Na 13 jaar Alfa Romeo heb ik sinds januari een BMW. *ritst broek los* Ik heb er een paar maanden van bij kunnen komen, dus kan ik er nu rustig een stukje over tikken.
Goed, een E46 M3 dus. Ondanks dat het model alweer op leeftijd (2001) is vind ik het nog steeds mooie auto's (wanneer ze nog netjes zijn.) Bij aanschaf stond de kilometerstand net onder een ton, en het rijdt voor een auto van 15 jaar oud onvoorstelbaar strak, en het klinkt en gaat natuurlijk fantastisch. Het is een titansilber, en daarom nog even extra gecontroleerd of dit exemplaar niet alle afritten in Friesland dwarsuit heeft genomen. Maar deze komt uit Duitsland

Vergelijk met de Giulietta QV die ik hiervoor reed kan ik bijna niet maken, omdat het een totaal andere auto is. Ik vermoed dat de Alfa door de turbo in tussensprintjes een korte tijd wel eens iets sneller zou kunnen zijn. (260 pk - 390 Nm vanaf 1500 rpm) maar verder is het qua rijden een totaal andere klasse. Ik heb er nu zo'n 4.000 km mee gereden, en ieder ritje is het nog een feest.
plaatje voor het idee: