Pokémon Go
- RutgerK
Pokémon Go
De afgelopen dagen dacht ik dat het park hier in de buurt een of andere homo cruising park was geworden. Tijdens mijn rondjes met de hond zag ik veel mannen van rond de 20-35 rondfietsen en rondlopen met de mobiele telefoon in de hand. Van 6.15 in de ochtend tot laat in de avond Ze blijven soms stilstaan met de fiets, gingen op een bankje zitten, spraken wat verlegen andere mannen aan met ook een mobiele telefoon in de hand.
Vandaag liepen er ook groepen jongeren met elkaar door het park en leken te zoeken naar iets op 'geluidswallen' in het park. Toen begon het kwartje bij mij te vallen. Pokémon Go is kennelijk via een omweg al op veel telefoons geïnstalleerd. Het is een fascinerend gezicht om zoveel mensen er nu al mee bezig te zien.
Ik neem aan dat ik niet de enige ben die dit fenomeen inmiddels in zijn eigen omgeving heeft mogen aanschouwen.
Vandaag liepen er ook groepen jongeren met elkaar door het park en leken te zoeken naar iets op 'geluidswallen' in het park. Toen begon het kwartje bij mij te vallen. Pokémon Go is kennelijk via een omweg al op veel telefoons geïnstalleerd. Het is een fascinerend gezicht om zoveel mensen er nu al mee bezig te zien.
Ik neem aan dat ik niet de enige ben die dit fenomeen inmiddels in zijn eigen omgeving heeft mogen aanschouwen.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Re: Pokémon Go
Het is niet normaal. Ik kwam vanmiddag een groep jeugd (+/- 15 jaar) tegen. Zo'n 15 man op de fiets allemaal met een smartphone in de hand. In Drachten vanmiddag ontstond er een kleine file bij een rotonde omdat er van die dwazen midden op de rotonde stonden met hun fiets en de telefoon in de hand.
Fascinerend, ja. Maar blijf aub wel van de weg af!
Fascinerend, ja. Maar blijf aub wel van de weg af!
- JP
Mensen die blind dat k*t spel spelen. Is de mensheid nu echt officieel helemaal naar de klöten ?
- Luco
JAJP schreef:Mensen die blind dat k*t spel spelen. Is de mensheid nu echt officieel helemaal naar de klöten ?
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
De NS kwam al met een waarschuwing voor pokemon spoorlopers en de politie had ook al wat akkefietjes.
Wel is buitenspelen altijd +1 natuurlijk
Wel is buitenspelen altijd +1 natuurlijk

-
OnlineMartijn_bmw
+1 ik verbaas me er ook echt over!Luco schreef:JAJP schreef:Mensen die blind dat k*t spel spelen. Is de mensheid nu echt officieel helemaal naar de klöten ?
Geen haar op mijn hoofd die er ook maar overna denkt om als een soort debiel met mijn mobiel in mijn hand over straat te lopen om zo een "Pokemon" te vangen

20 jaar geleden zat ik in de brugklas en speelde ook al hele hordes debielen een kaartspel met Pokemon...
Wordt steeds gekker

-
OnlinedaNpy
Nog meer afleiding in het verkeer, jippie!!
F#cking idioten
F#cking idioten
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Ik voel me er zelf een stukkie te oud voor, maar ik moet toegeven dat ik het concept wel heel gaaf vind. Jammer dat het hier en daar problemen oplevert met de verkeersveiligheid, dat wel.
- MParallel
- Auto: BMW
Het is wachten op de eerste dode.
Mensen denken niet meer na, voor hun staan de Darwin awards klaar.
Mensen denken niet meer na, voor hun staan de Darwin awards klaar.
-
Ehm ja, iedereen in paniek nu? Er verandert helemaal niets. Hooguit de oorzaak die verschuift van WhatsApp en Facebook naar dat trieste Pokemonspelletje. Boeien. 

- Peric
Zit de laatste tijd weer wat vaker op de weg en verbaas me er écht over dat ik zoooo veel auto's zie slingeren, langzaam rijden en chauffeurs totáál niet op de weg op zie letten. Wordt 't steeds gekker? Of ligt dat aan mij?
Ook als ik gebeld wordt zie ik wel wie dat was zodra ik daar de kans voor heb.
Ook als ik gebeld wordt zie ik wel wie dat was zodra ik daar de kans voor heb.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Autorijden is juist een ideaal moment om die telefoon lekker links te laten liggen, helaas denken vele er niet zo over.
Bellen eventueel met de carkit en flitsmeister wil ik nog wel eens aanzetten, maar verder niets. Als het belangrijk is bellen ze wel, al die chats, foto's en facebook hoeven niet van mij, zeker niet onderweg!
Maar zie je iemand slingeren dan zitten ze vaak met de telefoon te klooien. Niet wegrijden bij groen, telefoon word weggedaan als ze iemand horen toeteren. Zelf motorrijders zie ik de mobiel pakken voor een stoplicht. Achterlijk gedoe
Bellen eventueel met de carkit en flitsmeister wil ik nog wel eens aanzetten, maar verder niets. Als het belangrijk is bellen ze wel, al die chats, foto's en facebook hoeven niet van mij, zeker niet onderweg!
Maar zie je iemand slingeren dan zitten ze vaak met de telefoon te klooien. Niet wegrijden bij groen, telefoon word weggedaan als ze iemand horen toeteren. Zelf motorrijders zie ik de mobiel pakken voor een stoplicht. Achterlijk gedoe

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik dacht dat de media het redelijk op klopte, maar ik zie hier ook enorm veel van die idioten
Overigens is het natuurlijk wel een briljant concept en helpt het Nintendo weer aardig uit het slop.
Verder nooit echt wat met Pokemon gehad. M'n broertje had het vroeger wel als spel op de gameboy en dat was tijdens de lange vakantieritten goed vermaak. Beetje beestjes vangen, trainen, vechten etc

Overigens is het natuurlijk wel een briljant concept en helpt het Nintendo weer aardig uit het slop.
Verder nooit echt wat met Pokemon gehad. M'n broertje had het vroeger wel als spel op de gameboy en dat was tijdens de lange vakantieritten goed vermaak. Beetje beestjes vangen, trainen, vechten etc
- Peric
't Kan me trouwens helemaal gestolen worden, dat Pokemon-gebeuren.
- dvh
Haha vet!
Ga het meteen installeren
Edit: jammer niet beschikbaar in ons land
Hoe kunnen die mensen het dan wel spelen ?!
Ga het meteen installeren
Edit: jammer niet beschikbaar in ons land

Hoe kunnen die mensen het dan wel spelen ?!
- RutgerK
Voor Android kan je de losse .apk downloaden en voor iOS aanmelden bij een buitenlandse AppStore volgens mij.
Ze lopen nu nog rond in het park. Powerbank verkopers doen goede zaken.
Ze lopen nu nog rond in het park. Powerbank verkopers doen goede zaken.
-
- Arthur
- Auto: Nr.51
Waar gaat dit over?

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Arthur schreef:Waar gaat dit over?
+ oneindig, verbaas u niet, verwonder u slechts..................
Echt, KNETTERGEK, iets anders kan ik er niet van maken, massa hysterie .............
Nog even, dan heb je zo`n debiel op je motorkap liggen, en ben je nog schuldig ook.......
-
Het zijn dit soort dingen die me soms overigens aan het twijfelen brengen of een dashcam handig kan zijn. M'n eigen fout toegeven zal ik nooit zo'n moeite mee hebben, maar het kan handig zijn als je kunt laten zien dat een fietser en/ of voetganger plotsklaps uitwijkt. Om nog maar niet te spreken van oostblokkers of de gemiddelde leaserijder. Laatstgenoemde kan nog weleens een baan of vier opschuiven terwijl ze hun 90 pk bijtellingshok verwarren met een 350 pk Porsche.
-
Onlinesmiley
-
Onlinetomgtr
Ik zal wel met oogkleppen op lopen/rijden maar is me nog helemaal niet opgevallen. Ik lees over die gekte in de krant, nu hier, zal wel. Is me niks opgevallen maar zal er eens op letten. Overigens Martijn, ik denk niet dat je vroeg oud bent als je dat niet meer boeit als je 33 bent. Ik heb serieuze twijfels als je 18+ bent en nog steeds dit sort spelletjes doet. Op die leeftijd moet je toch zuipen en n@@ken? Als je het dan zelfs niet doet wordt het nooit meer wat. Kan je op je midlife crisis wachten totdat je een beetje los gaat.
-
Onlinesmiley
Ik denk dat de generatie die toendertijd niet aansloot bij de kaartenvariant, nu ook niks heeft met de digitale versie.
-
Onlinetomgtr
Ik ben van de generatie dat je tollentijd of knikkertijd had 

- dvh
Jullie zijn ouderwetse fossielen.
Anyway... Ken hem nog steeds niet downloaden :*-(
Ik ben van de Atari2600 generatie.
Gaming4life

Anyway... Ken hem nog steeds niet downloaden :*-(
Ik ben van de Atari2600 generatie.