BMW M2
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: BMW M2
Top Leen.
Hoe harder je rijdt hoe meer je 'm aantrekt en hij karakter en //Motorsport aanvoelt, irl/daily is het net 'n 335i/d met 'n sportverensetje:)
Knap(?) hoe Dr Jekyll(AG) verandert in Mr Hyde(//M), ik had 'm voor dagelijks liever nog wat meer crazy gehad. Maar daar heb ik de MPE uitlaat voor:)
1M was altijd hardcore. Traag of snel. Dat heeft de M2 niet. Semi digitaal, 2016. Maar wat is ie mooi, wat klinkt ie grandioos en remt en stuurt ie snaarstrak als je d'r voor gaat. Vanavond als eerste in 3 weken uitgestapt na hard(er) rijden dat ik dacht:JA, dit is het wel hoor! (permagrin)
Maar bij 80-130 in z'n 7 in comfort kun je beter de radio aanzetten:)
Hoe harder je rijdt hoe meer je 'm aantrekt en hij karakter en //Motorsport aanvoelt, irl/daily is het net 'n 335i/d met 'n sportverensetje:)
Knap(?) hoe Dr Jekyll(AG) verandert in Mr Hyde(//M), ik had 'm voor dagelijks liever nog wat meer crazy gehad. Maar daar heb ik de MPE uitlaat voor:)
1M was altijd hardcore. Traag of snel. Dat heeft de M2 niet. Semi digitaal, 2016. Maar wat is ie mooi, wat klinkt ie grandioos en remt en stuurt ie snaarstrak als je d'r voor gaat. Vanavond als eerste in 3 weken uitgestapt na hard(er) rijden dat ik dacht:JA, dit is het wel hoor! (permagrin)
Maar bij 80-130 in z'n 7 in comfort kun je beter de radio aanzetten:)
- Macboy
Mooie vehalen Robin keep em comin 

- frankie
Ik heb eergisteren heel eventjes in een M2 mogen sturen. Ondanks dat het supernat was, was ik echt verbaasd over de hoeveelheid grip die er toch nog was. Maar door diezelfde natheid niet echt lekker kunnen gas geven. En dan heb je dus niet echt het idee dat je in een M product rijdt.Robin schreef: Hoe harder je rijdt hoe meer je 'm aantrekt en hij karakter en //Motorsport aanvoelt, irl/daily is het net 'n 335i/d met 'n sportverensetje:)
-
Dat bedoel ik.frankie schreef: Ik heb eergisteren heel eventjes in een M2 mogen sturen. Ondanks dat het supernat was, was ik echt verbaasd over de hoeveelheid grip die er toch nog was. Maar door diezelfde natheid niet echt lekker kunnen gas geven. En dan heb je dus niet echt het idee dat je in een M product rijdt.
Elke 'M' door de jaren heen staat bekend om z'n prima compromis tussen daily EN sportiviteit, maar deze heeft in mijn ogen totaal twee gezichten. Al autobahnend op de CC waan je je in 'n 335i, zet je 'm in SportPlus(en MPE open): Pak je 'n afrit, waan je je in 'n van semislicks voorziene cupracer qua grip en flikker je bijna uit je bestuurdersstoel terugschakelend en remmend ...te gek...trek je in z'n 2
vanaf 2500-5000 vol, als 'n bezetene...
- Daan
Exact dit ervaar ik ook dagelijks in mijn M135i. In comfort stand, smooth schakelende AT, onderstel op soft, motorgeluid op de achtergrond en dakje open. Gewoon comfortabeler dan mijn F30. Echter in Sportplus, herrie in de auto, onderstel hard, roggelende uitlaat, supersnel manueel schakelen. Supermooi gedaan allemaal.
-
Dat geloof ik graag Daan, maar ik hoop dat 'n M2 toch even 'n maatje of 2,3,4 meer Sport is(wat ik lees)Daan schreef:Exact dit ervaar ik ook dagelijks in mijn M135i. In comfort stand, smooth schakelende AT, onderstel op soft, motorgeluid op de achtergrond en dakje open. Gewoon comfortabeler dan mijn F30. Echter in Sportplus, herrie in de auto, onderstel hard, roggelende uitlaat, supersnel manueel schakelen. Supermooi gedaan allemaal.
1M mocht dan wel oud belegen en 'traag' zijn. Het was wel 'n top rijdend product in alle facetten. Daar komt een M135i in geen 200 jaar bij in de buurt....Als 'n M2 al zo civiel aanvoelt is 'nn M135i is gewoon 'n 116d op 18 inch met 'n N55 kortgezegd:)
- frankie
M2, whole different animal dan een M135i.
En in zijn algemeenheid, het is natuurlijk wat smaak gebonden, maar als ik dan een M product heb, wil ik ook weten dat ik wat speciaals heb en er gewoon altijd aan herinnerd worden....Maar goed, dat is ook maar mijn mening
En in zijn algemeenheid, het is natuurlijk wat smaak gebonden, maar als ik dan een M product heb, wil ik ook weten dat ik wat speciaals heb en er gewoon altijd aan herinnerd worden....Maar goed, dat is ook maar mijn mening

-
Eens, maar dat had de M4 ook toen ik er mee naar Zwolle vice versa mee reed, minder //M dan een E46M3/E9xM3/1M in mijn ogen.frankie schreef:M2, whole different animal dan een M135i.
M2 heeft dan nog de sound stukken beter dan de M4 IMHO en het smijtgemak(agiliteit)
-
De M2 heeft bijna de hele performance lijn nodig om in de buurt te komen van de 1M.
Ik zit ook al aan een ander onderstel te denken, want de sportiviteit moet echt door updates opgezocht worden het komt er niet standaard meer uit. Het is meer een daily auto dan een sportieve auto.
Ze willen hierdoor natuurlijk de performance producten verkopen.
Heb inmiddels al 2 Recaro race kuipen erin daar wordt het al klap beter van. Nu nog even bedenken wat ik met het onderstel ga doen.
Ik zit ook al aan een ander onderstel te denken, want de sportiviteit moet echt door updates opgezocht worden het komt er niet standaard meer uit. Het is meer een daily auto dan een sportieve auto.
Ze willen hierdoor natuurlijk de performance producten verkopen.
Heb inmiddels al 2 Recaro race kuipen erin daar wordt het al klap beter van. Nu nog even bedenken wat ik met het onderstel ga doen.
- Daan
Uiteraard is een M2 meer 'sport' dan een M135i. Zou anders ook een epic fail van BMW zijn natuurlijk. Maatje of 2, 3, 4 meer sport, ben ik het dan zeker weer niet mee eens. Zoals al eerder gemeld in dit draadje ga ik een heel mee met de mening van Brit in het door jouw geposte filmpje. De M2 blinkt t.o.v. van een M135i vooral uit in het onderstel/aandrijving whatever. De turn-in van de M2 vond ik bijvoorbeeld veel beter dan die van de baby M, evenals de tractie de bocht uitaccellerend.f ik graag Daan, maar ik hoop dat 'n M2 toch even 'n maatje of 2,3,4 meer Sport is(wat ik lees)
1M mocht dan wel oud belegen en 'traag' zijn. Het was wel 'n top rijdend product in alle facetten. Daar komt een M135i in geen 200 jaar bij in de buurt....Als 'n M2 al zo civiel aanvoelt is 'nn M135i is gewoon 'n 116d op 18 inch met 'n N55 kortgezegd:)
Ik heb een paar dagen na mijn rit van 1.5 uur in de behoorlijk losgereden witte M2 van BMW NL, in een M235i met sper en MPE gereden van een klant van mij. Afgezien van de turn-in, reed deze auto vrijwel net zo lekker als de M2. Niet slecht voor een 116d met N55 motor.

Qua looks M2 anytime natuurlijk. En ja, ook qua sportief. Maar face it, de M2 is ook gewoon geen supersporter in hart en 'nieren'. Zie ook betoog van André, en in mindere mate ook Romo. Ik heb zelf ook jarenlang Lotus gereden, dus weet heel goed een sportieve auto moet rijden/sturen. Zou echter zo een M2 bestellen wanneer deze ook in HB beschikbaar zou zijn/komen vanwege praktisch. Gewoon omdat het net weer iets beter is plus stoere looks.
Daan.
-
Daan, ja de huidige (LCI) 1 en 2 serie zijn gewoon wat dweilen en rijden niet fijn, niet a la BMW vind ik. Ook op 18 inch niet, het stuurt niet fijn, het glijdt wat, er is geen communicatie zoals bij de vorige 1ers. Dus vandaar mijn betoog. Ik zie de manco's in de M2 serieus, net als Romo en André.
Maar 3 seconden op dat Mickey Mouse baantje genaamde Hockenheim Kurz en >15 op de Nordschleife, en zo zijn er wel meer vergelijkingen, dan blijf ik bij mijn standpunt, neem me niet kwalijk:)
Ja 'n 228i met sper en MPE ofzo zou dan 't geweldigst zijn qua balans, maar die motor... Je kunt alles aanpassen natuurlijk, een M2 ook.
ik herinner me nog een paar 'carjourno's ' hun ongezouten mening gevend over de 1M: "Weggegooid geld, haal 'n 135i met sper en klaar. " Nooit naar luisteren. Grootste nonsense natuurlijk.
Dit begint daar nu ook op te lijken als we niet oppassen
Maar 3 seconden op dat Mickey Mouse baantje genaamde Hockenheim Kurz en >15 op de Nordschleife, en zo zijn er wel meer vergelijkingen, dan blijf ik bij mijn standpunt, neem me niet kwalijk:)
Ja 'n 228i met sper en MPE ofzo zou dan 't geweldigst zijn qua balans, maar die motor... Je kunt alles aanpassen natuurlijk, een M2 ook.
ik herinner me nog een paar 'carjourno's ' hun ongezouten mening gevend over de 1M: "Weggegooid geld, haal 'n 135i met sper en klaar. " Nooit naar luisteren. Grootste nonsense natuurlijk.
Dit begint daar nu ook op te lijken als we niet oppassen

- Daan
Korte snelle bochtjes zijn in de M135/235i niet superfijn inderdaad. Maar voor de rest verschillen we duidelijk van mening dus. Geeft verder niet, ieder z'n eigen dingetje.
Sper en MPE schaar ik overigens niet echt onder de aanpassingen. Zijn op bovengenoemde auto's gewoon twee vinkjes in de BMW (performance-) configurator bij de dealer. Overigens doet een iets sportievere uitlijning op deze auto's ook een hoop.
Daan.

Sper en MPE schaar ik overigens niet echt onder de aanpassingen. Zijn op bovengenoemde auto's gewoon twee vinkjes in de BMW (performance-) configurator bij de dealer. Overigens doet een iets sportievere uitlijning op deze auto's ook een hoop.
Daan.
- MarkS
De vergelijking met een Lotus gaat voor de meeste "sportwagens" natuurlijk mank. Tenzij het ook lightweights zijn zit daar bij dit soort wagens al snel ruim 500kg gewichtsverschil tussen en daar valt simpelweg niet tegenop te engineeren, ook niet door BMW M divisie en ook niet met aftermarket aanpassingen.Daan schreef:Qua looks M2 anytime natuurlijk. En ja, ook qua sportief. Maar face it, de M2 is ook gewoon geen supersporter in hart en 'nieren'. Zie ook betoog van André, en in mindere mate ook Romo. Ik heb zelf ook jarenlang Lotus gereden, dus weet heel goed een sportieve auto moet rijden/sturen. Zou echter zo een M2 bestellen wanneer deze ook in HB beschikbaar zou zijn/komen vanwege praktisch. Gewoon omdat het net weer iets beter is plus stoere looks.
- Daan
Was ook niet direct bedoelt als vergelijkingsmateriaal natuurlijk. Enkel om aan te geven dat ik best wel het verschil kan voelen tussen hoe het niet moet (116d met N55 motor) en wel (111R op semislicks).De vergelijking met een Lotus gaat voor de meeste "sportwagens" natuurlijk mank.

Daan.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Vandaag in mijn regio 31,3 Celcius, dus Romo dacht, what the heck, doe het auto raam eens open.........
Respect, ik kan niet naders zeggen, maar de R6 klinkt standaard toch wel ergggg lekkerrrrr.
Toch wel even anders dan een F4 Boxertje
Maakt ook weer gelijk duidelijk hoeveel er intern wordt weggefilterd, das bepaald niet weinig.
Respect, ik kan niet naders zeggen, maar de R6 klinkt standaard toch wel ergggg lekkerrrrr.
Toch wel even anders dan een F4 Boxertje

Maakt ook weer gelijk duidelijk hoeveel er intern wordt weggefilterd, das bepaald niet weinig.
- GTRene
daarom nog plek voor een M2 CS lightweight, minder geluids isolatie, dunnere panelen e.d. en meer alu delen, meer beleving 

- RS-Ron
- Macboy
Daan een M135i is toch heel wat anders dan een Lotus dus wat weet jij er nou eigenlijk van ? Een M2 is toch ook niet zomaar duurder? 0 - €30.000 in 3 seconden jonguh je hebt gewoon de juiste knopjes niet gevonden en reed de hele tijd in comfort modusDaan schreef:Ik heb een paar dagen na mijn rit van 1.5 uur in de behoorlijk losgereden witte M2 van BMW NL, in een M235i met sper en MPE gereden van een klant van mij. Afgezien van de turn-in, reed deze auto vrijwel net zo lekker als de M2. Niet slecht voor een 116d met N55 motor.

- MarkS
Ziet er knap uit maar is een rendering op basis van een M235i van hoe ze in 2013 dachten dat de M2 eruit ging zien ...
- RS-Ron
Klopt, ging mij even om de algehele afwezigheid van de tupperware op de andere voorbeelden. Ik zou zelf niet zo gek veel meer aan de M2 veranderen voor een CSL/GTSMarkS schreef:Ziet er knap uit maar is een rendering op basis van een M235i van hoe ze in 2013 dachten dat de M2 eruit ging zien ...
Dit lijkt me ook wel een mooie basis, wel graag met de optie achterspoiler zoals op de foto of geïntegreerd in de achterklep zoals de E46 M3 CSL.......... Ben niet zo van de vleugels enzo.
Gr Ron
-
Er wordt gespeculeerd over 'n CS versie met niet de N55/S55 die niet door de Euro 6 norm komen(vanaf begin of mid(?) 2018), maar met de op de (nog niet geproduceerde, maar verwant aan de B58 zijnde)S58, van wat ik lees...
Iemand nog meer info over 'n S58?
Naja. We zullen zien.
Iemand nog meer info over 'n S58?
Naja. We zullen zien.
- Fernando
Ik heb liever dat ze die S85 erin gooien... 

- GTRene
of de S65B44 van de GTS met 450pk v8 in de nog te komen lightweight CS