Vakantie of Emigreren naar Spanje...of toch maar niet.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Vakantie of Emigreren naar Spanje...of toch maar niet.

Bericht door GTRene » 15 jun 2007, 17:13

http://newsletter.motorpresse.de/ams/l. ... _15086.hbs

dat gaat wel heeeeeeeel erg ver vind ik.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 15 jun 2007, 17:32

Wel effectief...

Die kul-boetes bij ons zorgen er alleen maar voor dat je blijft doorstampen als het even kan. Ik rij ook graag 200+, doe het ook met regelmaat....maar als ik bv een levenslange rijontzegging zou riskeren....no way!!!

Roman

Bericht door Roman » 15 jun 2007, 18:11

Hahaha wat een onzin.

Maak je maar geen zorgen, tis echt niet zo.

In amerika kan dit trouwens wel, maar niet voor een lange tijd. Trouwens in Engeland kan je ook de gevangenis in daarvoor, als je ervoor kiest in plaats van de boete te betalen.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 jun 2007, 18:46

Roman schreef:Hahaha wat een onzin.

Maak je maar geen zorgen, tis echt niet zo.

In amerika kan dit trouwens wel, maar niet voor een lange tijd. Trouwens in Engeland kan je ook de gevangenis in daarvoor, als je ervoor kiest in plaats van de boete te betalen.
ah dat scheelt weer, en ja ik kon destijds ook kiezen, of 1200,-euro boete of een paar maand de cel in :shock: kan het geld goed gebruiken, maar de cel in is nooit goed, of je moet geen geld hebben, dan kan het een verzorgde vakantie zijn :?

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 15 jun 2007, 21:59

Een vriend van me gaat morgen naar barcelona verhuizen.
Hij zei dat het qua auto's in die stad ook een ramp is, net zoals frankrijk, deukje meer of minder maakt niet uit...

GTRene

Bericht door GTRene » 15 jun 2007, 22:23

Jelmer850i schreef:Een vriend van me gaat morgen naar barcelona verhuizen.
Hij zei dat het qua auto's in die stad ook een ramp is, net zoals frankrijk, deukje meer of minder maakt niet uit...
Ik had ook wel eens aan Spanje gedacht, maar dan meer rond de Middellandse zee bij een mooi dorp aan zee, maar dan wel net buiten dat dorp lekker vrij en niet te ver van een leuk cirquit ofzo? maar waar en is het verstandig? is het duur daar? huizen met garage enzo? eneuh welke cirquits zijn er..Ascari? en ? ? stuk of 3? of veel meer...Spanje is best groot dus zou wel meer richting de Zee kant gaan, althans gedachten :lol:

HSR

Bericht door HSR » 15 jun 2007, 23:19

Spanjolen en auto's, dat is echt lachen :D

Wagens krijgen niet tot nauwelijks onderhoud, parkeerschade is bijna een statussymbool en op de snelweg wordt écht hard gereden. 180 is geen probleem en volgens mij doet de politie daar ook echt niet moeilijk over.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 16 jun 2007, 11:13

En het is er bloedheet!

Mathieu

Bericht door Mathieu » 16 jun 2007, 11:50

En lekker eten.

RVV

Bericht door RVV » 16 jun 2007, 12:02

Waar is Roman onze Spanje correspondent ? :lol:

edit.. slaapkop :roll:

Roman

Bericht door Roman » 16 jun 2007, 14:41

De correspondent is hier, met enorme kater en al :lol:

Zomer is begonnen, rete druk overal en al nu een weekje niet meer onder de 30 (schaduw :? )

Kon erger, vorig jaar hield de digitale termometer ermee op voor een dag. Er stond: ERROR 23. Ik opzoeken in het boekje, en ja hoor. De gemeten temperatuur ligt bij die code hoger dan het maximum van 55 :shock:

Maar goed, was Hugo al zei. Parkeerschade is een must. Ken haast geen autos die het niet hebben. En heb al minstens 10x ruzie, 1 keer zelfs knokpartij meegemaakt omdat mensen hun deuren tegen je auto aanzwaaien met uitstappen, met jou dus nog in de auto... Echt heel dom kunnen ze zijn.

Onderhoud valt tegenwoordig wel mee, echt 99% van de autos hier zijn diesels, en heel veel mensen rijden alsof ze nooit uit de eerste versnelling komen en boven de 1500 toeren dus de motortjes moeten wel lang meegaan denk ik.

Ook klopt het dat er hier echt te hard gereden word. Ik zelf ben er ook schuldig aan. 150 op een 50 weg is dagelijkse kost. En dat word je nog ingehaald trouwens door allerlei corsa's 1.1d die tegen de toerenbegrenzer aan zitten :lol:
De politie doet zelden tot nooit wat. Je moet gewoon enorm respect voor ze hebben dan is alles ok. Een klein beetje disrespect en geloof me dat zal je spijten. De politie hier, met name Guardia Civil kan en mag een hoop.

Maar er is zoveel ruimte, er zijn zat zat wegen om lekker te knallen. Ongeloofelijk veel uitgestorven berg weggetjes kun je hier nog vinden. En als je het goed timed zul je geen enkele auto tegenkomen. Ken een hoop leuke routes hier.

Rene, ik denk dat je aan de zuidkust het beste af bent. Zeker als buitenlander en je de taal niet spreekt. Er zijn hier echt zat zat rustige dorpjes nog, je hoeft niet in de touristen stroom te gaan zitten.
Maar het makkelijke is als je de taal niet spreekt dat als je een keer een probleem hebt of wat dan ook dat je bij mensen terecht kan die je ook echt verstaan :lol:
Spanjaarden spreken echt bar slecht hun talen. Maar hier kan je alles in het Engels en vaak ook Nederlands of Duits vinden. (En Zweeds/Deens)

Als je buiten de drukke plaatsen gaat zijn de huizen best redelijk betaalbaar. De huizenmarkt hier is de afgelopen 10 jaar met 100% gestegen min of meer. Zitten nu aan de top, en ze bouwen zoveel dat de prijzen weer beginnen te zakken. Maar in dorpjes etc is het nog altijd goed geprijsd. Zeker als je Nederland gewent bent.

En er zijn tig tig tig circuits. Er zijn veel meer dan 3 circuits. In mijn omgeving alleen al zitten er zo'n 15. De bekende in Spanje zijn natuurlijk Jerez, Valencia, Barcelona maar er zijn er veel meer. Spanjaarden houden van motorsport en dat merk je. Er is ieder weekend wel ergens een Rally, of circuit race (motor of auto allebei vaak).

Ascari is maar klein circuitje trouwens, ben geweest bij de opening. Tis niet zo ver hier vandaan. Maar wel leuk circuitje.

Trouwens omdat dit uiteraard een auto forum is dit altijd wel leuk feitje. 1 jaar wegenbelasting op een Golf IV 1.6 is........ 50 euro :lol:
1 jaar op een Mercedes E280 is... 70 euro. Dat zijn nog eens prijzen.

Benzine is ook goedkoper. Als je jong bent is verzekering relatief ietsje duurder dan NL.
Alleen je moet echt oppassen waar je je auto parkeert als je auto je lief is. Parkeer altijd net ietsje verder weg waar minder autos staan.

Trouwens, als je een echt mooie auto hebt passen ze vaak wel op. Maar als je een golf hebt bijvoorbeeld lijkt het wel alsof het ok is om de deur er tegen aan te zwaaien :?

Alleen raad ik het niet echt aan om hier naar toe te verhuizen als je al kinderen hebt. Of laat ze hier van heel jongs af aan opgroeien, of doe het niet want opgroeien hier als al naar school etc geweest bent in NL of waar dan ook is niet makkelijk.
Ik was net 14 toen ik hier naartoe verhuisde, is al weer redelijk lange tijd terug en het was niet makkelijk. Je moet een hoop doorstaan en een hoop rottigheid verwerken. Dus mijn advies als je kinderen hebt die bijv ouder dan 4 zijn wacht tot ze het huis uitzijn ofzo :lol:
Zal echt beter zijn voor hun.

Roman

Bericht door Roman » 16 jun 2007, 15:11

Klinkt trouwens erger als dat het is in sommige gevallen.

Mijn verhaal zal waarschijnlijk zo gegaan zijn omdat ik vanaf het begin ben opgenomen in de Britse gemeenschap hierzo. M'n beste vrienden zijn een Belg, Engelsman (Scouser om precies te zijn, ook een reden voor een aantal van de problemen soms :lol: ) en een gast die zo'n rare mix van alles is dat ik nog steeds niet weet wat em nou te noemen. Vader is half Frans half Spaans en gedeeltelijk opgegroeit in Marokko, moeder is Spaans. Hij is geboren in Mexico, maar heeft altijd hier gewoont. En studeerd nu in Engeland :lol:

Je hebt hier natuurlijk de grootste britse ex pat gemeenschap van de wereld. Dus er zitten hier echt veel britten. Maar goed volk over het algemeen. Ik ben inmiddels zo verbritst dat ik vaker in het NL naar woorden loop te zoeken als in het Engels. Ik praat zelfs met een Scouse accent.

Dat kan gebeuren als je hier dus opgroeit. Buiten dit forum om typ ik nooit in het NL, goeie oefening dus dit :lol:

Als je trouwens van 4x4 houd zit je hier ook goed. Je kan hier nog overal naartoe en de mooiste routes rijden. En met een poep en een scheet zit je in de Sahara. Zeker als die tunnel er komt tussen Spanje en Marokko.

En natuurlijk in de winter kan je hier ook skiien. Amper 2 uurtjes rijden en je zit in tot je knieen in de sneeuw. Is ook leuk :P
In de winter trouwens sterft het hier gelukkig niet zo uit als bijv Benidorm of Salou of die hoek. Het is stiller, maar niet doods. En zomers is het natuurlijk een chaos als je in de grotere kustplaatsen bent. Dan zie om 5/6/7 uur sochtens nog overal mensen lopen.

Zal eens wat fotos opzoeken, moet nu weg maar als ik weer hier zit post ik wat fotos van de omgeving etc.

Zijn dit soort wijkjes waar je op doelt rene?

[img:2048:1536]http://filelibrary.myaasite.com/Content ... 491562.jpg[/img]

GTRene

Bericht door GTRene » 16 jun 2007, 15:52

Hey Roman, dat maakt weer aardig wat duidelijk, dank voor je verhalen :lol: klinkt best nog redelijk vrij daar zeg maar, zolang je sommige dingen respecteert..eneuh die foto van die wijk..super! maarja zal wel wat kosten...
Trouwens zo in het zuiden bij de straat van Gibraltar ofzo? of wel iets meer naar het westen want heb je ander niet 'last" van emigranten/ilegalen die die straat oversteken? of valt dat mee...
maareuh die hitte 8) pfff maar daar zal je ook wel aan wennen denk ik, ik heb immers zelf 6,5 maand in Libanon vertoeft in de het periode dus dat zal wel goed komen, en goed te horen dat er eventueel veel te doen is in de buurt?wat cirquits betreft en ook die lage belasting, echter toch wel wat angst met 1 europa...dat zal daar ook meer door gaan dringen en meer regels geven lijkt me?
Maar kun je een voorbeeld noemen van zeg een leuk huis(vrij staand) met garage en ruimte om wat auto's te parkeren kost? zeg iets simpels hoor en net buiten een leuk dorp? eneuh dus is het leuk wonen daar wat zuidelijker? hm...zet me weer aan het denken, en nope hoef geen spaans te leren, mijn koppie leert moeilijk met dat hersenletsel, ik kan redelijk engels en duits, en voor de rest zorg ik wel dat ik wat spaanse schonen leer kennen als ik ooit de stap durf en kan zetten om zoiets te doen...

M@rcel

Bericht door M@rcel » 17 jun 2007, 13:26

De snelwegen van San Sebastian richting Madrid en Madrid richting Sevilla zijn ook zo geweldig. Met de 323ti Compact de cruisecontrole op 180 km/u gezet, en er pas weer vanaf gehaald als ik moest tanken :lol:
bij wijze van spreken dan :wink:

Plaats reactie