Aankoopadvies Audi RS4 B5
-
Re: Aankoopadvies Audi RS4 B5
70k, ik denk het niet. Ik denk dat ie hem voor net onder de 100k aan gaat bieden. Dus ik zeg 95k. Kilometerstand is natuurlijk wel unieker dan uniek.... Dat betekent bij Leitner dat je moet bloeden......
- Fernando
70k never nooit, ik denk eerder wat mark zegt zo rond de 100k. Heb net ff gezocht maar de nieuwprijs kan ik niet zo snel vinden. Benieuwd of 15 jaar wegzetten nou winst heeft opgeleverd.
-
Volgens Autoweek bijna een ton in euro's.
- Fernando
Slechte investering dus vooralsnog...
-
Nieuwprijs 100K euro, lijkt mij sterk. Dat is 220.000 gulden. Lijkt mij eerder zo rond de 100K in guldens.
-
- Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE
https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_RS4" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanaf prijs dus 127000 DM, omgerekend zo'n 65k in euro's. Geen idee wat hij in Nederland heeft gekost, maar dan zal die 90/100k in NL echt niet zo gek zijn.
De A4 B5 2.8 quattro die wij toen de tijd hadden ging in guldens al ruim over de ton met een paar opties.
Vanaf prijs dus 127000 DM, omgerekend zo'n 65k in euro's. Geen idee wat hij in Nederland heeft gekost, maar dan zal die 90/100k in NL echt niet zo gek zijn.
De A4 B5 2.8 quattro die wij toen de tijd hadden ging in guldens al ruim over de ton met een paar opties.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Geweldig mooie klassiek powerstation die rode RS4, maar zal dat nog wat de bocht om gaan tegenwoordig? Het is een in lengterichting gebouwde V6 quattro, anders dan m'n Haldex S3 FWD zogenaamd quattro...
Maar ik herinner me de E46 M3 die niet de slagkracht had, maar wel 't bochtenwerk tov deze zwaar onderstuurde schoonheid...
Maar ik herinner me de E46 M3 die niet de slagkracht had, maar wel 't bochtenwerk tov deze zwaar onderstuurde schoonheid...
-
Het komt qua sturen niet in de buurt bij een BMW inderdaad, maar het stuurt wel beter dan de haldex quattro's van die tijd.
Als rechtuit-brander / wintersport kanon blijf ik het nog steeds ideaal vinden. Zelf met mijn B5 een paar keer op wintersport geweest, en dan komt zo'n auto toch wel goed tot zijn recht. Zo'n RS4 B5 koop je ook niet voor zijn rijgedrag, maar meer voor het icoon dat het eigenlijk is. Een kleine power station, een heel klein beetje een opvolger voor de iconische RS2.
Die 2.7 biturbo is echt een juweel van een motor, het heeft lang geduurd voordat er weer een waardige s4/rs4 opvolger is gebouwd (motorisch gezien dan).
Als rechtuit-brander / wintersport kanon blijf ik het nog steeds ideaal vinden. Zelf met mijn B5 een paar keer op wintersport geweest, en dan komt zo'n auto toch wel goed tot zijn recht. Zo'n RS4 B5 koop je ook niet voor zijn rijgedrag, maar meer voor het icoon dat het eigenlijk is. Een kleine power station, een heel klein beetje een opvolger voor de iconische RS2.
Die 2.7 biturbo is echt een juweel van een motor, het heeft lang geduurd voordat er weer een waardige s4/rs4 opvolger is gebouwd (motorisch gezien dan).
-
Audi is mooi zolang je geen bocht door moet.
Wij hebben een RS3 als family car. Fijne auto voor dagelijks maar ga er geen bochten mee aanvallen. Henkie haldex onderstuur incl remsperren en als toetje nog torque vectoring dmv remmen. Het is 1 trieste zooi en je hebt remblokken op voorraad nodig.
Ga je echter op wintersport met je kids en vrouw prima auto s die audi s.
Wij hebben een RS3 als family car. Fijne auto voor dagelijks maar ga er geen bochten mee aanvallen. Henkie haldex onderstuur incl remsperren en als toetje nog torque vectoring dmv remmen. Het is 1 trieste zooi en je hebt remblokken op voorraad nodig.
Ga je echter op wintersport met je kids en vrouw prima auto s die audi s.
-
Ik heb er dan een .... dit is mijn 3e RS4 die ik nu heb en ben vanzelfsprekend te spreken over de auto.
Het is gewoon een icoon net als de RS2 , inmiddels stijgen de prijzen erg snel voor goede RS4's...want ze worden gewoon schaars.
Zoals Andre zegt is het geen bochtenridder maar de rest kan 'ie erg goed..... vrij snel en rijdt niet eens erg duur.
Onderhoud is wel prijzig.
Kijk goed uit in wat je koopt,er is veel troep te koop en dat kost je klauwen met geld.
Het is gewoon een icoon net als de RS2 , inmiddels stijgen de prijzen erg snel voor goede RS4's...want ze worden gewoon schaars.
Zoals Andre zegt is het geen bochtenridder maar de rest kan 'ie erg goed..... vrij snel en rijdt niet eens erg duur.
Kijk goed uit in wat je koopt,er is veel troep te koop en dat kost je klauwen met geld.
-
Vraagprijs 99,5k. Zat ik toch aardig. Ik zou een dergelijke auto niet willen. Je kan er alleen na kijken. Als de kilometerstand boven de 10.000 komt dan heb je 35k afgeschreven. Auto's zijn er om in te rijden, niet om alleen naar te kijken.
- Luca
Marc R schreef:Ik heb er dan een .... dit is mijn 3e RS4 die ik nu heb en ben vanzelfsprekend te spreken over de auto.
Heb ik de foto's gemist?? Laatste auto's die bekend bij mij waren, waren de Leon en de Volvo.
-
Tjah, ik denk niet dat mijn RS4 hier een toevoeging is, hij stuurt kut , wil alleen maar rechtdoor en het is n audi.
Dus 93% van de leden is niet geinterresseerd.... vandaar.
-
Beetje jammer, zo'n opmerking...
-
Ben niet meer echt een actieve poster, maar lees graag meer over zo'n icoon 

- GTRene
me too, al begrijp ik wel een beetje de reactie.
- Tristan
Laat die RS4 maar zien hoor. Prachtig exemplaar. 1 van mijn favoriete estates ooit gemaakt. En boeit niet dat het niet de scherpste auto is. Daarvoor is hij ook niet bedoelt. Meer een dagelijkse snelle auto zonder compromis in ruimte.
-
Laten zien, Marc!
- Martijn_bmw
beetje onzin niet?Marc R schreef:Tjah, ik denk niet dat mijn RS4 hier een toevoeging is, hij stuurt kut , wil alleen maar rechtdoor en het is n audi.
dat 3% van alle gebruikers hier de hele dag zulke dingen schreeuwt zegt niet dat 97% van de andere (en misschien wat stillere gebruikers) juist heel erg gaaf vind om zo'n dikke rs4 te zien...
- Riceaux
Je zal alleen negatief commentaar krijgen van die zure Friezen.Marc R schreef:Tjah, ik denk niet dat mijn RS4 hier een toevoeging is, hij stuurt kut , wil alleen maar rechtdoor en het is n audi.

-
Die RS4 van Marc is zo snel in een rechte lijn dat hij dat kleine beetje mindere bochtengedrag wel compenseert
Heb je die limo ook nog?

Heb je die limo ook nog?
- Niels
- Auto: Prius+
Laat anders die 500E eens zien Marc! Het RS4 draadje volg ik wel op het Audiforum 

- GTRene
500e ook nog? het wordt steeds leuker
maar idd, hopelijk post je nog wat leuke auto's zuurpruimen houd je idd, maar het grootste gros vind het leuk om te volgen en te zien, hopelijk houden de zuurpruimen het dan stil of rustig in jou draadje, met respect voor.

maar idd, hopelijk post je nog wat leuke auto's zuurpruimen houd je idd, maar het grootste gros vind het leuk om te volgen en te zien, hopelijk houden de zuurpruimen het dan stil of rustig in jou draadje, met respect voor.
-
Lekker laten gaan. Heb ik ook al eens aangehaald.
- Fernando
Ik schopte dit draadje omhoog dus ook ik ben zeer positief over de RS4 B5!!! Icoon...