Nederland gaat naar de haaien
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Re: Nederland gaat naar de haaien
Die zzp'er die eronder duikt betaald dat jaar maar eens geen arbeidsongeschiktheidsverzekering, of pensioen, om maar te vreten te hebben.
En als de spiraal maar lang genoeg naar beneden gaat, wordt er helemaal geen dak meer gedekt, want dan is ook 14k te duur.
En als de spiraal maar lang genoeg naar beneden gaat, wordt er helemaal geen dak meer gedekt, want dan is ook 14k te duur.
- JP
Ik geef geen buitenlanders de schuld, maar de werkgevers die deze (vaak minder opgeleid) aanstellen. Ik heb zelf 30 poolse collega's (in ons bedrijf van 200 fte's) Sommige spreken alleen Pools, en nog niet eens Engels of Duits.
Volgens mij schrijf ik toch echt dat een werkgever zijn personeel uit een fatsoenlijke coa moet betalen, en dat het schandalig is dat sommige schimmige constructies uiteindelijk door Brussel gecreëerd en goedgevonden zijn.
Zelf kom ik uit het transport, en ken daar nog meer vage constructies via Cypres ed......Dan heb je chauffeurs voor €900 per maand, en uiteindelijk betaal je de mensen nog niet, zoals in het artikel waar ik vanmiddag naar doelde.
...maar goed.....ik moet thuis nog een nieuw dak hebben. Kijken welke de goedkoopste is, zwart.......

"if you pay peanuts, you get a monkey......."

Volgens mij schrijf ik toch echt dat een werkgever zijn personeel uit een fatsoenlijke coa moet betalen, en dat het schandalig is dat sommige schimmige constructies uiteindelijk door Brussel gecreëerd en goedgevonden zijn.
Zelf kom ik uit het transport, en ken daar nog meer vage constructies via Cypres ed......Dan heb je chauffeurs voor €900 per maand, en uiteindelijk betaal je de mensen nog niet, zoals in het artikel waar ik vanmiddag naar doelde.
...maar goed.....ik moet thuis nog een nieuw dak hebben. Kijken welke de goedkoopste is, zwart.......

"if you pay peanuts, you get a monkey......."
-
OnlineLuco
waarschijnlijk moet je baas wel want anders is die te duur?
Ik zeg ook niet dat jij buitenlanders de schuld geeft maar in de post van zed komt dat wel zo over.
Ik zeg ook niet dat jij buitenlanders de schuld geeft maar in de post van zed komt dat wel zo over.
-
Die Polen zeiken niet, omdat hun nettoloontje in hun eigen land een best aardig loon is, iemand die woonachtig in Nederland is zal van datzelfde loon amper tot niet rondkomen.Luco schreef:(---)
Leuk dat je dat zegt, want als jij iets moet laten doen en je stelt eisen op.
BV je platte dak moet vernieuwd worden, met 10 jaar verzekerde garantie en nog wat aanvullende eisen en er schrijven drie bedrijven in:
prijs bedrijf 1: 25.000 euro ex want die heeft alleen zeikende nederlandse werknemers in dienst die altijd het onderste uit de kan willen hebben en bij elke gelegenheid staken en zeiken.
prijs bedrijf 2: 21.000 euro want die heeft geen eigen personeel en huurt allemaal nederlandse zzp-ers in die onder de prijs duiken
prijs bedrijf 3: 14.000 euro want die heeft poolse dakdekkers in dienst. die niet zeiken en drie keer zo hard werken als die nederlanders.
Garantie is allemaal gedekt via dezelfde instanties dus geen risico voor jouw, wie neem je dan????
In dit geval zou ik persoonlijk voor bedrijf 2 gaan, uit principes, maar ook vanwege het vertrouwen en het feit dat je de lokale economie kunt stimuleren. Ik heb zelf nog geen huis, maar dit is ook precies zoals het hier thuis gaat. Vrijwel alle 'algemene' (ver)bouwwerkzaamheden rondom huis worden door een ZZP'er hier uit het dorp uitgevoerd. Doet het uitstekend, kunt hem met een simpel belletje bereiken, etc.
- alt
Ik heb een kantoor verhuurd aan een uitzendbureau dat vooral Polen in dienst heeft.
De Nederlanders die worden verhuurd is meestal voor korte tijd
De Nederlanders worden door de bedrijven vaak terug gestuurd, te laat op het werk komen of helemaal niet meer komen werken.
Zij hebben of een ziek kind, hoofdpijn, moeten naar een of andere instantie, dokter, ziekenhuis.
Met Polen hebben vaak de heineken ziekte op maandag.
Maar werken over het algemeen hard, zoals onze ouders deden.
Werken zonder te zeuren over.
Komen op tijd.
Dus altijd kiezen voor model 3, dan is het op tijd klaar, geen gezeur & de Polen krijgen het Nederlands minimum loon of meer.
Dit is gelang hoelang zij in de NL werken & ingeschreven zijn.
De Nederlanders die worden verhuurd is meestal voor korte tijd
De Nederlanders worden door de bedrijven vaak terug gestuurd, te laat op het werk komen of helemaal niet meer komen werken.
Zij hebben of een ziek kind, hoofdpijn, moeten naar een of andere instantie, dokter, ziekenhuis.
Met Polen hebben vaak de heineken ziekte op maandag.
Maar werken over het algemeen hard, zoals onze ouders deden.
Werken zonder te zeuren over.
Komen op tijd.
Dus altijd kiezen voor model 3, dan is het op tijd klaar, geen gezeur & de Polen krijgen het Nederlands minimum loon of meer.
Dit is gelang hoelang zij in de NL werken & ingeschreven zijn.
- alt
Nog even dit over Polen.
De Polen in de omgeving weten snel welke uitzendbureau de boel beduvelen,
Mijn huurder krijgt dagelijks nieuwe Polen, die door andere Polen gerecommandeerd worden.
De Polen in de omgeving weten snel welke uitzendbureau de boel beduvelen,
Mijn huurder krijgt dagelijks nieuwe Polen, die door andere Polen gerecommandeerd worden.
-
OnlineLuco
Ja Zed als particulier kan dat
Zo doe ik het ook, maar dan zijn we een van de weinigen hoor, hier in de buurt veel rieten daken, zie alleen maar buitenlandse rietdekkers terwijl er hier in het dorp ook een zit.
Ik doe aanbestedingen op EMVI (verplicht in wetgeving)
Daar mag ik alleen maar eisen stellen en een percentage aan punten toekennen aan elk onderdeel
in het kort
punten voor prijs
punten voor planning
punten voor plan van aanpak
punten voor vermijden overlast
Diegene die aan alle eisen voldoet en de meeste punten heeft wint.
Dus een bedrijf wat bulgaren/polen in dienst heeft en een lage prijs neerlegt en plan van aanpak is wat minder kan die toch het werk winnen.
Andersom ook natuurlijk iemand met een hoge prijs en een perfect plan van aanpak kan ook winnen.
Ikzelf ben meer van je moet de ondernemer ook wat gunnen, maar ja ik moet me aan de aanbestedingsregels houden.

Zo doe ik het ook, maar dan zijn we een van de weinigen hoor, hier in de buurt veel rieten daken, zie alleen maar buitenlandse rietdekkers terwijl er hier in het dorp ook een zit.
Ik doe aanbestedingen op EMVI (verplicht in wetgeving)
Daar mag ik alleen maar eisen stellen en een percentage aan punten toekennen aan elk onderdeel
in het kort
punten voor prijs
punten voor planning
punten voor plan van aanpak
punten voor vermijden overlast
Diegene die aan alle eisen voldoet en de meeste punten heeft wint.
Dus een bedrijf wat bulgaren/polen in dienst heeft en een lage prijs neerlegt en plan van aanpak is wat minder kan die toch het werk winnen.
Andersom ook natuurlijk iemand met een hoge prijs en een perfect plan van aanpak kan ook winnen.
Ikzelf ben meer van je moet de ondernemer ook wat gunnen, maar ja ik moet me aan de aanbestedingsregels houden.
- Vlokmans
Wel mooi eenrichtingsverkeer, "de ondernemer wat gunnen". Ik geloof er geen reet van dat iemand (een consument, particulier) op bedragen van tienduizenden euro's zomaar een derde meer betaalt. De klant het vel over de oren trekken heet zoiets.
-
OnlineLuco
Vlokmans schreef:Wel mooi eenrichtingsverkeer, "de ondernemer wat gunnen". Ik geloof er geen reet van dat iemand (een consument, particulier) op bedragen van tienduizenden euro's zomaar een derde meer betaalt. De klant het vel over de oren trekken heet zoiets.
Nou ik kan je vertellen dat de verschillen echt zo op kunnen lopen, en dat heeft vele oorzaken veroorzaakt door wetgeving en andere randzaken, maar het heeft absoluut niks te maken met iemand het vel over de oren trekken te maken.
Klein voorbeeldje waardoor er grote verschillen kunnen ontstaan.
Een nederlandse werkgever moet ervoor zorgen dat zijn personeel veilig kan en moet werken, tort op het overdrevene af.
Een zzp-er is zelf verantwoordelijk voor zijn veiligheid, dit kan zomaar een paar duizend schelen als je moet werken op hoogte (dak)
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Dat is bij nummer3 ook wel een dingetje hoor. Bouw van een loods in de buurt is het werk gestaakt in opdracht van de arbeidsinspectie. Oostblokkers liepen over de constructie balken zonder aangelijnd te zijn etc. als dat je concurentie is terwijl je als Nederlands bedrijf aan veiligheidseisen moet voldoen word het wel lastig.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Anderhalf jaar terug begon de Promiss(nu weer Miss Etam doorstart) naast ons pand met 'n grondige verbouwing. Ik heb in 14 dagen nog nooit zoveel werk verzet zien worden door de werklieden, netjes, behulpzaam naar ons als buren(eventuele overlast), correct, en één kocht ook nog 'n Seiko.
Was 'n keurig bedrijf uit Randstad(die alle vestigingen Miss Etam regelt), maar allen NL sprekende Polen. Petje af.
De NL werkmentaliteit kan ook wel eens te wensen overlaten.
De manier waarop dit soort mede Europeanen hier naartoe worden gelokt is een tweede, maar 't werkt, althans voor hun.

Was 'n keurig bedrijf uit Randstad(die alle vestigingen Miss Etam regelt), maar allen NL sprekende Polen. Petje af.
De NL werkmentaliteit kan ook wel eens te wensen overlaten.
De manier waarop dit soort mede Europeanen hier naartoe worden gelokt is een tweede, maar 't werkt, althans voor hun.
- 350 Z
Ik hoor ons kabinet het nog zeggen er komen hoogstens 10.000 Polen naar ons land.
Inmiddels zijn het er al 150.000
Inmiddels zijn het er al 150.000
-
OnlineLuco
Ja en????
Als er geen nederlanders zijn die het werk willen doen dan zal je ze ergens anders vandaan moeten halen of heb jij een betere oplossing?
Nederlanders willen geen stucadoor, timmerman, loodgieter worden, nee ze willen allemaal manager worden.
In de jaren 60 was er ook veel werkeloosheid en toch werden er spanjaarden, italianen, turken naar nederland gehaald voor de staalindustrie, laswerk enz enz, want nederlanders die dat wilden doen waren er niet te vinden.
Nu idem dito in bouw en bv werken in de kassen.
Als er geen nederlanders zijn die het werk willen doen dan zal je ze ergens anders vandaan moeten halen of heb jij een betere oplossing?
Nederlanders willen geen stucadoor, timmerman, loodgieter worden, nee ze willen allemaal manager worden.
In de jaren 60 was er ook veel werkeloosheid en toch werden er spanjaarden, italianen, turken naar nederland gehaald voor de staalindustrie, laswerk enz enz, want nederlanders die dat wilden doen waren er niet te vinden.
Nu idem dito in bouw en bv werken in de kassen.
- JP
Voor het salaris wat die Polen krijgen komt een Nler zijn bed niet voor uit, want daar krijgt die zijn huur en ziektenkostenverzekering niet van betaald. Voor een werkgever een winwin situatie. Harde werkers die genoege nemen met minder. Zolang de kosten van leven in Nl steeds hoger worden, mede door wanbeleid van de overheid, kunnen mensen dit werk niet doen voor een habbekrats.
Toen ik werkeloos was heb ik ook bijnde uitzendbureaus rondgelopen en wou alles aannemen wat ze hadden, maar voor €9 bruto per uur daar brandt de kachel niet (lang) van.
Toen ik werkeloos was heb ik ook bijnde uitzendbureaus rondgelopen en wou alles aannemen wat ze hadden, maar voor €9 bruto per uur daar brandt de kachel niet (lang) van.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Als ik de Wikipedia er even bij pak, zit 60% op het vmbo, 20% havo, en 20% vwo.Luco schreef:Als er geen nederlanders zijn die het werk willen doen dan zal je ze ergens anders vandaan moeten halen of heb jij een betere oplossing?
Die 60% zijn toch echt niet de managers van morgen.
Wel de bijstanders van morgen in dit tempo.
- Peric
Weer geweldig stukje journalistiek van de Telegraaf..
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2629 ... los__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.538.nl/nieuws/opa-verstappe ... n-gevallen" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2629 ... los__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.538.nl/nieuws/opa-verstappe ... n-gevallen" onclick="window.open(this.href);return false;
- Arthur
- Auto: Nr.51
Omdat het later op de radio ontkend wordt is de journalistiek vd telegraaf niet okee?
Dat mensen later iets ontkennen wat wel degelijk gebeurd of gezegd is, is aan de orde vd dag.
Dat mensen later iets ontkennen wat wel degelijk gebeurd of gezegd is, is aan de orde vd dag.
- Niels
- Auto: Prius+
De journalistiek van de Telegraaf is toch nooit ok? 

- Arthur

Nahja, 2e zin blijf ik bij

-
- Auto: Fun Damn Mentally
*applaus*
wordt er toch nog wat geklapt:)
wordt er toch nog wat geklapt:)
- Peric
Dus jij wil beweren dat alles wat in de Telegraaf 100% klopt? Ze staan er juist bekend om de sensatie zelf te maken/verzinnen..Arthur schreef:Omdat het later op de radio ontkend wordt is de journalistiek vd telegraaf niet okee?
- Arthur
Dat is hier boven al, min of meer, gecorrigeerd. Voor de rest...

-
http://media.tpo.nl/2016/07/27/bewijs-g ... -begonnen/" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
eind citaat ff daaruit en mee eensAndre schreef:http://media.tpo.nl/2016/07/27/bewijs-g ... -begonnen/
zo ist, dan kun je een wat reëler beeld scheppen als je bv ook meerdere bronnen leest, beste, niet de politiek correcte, daar ga ik me steeds meer aan ergeren in huidige tijden waar veel niet koek en ei isZelfstandig burger:
Laat je niets voorliegen: lees geen kranten. Kijk geen NPO. Lees internet. Zoek je eigen nieuws. Omdat je recht hebt op de waarheid. De volledige, ongesluierde, onbewerkte, realistische, harde waarheid. En vanuit die waarheid kun je zelf je conclusies trekken en zelf je (politieke) richting bepalen.
Niemand hoeft dat voor jou te bepalen. Je bent tenslotte een zelfstandig burger. Laat je dus ook behandelen als zelfstandig burger, en niet als imbeciel.

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Geen enkele krant is objectief, nieuws word vanuit de eigen invalshoek gebracht en ingekleurd. NRC duidt het nieuws om maar eens wat te noemen;
NRC;
Het laatste nieuws met duiding van redacteuren, een webwinkel, weblogs en columns.
Van de Financiële Telegraaf is bekend dat ze wel adequaat in hun nieuwsgaring en vertaling daarvan zijn.
Maar vooral zelf blijven denken.......
NRC;
Het laatste nieuws met duiding van redacteuren, een webwinkel, weblogs en columns.
Van de Financiële Telegraaf is bekend dat ze wel adequaat in hun nieuwsgaring en vertaling daarvan zijn.
Maar vooral zelf blijven denken.......