Hierbij een verkooptopic voor mijn Peugeot. Ik ben een dagelijkse bezoeker van het forum, echter geen dageljkse poster. Hoop dan ook dat dit topic geen probleem is.
De auto is in mei 1987 aangeschaft door mijn opa. Sinds de aanschaf heeft mijn oma ruim 110.000 kilometer mee gereden. In verband met haar gezondheid was het voor haar niet meer mogelijk om langer auto te rijden, en heeft de auto een tijd in hun verwarmde garage gestaan. In 2013 heb ik de Peugeot van hen overgenomen, en heb ik er zo’n 30.000 kilometer mee gereden. Aangezien ik een auto nodig ga hebben voor mijn woon- werk verkeer, heb ik besloten de auto te gaan verkopen. Ik vind het zonde om veel kilometers met de auto te gaan maken. Daarnaast wil ik een auto gaan zoeken die wat meer luxe en comfort biedt, met opties zoals airco, cruise control e.d.
De auto kent een kloppende onderhoudshistorie sinds aanschaf. Documentatie van het onderhoud is aanwezig. Sinds ik de auto in bezit heb, zijn de volgende zaken vervangen aan de Peugeot:
Peugeot:
Remschijven + blokken
Distributieriem, spanrol en waterpomp
Roest achterscherm + dorpel verholpen
Aandrijfashoes links
Versnellingsbakolie
Koelvloeistof
4 nieuwe banden
Stabilisator stang
Spruitstuk
Aandrijfas links
Versnellingsbak gereviseerd
Stuurkogel
Stabilisatorstang
Stuurhoes
Wiellager
Olie + filter
Verstralers
Diverse nieuwe slangen
Algemene gegevens:
Peugeot 205 GTI
1.6 liter (103 PK)
142.000 kilometers
Staat nog naam van de eerste eigenaar
De auto is zonder radio geleverd. Ik heb een nieuwe radio op de bestaande aansluitingen gekocht, en daarbij 2 speakers in de deuren geplaatst en 2 in de hoedeplank. In plaats van de radio zat er een opbergbakje in, dit is nog steeds aanwezig. Daarnaast heb ik ook een onbewerkte hoedenplank liggen. Ook zit er een bewerkte remus uitlaat onder, waarbij het sierstuk is afgeslepen voor een meer bescheiden sierstuk. Dit zorgt voor een wat meer rally geluid. Uiteraard heb ik de originele goede standaard uitlaat nog in bezit. Indien gewenst kan zijn gemonteerd worden.
Op dit moment kent de auto weinig mankementen. Er zitten 2 schades aan de auto (te zien op de foto’s hieronder), en hier en daar zit een klein deukje. Dit is echter niet opvallend in mijn ogen.
Ook vind ik belangrijk om te melden dat de auto geen roest kent. Vorig jaar is er roest op een dorpel + achter scherm vakkundig weggehaald (foto’s van dit proces heb ik in mijn bezit).
Al met al een eerlijke Peugeot, waar ik veel plezier van heb gehad. Ik had de Peugeot erg graag ernaast gehouden, maar dit is financieel niet aantrekkelijk voor me.
Foto's:
Prijs: Verkocht.