De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RutgerK

Re: De EU

Bericht door RutgerK » 29 jun 2016, 13:20

Mee eens René. Gelukkig heeft de Nederlandse Staat de spaargelden tot 100.000 euro vergoed aan Nederlanders die hun geld bij een IJslandse bank hadden staan en alles dreigden kwijt te raken.

Peric

Bericht door Peric » 29 jun 2016, 13:49

Robin schreef:@Hielke, jij moet de (istan) boel altijd weer opblazen en uit z'n verband rukken hè....
:dood:
Too soon Robin, too soon..

Macboy

Bericht door Macboy » 30 jun 2016, 01:42

:mrgreen:

Ron mensen die in de politiek zitten zouden er verstand van moeten hebben. Die mogen dat dus bepalen. Op dit moment is het een parlementaire democratie. Gekozen volksvertegenwoordiging in de Tweede Kamer. Ben je het er niet mee eens stem dan ergens anders op of richt zelf een partij op. Kijken hoe makkelijk het precies is. Op zich zal dat vies tegen moeten vallen.

Zelf heb ik er in elk geval geen verstand van. Dat probeer ik juist te zeggen en dus al helemaal niet elitair over te komen. En daarom zou je pas op de plaats moeten maken en het moeten overlaten aan mensen die er wél verstand van hebben. Dat kan ook prima een oma van 67 zijn. Maar als ik er geen verstand van heb dan ook vele anderen met mij niet. Daarom ook geen bindend referendum.

We gaan voor brood naar de bakker. We gaan voor APK naar de dealer. Waarom gaan we dan voor de politiek opeens niet naar de regering ? Dan hebben we er opeens wel allemaal verstand van ? Dan roepen we allemaal wel vanaf de zijlijn dat we meer geld willen, minder werken willen en minder asielzoekers willen. Nou dat gaat niet lukken. Ook niet met de PVV. Maar ik ben wel echt benieuwd hoe ze het zouden doen. En kijken hoe het volk dan gaat reageren als opeens toch niet getoverd kan worden.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 30 jun 2016, 07:33

Macboy schreef: Nou dat gaat niet lukken. Ook niet met de PVV. Maar ik ben wel echt benieuwd hoe ze het zouden doen. En kijken hoe het volk dan gaat reageren als opeens toch niet getoverd kan worden.
Zolang partijen in de oppositie zitten kunnen ze schreeuwen en populistisch doen, ze hoeven er toch geen verantwoording over af te leggen. Echterrrrr, dan worden ze de grootste, en dan "moeten" ze gaan regeren......

We hebben al eerder gezien waar dit toe kan leiden met de LPF, daar is zelfs een kabinet op gevallen.

Nogmaals, oppositie voeren is makkelijker dan regeren.
En ook de PVV maakt zich schuldig aan het intrekken van beloftes, of zijn we dat allemaal collectief weer vergeten.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 30 jun 2016, 08:21

Nu met Ancilla, hebben we met de piratenpartij in elk geval wat leukers om onze proteststemmen op te botvieren.

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 30 jun 2016, 08:40

tietuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :tong:

veel belangrijker dan politiek

dvh

Bericht door dvh » 30 jun 2016, 09:21

Nu ben ik niet zo politiek georiënteerd.
En dat wil ik ook helemaal niet zijn.
Maar hier kan ik dan toch wel van genieten...
NOS-mevrouw vs Nigel Farage = 0 - 1

RutgerK

Bericht door RutgerK » 30 jun 2016, 10:22

Toch wel mooi dat hij herhaalt dat hij de stem van 17,5 miljoen mensen vertegenwoordigt. De VK heeft 64 miljoen inwoners, dus point well taken dat democratie nog niet zo'n makkelijk begrip is en het dus inderdaad kan voorkomen dat er een legitieme reden is dat een meerderheid zich moet schikken naar een minderheid.

Verder ben ik verbaasd dat vooral men denkt dat alle gevolgen direct na het referendum al zichtbaar zouden zijn en we nu de dip wel weer achter de rug hebben. Het proces gaat twee jaar duren na het inroepen van Artikel 50. Economisch gezien is er nu nog niets veranderd maar slechts een voorschot genomen op de mogelijke gevolgen. Er zullen nog meerdere momenten komen dat de economieën gaan reageren op definitieve besluiten in het exit proces.

Farage is een populist eerste klasse in het interview. Australië en Nieuw-Zeeland zijn onderdeel van de Commonwealth en al jaren in gesprek om tot een gezamenlijke free trade agreement te komen. Aangezien dat nogal moeizaam loopt is jaren geleden gekozen voor bilaterale overeenkomsten. Dat Australië en Nieuw-Zeeland nu over elkaar heen zouden rollen om de eerste te zijn om tot een free trade agreement te komen is minimaal licht aangezet. :-)

Andere blik op de handelsoverenkomsten tussen Australië en de EU (en nu EU zonder UK)
http://theconversation.com/post-brexit- ... h-eu-61676

Nog een interessante link over de Scrutiny Reserve Resolution in de VK.
https://www.parliament.uk/business/comm ... overrides/

Peric

Bericht door Peric » 30 jun 2016, 10:44

RutgerK schreef:Farage is een populist eerste klasse in het interview. Australië en Nieuw-Zeeland zijn onderdeel van de Commonwealth en al jaren in gesprek om tot een gezamenlijke free trade agreement te komen. Aangezien dat nogal moeizaam loopt is jaren geleden gekozen voor bilaterale overeenkomsten. Dat Australië en Nieuw-Zeeland nu over elkaar heen zouden rollen om de eerste te zijn om tot een free trade agreement te komen is minimaal licht aangezet. :-)
Daar maken beide kampen zich schuldig aan Rutger... Zo werkt dat nu eenmaal. Of verdenk jij ineens politici ervan dat ze eerlijk te werk gaan? :P

RutgerK

Bericht door RutgerK » 30 jun 2016, 11:04

Nee hoor dat denk ik niet. Politiek is positieve argumenten voor je zaak aanzetten en negatieve argumenten proberen zo min mogelijk aandacht te laten krijgen. Wordt je als politicus betrapt op leugens dan moet je met de billen bloot. Farage stapelt onwaarheid op onwaarheid maar hoeft zich daarvoor niet te verantwoorden. BoJo heeft het een stuk lastiger deze dagen. Als hij ambitie heeft om de nationale politiek in te gaan dan zal hij zich wel moeten verantwoorden voor onwaarheden.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 jun 2016, 11:37

RutgerK schreef:dus point well taken dat democratie nog niet zo'n makkelijk begrip is en het dus inderdaad kan voorkomen dat er een legitieme reden is dat een meerderheid zich moet schikken naar een minderheid.
Dat DENK ik ook:)

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jun 2016, 11:38

geweldig gesproken door Farage :clap:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 30 jun 2016, 13:21

Eric H schreef:
Macboy schreef: Nou dat gaat niet lukken. Ook niet met de PVV. Maar ik ben wel echt benieuwd hoe ze het zouden doen. En kijken hoe het volk dan gaat reageren als opeens toch niet getoverd kan worden.
Zolang partijen in de oppositie zitten kunnen ze schreeuwen en populistisch doen, ze hoeven er toch geen verantwoording over af te leggen. Echterrrrr, dan worden ze de grootste, en dan "moeten" ze gaan regeren......

We hebben al eerder gezien waar dit toe kan leiden met de LPF, daar is zelfs een kabinet op gevallen.

Nogmaals, oppositie voeren is makkelijker dan regeren.
En ook de PVV maakt zich schuldig aan het intrekken van beloftes, of zijn we dat allemaal collectief weer vergeten.
Het voorbeeld zie je as we speak bij de buren! Wel een Brexit promoten, zelfs het voortouw nemen en als de chaos dan gecreëerd is er gewoon voor bedanken om premier te willen worden. :dood: Gewoon lekker vanaf de zijlijn roeptoeteren maar als puntje bij paaltje komt...

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jun 2016, 13:28

Je moet ze ook even de tijd geven, de EU zoals het nu nog maar is is ook al tientallen jaren bezig met 'opbouwen' van (eerder afbreken van)

daarbij zou de EU dan ook positief mee kunnen werken aan landen die er uit willen en niet tegen werken van omdat ze 'het' kunnen en of niet leuk vinden dat hun 'plannetje' niet soepel verloopt ;-)

RutgerK

Bericht door RutgerK » 30 jun 2016, 13:37

Mag je verwachten van de andere landen dat zij meewerken? Waarom zou Polen meewerken als een Exit betekent dat Polen veel moeilijker werk kunnen vinden in de VK?

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jun 2016, 13:50

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 30 jun 2016, 15:07

Onafhankelijk je eigen gang kunnen gaan. Geen woorden maar daden:
http://www.nu.nl/buitenland/4285967/dee ... rs-in.html" onclick="window.open(this.href);return false;

RutgerK

Bericht door RutgerK » 30 jun 2016, 15:17

En? Nu gaan ze terug naar Iran om daar opgepakt te worden omdat ze asiel aanvroegen in Denemarken? Of stappen ze de volgende keer op het vliegtuig naar Schiphol?

Om het populistisch te zeggen te zeggen: gaan ze straks ook goude tanden en kiezen trekken of trouwringen afnemen?

Robin

Bericht door Robin » 30 jun 2016, 15:26

Dat moet je de Denen vragen. Het probleem ligt bij de asielzoekers in mijn ogen. Maar 'wij' zijn jouw grootste probleem zo lijkt 't wel Rutger. Mooi man.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 30 jun 2016, 15:54

Mijn probleem ligt bij het stoppen met nadenken.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 30 jun 2016, 16:02

Kweenie hoor maar laatste keer dat ik checkte was Denemarken lid van EU en Schengen?

Robin

Bericht door Robin » 30 jun 2016, 16:07

RutgerK schreef: Mijn probleem ligt bij het stoppen met nadenken.
Hoe vaak heb je daar last van? Misschien dat de huisarts je iets kan voorschrijven. :lol:

[/inkopper]

Tom, ja de Denen trekken straks Kronen:)

Afbeelding

RutgerK

Bericht door RutgerK » 30 jun 2016, 16:39

Niet te veel inkoppen want koppen schijnt ook niet goed te zijn voor de gezondheid. ;-) Maar je begrijpt wel wat ik bedoel.

Rijke asielzoekers kunnen zich dus inkopen in Denemarken? Als je 10.000 dollar meeneemt mag je een jaar onderdak betalen? Hoeveel 'rijke' asielzoekers zijn er aan de grens van Denemarken? Het is een glijdende schaal in wet en regelgeving die geaccepteerd wordt om een miniem probleem op te lossen.

Denemarken is al jaren een eng land. Jaren geleden een keer met een bedrijf met de bus naar Kopenhagen geweest voor een paar dagen. Paar Indo's en Surinamers gingen ook mee. Geboren en getogen in Nederland maar op en warm welkom van de Deense douane konden ze niet rekenen. Ik vond het schokkend hoe wantrouwig zij werden gecontroleerd.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 30 jun 2016, 17:15

Macboy schreef::mrgreen:

Ron mensen die in de politiek zitten zouden er verstand van moeten hebben. Die mogen dat dus bepalen. Op dit moment is het een parlementaire democratie. Gekozen volksvertegenwoordiging in de Tweede Kamer. Ben je het er niet mee eens stem dan ergens anders op of richt zelf een partij op. Kijken hoe makkelijk het precies is. Op zich zal dat vies tegen moeten vallen.

Zelf heb ik er in elk geval geen verstand van. Dat probeer ik juist te zeggen en dus al helemaal niet elitair over te komen. En daarom zou je pas op de plaats moeten maken en het moeten overlaten aan mensen die er wél verstand van hebben. Dat kan ook prima een oma van 67 zijn. Maar als ik er geen verstand van heb dan ook vele anderen met mij niet. Daarom ook geen bindend referendum.

We gaan voor brood naar de bakker. We gaan voor APK naar de dealer. Waarom gaan we dan voor de politiek opeens niet naar de regering ? Dan hebben we er opeens wel allemaal verstand van ? Dan roepen we allemaal wel vanaf de zijlijn dat we meer geld willen, minder werken willen en minder asielzoekers willen. Nou dat gaat niet lukken. Ook niet met de PVV. Maar ik ben wel echt benieuwd hoe ze het zouden doen. En kijken hoe het volk dan gaat reageren als opeens toch niet getoverd kan worden.
:thumbup: Dat klinkt logisch, de vraag is alleen of het zo zou moeten zijn of dat het zo is. Heb een tijdje in Brussel en in Den Haag van dichtbij een inkijkje gehad in de wereld van de politiek. Was erg leerzaam. Uiteindelijk heeft ook de politiek veel overeenkomsten met het draaien van een gezin. Der komt X binnen en er gaat Y uit. Het is een kwestie van uitonderhandelen (in een coalitie) hoeveel er hoe binnenkomt en waaraan er hoeveel wordt uitgegeven. Dat kan alleen bereikt worden door het doen van consessies, het vinden van een consensus of het utruilen van eisen. Ik zie in Nederland een klimaat waar ondernemers steeds meer belast worden en de middeninkomens ook steeds meer lasten moeten opbrengen. Op zich begrijpelijk, voor deze groep (uitz. daargelaten) loont het niet om via een inventieve maar wel wettelijk toelaatbare "Panama" constructie de desperate overheid uit hun spaarpot te weren. De onvrede van deze mensen zie je terug in een referendum over de EU in de UK. Deze groep ziet weldegelijk dat de miljardensteun aan Griekenland voornamelijk is gebruikt om de Franse En Duitse banken uit de "problemen" te helpen. De personen die bij deze banken verantwoordelijk zijn hebben jarenlang hun bonussen ontvangen (en slim weggezet, want lonend) en hier enorm aan verdiend. Zonder risico want de belastingbetaler stond toch garant, die betaald altijd anders achtervolgt de overheid je tot achter de poorten van de hel, want crimineel ! Om de banken een beetje tegemoet te komen tovert een zekere Dragi er elke week milarden bij, waardoor, zoals hier eerder vermeld, de banken in de zuid-europese landen niets veranderen. In Italie hebben ze weer 40 miljard nodig. Tevens komen door die Dragi de belangrijke voorzieningen zoals pensioenen in noord europa steeds meer onder druk te staan.

Heb van dichtbij de voordelen van een Europese samenwerking meegemaakt, ben derhalve niet anti-EU. Als ik alleen Junker na de Brexit hoor zeggen dat hij er een wet door wil krijgen maar, bang voor een referendum, de regeringen van de landen buitenspel wil zetten wordt het toch een beetje lastig positief te blijven. Ook het plan met de pensioenen kan best een groot risico vormen. En laten we eerlijk zijn, dat onze +/- 840 miljard in goede handen is bij de EU durf ik niet te beweren.

De PVV groeit en krijgt dit podium op dit moment door de onzekerheid van de overige partijen. Ik ben van mening dat ik dat deze partijen kwalijk mag nemen. Dat doe ik dus ook en ik stel zelf vast in mijn partij dat ze hiermee worstelen, want binnen elke partij heb je weer stromingen. Ik ben nooit te oud om wat te leren, vind een discussie dus prima, hoef ook niet altijd gelijk te hebben/krijgen. Draag altijd de mening uit, werken moet lonen, meer dan niet werken, keuzes maken betekend consequenties van die keuzes erbij nemen dus mensen dwingen na te denken, niet iedereen vluchteling noemen, selecteren aan de poort welke economisch migrant we kunnen gebruiken, doet bijv. Canada ook, vluchtelingen tijdelijk opvangen geen def. status of in de regio opvangen. Geen concessies om geloven tegemoet te komen en buiten de EU vooral geen actieve bemoeienis met conflicten tussen verschillende groepen/landen.

Gr Ron

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jun 2016, 17:51

Goede post Ron. :thumbup:

Plaats reactie