We moeten het IMHO maar pragmatisch bekijken, 6F atmo das war einmal.................
De realiteit is een 4F (variable) Turbo, over 10 jaar een 3 pitter met electro ondersteuning...........blijven hangen in het verleden is zinloos, het verleden is passé, the future is ours.........
Dat gezegd hebbende; de 718S is by no means en stakker uiteraard, maar een oogwenk langzamer op de NS dan de 981 GT4 die er 7.42 over doet. Dat zijn echt serieuze tijden voor 350 paarden, met tractie en grip zit het meer dan goed lijkt me.
Ja,het klinkt minder, maar goed, over 10 jaar is het nog beroerder, pak wat je pakken kan
Ja, ja er zijn 2 cilinders minder, over 10 jaar ............vul maar in
Over 10 jaar, dan kom ik als oude knar er niet meer in laat staan er uit

Dus ik pak hem nog even mee, nu het nog net lukt qua fysiek, dank u.........
Maar; de kar ziet er waanzinnig uit, wederom aangescherpt, een in- en exterieur om je vingers bij af te likken, het sturen is klassen beter dan de 981, met een kleiner GT stuurwiel als ook een 10% sneller stuurhuis.
Midrange is de kar bere sterk tov de 981, dat maakt het een veel betere dd, je kan er als een bejaarde mee rijden, je kan knallen tot 7,5K RPM de keuze is reuze.
Ik heb er even mee gestuurd met een 718 Boxster S, dat was meer dan dikke prima! Zeer overtuigend IMHO
Ik was er voor in de markt (981), ik ben er voor in de markt (718). GTS dan wel GT4 Cayman
Dan even qua kosten; de kar is in de basis goedkoper, das correct, maar als ik de opties neem, die ik op de GTS had en vervolgens op een 718 zet, dan is ie echt duurder hoor............maar goed, that is Porsche Prerogative
Straks in sept , okt dan doe ik nog een Cayman proefrit, even zien hoe de turn in zich verhoudt tot de sublieme turn in van de M2 (die ik nou beter ken en wat ik met stip het allerbeste aan die kar vindt)