Is het mogelijk dat je de instellingen van de ABS laat afstellen naar eigen behoefte.
Ik merk dat de ene ABS de andere niet is onder verschillende auto's van verschillende merken!
De ene ABS is nagenoeg perfect terwijl de andere veel te vroeg ingrijpt.
En dan heb ik het nog niet gehad over als je andere remmen onder de auto monteert, oh, nee! Nee!
ABS afstellen
- Mathieu
- Joost
Ik weet dat bij vroege typen van de E36 M3 (<95) de ABS computer opgestuurd kan worden naar een bedrijf dat de ABS instellingen wijzigt.
ABS computer van de pre 95 modellen zijn programmeerbaar.
De computer wordt dan voorzien van een standaard BMW Motorsport setting.
Helemaal afstellen naar wens zou dan misschien ook tot de mogelijkheden behoren.
Ben hier toevallig zelf mee bezig. ABS van mijn E36 M3 grijpt wel heel snel in, te vroeg naar mijn gevoel.
Sinds kort rijd ik met nieuwe AP remmen. Als het probleem er dan nog steeds is (wat ik wel verwacht) ga ik kijken of de bovengenoemde optie misschien interessant is.
ABS computer van de pre 95 modellen zijn programmeerbaar.
De computer wordt dan voorzien van een standaard BMW Motorsport setting.
Helemaal afstellen naar wens zou dan misschien ook tot de mogelijkheden behoren.
Ben hier toevallig zelf mee bezig. ABS van mijn E36 M3 grijpt wel heel snel in, te vroeg naar mijn gevoel.
Sinds kort rijd ik met nieuwe AP remmen. Als het probleem er dan nog steeds is (wat ik wel verwacht) ga ik kijken of de bovengenoemde optie misschien interessant is.
- Bert ///M3
- Dennis Cavallino
Jij bent in de war met de electronische remdrukverdelers denk ik. Dan gaat je oplossing overigens niet helpen, denk ik.
ABS registreert gewoon of een wiel doorslaat ja of nee. Zo ja, dan reduceert het de remdruk op de remtang van dat wiel. Slaan al je wielen door, dan doet ie dat op alle wielen. Je moet dus zorgen dat je abs ingrijpt als je wiel echt grip verliest. Kan dus ook aan je banden, bandenspanning en de ondergrond liggen, maar ook aan je overactieve ABS instelling. Geen idee hoe je dat moet aanpassen. Vraag eens bij een preparateur van raceauto's hoe race ABS werkt, misschien is dat iets. Dan kun je alsnog al je wielen blokkeren.
ABS registreert gewoon of een wiel doorslaat ja of nee. Zo ja, dan reduceert het de remdruk op de remtang van dat wiel. Slaan al je wielen door, dan doet ie dat op alle wielen. Je moet dus zorgen dat je abs ingrijpt als je wiel echt grip verliest. Kan dus ook aan je banden, bandenspanning en de ondergrond liggen, maar ook aan je overactieve ABS instelling. Geen idee hoe je dat moet aanpassen. Vraag eens bij een preparateur van raceauto's hoe race ABS werkt, misschien is dat iets. Dan kun je alsnog al je wielen blokkeren.