Na eerder al een spider gehad te hebben, maar die verkocht te hebben ivm een nieuw huis zonder garage, heb ik een tijd lang zonder hobbyauto gezeten. Uiteindelijk eens buiten Italie snuffelen en passeerden een 95-er Mustang en een 96-er MX-5.
Omdat de Mustang voor een hobbyauto eigenlijk te hoge lasten had, en de Mazda een zitplaats te weinig (wat vaak toch betekende dat we met 2 auto's gingen/of de Mazda lieten staan) toch maar weer op zoek gegaan naar een belastingvrije 2+2.
Na wat omzwervingen dan uiteindelijk toch geslaagd, wat resulteerde in de aankoop van een 81-er Spider 2000USA (ha, de nickname klopt weer!).
De vorige eigenaar heeft de auto flink vertroeteld, interieur ziet er nog goed uit, nieuwe Sonnenland kap, originele magnesium Cromodora CD30's (met binnenband!), mooi schone motorruimte met elektronische ontsteking ipv contactpuntjes etc/etc.
Het brandstof-injectiesysteem is vervangen door een enkele Weber (34 ADF) die ik de komende tijd zal gaan reviseren en wellicht ooit vervangen door dubbele webers/sidedrafts, wat met de reeds aanwezige brulpijp een nog mooier geluid moet opleveren!
Ook heeft de auto zo zonder bumpers wat meer de Abarth-look die me erg aanspreekt. Naast de cosmetische aanpassingen heeft de vorige eigenaar ook wat comfortverhogende zaken toegevoegd, zoals centrale vergrendeling met afstandsbediening, alarm, elektrische ramen etc. Zelfs Xenon-verlichting en een achteruitrijcamera met een geintegreerd dubbeldin beeld-scherm ontbreken niet. Nu hadden die laatste 2 zaken van mij niet direct gehoeven qua originaliteit etc, maar alles is netjes ingebouwd, en met de mooie en sportieve druppelspiegels waar je helaas amper iets in ziet (want hadden eigenlijk op de voorschermen moeten zitten) is de camera een welkome toevoeging....
Binnenkort dus de carburateur reviseren, distributie preventief doen, en een beurt. Ook zoek ik nog een heupgordel voor achterin. Cosmetisch komt er een bescheiden voorspoiler op, en zou ik hem wel iets lager willen hebben voor een mooiere stance, maar gezien de laaghangende carterpan moet ik dat nog even bezien. Eerst maar lekker toeren!
Genoeg praat, plaatjes (nog geen eigen foto's gemaakt, volgen spoedig): zoals ik hem kocht:
Zoals ik hem qua stance zou willen hebben:
Iemand enig idee welke wielen er onder de laatste foto zitten en wat voor knippers?