Welke banden?
- Reind
Re: Welke banden?
Gewoon de nankang nemen. Beste prijs kwaliteitsverhouding. Wel de treadwear 100 nemen. Die is veel beter dan de 120.
- MartijnGizmo
Daarover gesproken... kwam dit elders tegen, Pilot Sport 4 vallen een stuk smaller dan Pilot Super Sport qua loopvlak:GTRene schreef:trouwens het ene merk band is ook breder dan het andere.
zo had ik bv een set 245/40/17 pilot sport 3 die heel smal uitvielen, net zo breed als een 225 serie van bv een ander merk...due pilot sport 3 viel dus 2 cm smaller uit, zoveel verschil had ik nog niet eerder gezien.
I had to replace 1 tyre (had a puncture) they only had the ps4's one thing I can say is the 225 ps4 is not as wide as the 225 pss
PSS (excuse the wear replacing them on payday)
PS4
- Tim N
We gaan het zien, deze week gaan er twee PS4's onder
-
Ik zie eerlijk gezegd weinig verschil in breedte van het loopvlak.
- RS-Ron
Klopt, de Michelin PSS valt breder dan andere banden. Heb net een setje onder de M5 en die liep met Hankooks incl. passagiers en bagage niet aan............ Met de PSS in exact dezelfde maat liep het al aan als ik er alleen in zat. Spacer weg, problem solved. Wel iets om op te letten als je al op de Max. zonder spacers met gerolde wielkasten rijd op andere banden dan PSS.
Gr Ron
Gr Ron
-
weten jullie of de PS2 ook breder uitvalt? deze lijkt nu inderdaad aan de buitenkant van de band ballon achtig uit te steken, hij ligt er wel netjes op de velg zelf
225/45/17 is wel de maat waarin alles te verkrijgen is
ben er nog steeds niet over uit
alhoewel de prijs de R888 wel af zou laten vallen, dan mogen ze wel een paar seconde per rondje CPZ sneller zijn
Interstate DNRT Endurance 120eu--> nieuw Biesheuvel vind ze goed, zijn ook snel op temperatuur
Nankang NS-2R Treadwear 120eu --> kan er niet veel meer over vinden dat hij goed is
Federal 595 RS-R 100eu --> is dit niet de veel besproken scheuren in de band en 'is dit wel een echte semi' band
Toyo Proxes R888 225eu -->moet wel heel bijzonder zijn om bijna het dubbele bedrag te rechtvaardigen
225/45/17 is wel de maat waarin alles te verkrijgen is
ben er nog steeds niet over uit

Interstate DNRT Endurance 120eu--> nieuw Biesheuvel vind ze goed, zijn ook snel op temperatuur
Nankang NS-2R Treadwear 120eu --> kan er niet veel meer over vinden dat hij goed is
Federal 595 RS-R 100eu --> is dit niet de veel besproken scheuren in de band en 'is dit wel een echte semi' band
Toyo Proxes R888 225eu -->moet wel heel bijzonder zijn om bijna het dubbele bedrag te rechtvaardigen
- Reind
Waar ben je dan nog niet over uit?
Over alle banden word het mening of alle banden duidelijk gegeven en gemotiveerd.
Hier nog even een opsomming:
Een Toyo R888 is vergelijkbaar met de Nankang twi 100. Daar rij je nagenoeg dezelfde rondetijden op gaan ongeveer net zolang mee. De Nangkang twi 120 valt onder heftige belasting door de mand maar voor een trackday en gemiddelde rijder prima. De Federal is prima maar daar ga je zeker geen Toyo/Nankang tijden mee halen. In de regen is de Nankang beter dan de Toyo mits je hem goed op temperatuur krijgt. Oja interstate is Nankang.
Ik zeg bestellen
Over alle banden word het mening of alle banden duidelijk gegeven en gemotiveerd.
Hier nog even een opsomming:
Een Toyo R888 is vergelijkbaar met de Nankang twi 100. Daar rij je nagenoeg dezelfde rondetijden op gaan ongeveer net zolang mee. De Nangkang twi 120 valt onder heftige belasting door de mand maar voor een trackday en gemiddelde rijder prima. De Federal is prima maar daar ga je zeker geen Toyo/Nankang tijden mee halen. In de regen is de Nankang beter dan de Toyo mits je hem goed op temperatuur krijgt. Oja interstate is Nankang.
Ik zeg bestellen
- MarkS
En van de interstate hebben ze een straatlegale twi80, bevalt erg goed tot nu toe.
- GTRene
weer een nwe test van autoweek met zeer veel banden 205/55 R16 zomerbanden
de winnaar Hankook is er ook nog eens voor een redelijke prijs, denk dat ik die over een tijdje ook eens aan ga schaffen
http://banden.autoweek.nl/bandentests/a ... erm=a_2900" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier de pdf met overzicht van al die banden en gegevens
http://www.autoweek.nl/download/AutoWee ... t_2016.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
ook best een mooi profiel

de winnaar Hankook is er ook nog eens voor een redelijke prijs, denk dat ik die over een tijdje ook eens aan ga schaffen

http://banden.autoweek.nl/bandentests/a ... erm=a_2900" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier de pdf met overzicht van al die banden en gegevens
http://www.autoweek.nl/download/AutoWee ... t_2016.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
ook best een mooi profiel
- MarkS
Helaas geen Michelin PS of Contisports of Bridgestone RE in de test,
laat staan banden waar je een keer het circuit mee op gaat. Dus heb er zelf niet zoveel aan.
Verder wel opvallend dat Hankook als winnaar eruit komt.
Las gister dat Tesla de model 3 op Hankook gaat leveren.
laat staan banden waar je een keer het circuit mee op gaat. Dus heb er zelf niet zoveel aan.
Verder wel opvallend dat Hankook als winnaar eruit komt.
Las gister dat Tesla de model 3 op Hankook gaat leveren.
- GTRene
klopt ook, meer goede straatbanden voor 'normale' wielen test maat 16 inch, magoed je kan er voor een goede straatband ook wel wat uithalen.
In DLD kwam die band trouwens ook als beste all round uit de bus
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
zodra ze bv in DLD weer testen met 18 inch en groter worden er vaak andere eigenschappen bijgehaald, ook wel eens op circuit.
grotere maten test, bv de 20 inch in in 255/35 R20 front and 295/30 R20 rear sizes, ook de Pilot sport supersport
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
de winnaar haalt wel hoge punten

e die Michelin een 7 op droog
In DLD kwam die band trouwens ook als beste all round uit de bus
zodra ze bv in DLD weer testen met 18 inch en groter worden er vaak andere eigenschappen bijgehaald, ook wel eens op circuit.
grotere maten test, bv de 20 inch in in 255/35 R20 front and 295/30 R20 rear sizes, ook de Pilot sport supersport
de winnaar haalt wel hoge punten
1st: Continental Sport Contact 6
Total: 15 / Dry: 9 / Wet: 6
Positive: In the first test, the new Sport Contact 6 shines, especially in the dry. Excellent handling, fast steering and good road feedback. Show braking in both the dry and wet, and low noise
Overall: Exemplary
e die Michelin een 7 op droog
3rd: Michelin Pilot Super Sport
Total: 13 / Dry: 7 / Wet: 6
Positive: Fast accurate steering response, high lateral stability and short braking distances in the dry.
Negative: Poor resistance to aquaplaning, in the wet the car can oversteer quickly
Overall: Good
- Joopieboy
Mensen met ervaring met de Bridgestone 050's? Ik hoor dat ze vrij hard zijn maar wel erg goed in alle omstandigheden. Alleen de mensen die ik gesproken heb, hebben alleen ervaring onder de wat zwaardere auto's (1300+ kg's).
Ik heb dan een 3 jaar oude Swift Sport (195/205-45-17) en nu rondom Conti Sport Contact 3, wat een drama...
Maak vrij veel kilometers en de slijtage zou geen punt zijn als ze ook grip boden. Ding is gechipt en ontgrenst, dus vanuit onderen al direct behoorlijk wat koppel op de wielen maar de Conti's glijden mee door, 1,2 en met nat weer zelfs in de drie dat ie door wilt. Geven weinig vertrouwen zeg maar.
Nat is drama, cuppen snel, slijten hard en zijn belachelijk duur.
Ik wil het liefst een 20-30dkm met een setje banden doen (maak er op het moment een 35-40dkm per jaar), grip in nat en droog, goed voelende banden die vertrouwen geven en ook met vlot wegtrekken grip hebben en houden... Dan liever 20dkm en goeie grip, dan 30dkm en continue alle kanten op gaan. Ik doe nu een 15dkm met een set voorbanden, 90% snelweg.
En in volgorde van mijn eventuele keuze.
- Bridgestone 050, wat harder, ook niet super goedkoop, wel goeie eigenschappen. Niet voor zwaardere auto's?
- Vredestein Sporttrac 5 in 195 breed wat eigenlijk te smal is, twijfel of ze niet voor kleinere hatches geschikt zijn en minder vermogen. Ultrac Cento is voor zwaardere auto's, wangbescherming en best stug en hard. Wel vrij stil en goede eigenschappen.De Ultrac Satin is meer een allround band en ook voor zwaardere auto's.
- Hankook V12, hoop rolgeluid verder wel prima, slijten wel redelijk maar erg betaalbaar.
- Michelin, prijs... Hoor dat de Premacy's zachter en fijner zijn dan de Pilot Sports en ook wat zuiniger rijden, verder allround prima maar nogmaals de prijs.
- Kumho heeft 2 series, buiten dat ik het merk niet ken maar een kennis de semi's echt super vind. Daarvan het je dus de Ecsta SPT die relatief duur is en wat ik zo lees best hard slijten nog en nat niet overtuigend is. Dan de Ecsta HS51 die volgens mij al weer wat te hardcore is.
- Pirelli's P Zero slijten als een mongool, wel belachelijk goeie banden (zelf al gehad).
- Falken durf ik niet aan, schijnen zeker droog wel goed te zijn maar slijten ook hard maar kosten ook net niks.
- Dan heb je nog Uniroyal, ik heb niks met het merk maar mijn broertje is erg tevreden over de RainSport 2's maar die heeft de helft aan vermogen, ik heb onder een van mijn eerste auto's gewone Uniroyals gehad en die waren echt drama. Dus twijfel.
Ik heb dan een 3 jaar oude Swift Sport (195/205-45-17) en nu rondom Conti Sport Contact 3, wat een drama...
Maak vrij veel kilometers en de slijtage zou geen punt zijn als ze ook grip boden. Ding is gechipt en ontgrenst, dus vanuit onderen al direct behoorlijk wat koppel op de wielen maar de Conti's glijden mee door, 1,2 en met nat weer zelfs in de drie dat ie door wilt. Geven weinig vertrouwen zeg maar.
Nat is drama, cuppen snel, slijten hard en zijn belachelijk duur.
Ik wil het liefst een 20-30dkm met een setje banden doen (maak er op het moment een 35-40dkm per jaar), grip in nat en droog, goed voelende banden die vertrouwen geven en ook met vlot wegtrekken grip hebben en houden... Dan liever 20dkm en goeie grip, dan 30dkm en continue alle kanten op gaan. Ik doe nu een 15dkm met een set voorbanden, 90% snelweg.
En in volgorde van mijn eventuele keuze.
- Bridgestone 050, wat harder, ook niet super goedkoop, wel goeie eigenschappen. Niet voor zwaardere auto's?
- Vredestein Sporttrac 5 in 195 breed wat eigenlijk te smal is, twijfel of ze niet voor kleinere hatches geschikt zijn en minder vermogen. Ultrac Cento is voor zwaardere auto's, wangbescherming en best stug en hard. Wel vrij stil en goede eigenschappen.De Ultrac Satin is meer een allround band en ook voor zwaardere auto's.
- Hankook V12, hoop rolgeluid verder wel prima, slijten wel redelijk maar erg betaalbaar.
- Michelin, prijs... Hoor dat de Premacy's zachter en fijner zijn dan de Pilot Sports en ook wat zuiniger rijden, verder allround prima maar nogmaals de prijs.
- Kumho heeft 2 series, buiten dat ik het merk niet ken maar een kennis de semi's echt super vind. Daarvan het je dus de Ecsta SPT die relatief duur is en wat ik zo lees best hard slijten nog en nat niet overtuigend is. Dan de Ecsta HS51 die volgens mij al weer wat te hardcore is.
- Pirelli's P Zero slijten als een mongool, wel belachelijk goeie banden (zelf al gehad).
- Falken durf ik niet aan, schijnen zeker droog wel goed te zijn maar slijten ook hard maar kosten ook net niks.
- Dan heb je nog Uniroyal, ik heb niks met het merk maar mijn broertje is erg tevreden over de RainSport 2's maar die heeft de helft aan vermogen, ik heb onder een van mijn eerste auto's gewone Uniroyals gehad en die waren echt drama. Dus twijfel.
-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Bridgetone Potenza RE050A is een topbandje voor droog. Stuurt super en goed grip. Wel spoorvormingsgevoelig. Op nat halen ze het bij lange na niet bij bijv een Michelin PS3. Dus op nat willen ze wel glijden.
- Joopieboy
Dan vallen ze al een beetje af.
Michelin dus, ondanks de prijzen, en dan PS of Premacy?
Of toch Hankook of Vredestein.

Of toch Hankook of Vredestein.

- MarkS
Dan zou ik de RE070 nemen, doet het ook goed op een wat zwaardere auto. Beter dan RE050.
- Joopieboy
Nja 'probleem' is dat de auto gewoon totaal niet zwaar is met een goeie 1000kg, de meeste banden in het segment wat ik zoek doen het toch het beste onder wat zwaardere units. En ik heb weinig trek in plakbandjes die als een dolle slijten.
Misschien toch maar eens overwegen om wat meer geld uit te geven en voor de Michelins te gaan.
Misschien toch maar eens overwegen om wat meer geld uit te geven en voor de Michelins te gaan.
- Riceaux
Heb nu Hankook Ventus V12 aan de achterkant en Falken's voor, geen idee welk type. Was onder m'n vorige auto totaal niet te spreken over de Falken ZIEX 912's die daaronder zaten. Maar deze Falken's doen het eigelijk wel prima. Hankook's achter doen het ook prima, veel grip op droog en nat. Slijtage geen idee en rolgeluiden vind ik de Falken's juist minder dan de Hankook's.
- Tim N
Heb nu een aantal weken de PS4's eronder en die zijn wel een stapje beter zowel op droog als op een natte weg na een droge periode. Op droog geven ze veel meer vertrouwen. Bij remmen (droog, nat weer nog niet echt hard geremd) heb ik ook het gevoel meer controle te hebben maar heb ook rondom andere blokken dus niet enkel band gerelateerd.
matthyssie schreef:Bridgetone Potenza RE050A is een topbandje voor droog. Stuurt super en goed grip. Wel spoorvormingsgevoelig. Op nat halen ze het bij lange na niet bij bijv een Michelin PS3. Dus op nat willen ze wel glijden.
- Joopieboy
Dank voor je reactie, dan is de PS4 wel een goeie keuze tov de PS3. Lees ook dat de slijtage wat minder is.
De Premacy is gewon geen keuze met zo een auto en wat sportievere rijstijl neem ik aan he?
Ik hoor dat meer namelijk dus dat betekend dat ik ze wel zou gaan afstrepen.
De Premacy is gewon geen keuze met zo een auto en wat sportievere rijstijl neem ik aan he?
Maken de Hankook's voor jouw gevoel veel herrie of 'gewoon' wat meer rolgeluid?Riceaux schreef:Heb nu Hankook Ventus V12 aan de achterkant en Falken's voor, geen idee welk type. Was onder m'n vorige auto totaal niet te spreken over de Falken ZIEX 912's die daaronder zaten. Maar deze Falken's doen het eigelijk wel prima. Hankook's achter doen het ook prima, veel grip op droog en nat. Slijtage geen idee en rolgeluiden vind ik de Falken's juist minder dan de Hankook's.
Ik hoor dat meer namelijk dus dat betekend dat ik ze wel zou gaan afstrepen.
- Riceaux
De Falken's maken echt herrie. Vooral op snelwegsnelheid. De Hankook's zijn niet de stilste banden, maar maken niet zoveel geluid dat ik me er aan erger. De Dunlop SP Sport Maxx onder de 1-serie van m'n vader zijn wel stiller en dat is een maat groter en RFT.
Edit: Bedenk me net dat de Vredestein Ultrac Sessanta's onder m'n ex-touring wel heerlijk stille banden waren, met goede grip op droog en nat. Op nat wilden ze nog wel eens grip verliezen, maar dat was vooral in snel genomen bochten en de grens voel je ook duidelijk aankomen.
Edit: Bedenk me net dat de Vredestein Ultrac Sessanta's onder m'n ex-touring wel heerlijk stille banden waren, met goede grip op droog en nat. Op nat wilden ze nog wel eens grip verliezen, maar dat was vooral in snel genomen bochten en de grens voel je ook duidelijk aankomen.
- Joopieboy
Zit mij nu een beetje in te lezen maar Vredestein is wat onbekender (en betaalbaarder) maar komt overal wel goed uit de verf. Denk dat ik over een tijdje maar eens met de bandenboer ga bellen en ze eronder gooi. Scheelt toch veel geld met de Michelins.
Morgen maar weer de wielen wisselen van voor naar achter voordat de Conti's weer gecupt zijn...
Morgen maar weer de wielen wisselen van voor naar achter voordat de Conti's weer gecupt zijn...
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Heb op de Z3 QP (1275kg) rondom Goodyear Eagle F1 Asym 2 gezet vorige zomer, nu zo'n 15k mee gereden.
had hiervoor de michelin ps3.
De goodyears erg veel grip, zowel droog als nat meer grip dan de michelins. de michelins hadden echter een iets stuggere bandwang waardoor die voor mijn gevoel minder rolde. met nat weer wilde de ps3's sneller een stapje opzij doen dan de goodyears.
kortom, qua grip zijn die goodyears echt top, bandwang zou van mij persoonlijk iets stugger mogen.
had hiervoor de michelin ps3.
De goodyears erg veel grip, zowel droog als nat meer grip dan de michelins. de michelins hadden echter een iets stuggere bandwang waardoor die voor mijn gevoel minder rolde. met nat weer wilde de ps3's sneller een stapje opzij doen dan de goodyears.
kortom, qua grip zijn die goodyears echt top, bandwang zou van mij persoonlijk iets stugger mogen.
- Reind
Ik vond de RE050 op mijn (prive) BMW's altijd een prima band die die redelijke grip geeft en lang mee gaat. Bij mij cupte ze overigens wel behoorlijk op de vooras. Maar dan doen wel meer banden bij BMW.
Nu rij ik een paar jaar lease (seat leon) en heb alle A merk banden er wel onder gehad (4de setje in 115.000km
). Ik vind van de conti sportcontanct, goodyear en michelin PS4 de michelin veruit de beste band. Qua grip doen ze het allemaal erg goed maar die conti verdampen onder mijn FWD seat. Ik was met 15.000 aan nieuwe toe. De Michelins geven vergelijkbare grip Ik ben nu met de goodyears bezig en die is weer beter dan de conti. Ik vind alleen de goodyear niet zo mooi.
Nu rij ik een paar jaar lease (seat leon) en heb alle A merk banden er wel onder gehad (4de setje in 115.000km

- MVB
Mijn wederhelft rijd in een Seat Arosa 16V 100pk die weegt 935kg.
Die staat sinds kort op Vredestein Sporttrack 5 ipv Hankook ventus prime 2, 195/45R15
Enorme verbetering veel grip bij regen en is comfortabeler zonder aan stuurprecisie in te leveren.
Die staat sinds kort op Vredestein Sporttrack 5 ipv Hankook ventus prime 2, 195/45R15
Enorme verbetering veel grip bij regen en is comfortabeler zonder aan stuurprecisie in te leveren.
-
Hoe is het stuurgevoel van de PS4 in vergelijking met de PS3? Hij schijnt stuggere zijwangen te hebben, voel/merk je dat?Tim N schreef:Heb nu een aantal weken de PS4's eronder en die zijn wel een stapje beter zowel op droog als op een natte weg na een droge periode. Op droog geven ze veel meer vertrouwen. Bij remmen (droog, nat weer nog niet echt hard geremd) heb ik ook het gevoel meer controle te hebben maar heb ook rondom andere blokken dus niet enkel band gerelateerd.
matthyssie schreef:Bridgetone Potenza RE050A is een topbandje voor droog. Stuurt super en goed grip. Wel spoorvormingsgevoelig. Op nat halen ze het bij lange na niet bij bijv een Michelin PS3. Dus op nat willen ze wel glijden.