haalt.
Ik weet niet precies sinds wanneer ik er kom. Jaar of 8 terug? Het is altijd een gevaarlijk circuit geweest, maar toen was het besef er bij de meeste mensen nog. De ervaren NS-rijder riep dat het een gevaarlijk circuit is en als leek nam je dat extra serieus. En het was er simpelweg minder druk.
Als ik vandaag de dag bij de Ring kom is het (zeker in de drukke weekenden) een groot circus met om de haverklap baanafsluitingen, gevolgd door een file van opgefokte personen vol met adrenaline en zelfoverschatting om met die setting op een erg drukke baan het laatste rondje op de kaart op willen maken.
Ik houd absoluut niet van betutteling, vind de Nordschleife ook een geweldige plek, maar als de politiek nu zou ingrijpen zou ik erachter staan. Maak er een normaal circuit van met goed georganiseerde trackdays. Dat 'eenrichtingsverkeer tolweg zonder snelheidslimiet' was mooi voor zolang het kon. Je kunt toch niet langer met een stalen gezicht zeggen dat wat daar gaande is nu zo'n goed idee is.
- Luco
- Berichten: 29427
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
20 jaar geleden was het goed te doen, al reden er toen ook dwazen, 10 jaar geleden nog eens geweest en toen dacht ik al, laat maar, mij niet gezien, stelletje idioten rijden er rond daar.
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Laat iedereen eerst eens de regels leren (rechts rijden, afstand houden) dat zou al heel wat irritatie en misverstanden schelen.
En de mix motorrijders/auto's is gewoon ruk.
Voor de rest voel ik mij op de B-wegen rond de Ring minder veilig dan op de NoS zelf. Al het verkeer gaat 1 kant op en zolang het snelheidsverschil niet te groot is kun je prima rondsturen.
Rondes timen is vragen om problemen. Ga gewoon lekker sturen, haal wat mensen in als het kan en laat je niet gek maken door de idioot in je spiegels.
En de mix motorrijders/auto's is gewoon ruk.
Voor de rest voel ik mij op de B-wegen rond de Ring minder veilig dan op de NoS zelf. Al het verkeer gaat 1 kant op en zolang het snelheidsverschil niet te groot is kun je prima rondsturen.
Rondes timen is vragen om problemen. Ga gewoon lekker sturen, haal wat mensen in als het kan en laat je niet gek maken door de idioot in je spiegels.
- MParallel
- Berichten: 8840
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Kom er zelf elk jaar sinds 2008. Je merkt idd het verschil. Het omslagpunt is wel dat Top Gear item uit 2009 (zo uit me hoofd) geweest.
- MParallel
- Berichten: 8840
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Tja, was het maar zo'n feest. De (echt) snelle gunnen je de lijn niet, en gaan ervan uit dat je aan de kant gaat. Zo niet, dan rammen ze je er af, of gaan je rechts voorbij.witje schreef:....
Rondes timen is vragen om problemen. Ga gewoon lekker sturen, haal wat mensen in als het kan en laat je niet gek maken door de idioot in je spiegels.
Ik betaal ook niet om stapvoets, rechts, met hele ronde knipperlicht aan, rond te tuffen.
Dus lekker 160km/h max, zodat ook de normale lui gewoon lekker een rondje kunnen rijden.
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Waarom zouden er nu allemaal acties en beperkingen onder het mom van symboolpolitiek moeten worden doorgevoerd? Het is een verschrikkelijk ongeluk (nog even afwachten wat de exacte oorzaak is geweest), maar is door dit ongeluk de situatie over de laatste jaren nu ineens dusdanig slechter geworden? Ik geloof er niks van. Ik weet niet of de dodelijke ongelukken op De Ring over zeg de laatste 30 jaar in statistieken zijn terug te vinden, maar het zou me hogelijk verbazen dat er een stijgende lijn te vinden zou zijn.
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Dit zijn de gegevens van de afgelopen jaren m.b.t. de Nordschleife.
Let wel, het aantal doden/gevonden op de wegen rond Adenau ligt jaarlijks 3x zo hoog
2002:
4 doden
23 zwaar gewond
57 licht gewond
2007:
111 ongevallen
2 doden
31 zwaar gewond
49 licht gewond
2008:
105 ongevallen
1 dode
30 zwaar gewond
46 licht gewond
77 motorrijders betrokken
2009:
104 ongevallen
1 dode motorrijder
65 gewonden
2010:
78 Ongelukken
0 doden
21 Zwaar gewond
22 licht gewond
39 motorrijders betrokken
2011:
124 ongelukken
2 doden
36 zwaar gewond
39 licht gewond
57 motorrijders betrokken
2015:
137 ongelukken
0 doden
30 zwaar gewond
50 licht gewond
Let wel, het aantal doden/gevonden op de wegen rond Adenau ligt jaarlijks 3x zo hoog
2002:
4 doden
23 zwaar gewond
57 licht gewond
2007:
111 ongevallen
2 doden
31 zwaar gewond
49 licht gewond
2008:
105 ongevallen
1 dode
30 zwaar gewond
46 licht gewond
77 motorrijders betrokken
2009:
104 ongevallen
1 dode motorrijder
65 gewonden
2010:
78 Ongelukken
0 doden
21 Zwaar gewond
22 licht gewond
39 motorrijders betrokken
2011:
124 ongelukken
2 doden
36 zwaar gewond
39 licht gewond
57 motorrijders betrokken
2015:
137 ongelukken
0 doden
30 zwaar gewond
50 licht gewond
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast