Afgelopen zaterdag de GTI opgehaald.
Inmiddels zo'n 500 km ermee gereden en wat een heerlijke auto. Hij is echt nog beter dan ik had verwacht en gehoopt, ook een stap vooruit ten opzichte van de Golf 6 GTI. Hij is lichter qua gewicht en heeft standaard 70 Nm meer koppel, dat voel je wel. Er zal tzt. nog wel een JD chip in komen maar hij is nu ook niet traag.
En wat ook briljant is is de wegligging en tractie. Dat sperdiff is echt een aanwinst, onvoorstelbaar hoe hard je een bocht uit kunt kogelen zonder onderstuur, heerlijk. Maar de algehele grip is indrukwekkend. Ligt ook deels aan de banden natuurlijk (Bridgestone S001) maar met 155 km/u door een 70 km/u snelwegbocht gaf me wel even een WTF moment eergister.

Ook dan geen krimp, de limieten liggen erg ver weg. Nadeel is natuurlijk wel dat je al snel heel hard gaat maar indrukwekkend is het wel.
Onderstel verder prima. Stevig maar niet zo bizar bikkelhard als de Mini. Kan nu weer fatsoenlijk bij mij de straat inrijden en de verkeersdrempels nemen zonder dat je gelijk een hernia hebt. Versnellingsbak ook top, schakelt perfect. Blij dat ik geen DSG heb genomen, zelf schakelen is veel leuker imo.
En dan de adaptieve cruise control. Stiekem is dat toch wel ideaal en het werkt erg goed (zelfs op deze auto met handbak, je kunt gewoon koppelen om terug te schakelen zonder dat de ACC uit gaat). Er zit ook lane assist op, best geinig om even te testen. Auto stuurt zelf terug als je zonder knipperen een witte lijn passeert. Mooi dacht ik: met ACC en lane assist op de snelweg dus kan met losse handen rijden, zelfs met enkele flauwe snelwegbochten. Dat kan inderdaad prima maar na een seconde of 15 moet je het stuur weer beetpakken, dat dan weer wel.

Daarna lane assist maar weer uitgezet, beetje overbodige optie imo. Maar dat ACC is wel erg handig.
De standaard audio (zit geen Dynaudio in) is matig. Nu ben ik zeker geen audiofiel maar het is niet al te best qua kwaliteit. Voorlopig wel goed genoeg maar denk dat ik daar nog wel eens wat aan ga doen.
Da's echter so far ook het enige minpuntje wat ik kan ontdekken. Verder verbaast de auto me echt. Het is zoals gezegd nog beter dan ik had verwacht, echt blij met dit ding.

Na de eerste snelle bocht afgelopen weekend weer een big smile op m'n gezicht. Ja, dit heb ik 2,5 jaar echt gemist. Ik ga nooit meer een daily kopen die me geen plezier geeft (al krijg ik er geld op toe qua bijtelling

), daarvoor ben ik echt teveel liefhebber. Goede les geweest en de vrouw is blij met de V60.