Macboys opvolger draadje

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gesloten

Welke zou ik moeten kiezen ?

Mini Cooper S cabrio natuurlijk !
27
26%
Jaguar XE 2.0d 180pk natuurlijk !
76
74%

Totaal aantal stemmen: 103

GTRene

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door GTRene » 09 jul 2016, 00:47

oke, je wilt dus een sportieve cabrio voor fiat 125 abarth geld, lees onder 50k en toch voor 4 personen en voldoende power, zeg een V8?

welnu dat kan ook, en wel en Ferrari Mondial cabrio

bv deze

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.autowereld.nl/ferrari/mondia ... /foto.html" onclick="window.open(this.href);return false;

of een rode

Afbeelding

Afbeelding

http://www.autowereld.nl/ferrari/mondia ... /foto.html" onclick="window.open(this.href);return false;

klaar :mrgreen:

ook nog een leuk te verzekeren met taxatie rapport en een klassieker waar er rond de 629 van zijn gemaakt
en gunstig in de wegenbelasting is als je de 3 maand niet rijd in de winter periode.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 09 jul 2016, 08:15

Mazda MX-5 met 2.0 liter benzine is zeker niet ondergemotoriseerd @Macboy. Vergeet niet dat de MX-5 nog geen 1000 kg weegt. Ik vond de 1.5 al een lekker blokkie. Voordeel van de MX-5 is dat het atmosferische blokken zijn.

Als rijdersauto is de MX-5 fantastisch, geweldig handling en de versnellingsbak is echt uberfijn. Nadeeltje: ik vond hem wel een beetje Spartaans. Heel erg krap en met de kap dicht erg veel windgeluid. Nu rijd je zo'n auto meestal met de kap open, maar toch.

ps....tip: investeer wel in de optionele Recaro's. De standaardstoelen zitten mwoh.

Pokkie

Bericht door Pokkie » 17 jul 2016, 14:17

Ik heb 2 jaar een MX-5 NC als dagelijkse auto gereden. Super leuk ding en nooit spijt van gehad. Je gooit het dak binnen 2 seconden open en het stuurt heerlijk. Die van mij was iets verlaagd en had een paar kleine modificaties aan het onderstel (standaard is alles erg slap). Dat maakte elke bocht/rotonde een feest.

Belangrijk is om wel te realiseren dat mijn MX-5 (maar ook de nieuwe MX-5 of 124 spider) voor snelweg kilometers erg vermoeiend zijn. Dagelijks woon werk verkeer langer dan 30 min rijden is niet aan te raden (ik reed ongeveer 20k per jaar).

Een MINI cabrio, 718, 2-serie cabrio enz. zijn bij 120-140 km/h veel stiller en comfortabeler. Je kan daarnaast nergens iets opbergen (bij de nieuwe zelfs nog minder). Op een bochtig binnen stuk mis je nooit vermogen maar als je bij 130 km/h op de snelweg gas geeft gebeurt er gevoelsmatig niks.

Vind het nog steeds top auto's maar zou niet zo snel meer een MX-5/124 spider als dagelijkse auto nemen.

Macboy

Bericht door Macboy » 17 jul 2016, 14:46

:thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 17 jul 2016, 16:28

Een mondial moet je ver van weg blijven, wegligging van een natte krant en een vermogen van drie keer niks, hebben in zon ding proefgereden, nou hij was echt stukken trager dan de alpine, echt een tegenvaller.

allen

Bericht door allen » 17 jul 2016, 16:47

:gek:
Ik ken die MX5 modellen niet uit m'n hoofd maar heb in het vorige model gereden. Mijn ervaring? Veel te comfortabel, te licht stuurgevoel. Vond het 'juist' een open wagen voor dagelijks gebruik.

Macboy

Bericht door Macboy » 17 jul 2016, 20:27

Dat lijkt mij ook Allen.

Even hardop denken. De 718 met Up combinatie was top maar uiteraard aan de dure kant. Als ik dat niet ga doen (om verschillende redenen). Dan kan ik een andere cabrio nemen. En daarnaast een Up. De combo 718 + Up is zorgvuldig gekozen. Voor sommige ritten of klussen moet ik de Up nemen. Omdat de 718 geen 4 zitplaatsen heeft. Denk aan mensen meenemen of de hond meenemen of grote dozen weggooien. Of geen zin in lage zit en wat meer relaxheid. Dat kan in de Up prima.

Als ik dan een vervanger bedenk kom ik bij de Mini of MX5 uit. De Mini heeft mijn voorkeur omdat mij die bevalt na afgelopen dagen daar meer dan week in te hebben gereden. Daarbij moet ik zeggen dat ik nog in de MX5 moet rijden.

Probleem is dat de Mini 4 zitplaatsen heeft. En heel praktisch zit en aanvoelt. Dus ik ben bang dat als ik de Mini + Up combo doe, dat ik dan overwegend in de Mini ga rijden. Die kan ik bijna altijd inzetten namelijk. Die heeft een paar nadelen van de 718 natuurlijk niet. Dus de doordachtheid van de combo 718 + Up zie ik niet echt bij de Mini + Up. Een optie is alleen de Mini zonder tweede auto. En dan keer iets kleins erbij kopen voor Tamara. Dan is de Mini dus de vervanger van de 120d. Uiteraard hebben we het hier steeds over de Cooper S 192pk. Weet niet hoe "handig" dit is. Daarbij is de Mini ongeveer €1000 per maand (met alle gewenste opties) en de BMW €1450 per maand ex brandstof. Conclusie; heel veel goedkoper gaat het niet worden. En dan niet een tweede auto. De Up gaat richting €350. Dus samen is het zeker niet goedkoper. Hoeft ook niet, maar wel relevant gegeven. Daarbij kan ik ook voor Mini One gaan (100-130pk) maar dan heb ik twee trage 3-cilinders. Is ook niet wat. Kwam wellicht weinig tekort maar toch op momenten mis ik dan iets vermogen. Daarom de Cooper S. Maakt het daarom ook logischer qua vermogen als opvolger van de 120d.

Als ik dan naar de Mazda kijk: die is qua lijn en zit en praktisch vermogen* gelijk aan de 718. De combo Mazda + Up is dus veel logischer en lijkt op de 718 + Up want zelfde auto en zit. Alleen natuurlijk veel goedkoper.

De Mazda gaat rond €650 kosten all in met alle opties (!) en de Up €350 dus €1000 per maand ook maar dan wel 2 auto's !!!! Dus heel groot verschil en toch niet duurder uit. Sterker nog: de lease prijs ex bijtelling brandstof is €450 per maand goedkoper ! En dan dus 2 hele andere (leuke) auto's er voor terug. En leuker om onderling af te wisselen. Vergeet niet: de Up is mij heel erg bevallen. De Mazda zal zeker niet tegen kunnen vallen. De 131pk versie is 7,5s 0-100 dus snel zat. Niet te vergelijken met die tragere Mini die ik mee had.

Oh ja: in bovengenoemde calculaties ben ik uitgegaan van 24 maanden. Dus lekker snel wisselen en flexibel blijven. De 718 combo met 24 maanden is onbetaalbaar. Daar moet ik naar 36 maanden uitwijken. Of 48 maar das wat te gek voor mij. De M135i droom was ik ook uiteindelijk op uitgekeken.

Maar snel in de Mazda proefrijden !

* niet motorisch vermogen dus maar hoe praktisch de auto is met 4 mensen bagage, zithouding etc

Luco

Bericht door Luco » 17 jul 2016, 20:41

Heerlijk om te lezen hoe jij hiermee bezig bent :headbang: :thumbup:

Pokkie

Bericht door Pokkie » 17 jul 2016, 21:27

allen schreef::gek:
Ik ken die MX5 modellen niet uit m'n hoofd maar heb in het vorige model gereden. Mijn ervaring? Veel te comfortabel, te licht stuurgevoel. Vond het 'juist' een open wagen voor dagelijks gebruik.
Klopt, daarom was het onderstel van mijn auto niet helemaal standaard. Heb het een en ander aan laten passen... een hard/scherp onderstel vind ik ook niet oncomfortabel. Het normale onderstel is vrij soft en de auto rolt erg veel.

Zo hoort een MX-5 te zijn :D :

https://www.youtube.com/watch?v=nq7HgtS50ro" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat ik met oncomfortabel bedoelde was het geluidsniveau op snelweg niveau (120 km/h) en de ruimte in de auto. De kap is niet erg stil en de motor maakt vrij veel toeren. Ik betrapte mezelf er op vaak 100-110 km/h te rijden op de snelweg. Een Boxster heeft een veel betere kap (logisch voor die prijs) en is van binnen veeel ruimer. De nieuwe MX-5 heeft zelfs geen dashboardkastje en is in mijn beleving binnenin nog krapper dan de vorige MX-5.

Lijkt allemaal heel negatief nu, maar heb verder echt genoten van de Mazda :)

Macboy: Ik zou bij een proefrit een stuk snelweg meepakken met de kap dicht. Als je dat prima vind heb je verder een top auto aan een MX-5.

Macboy

Bericht door Macboy » 17 jul 2016, 21:37

Heb hekel aan een auto zonder opbergruimte of bekerhouders. Is dat echt zo erg in de Mazda ? Niet eens een dashboard kastje ?

Pokkie

Bericht door Pokkie » 17 jul 2016, 22:02

Ja, helaas wel. Had mijn NC nog wel. Die had een dashboardkastje en een soort ruimte tussen de 2 stoelen waar net niks in kon. Bekerhouders zaten bij mij in de deuren maar zie dat die bij de ND op die foto van de Telegraaf ook tussen de stoelen zitten. Doordat de ND korter is dan de NC is de bagageruimte achter volgens mij ook kleiner geworden.

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... eft__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor eventuele vakanties zul je echt iets als een bagagerek nodig hebben.

allen

Bericht door allen » 17 jul 2016, 22:52

Ik ben in de Caterham een paar keer op vakantie geweest. Ruimte is nog nooit een probleem geweest, dus dat zal met de MX5 al helemaal niet aan de orde zijn.
Nieuwe MX5 schijnt een leuke wagen te zijn. Zou daar zelf nog graag eens in rijden.

Als je veel rijdt waarom niet gewoon de SD versie van Mini? 1 Auto en klaar.

vester86

Bericht door vester86 » 18 jul 2016, 00:56

Pokkie schreef:Ik heb 2 jaar een MX-5 NC als dagelijkse auto gereden. Super leuk ding en nooit spijt van gehad. Je gooit het dak binnen 2 seconden open en het stuurt heerlijk. Die van mij was iets verlaagd en had een paar kleine modificaties aan het onderstel (standaard is alles erg slap). Dat maakte elke bocht/rotonde een feest.

Belangrijk is om wel te realiseren dat mijn MX-5 (maar ook de nieuwe MX-5 of 124 spider) voor snelweg kilometers erg vermoeiend zijn. Dagelijks woon werk verkeer langer dan 30 min rijden is niet aan te raden (ik reed ongeveer 20k per jaar).

Een MINI cabrio, 718, 2-serie cabrio enz. zijn bij 120-140 km/h veel stiller en comfortabeler. Je kan daarnaast nergens iets opbergen (bij de nieuwe zelfs nog minder). Op een bochtig binnen stuk mis je nooit vermogen maar als je bij 130 km/h op de snelweg gas geeft gebeurt er gevoelsmatig niks.

Vind het nog steeds top auto's maar zou niet zo snel meer een MX-5/124 spider als dagelijkse auto nemen.
ja, MAAR.... ;)

Heb zelf 3 jaar met een nb 1.8 146pk gereden, en ik geefje deels gelijk. Met de kap dicht zijn een hoop cabrio's comfortabeler, maar mmet de kap open maakt het weinig uit. De NC is relatief zwaar voor zn vermogen en een nieuwe. ND zal een stuk sneller aanvoelen (en zijn). De nieuwe mx-5 is atmosferisch maar een stuk lichter en daardoor sneller dan je verwacht (en met 160pk 2.0L echt geen stakker). De fiat daarintegen heeft een turboblokje en (dus) veel meer koppel, met name in het middengebied en dat zal je op de snelweg goed merken.

My 2 ct

sitechris

Bericht door sitechris » 18 jul 2016, 20:33

@Macboy: waarom nog een Up als je de praktische 4-deurs Mini neemt? Zo onzuinig is de Mini toch niet? En is de Mini Cabrio niet praktisch genoeg?

Macboy

Bericht door Macboy » 18 jul 2016, 20:41

De reden van de 2e auto was de 718 mogelijk maken. Compensatie voor het aantal kilometers. Maar op zich is prijsverschil tussen 25.000pj en 40.000pj niet extreem. Maar ja dan heb je iets in je hoofd en blijft het even hangen.

Punt is dat er toch een tweede auto bij zal moeten ooit. Maar ja dat is nu inderdaad niet aan de orde. Misschien pas over 24 maanden. Vriendin zit nu in Apeldoorn en heeft stageplek op loopafstand. Als ze daar kan blijven werken is een tweede auto niet nodig.

Stom hoe je soms in je gedachten blijft hangen. Daarom is zo'n forum soms wel handig. Misschien inderdaad gewoon één opvolger voor de 120d geen slecht idee ?

De Cooper D lijkt me niet ideaal. Weliswaar dikke 170pk diesel maar alleen met automaat. Misschien zo bezien logische opvolger voor de 120d. Maar dat schakelen vond ik weer eens superleuk als handbak liefhebber.

Als het één auto moet gaan worden dan is de Mini Cooper S cabrio denk ik de juiste keuze :thumbup:

sitechris

Bericht door sitechris » 18 jul 2016, 20:45

Dan zou ik idd voor de benzine S gaan. Klinkt ook veel leuker

Hielke

Bericht door Hielke » 18 jul 2016, 20:50

Heb dit topic een tijdje niet in de gaten gehouden, maar zijn we nu ineens van de Porsche afgestapt en is een Mini Cabrio een serieus alternatief geworden? Een Mini Cabrio? Komt dat nou door je man titties? Dat je zoiets overweegt vind ik erg. Er zijn veel cabrio's die je als man niet kunt nemen, maar zelfs voor sommige vrouwen is een Mini Cabrio al een station te ver.

MX-5 en Fiat Spider zijn daarentegen goed te doen.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jul 2016, 20:59

lol @ Hielke :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 jul 2016, 21:30

Dus GF kan lopend naar (toekomstig) werk, bij slecht weer met de bus, in noodgevallen breng je d`r zelf......................

Maar dan wel in een 911er natuurlijk.................................. :df: :lol:

Gierend en van het lachten en door de Apeldoornse binnenstad........... :hosanna:

Kom op man , niet van dat benauwde, gooi d`r is wat centen tegenaan, werken tot 75 moet je toch.............. :swinging:

Jussi

Bericht door Jussi » 19 jul 2016, 09:07

Hielke schreef:Heb dit topic een tijdje niet in de gaten gehouden, maar zijn we nu ineens van de Porsche afgestapt en is een Mini Cabrio een serieus alternatief geworden? Een Mini Cabrio? Komt dat nou door je man titties? Dat je zoiets overweegt vind ik erg. Er zijn veel cabrio's die je als man niet kunt nemen, maar zelfs voor sommige vrouwen is een Mini Cabrio al een station te ver.

MX-5 en Fiat Spider zijn daarentegen goed te doen.

:rolling:

Snipe

Bericht door Snipe » 19 jul 2016, 09:33

Kofferbak. Opbergruimte. Vriendin. Hond. Ruimte voor meer dan twee personen.

Hier wordt duidelijk voorgesorteerd op een 2 Serie Active Tourer.

Macboy

Bericht door Macboy » 19 jul 2016, 09:34

Hielke voor de duidelijkheid: pure centenkwestie. Ik wacht nog steeds op acceptabele leaseprijzen. Zo waardevast als Porsche is zo slecht zie je dat terug in de leaseprijzen. Op dit moment de goedkoopste €1500 per maand met 25.000km voor 36 maanden. Dat is dus ex brandstof en ex bijtelling. Dat is dan de budget versie. De aangeklede versie (dan heb ik het over €80k dus nog steeds budget voor de meesten) zit rond de €1800 per maand. Dat kan en moet dus echt veel en veel goedkoper. Bij Leasplan begint het bij €1125. Die kant moeten we een beetje op.

Als dat niet gebeurt blijft het bij een droom. Geld uitgeven is prima, maar moet wel enigszins in balans zijn. Als ik dan een vervanger moet zoeken dan geeft een Mini gevoelsmatig net zoveel plezier. Ik ben extreem Porsche verslaafd, maar die Mini week lang heeft mij enorm veel plezier gegeven. Veel meer dan ik had gedacht. En wat de wereld daarvan vindt - vrouwenauto - zal mij uiteraard aan mijn kont roesten.

Als dat mij interesseerde zat ik niet op een forum mijn verhaal te vertellen :mrgreen:

Buiten dat denk ik ook dat de MX-5 of 124 Spider veel meer het geld waard is. Die zijn ook nog een slag goedkoper dan de Mini.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 jul 2016, 12:17

Draai het om. Budget cabrio voor de leuke dagen en vriendin. Voor jezelf een accepabele km vreter. Mooie F11 ofzo, kan je hele hebben en houden mee :)

Tom

Bericht door Tom » 19 jul 2016, 17:30

MINI is wel wat voor Ilija. Riep ik paar jaar terug al maar toen vond ie het niks :) Los van imago-gezeik... de MINI is één van de betere fwd's te koop, is leuk om te rijden (plopjes uit de uitlaat etc.), kun je flink aanpassen aan je smaak qua interieur (kleurtjes en bekleding) en exterieur (striping etc.) en interieur/opties zijn vergelijkbaar met BMW. Kortom: leuk om te rijden, hij kan los gaan op de configurator en blijft luxe houden die ie gewend is.

De MX5 of Fiat zijn denk ik leuker om te rijden.. want lager gewicht, rwd en een roadster-gevoel. Meer rijdersauto, maar minder vermogen en het interieur en luxe zullen minder zijn. Voor die prijs kun je daar niet omheen.

Beide rijden. Maar het moet sowieso een cabrio worden. Twee leasecontracten zou ik niet zo op zitten te wachten en eerder een tweede auto kopen voor ritjes naar Ikea of als de hond mee moet, oude E36 of E39 Alpina ofzo. Kun je daar ook een keer circuitdag mee doen.

SteV6

Bericht door SteV6 » 20 jul 2016, 00:27

Heb ik over een Golf R Mk7 (station) heen gelezen in dit topic??

EVO's favo hot hatch, representatief, praktisch (voor dozen, hond en meer dan 2 personen)

En een Speedster of Eos erbij voor het cabriowerk :rolling:

Gesloten